Saab 900S 1990 ajossa taas
Re: Saab 900 (kaikki turhat katit ja lampdat)
Kävin tallilla sovittelemassa tuota korisarjaa autoon:
http://kuvablogi.com/nayta/1261368/
Täytyy ottaa tuosta kaaresta hieman pois, että istuu ton airflowin kanssa
http://kuvablogi.com/nayta/1261371/
Ei vaan viittis millään alkaa silpomaan noita
Pistin huohotuspönttöasennuksesta kuvan myös tuonne, taitaa olla ainoa osa konehuoneessa, mikä kiiltää
http://kuvablogi.com/nayta/1261368/
Täytyy ottaa tuosta kaaresta hieman pois, että istuu ton airflowin kanssa
http://kuvablogi.com/nayta/1261371/
Ei vaan viittis millään alkaa silpomaan noita
Pistin huohotuspönttöasennuksesta kuvan myös tuonne, taitaa olla ainoa osa konehuoneessa, mikä kiiltää
Saab 900S Combicoupe
Re: Saab 900 (kaikki turhat katit ja lampdat)
Joku perkeleen uuvatti kolhassu takapuskurin vinoon, naarmut kylkeen ja takaumpio rikki nyt on sitten auto kolaroitu edestä ja takaa
Tekijästä ei tietenkään ole tietoa ja vakuutus ei korvaa, hienoa.
Ostetaan pystärin puskuri ainakin...
Muuten menny viikko tota megaa ihmetellessä...nyt oon boksiin saanu yhteyden ja testannu tuolla simulaattorilla, vielä pitäs ottaa selkoo tuon purkin päivityksestä ja säädöstä. Johtosarjaakin aloitin jo tekeen, jos tänään vetelis johtoja ja hakis kaupasta liittimiä lisää.
Tekijästä ei tietenkään ole tietoa ja vakuutus ei korvaa, hienoa.
Ostetaan pystärin puskuri ainakin...
Muuten menny viikko tota megaa ihmetellessä...nyt oon boksiin saanu yhteyden ja testannu tuolla simulaattorilla, vielä pitäs ottaa selkoo tuon purkin päivityksestä ja säädöstä. Johtosarjaakin aloitin jo tekeen, jos tänään vetelis johtoja ja hakis kaupasta liittimiä lisää.
Saab 900S Combicoupe
Re: Saab 900 (kaikki turhat katit ja lampdat)
No voi paska, joku ei sit halunnu luopuu bonuksistaan. Ei muuta ku duunaat entistä ehomman
9-3.1972
Re: Saab 900 (kaikki turhat katit ja lampdat)
Juu, pakko se parempi on laittaa tilallese93tbo kirjoitti:No voi paska, joku ei sit halunnu luopuu bonuksistaan. Ei muuta ku duunaat entistä ehomman
Projekti edenny huimin harppauksin taaksepäin, puskuri napattu irti ja samoin puskurin jatkeet. Lisäksi keskikonsoli ja se muovi sieltä jalkatilasta otettu pois. Mitään uutta osaa ei ole paikalleen laitettu.....
Toisen imusarjan ostin........samanlaisen 2.0 moottorin sarjan mikä autossa nyt on
Saab 900S Combicoupe
Re: Saab 900 (kaikki turhat katit ja lampdat)
Kävin vääntämässä vihdoista viimein autoon uutta putkea:
http://kuvablogi.com/nayta/1330680/
Taka-akselin ylitystä en vielä tehnyt, kun yksi 45 asteen mutka jäi kotio
Ajelin tuolla kotio, niin kiihdyttäessä äänet on juuri sopivan paukkuvat, mutta matka-ajossa liian lujat. Moottorijarrutuksessakin äänet räpeltää hyvin, mutta jotain tarvis keksiä että saa tuon basson pois tasakaasulla kun ajaa...
Joko äänenvaimennin taka-akselin jälkeen tai sitten samanmoinen bilteman pönttö heti katin jälkeen
Turbo herää paljon nopeammin uuden putken puolikkaan ansiosta ja tehoakin taisi tulla lisää, kun sutii kakkosella kaasusta hieman aiempaa pidempään tosin vaan se yksi rengas
http://kuvablogi.com/nayta/1330680/
Taka-akselin ylitystä en vielä tehnyt, kun yksi 45 asteen mutka jäi kotio
Ajelin tuolla kotio, niin kiihdyttäessä äänet on juuri sopivan paukkuvat, mutta matka-ajossa liian lujat. Moottorijarrutuksessakin äänet räpeltää hyvin, mutta jotain tarvis keksiä että saa tuon basson pois tasakaasulla kun ajaa...
Joko äänenvaimennin taka-akselin jälkeen tai sitten samanmoinen bilteman pönttö heti katin jälkeen
Turbo herää paljon nopeammin uuden putken puolikkaan ansiosta ja tehoakin taisi tulla lisää, kun sutii kakkosella kaasusta hieman aiempaa pidempään tosin vaan se yksi rengas
Saab 900S Combicoupe
Re: Saab 900 (kaikki turhat katit ja lampdat)
Pistä säki kato vaa Peltorit päähä. Radio-Peltoreilla sais sit jytänki pauhaamaan. Ei kato kannata mennä sieltä missä aita on matalin, vaan sieltä missä portti on auki
jeeeeeee!
Re: Saab 900 (kaikki turhat katit ja lampdat)
50km Peltorit päässä ajaneena voin kyllä sanoa, että hukkuu ne mahdolliset tärkeätkin äänet pois. Pari kilometriä oli kyllä hiljaista, liiankin hiljaista, joten oli pakko ottaa toinen puoli pois korvalta.
