Saab 900 t16 project RedEvil
Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua
Thats very impressive...
15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua
vittuilkaa ja manatkaa nyt kaikki tämä suunnitelma suohon tämän sivun aikana, niin ei tarvii myöhemmin enää.
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua
Oliko noi kaasut nettivaraosasta käytettynä? En löydä ilmoitusta enää, prkl ku tuli itte jaakailtua
Ihan paskoja tuollaiset kaasut,myy mulle 200e:llä et saan hyrrän pyörimään

Ihan paskoja tuollaiset kaasut,myy mulle 200e:llä et saan hyrrän pyörimään

///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua
Ihan paska suunnitelma. Noin. Helpottiko?S1mppa_ kirjoitti:vittuilkaa ja manatkaa nyt kaikki tämä suunnitelma suohon tämän sivun aikana, niin ei tarvii myöhemmin enää.

NOSsia kehiin vaan ja jos Saappi sattuukin kokeilussa porsimaan niin porsiipahan ainakin tyylillä

Miten moneen vetoon tuommoinen buteli noin about piisaa? Eli esim. nykyään yleisissä mailin mittasissa lentokenttävedoissa jos heittää NOSsit kehiin vaikka kolmosvaihteella, niin riittääkö "maaliin" asti? Ei varmaan 1-2 vaihteilla varmaan kannata paljoa NOSsitella, haihtuu kaasut savuna ilmaan etupyörien kautta?

Ja mitäpä maksaa täyttöpullo kun viikonlopun kylämunkilla menee kuitenkin pullollinen?
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua
hevosvoima.com sanoi että 125hv suuttimella voi vetää 5kertaa alastaron radan ympäri ennenkun loppuu kaasu. joten luulis tuon aika pitkään kestävän.V.J.S kirjoitti:Miten moneen vetoon tuommoinen buteli noin about piisaa? Eli esim. nykyään yleisissä mailin mittasissa lentokenttävedoissa jos heittää NOSsit kehiin vaikka kolmosvaihteella, niin riittääkö "maaliin" asti? Ei varmaan 1-2 vaihteilla varmaan kannata paljoa NOSsitella, haihtuu kaasut savuna ilmaan etupyörien kautta?![]()
Ja mitäpä maksaa täyttöpullo kun viikonlopun kylämunkilla menee kuitenkin pullollinen?
100€ maksaa täyttö + kuljetukset, kun ei voi ihan postiin heittää kun on räjähtävää kaasua..
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua
No ei oo paha, ton verranhan normaali nuori mies kaataa kurkusta kitusiin yhdessä viikonlopussaS1mppa_ kirjoitti: 100€ maksaa täyttö + kuljetukset, kun ei voi ihan postiin heittää kun on räjähtävää kaasua..


-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua
Miten ois?
Budjettiratkasuidea
Lisärikastukseksi saabin kylmäkäynnistys suutin.
Sitten kokeilemalla miten paljon bensaa tarviit siitä ulos. Eikös kaasun määrä ole vakio, jolloin lisärikastukseen tarvitaan aina vakio troughputti suuttimesta.
Ohjais suuttimen troughputtia jollain kuristimella bensalinjassa suuttimelle ja suutin avataan puhtaasti DC:llä.
NOSsinappula aktivoi kaasut ja suuttimen.
Tosin takeita siitä että joka pytty saa yhtä paljon bensaa, ei ole.
Budjettiratkasuidea

