Sivu 5/7

Lähetetty: La Marras 12, 2005 23:55
Kirjoittaja ng900aero
Tuossa on 80Ah:n laturi, tavallinen Bosch jossa tuuletusropelli ulkopuolella.. motonetistä hain siihen uuden säätimen (lämpökompensoitu Bosch), liukurenkaan ja laakerin, mites on, tuleekos tuohon vain toiseen päähän laakeri (ilmeisesti säätimen puoleinen pää), ainakaan ei muita ollut myynnissä?
Vesipumppu on jokin espanjalainen eli hiton hyvä ellei jopa paras mahdollinen :)
Kasaan tuon vanhoilla hihnapyörillä ja uudella hihnalla, hihnapyörät toki kuuraan puhtaiksi (jos tuo sanoo KLONK KLONK ekassa startissa niin on aivan sama onko siellä uudet vai vanhat hihnapyörät :) )

Lähetetty: Su Marras 13, 2005 10:53
Kirjoittaja jus
ng900aero kirjoitti:tuleekos tuohon vain toiseen päähän laakeri (ilmeisesti säätimen puoleinen pää), ainakaan ei muita ollut myynnissä?
On siellä hihnapäässäkin laakeri. Motonetista ostin molemmat, 6201 ja 6303.
Hihnapään laakeri 6303 Ø47/17x14mm 11-6303
Hiilipään laakeri 6201 Ø32/12x10mm 11-6201

http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet/laturi.jpg
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=15792

Hiilipään laakeri vedetään akselilta ulosvetimellä, hihnapään laakerin saa vedettyä sillä laturin päätykannella, laakeri on siihen kiinnitetty peltilipareella ja pikkuruuveilla. Hihanpyörä pitää tietysti saada sitä ennen irti. Merkkaa päätykansien kesikinäinen asema ennen kuin purat, niin kokoonpano menee sitten kerralla oikein.

Lähetetty: Su Marras 13, 2005 19:09
Kirjoittaja ng900aero
Laturi on kunnossa uusilla osilla, kiitos Jus taas kerran, laturin lisäksi alkoi poppi raikaamaan saman asiantuntijan toimesta, eli radio tuli kuntoon myöskin :)

Lähetetty: Su Marras 13, 2005 21:02
Kirjoittaja jus
No, on ainakin yritetty kolvata, perävalotakuu meni jo :-)

Lähetetty: Su Marras 13, 2005 23:20
Kirjoittaja ng900aero
Poppi raikaa edelleen kun äsken hain lisää asennustupakkia :)
Jäykän johtosarjan taiteilu tukirautoineen imusarjan alle kiinnityspisteisiin vaatii jonkinsortin sormiakrobatiaa, menihän se paikalleen ja istui nätisti tunnin väkertämisen jälkeen, ja meni tietenkin poikittaissuunnassa väärinpäin, ei muuta kuin homma uusiksi, harjoitus tekee mestarin :)

Lähes kaikki liittimet ja johdot on paikallistettu, ainoastaan muutama kaipaa vielä "uutta kotia", lisäksi yksi bensasuuttimen ylempi o-rengas murtui kun asetin sitä suutintukkiin, eli lisää varaosia hakemaan ;)
Kaikenlaista pikkunäpräystä riittää ensi viikon illoille, ehkäpä viikonloppuun mennessä olisi aika kokeilla onko männät ym. sisäkalut kiinni.

edit: yllättävää kyllä johtosarja meni huomattavasti kivuttomammin oikein päin paikalleen, väärin asentaessani ihmettelinkin kuinkas tuo startin solenoidin piuha voi olla noin ohut, syykin selvisi eli kuului mennä laturille, selittelen hommaa huonolla valaistuksella ja huolimattomuudella :oops:
Pakosarja on kiinni, paitsi ulkoreunoistaan johon kuuluu tulla ne putkenpätkät muttereiden alle, onkos kukaan korvannut millään tee-se-itse -virirelmillä vai pitääkö hakea originaalitavaraa, niillä on kait jotain tekemistä lämpölaajenemisen kanssa tms?

Lähetetty: La Marras 19, 2005 00:52
Kirjoittaja ng900aero
Nyt alkaisi tonttu olla ajokunnossa (puuttuvaa boksia lukuunottamatta, oliskos kenelläkään lainata T5:2:n boksia jotta saisin kokeiltua teinkö koko remontin turhaan? :) )
Jotain pientä nysväystä on vielä tekemättä, lähinnä muutama vesiletkujen klemmari uupuu ym, samoin kuin johtoja pitäisi vähän niputtaa siistimmin, niitata venakopan ylälaahaimen kiinnikepelti uudestaan yms.

Kuvia tuli taas otettua, julkaisen sitten kaikki kerrallaan, mikäli koko remontti edes onnistui ;)

Lähetetty: La Marras 19, 2005 18:13
Kirjoittaja eka9000
ng900aero kirjoitti:, niitata venakopan ylälaahaimen kiinnikepelti uudestaan yms.
miten se virallisesti tulee kiinni? luulen että mulla on toi huonosti/väärin ja ketju hakkaa venakoppaan

Lähetetty: La Marras 19, 2005 23:40
Kirjoittaja ng900aero
Siis mun kopasta lähti niittaus irti kun taivuttelin laahaimen pidikkeen raudan päätä sellaiseksi että uuden asentaminen olisi mahdollista. Se peltituki on kahdella niitillä kiinni ja sen syleilyyn tuleva kumi taas on vain taivutettujen pellinkohtien alla kiinni. Otan kuvia jos on tarpeen?