Re: Saab 900 (kaikki turhat katit ja lampdat)
Myydään puolikas pakoputki ja ostetaan peltorit
Saab 900S Combicoupe
Re: Saab 900 (kaikki turhat katit ja lampdat)
Sain akselin ylityksen väkästeltyä ja megan johtosarjakin on kutakuinkin valmis.
Taka-akselin ylitykseen käytin bilteman 3" ylitysputkee, jonka sitten viipaloin useasta kohtaa.. ensin sitä tarvi loiventaa ja taittaa rengasta kohti, sitten sitä piti vielä jyrkentää ja taivuttaa renkaasta ulos päin Noh, parempi tuli kun JT:stä
Lomat painaa päälle niin ei voi oikeen vielä ottaa saabista vakioruuttaa pois...megapurkissa on nyt antureiden tiedot sisässä ja kaikki tarvittavat rimpulat johtosarjassa kiinni. Harmittaa vaan noita suuttimia tuohon vakio imusarjaan ruuvata kiinni...
Taka-akselin ylitykseen käytin bilteman 3" ylitysputkee, jonka sitten viipaloin useasta kohtaa.. ensin sitä tarvi loiventaa ja taittaa rengasta kohti, sitten sitä piti vielä jyrkentää ja taivuttaa renkaasta ulos päin Noh, parempi tuli kun JT:stä
Lomat painaa päälle niin ei voi oikeen vielä ottaa saabista vakioruuttaa pois...megapurkissa on nyt antureiden tiedot sisässä ja kaikki tarvittavat rimpulat johtosarjassa kiinni. Harmittaa vaan noita suuttimia tuohon vakio imusarjaan ruuvata kiinni...
Saab 900S Combicoupe
Re: Saab 900 (kaikki turhat katit ja lampdat)
Äänenvaimentimeksi laitan loppuun tämän
Saab 900S Combicoupe
Re: Saab 900 (kaikki turhat katit ja lampdat)
Tuohan on oikein hyvä. Laittaa vieläpä tuon putkenpään osoittamaan alaspäin, niin ei takana tulijat voi päätellä mitään pakoputkesta. Reikää kun ei näy taaksepäin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Saab 900 (kaikki turhat katit ja lampdat)
Juu ihan hännäksi tuota ajattelinkin...tarvii kattoo minkä näköinen tulee kun paketti saapuu kotioMertmi kirjoitti:Tuohan on oikein hyvä. Laittaa vieläpä tuon putkenpään osoittamaan alaspäin, niin ei takana tulijat voi päätellä mitään pakoputkesta. Reikää kun ei näy taaksepäin.
Saab 900S Combicoupe
Re: Saab 900 (kaikki turhat katit ja lampdat)
Auta armias, jos osutaan valoissa vierekkäin. Alakaa kuule semmone kaasuttelu, ettei mitään rotia! Mullaki o 3" pakoputken ulostulo, ni ois varmaa meleko tasane vääntö Rantatiellä? Ja takaapäin ei pysty mullakaa päättelee mitää tehoista, ku putki ei tuu taka-akselin yli, muut varmaa kattos, että ompas siinä sliipperit rähisemässä.Muita autoilijoia se ainakin häiritsee, kun koko ajan tuntuu olevan joku kaasuttelemassa vieressä.
jeeeeeee!
Re: Saab 900 (kaikki turhat katit ja lampdat)
Ei sun kannatta kaasutella valoissa, kun muutenki rekordin lämmöt nousee ja öljyt loppuu Toi räikee pakoputken väri voi olla että houkuttaa myös muita autoilijoita paikalle...tullinainenkin kehu että ei ole nähnyt noin hienoo pakoputkeeKeme kirjoitti:Auta armias, jos osutaan valoissa vierekkäin. Alakaa kuule semmone kaasuttelu, ettei mitään rotia! Mullaki o 3" pakoputken ulostulo, ni ois varmaa meleko tasane vääntö Rantatiellä? Ja takaapäin ei pysty mullakaa päättelee mitää tehoista, ku putki ei tuu taka-akselin yli, muut varmaa kattos, että ompas siinä sliipperit rähisemässä.Muita autoilijoia se ainakin häiritsee, kun koko ajan tuntuu olevan joku kaasuttelemassa vieressä.
Kävin tallilla nappaamassa vanhaa johtosarjaa irti ja uutta paikalleen. Vielä tarvis ottaa hanttarin jalkatilasta kaikki irti, mutta en viitsinyt irroittaa vielä sitä koejlaudan osaa joka menee siitä keskikonsolin alta. Tai oikeestaan en tienny että missä kaikkialla sen on kiinni. Toivottavasti ei tuu otettua mitään ylinmääräisiä johtoja irti..
Uudet suuttimet pistin paikoilleen ja hirtin nippusiteillä uuden johtosarjan kinni. Aika kohlo johtosarja mutta nätimpi, kun saabin salkuperäinen. Täytyy viikonloppuna muistaa ottaa kuvia, jos joku haluaa kommentoida. Vähäsen jouduin hitsaan suutintukin kiinnikkeitä, kun noi boschin 550 cc/min suuttimet oli hieman alkuperäisiä lyhemmät.
Saab 900S Combicoupe
Re: Saab 900 (kaikki turhat katit ja lampdat)
Sattuuko ketään tietämään mitkä kaikki laitteet lakkaa toimimasta kun tuon johdon otin kokonaisuudessaan kiinni mikä sille moottorinohjausboksille tulee.
Veikkailtiin että lämpötila ja kierrokset ei välttämättä pelittäis..
Huomenna jos uskaltais testata käyntiin
Veikkailtiin että lämpötila ja kierrokset ei välttämättä pelittäis..
Huomenna jos uskaltais testata käyntiin
Saab 900S Combicoupe