99gls -> 99 Turbo 4d vm-80

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

mites tuo vetoakseli irtoaa tuosta pyörän-navasta?
siis napamutterin irrotuksen jälkeen, onko siinä vielä joku lukkorengas tjsp.?
olisiko mahdollista tehdä jotkin yhdistelmä vetarit? eli vanhasta ja uusista.
ennen pelannut vaan takavetojen kanssa, niin vähän hakusessa nuo tuommoset jutut.
Kiitos.
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

kai joku tietää noista vetareista?
olisiko mahdollista yhdistää sellaiset, jotka sopisivat vm-84 laatikkoon ja vm-90 etunapoihin?
Kiitoksia taas, jos joku viitsisi neuvoa tyhmää :oops:
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

axtec kirjoitti:kai joku tietää noista vetareista?
olisiko mahdollista yhdistää sellaiset, jotka sopisivat vm-84 laatikkoon ja vm-90 etunapoihin?
Kiitoksia taas, jos joku viitsisi neuvoa tyhmää :oops:
Tossa tehtiin serkkupojalle 99:iin seuraava konsepti: uudemmat, isommat vetomaljat laatikkoon (loppupuolelta 80-lukua), 90 -85:n vetoakselit ulompien vetonivelien kera ja 900i -88:n navat jarruineen.

Miun 99:ssä taasen seuraava konsepti. Alkuperäiset (vm-78) navat, vetoakselit ja nivelet. Vanhasta 4-lovisesta laatikosta otin maljat ja vaihdoin ne vm. -89 vaihdelaatikkoon.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

Mertmi kirjoitti:
axtec kirjoitti:kai joku tietää noista vetareista?
olisiko mahdollista yhdistää sellaiset, jotka sopisivat vm-84 laatikkoon ja vm-90 etunapoihin?
Kiitoksia taas, jos joku viitsisi neuvoa tyhmää :oops:
Tossa tehtiin serkkupojalle 99:iin seuraava konsepti: uudemmat, isommat vetomaljat laatikkoon (loppupuolelta 80-lukua), 90 -85:n vetoakselit ulompien vetonivelien kera ja 900i -88:n navat jarruineen.

.
eli meinaatko että, vanhemmat vetarit sopivat uudempiin napoihin?
onko mitenkään mahdollista irrottaa noita maljoja, jos kone on vielä autossa kiinni?
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

axtec kirjoitti:
Mertmi kirjoitti:
axtec kirjoitti:kai joku tietää noista vetareista?
olisiko mahdollista yhdistää sellaiset, jotka sopisivat vm-84 laatikkoon ja vm-90 etunapoihin?
Kiitoksia taas, jos joku viitsisi neuvoa tyhmää :oops:
Tossa tehtiin serkkupojalle 99:iin seuraava konsepti: uudemmat, isommat vetomaljat laatikkoon (loppupuolelta 80-lukua), 90 -85:n vetoakselit ulompien vetonivelien kera ja 900i -88:n navat jarruineen.

.
eli meinaatko että, vanhemmat vetarit sopivat uudempiin napoihin?
onko mitenkään mahdollista irrottaa noita maljoja, jos kone on vielä autossa kiinni?
Kyllähän se on mahdollista tehdä autossa ollessakin, jos saat vaan ne laippojen pultit pyöriteltyä pois. Ainakin 900:ssa pitäis onnistua. 99:ssä saattaa olla melkoisen ahdasta ja takuulla epämukavaa hommaa.

Siis ainakin nämä uudemmat -82 lähtien olevat vetarit käsittääkseni käy vaihtaa keskenään sillätapaa, että vetoakseli+ulompi nivel vaihdetaan napaan. Vetoakselit 99 vm 82-84 ja 90 välillä käy pituutensa puolesta vaihtaa keskenään. 90:ssä taisi olla vähän jytäkämmät paksuudeltaankin. Sisäpään nivelien vaihtokelpoisuudesta ei ole tarkkaa tietoa, eli meinaan sitä kolmisakaraisen tripodin vaihtamista akselista toiseen. Mieluiten siis ottais koko paketin molempien nivelien ja vetoakselin kera sopivasta autosta. Vanhanmallisessa pienemmässä maljassa on kolme juomua ja uudemmassa kaksi. Helppo tunnistaa. BTW. Meiltä löytyy iso kasa niitä vanhempia kolmella juomulla olevia, jos sattuu joku tarviimaan.

