Sivu 5/22

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Lähetetty: Ke Loka 29, 2008 12:30
Kirjoittaja TeePee
TeePee kirjoitti:Vähän koekasasin pakettia... tuota pakosarjaa en aio käyttää. Siitä hyödynnetään vain laipat seuraavaan pakosarjaprojektiin. Viikonloppuna jos sais taas jotain aikaan.

http://kuvablogi.com/nayta/1026446/

Pakosarjaprojekti on nyt aloitettu :lol: Muutama viikonloppuhan tässä tosiaan on ehtinyt jo vierähtää, mutta ei se mitään. Parempi myöhään kun ei milloinkaan. Eipä sille pakosatsillekaan oikeastaan muuta ole tehty kuin irroitettu laipat :) Jotain vois koittaa nyt mennä vääntämään niin ei kuole ihan täysin tämä projekti.

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Lähetetty: Su Maalis 01, 2009 22:49
Kirjoittaja TeePee
Päivitystä tänne taas vaihteeksi. Ei ole ollut aikaa eikä motivaatiota projektin suhteen pitkään aikaan. Nyt tässä tämän vuoden puolella olen satunnaisesti uhrannut muutamia päiviä ja käynyt vähän jotain rakentamassakin. Pakosarjan collectori on oikeastaan hitsausta vaille valmis. Pitäisi saada ruotsista vaihdelaatikko tallille pikkuhiljaa niin voisi harkita koneen pudottamista paikoilleen. Pääsisi sitten kunnolla suunnitelemaan mihin kaikki romut mahtuu. Tuntuu vain että laatikon myyjä ei ole kiinnostunut sitä lähettelemään vaikka kaupat on jo sovittu ja kaikki pitäisi olla kunnossa. Saa nyt nähdä jos sen sieltä joskus saisi suomeen asti...

Tänään vuorasin saabin lattian alumiinilla ja sovitin kojelautaa paikoilleen ym pientä nysväystä. Yllättävän vähällä modauksella selvisin kojelaudan sovituksessa. Enää pitäisi hitsata sille kiinnikkeet ja pultata kiinni.

http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1762886.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1762887.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1762888.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1762745.jpg

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Lähetetty: Ma Maalis 02, 2009 04:57
Kirjoittaja Jakke_
Ah, edistystä! Mistähän sitä sais motivaatiota omaan projektiin? :)

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Lähetetty: Ma Maalis 02, 2009 13:25
Kirjoittaja TeePee
Motivaatio ongelmissa mä taidan olla väärä kaveri neuvomaan :) En tiedä mistä sitä on itselle nyt löytyny, mutta toivotaan että kestää innostus edes hetken aikaa.

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Lähetetty: Ma Maalis 02, 2009 14:12
Kirjoittaja tomaatti
Penkkien painoista puheenollen noi mun sparco rev kupit painaa 6.8kg ilaman asennusrautoja ja rautojen kanssa 9.4kg (rapalan digitaalisella kalapuntarilla mitattuna)
Uudempi malli rev plus painaa kilon enemmän.

Painoa saisi siis vielä pois kun ostaisi alumiiniset kiinnitykset.

http://img201.imageshack.us/my.php?image=sek078.jpg

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Lähetetty: Ma Maalis 02, 2009 19:57
Kirjoittaja TuPe
Hienoa hipoilua nuo penkkien painot, mutta painoa saa autosta pois monesta kohtaa paljon halvemmalla.
Been there, done that.

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Lähetetty: Ma Maalis 02, 2009 20:07
Kirjoittaja hewidero
TuPe kirjoitti:Hienoa hipoilua nuo penkkien painot, mutta painoa saa autosta pois monesta kohtaa paljon halvemmalla.
Been there, done that.
Usein painoa voi pudottaa myös ratin ja penkin välistä, en tarkoita tässä vöitä. :)

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Lähetetty: Ma Maalis 02, 2009 22:48
Kirjoittaja TeePee
Näin on. Mulla tällähetkellä kuljettajan massanpudotuskausi menossa, tosin muista kuin auton kevennykseen liittyvistä syistä :)

Tänään piti taas käydä vähän ropaamassa. Sain aikaan telineen kahdelle mittarille ja yhden alumiinisen peitelevyn kojelautaan. Niin ja tulipa sitä raastettua iso reikäkin uudelle tankin korkille 8)

http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1765522.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1765220.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1765523.jpg


Edit: Nyt pitäis näkyä

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Lähetetty: Su Maalis 08, 2009 22:48
Kirjoittaja TeePee
Toissapäivänä tuli hajottua sisätilan puhaltimen ym. asennuksen kanssa mutta sain ne sitten lopulta modattua siihen kuntoon että mahtui ruuvaamaan kiinni. Nyt kuitenkin taas purettu pois tieltä.
Ratinkeskiökin saapui postissa niin sai ratin paikoilleen. Raidetangossa välystä, joutuu vaihtamaan toisen.

