Projekti tonnari(t)

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Lukittu
TuPe
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Ke Syys 28, 2005 12:51
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TuPe »

Pakko kommentoida tällain BTCF tyyppisesti: Hyvältä näyttää oikein namu peli :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Porsche 944 turbo 2jz
Porsche Cayman
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

TuPe kirjoitti:Pakko kommentoida tällain BTCF tyyppisesti: Hyvältä näyttää oikein namu peli :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Saisko tarkempia kuvia konepellistä :mrgreen:
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Konepelti ei ole tällähetkellä kuvauskelpoinen :lol: :wink:

No joo... meni vähän OT:n puolelle.
Holmes
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: Ti Syys 07, 2004 09:01
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja Holmes »

Sairasta :P
Sierra Alfa Alfa Bravo. "The Swedish Car With Aircraft Quality"
Saab 9-5 2.3t Wagon ARC
#2203
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Pulkkaa pellille ja kuvia kehiin :lol:
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Tänään tuli turbon öljynippa, imuilmanlämpö -anturi, suuttimet ja laajakaistalambda + seosmittari. Ei muuta kun talliin asentamaan. :P
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Nyt on koko viikonloppu tehty töitä auton kanssa, mutta ei kyllä millään saatu valmiiksi vielä. Huomenna pitäisi käydä hakemassa teräspunosletkuja ja muuta pikkusälää ja sitten olis edessä vielä ahtoputken teko turbolta coolerille ja downpipe. Asennusta ei ainakaan helpota tonnarin konehuoneen erittäin pieni tila. Tässä tänään räpsittyjä kuvia:

Ahtoputket tietysti kiillotetaan vielä ennen lopullista asennusta :wink:
Kuva

Kuva

Pakosarjaa olisi voinut vinguttaa ja siistiä mutta mitäpä turhia, ei se yhtään sen enempää tehoa tuo.
Kuva

Mukavan ahdas asennustila... pitäis tuolta tuo 3" ahtoputki saada tulemaan jotenkin... :P
Kuva

Ja eipä ole downpipellekaan paljoa jäänyt tilaa
Kuva

Ens viikon aikana yritän saada tonnarin liikenteeseen. Voi olla ettei ehdi, kun menee yllättävän paljon aikaa tuohon viimeistelyyn ym... mutta ei koko kevättä/kesää viitsi enää autoa seisottaa tallissa projektina. Heti kun auto liikkuu, lähdetään vanteiden ja renkaiden metsästysreissulle kauhajoelle ja sen jälkeen tehonmittaukseen ja sitten katsastamaan. Sitten saa taas ajella hyvillä mielin. :P
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

...siis tää sun kone onkin sigustasi päätellen vissiin 2-litranen eikä 2.3:nen? Jotenkin olen pitkälohkosen yhistänyt automaagisesti aina tuohon isompaan pataan. :roll:

Poikkitukirojekti taitaa olla toistaseksi jäähyllä... :D
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

2 litranenhan tämä 8) Kävi kyllä mielessä joskus vaihtaa 2,3 litraseks mutta ei siitä sitten tullut mitään... ei innostanut. Ehkä vielä joskus. Kyllä tolla nykyisellä kokoonpanolla luulisi irtoavan tarpeeksi monta hevosta ettei tarvitse enää ainakaan enempää viritellä :)


Poikkitukiprojekti on jäähyllä ollut tosiaan joo... on ollut firmalla kiireitä ettei ole ehtinyt noita poikkituen laippoja leikata.. ne kun meni taas kerran uusiksi! :D Mutta ehkä nyt sitten onnistuu, niinhän se on että kolmas kerta toden sanoo :wink:
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

TeePee kirjoitti:Kyllä tolla nykyisellä kokoonpanolla luulisi irtoavan tarpeeksi monta hevosta ettei tarvitse enää ainakaan enempää viritellä :)
Heh, niin aina. :wink:
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Noh... ekaks oli vakiotonnari ja oli muka niin pirteä että ei tarvitse tehokkaampaa. Sitten nostettiin vähän ahtoja, sitten vähän enemmän... lopuksi hukkiksen letku irti ja kaks iltaa ajoa ---> männät paloi ---> koneremontti. Sitten vajaa puoli vuotta ajoa ja sen jälkeen ollut taas projektina tähän asti! Vähän tekis jo mieli päästä kokeilemaan miten se liikahtaa :P
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Anteeksi nyybiyteni, mutta mitä tarkoittaa käytännössä kun "männät palaa"? ...kuumuvatko ne kenties niin paljon, että sulavat jotenkin muodottomiksi vai? :)

Kyllä se varmaan tuolla paketilla liikuttaa vähintään kiitettävästi kakslitranenki pata.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Ahtopaine kirjoitti:Anteeksi nyybiyteni, mutta mitä tarkoittaa käytännössä kun "männät palaa"? ...kuumuvatko ne kenties niin paljon, että sulavat jotenkin muodottomiksi vai? :)

Kyllä se varmaan tuolla paketilla liikuttaa vähintään kiitettävästi kakslitranenki pata.
No...tuota niin... tässäpä pari kuvaa jotka kertovat enemmän kuin tuhat sanaa :lol: Toivottavasti ei enää koskaan käy näin.

Kuva

Kuva
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Ohhoh... lievää leikkautumista havaittavissa. 8O Osaako joku kertoa miten/miksi tuollainen vaurio syntyy?
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Oiskohan noiden jälkien syntyyn syy yhteys nakuttavalla palamisella joka on aiheuttanut myös tuon männän reunan sulamisen.. joka taas on aiheuttanut,että mäntä on muuttanut muotoaan niin paljon että on leikannut sylinteriin kiinni..
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Lukittu