Jos tää nyt vielä askarruttaa, niin pistä lista, mitä osia siulla on, niin valitaan siitä porukalla sopiva setti.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

taidan yrittää irroittaa niitä uudempia "kuppeja" vara-osa satkusta.
eli tarkoitus olisi saada kasaan seuraava kokoonpano:
vm-84 nopan laatikko
vm-90 satkun pyörän-navat
ja vm-80 99

ja meinaan vaihtaa tuohon laatikkoon ne uudemmat maljat, jolloin siihen kävisivät vm-90 satkun vetarit kokonaan? eli olisiko mitta silloin sama?

Kiitoksia Mertmille asiantuntevista ja selkokielisistä vastauksista!
tosin vasta viikonloppuna pääsen tutkailemaan taas tuota saabia :cry:
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

axtec kirjoitti:taidan yrittää irroittaa niitä uudempia "kuppeja" vara-osa satkusta.
eli tarkoitus olisi saada kasaan seuraava kokoonpano:
vm-84 nopan laatikko
vm-90 satkun pyörän-navat
ja vm-80 99

ja meinaan vaihtaa tuohon laatikkoon ne uudemmat maljat, jolloin siihen kävisivät vm-90 satkun vetarit kokonaan? eli olisiko mitta silloin sama?

Kiitoksia Mertmille asiantuntevista ja selkokielisistä vastauksista!
tosin vasta viikonloppuna pääsen tutkailemaan taas tuota saabia :cry:
Hehee. Tossahan on sitte selvä satsi! 99:n voimansiirto napoineen tunkiolle. Otat nopasta laatikon ja koko voimansiirron ulompaan vetoniveleen asti. Eli melkein koko hoito. Tarviit lisäksi enää ne satkun navat ja homma pitäisi olla sillä hyvä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

juu tupliksen voimansiirto on jo varastossa, ja nopan laatikko on 99:sissä.
ja satkun navat odottaa auton vieressä asennusta.
vielä muutama kysymys/väite:

eikös tupliksen omatkin vetarit käy tuohon nopan laatikkoon?

jaksan edelleenkin inttää, että eikös onnistuisi näinkin->
vaihdan nopan laatikkoon satkusta ne "kupit" ja laitan satkun vetarit kokonaisina?

mutta ei ole huono tuo sinunkaan versiosi.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

axtec kirjoitti:juu tupliksen voimansiirto on jo varastossa, ja nopan laatikko on 99:sissä.
ja satkun navat odottaa auton vieressä asennusta.
vielä muutama kysymys/väite:

eikös tupliksen omatkin vetarit käy tuohon nopan laatikkoon?

jaksan edelleenkin inttää, että eikös onnistuisi näinkin->
vaihdan nopan laatikkoon satkusta ne "kupit" ja laitan satkun vetarit kokonaisina?

mutta ei ole huono tuo sinunkaan versiosi.
Tupliksen vetarien käyminen riippuu siitä, onko tossa nopan laatikossa ne vanhemmat maljat, eli niissä on oltava kolme juomua? Toisekseen tossa vuosimallissa -80 on erilaiset ulommat navat, ulommat nivelet ja vetoakselit, mitä -82 lähtien. Ei siis käy oikein millään opilla tuon siun 900:n akseliston kanssa yhteen.

Tietääkseni satkun vetoakselit on liian pitkät 99:iin. Siksi ne ei käy... Tarviit 99 -82 tai uudemman, tai nopan vetoakselit ulompien nivelien kera. Näin se vaan nyt tahtoo olla asian laita. :)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

Kiitos!
tarvitsee siis purkaa nopasta nuo vetarit pois.
tulee vaan vähän kiirus viikonloppu, kun pitää saada saabi kasaan. ja ulos katoksesta, jotta saan kelkan ajoon. :)
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Joko se pelittää? Koeajettu tms.?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

kiitoksia kysymisestä, mutta ei se vielä pelaa :cry:
on ollut vähän kylmiä kelejä tehdä ulkona mitään näpräämistä, ja ei pääse kun viikonloppusin samalle paikkakunnalle, mutta hiihtolomalla voisi ehtiä jotain tekemäänkin.
kaikki osat rupeaa olemaan keräilty, paitsi pakoputki.
ja kaikki ruiskun sähköt uupuu, ja bensapumppu kaipaisi myös virtaa.
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

olisko muuten kenelläkään hyviä vinkkejä mistä sähköä tuolle bensapumpulle?
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24614
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

akulta!!! heh. ei vaan sellainen kytkentä että siitä katkeaa virrat kolaritilanteessa tai muu juttu!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Pensapumpulle tietysti orggis rele. Tuo -87 ja vanhempien rele haistelee puolan miinusjohdosta, onko kone käynnissä. Kytkentäkaavio pitäisi taas kerran kaivella jostakin. Jus:lla oli hyvä malli muistaakseni ihan netissäkin luettavissa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin