Patavitonen - entisöintiä järjen ulottumattomissa

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
Kiertomäntä
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: To Marras 28, 2019 11:08
Paikkakunta: Rauma

Re: Patavitonen - entisöintiä järjen ulottumattomissa

Viesti Kirjoittaja Kiertomäntä »

ranettaja kirjoitti:
To Elo 28, 2025 13:04
Mitä patavitoselle kuuluu?
Patavitoselle kuuluu ihan hyvää... ja huonoa. Yhden vian kun on korjannut, seuraava tuntuu ilmenevän samaan aikaan. Ilmastointi tuntuu sekoavan viikko viikolta vain enemmän.

Edellisestä päivityksestä on näköjään taas jo hetki, en ole koskaan ollut kovin hyvä päivittelemään näitä. Edellisestä päivityksestä on näköjään aika lailla tasan pari vuotta, sen jälkeen on tullut kilometrejä vajaat 9 tuhatta. Sinä aikana auto on myllytetty kokonaan (kovasti kaipaisi totaalista uudelleenmaalausta), jarrut entisöity joskin takasatulat oli sen verran huonossa kunnossa että ostin kokonaan uudet vanhojen tilalle, tuulilasi vaihtui uuteen ja joitain kosmeettisia pisteosia fiksattu. Normihuoltoja nyt en laske tähän kun ylläpito on kalustosta riippumatta pakollista kuitenkin.

Järki ei ole ainakaan itseäni koskaan tainnut edes saavuttaa, mutta joka kilometristä on silti nautittu. Lainassa on välillä ollut vanhempien kakkosauto (Suzuki Swift) ja vaikka neliveto onkin ja talvella paikoin ihan kiva lelu, mutta on se tavallisen tunnoton (tylsä) ajettava. Jokainen käyttää tietty rahansa mihin lystää kulkupeliin lystää, mutta itse laitan silti mieluummin viisi tonnia tämän tiellä pitämiseen, kuin hankin kymppitonnilla "paremman" käyttöauton. Tappelemista niissä uudemmissakin autoissa on. 300tkm alkaa lähestyä ja ainakin vielä tuntuu ahtoja löytyvän, joten jatketaan edelleen hyväksi havaitulla linjalla.

Pistetään vielä loppuun vähän kuvistusta ettei ihan pelkäksi tekstiksi mene. Ongelma pisteosien kunnostuksessa on vaan se, että kaikki muu ympäriltä näyttää entistä ruosteisemmalta. En ole ihan varma oliko jarrusatulat tehtaalta punaisia, mutta ainakin ostaessa ne oli jo punaisia, joten päätin uusia ne myös punaisella.
Kuva
Patavitonen - '02 9-5 SC Aero
Talviautona: '02 9-5 2.0t
Avatar
Kiertomäntä
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: To Marras 28, 2019 11:08
Paikkakunta: Rauma

Re: Patavitonen - entisöintiä järjen ulottumattomissa

Viesti Kirjoittaja Kiertomäntä »

Syyskuun puolessa tuli tehtyä perushuolto kun edellisestä öljyvaihdosta tuli vuosi täyteen. Reilulla kuukaudella meni yli, mutta liekö tuolla niin väliä. Kilometrejä tuon reilut 13kk aikana oli kertynyt huoltovihon mukaan 5400km, mikä kyllä näkyi ulos otetussa öljyssä.
Kuva

Sisätilapuhallin sai myös vaihtua uuteen vastaavaan, josko nyt pihatonttu sepelimyllyineen jäi tallin pöydälle vaihdon myötä. Vanha siis pyöri kyllä ja puhalsi kunnolla, mutta ajoittain piti aikalailla rutinaa. Kun uusi oli paikallaan ja toimivaksi testattu, 20 vuoden hiekkojen putsaus enää ympäriltä ja takaisin nippuun.
Kuva

Katsastuksessa tuli myös pieni mutka matkaan, inssi päätti vihdoin merkata reiän apukuskin jaloista ja nyt pitäisi löytää uusi hitsari kun vanha ei tee enää. Joten jos on suositella satakunta/varsinais-suomi alueelta hyvää hitsaria, niin jaa tietosi ihmeessä, vaikka sitten kahden kesken. Tarkoitus ei ole tehdä halvalla vaan hyvin.
Kuva
Patavitonen - '02 9-5 SC Aero
Talviautona: '02 9-5 2.0t
Vastaa Viestiin