Lähetetty: Su Marras 20, 2005 00:21
Kirjoittaja peinu
Ota kuvia kun kahdella niitillä kiinnitetty peltituki syleilee kumia :)

jes jes,

Alkaa pikkuhiljaa helpottaa tämän tallipäivän turhautumiset. Jakopää oli jo juuri mennyt kiinni, kun puhelimessa pahanilmanlintu kertoo, että männän alle ruikkivat norsunkärsät pitää olla laitettu lukitteella. No jakopää sitten irti että pystyy taas kieputtelemaan konetta pitkin pöytää kun noita kärsiä on niin vaikea laittaa. Samalla tuli todettua, että kakkosmännän öljyrengas oli taittunut asentaessa ja tehnyt skraadun putkeen. kiljuin riemusta. Noni. Kakksopytty on taas hoonattu ja mäntä taas paikallaan, mutta yksi mulkero öljykärsä ei suostunut menemään paikalleen. Huomenna pitää järkätä jenkavehkeet jostain, että rojekti etenee...

Aina sattuu jotain odottamatonta "pikkukivaa". Noh tänään taas tuli sitten kasvettua henkisesti... :roll: :lol: Kaikki pitää kääntää lopulta voitoksi. :)

Lähetetty: Su Marras 20, 2005 15:06
Kirjoittaja ng900aero
Kaikkea sattu kun tapahtuu ;) Karmillisia moiset takaiskut, kuten saitkin, kasvattavat luonnetta :)

Milläs taikatempulla saa moniurahihnan paikalleen??
Hihna on oikein pujotettu ja väänsin kiristintä kasaan momenttivarrella niin lujaa kuin jakoin, eikä hihna tunnu siltikään riittävän.
Hain hinan Motonetistä ja se on tuo:
9000-2.3 90--98 VL/VP/OT/ILM. . . . . . . . . . . . . . . . 30-6550 25.90 ???

Edit: kiristin ei ollut mennyt tarpeeksi läjään, mitäs nestettä sinne kuuluu laittaa, piti tutkia kiristimen rakennetta tarkemmin ja jotain kirkasta öljyä sieltä lorisi pois, kävisköhän esim. ohjaustehostajan öljy sinne, ja kuinkahan paljon sitä kuuluu laittaa?

Lähetetty: Ma Marras 21, 2005 13:24
Kirjoittaja ng900aero
No niin, boksi tuli Ruotsista, kone käy erittäin nätisti ja auto liikkuu omin voimin eteen- ja taaksepäin :)
Kone ei todellakaan tärise yhtään, oikeastaan vähemmän kuin ennen remonttia.
Pientä askarreltavaa autossa toki vielä on, vakaajien kumihelat, hälyttimen ja webaston asennus, tuulilasin vaihto, jne, mutta kaikki aikanaan.
Kiitokset Juhalle asennusavusta ja tärkeistä neuvoista, Peinulle, Mimmille ja V-M:lle konsultointi- ja puhelintukipalveluista, Ecopowerille ja muille varaosia välittäneille kiitos kuuluu myöskin!!!

Lähetetty: Ma Marras 21, 2005 14:13
Kirjoittaja jus
Sehän on jo aika hyvin, kone käy ja auto liikkuu molempiin suuntiin ilman että tarvitsee työntää tai hinata. Onnittelut etapin saavuttamisen johdosta!

Lähetetty: Ma Marras 21, 2005 16:30
Kirjoittaja ng900aero
jus kirjoitti:Sehän on jo aika hyvin, kone käy ja auto liikkuu molempiin suuntiin ilman että tarvitsee työntää tai hinata. Onnittelut etapin saavuttamisen johdosta!
Tattis!
Jep, nyt on huomattavasti miellyttävämpi jatkaa auton kanssa nikkarointia kun ei ole joka paikka levällään, ja auton saa tarvittaessa ulos tallista ihan konevoimin :)

Lähetetty: Ma Marras 21, 2005 18:45
Kirjoittaja V-M
Hieno homma! Ja sitten vain oikea oppinen sisäänajo ja nättiä ajoa jonkun aikaa. :wink:

V-M

Lähetetty: Ma Marras 21, 2005 21:09
Kirjoittaja ng900aero
V-M kirjoitti:Hieno homma! Ja sitten vain oikea oppinen sisäänajo ja nättiä ajoa jonkun aikaa. :wink:

V-M
Juu tottakait, eka öljynvaihto 200km:n päästä, sitten seuraava jossain parintonnin korvilla ja sitten saakin tasaantua vakioon eli 7500km:iin :)
Eihän tuolle monoa raaski antaa, 9-5:lläkin ajettiin koneremontin jälkeen varovasti ekat 5000km ;)