Tänään Tupen kanssa sovitettiin cooleria ja öljycooleria keulaan ja hyvinhän niille paikat löytyi. Lopulliset kiinnikkeet ehtii rakentaa myöhemmin, nyt vain jollain tavalla pysyy kiinni. Loppuillasta ruuvattiin laatikko koneen kylkeen kiinni ja pudotettiin kone paikoilleen.

Väliaikakuvia
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1774349.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1774350.jpg

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Lähetetty: To Huhti 02, 2009 18:43
Kirjoittaja TeePee
Ollut taas vähän kiireitä ym niin en ole paljoa ehtinyt tänne kirjoittelemaan. Elikkä nyt on pakosarjaa hitsattu sen verran että collectori on valmis ja ykköspytyn putki hepattu kiinni. Sovitin vähän ahdinta paikoilleen ja joutuu tehdä pienen muutoksen vielä siihen ykköspytyn putkeen. Täytyy saada ahdinta pari senttiä keulaan päin koska se osuu nyt lohkon kylkeen. Kuvia ei ole vielä koneella mutta tulen niitäkin tänne päivittelemään kunhan ehdin.

Seuraava operaatio pakosarjan osalta on modata tuo ykköspytyn putki oikeanlaiseksi. Sitten rakentaa loputkin putket ja alkaa sen jälkeen ihmettelemään että mistäs helkutista ne hukkiksen putket mahtuu vetämään :D Aika ahdasta meinaa olla vaikka tilaa piti olla liikaakin.

Sitten kun pakosarja on valmis ja turbo pultattu paikoilleen niin rakennetaan uusi pakoputki. Downpipen ajattelin vääntää 3,5" rännistä ja loppu putki 3" ja ennen takapyörää kyljestä ulos. Pakko kai laittaa kahdella vaimentimella, jos vaan mahtuu, että saa äänet edes jollain tavalla pidettyä kurissa...ainakin katsastuksen ajan :D

Työn alla on myös ~90cm korkeat pukit joiden päälle auto on tarkoitus hinata. Helpottaa kummasti pakoputkihommia ja muuta pohjan ropaamista.

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Lähetetty: To Huhti 02, 2009 21:15
Kirjoittaja Ikotion
Itse olen kans miettinyt sitä kylkiputki ratkaisua ja se olis suht helppokin periaatteesa toteuttaa. Sinne väliin mahtuu kolmekin vaimenninta helposti!

Vasemmalla puolella takana on se nostokohta, niin sen kun nyppäsis helvettiin ja siirtäis vähän eteenpäin niin siitä sais kylkiputken duunattua aika nätisti ulos. Vieläkun siellä on valmiiks tehtaalta jo pienimuotoinen kotelo sille kylkiputkelle kuin tilauksesta 8) Vähän ku helmaa muokkais että leikkais tyyliin vähän kaarevaks putken kohdalta ja taivuttais pellin siihen.

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Lähetetty: Su Loka 25, 2009 23:07
Kirjoittaja TeePee
Tänään laitoin uudet jarruputket eteen. Taakse vedettiin ne jo tossa pari viikkoa sitten. Pakosarjan otin taas vaihteeksi työn alle. Pyyhkäisin vingulla ylimääräistä tavaraa pois collectorin sisäpuolelta ja sahasin pari putken pätkää valmiiksi hitsausta varten. Kojelaudan kiinnikkeet tuli myös hitsattua ja pulttasin kojelaudan väliaikaisesti kiinni niin sain vähän ihmetellä mittariasennusten kanssa. Ja tuli siinä sitten kaikenlaista muuta pientä näperrettyä kun koko päivän ruuvasin/oleskelin tallissa.

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Lähetetty: Ma Loka 26, 2009 07:22
Kirjoittaja Jakke_
Hienoa, että projekti etenee taas. Pitäis ittekki löytää aikaa omaan projektiin. :)

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Lähetetty: Ma Loka 26, 2009 12:44
Kirjoittaja TeePee
Ei siinä oo muuta ku järjestää sitä aikaa :)

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Lähetetty: Ti Loka 27, 2009 20:23
Kirjoittaja TeePee
Tänään oltiin vähän reilu 4 tuntia pakosarjan kimpussa. 3 putkea tuli valmiiksi. Ens kerralla 4. putki ja ehkä hukkiksen putket. Sitten vielä vingun kanssa viimeistely.