Lisärikastukseksi saabin kylmäkäynnistys suutin.
Sitten kokeilemalla miten paljon bensaa tarviit siitä ulos. Eikös kaasun määrä ole vakio, jolloin lisärikastukseen tarvitaan aina vakio troughputti suuttimesta.
Ohjais suuttimen troughputtia jollain kuristimella bensalinjassa suuttimelle ja suutin avataan puhtaasti DC:llä.
NOSsinappula aktivoi kaasut ja suuttimen.
Tosin takeita siitä että joka pytty saa yhtä paljon bensaa, ei ole.
Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua
Tiedätkö miten vähän kylmäkäynnistyssuutin virtaa, en minäkään muutakuin, että _todella_ vähän. Sitä on siis ihan turha ruveta edes harkitsemaan.
Mietinpä vaan, että jos kerta on ne nossit pakko laittaa, niin miksi ei sitä herranjestas laitettu sitten edes märkäsarjaa? Onkohan topikin aloittajalla kaikki ihan kotosalla?
Mietinpä vaan, että jos kerta on ne nossit pakko laittaa, niin miksi ei sitä herranjestas laitettu sitten edes märkäsarjaa? Onkohan topikin aloittajalla kaikki ihan kotosalla?
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua
Mietinpä vaan, että aika turha kommentti. Tämähän on selvästi ennakkoluuloton kokeilu, ihan turha alkaa heittää henkilökohtaisuuksia, vaikka herra besserwisser itse selkeästi osaisi tämänkin tehdä paremmin. Tästä varmasti oppii kaikki, sekä hyvässä että pahassa. Minulta ainakin hatunnosto, kerrankin joku uskaltaa tehdä muutakin kuin kääntää vähän F ja P potikkaa ja kolvata pari vastusta, ja vielä jakaa kokemuksensa julkisesti muiden kanssa.Coltti kirjoitti:Mietinpä vaan, että jos kerta on ne nossit pakko laittaa, niin miksi ei sitä herranjestas laitettu sitten edes märkäsarjaa? Onkohan topikin aloittajalla kaikki ihan kotosalla?
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua
Tuo KK suutin nyt oli idea. Ja vastauksena EN tiedä mitä se virtaa.Coltti kirjoitti:Tiedätkö miten vähän kylmäkäynnistyssuutin virtaa, en minäkään muutakuin, että _todella_ vähän. Sitä on siis ihan turha ruveta edes harkitsemaan.
Mietinpä vaan, että jos kerta on ne nossit pakko laittaa, niin miksi ei sitä herranjestas laitettu sitten edes märkäsarjaa? Onkohan topikin aloittajalla kaikki ihan kotosalla?
Tämäm koko rojekti vaikuttaa ennakkoluulottomalta budjetti-ratkasu-No2-projektilta.
Niinpä joku tuon tyyppinen ratkasu olisi helppo/halpa konsti rikastaa kaasujen kanssa.
Ja EN En ole koskaa kaasuja itse laittanut.
Kunhan mutuilen, josta toivottavasti saisi jonkun ideakipinän homman ratkomiseen.
Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua
suunnitelmissa kylläkin laittaa ihan saapin ruiskusuutin taikka vähän isompi, jota ohjaa lisävalojen rele, joka on tarkotus kytkeä samaan kaasuläpän asentotunnistimen piuhaan mihin tulee tämä kaasujen suutin.
eli kun kaasu on pohjassa, niin kaasu- ja lisä bensasuutin aukeaa yhtä aikaa.
jos nämä saabin orkkis suuttimet riittävät noin parin sadan hepan tehoille, niin eikös yksi suutin tee noin 50hv.. eli sen pitäis riittää ainaki pienimmän kaasusuuttimen kanssa.
nyt on tuossa sorvissa kiinni suuttimen kiinnitys potikka, mitä pitää vielä koneistaa ennenkun hyvä tulee.
eli kun kaasu on pohjassa, niin kaasu- ja lisä bensasuutin aukeaa yhtä aikaa.
jos nämä saabin orkkis suuttimet riittävät noin parin sadan hepan tehoille, niin eikös yksi suutin tee noin 50hv.. eli sen pitäis riittää ainaki pienimmän kaasusuuttimen kanssa.
nyt on tuossa sorvissa kiinni suuttimen kiinnitys potikka, mitä pitää vielä koneistaa ennenkun hyvä tulee.
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua
Kyllähän tämä projekti ihan mielenkiintoinen on. Toivottavasti pääset pian myös kokeilemaan menestyksekkäästi. Oli aika pettymys kun edellinen joka ne tällä foorumilla on asentanut ei saanut ilmeisesti ikinä kokeiltua niitä käytännössä, oli märkäsarja ja kaikkee...
Tosiaan pensaa tuollainen kuivasarja vaatinee aika reilusti kaveriksi. Jos 125hp lupaavat lisää niin siitä voisi päätellä että pensaa tarvitaan öö about n. 600cc^2/min suuttimellinen lisää? Satkun kylmäkäynnistyssuutin ei tosiaan taida riittää kun sieltä ei montaa kymmentä senttiä pensaa taida tulla.
Tosiaan viides iso suutin pensalle nossi suuttimen viereen joka aukeaa samaan aikaan kuin itse nossiakin alkaa virrata? Kai noi suuttimet asennetaan johonkin kohtaan imuputkea vai mitenkä noita on asennettu?
EDIT: samoja aatoksia näköjään kuin Simpallakin ja samalla idealla laskin tuon 600cc...
Tosiaan pensaa tuollainen kuivasarja vaatinee aika reilusti kaveriksi. Jos 125hp lupaavat lisää niin siitä voisi päätellä että pensaa tarvitaan öö about n. 600cc^2/min suuttimellinen lisää? Satkun kylmäkäynnistyssuutin ei tosiaan taida riittää kun sieltä ei montaa kymmentä senttiä pensaa taida tulla.
Tosiaan viides iso suutin pensalle nossi suuttimen viereen joka aukeaa samaan aikaan kuin itse nossiakin alkaa virrata? Kai noi suuttimet asennetaan johonkin kohtaan imuputkea vai mitenkä noita on asennettu?
EDIT: samoja aatoksia näköjään kuin Simpallakin ja samalla idealla laskin tuon 600cc...
Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua
pitää yrittää tässä tämän viikon aikaan saada tuo systeemi toimimaan.
siis ei tämä kyseinen sarja lupaa kuin 75hv. taisi hämätä se hevosvoima.com:in kertomus 125hv suuttimella varustetun sarjan kestosta.
mutta huomenna saan luultavasti noin 350cc suuttimen, niin pitäis bensan riittää.
ohjeet kertoo että vähintään/noin kaks jalkaa kaasuläpästä asennettava tuo kaasusuutin. eli jos tuohon ennen välijäähyä iskis kiinni..
jonkilaisia kuvia yritän huomenna saada, kun asennusta pääsen alottelemaan...
siis ei tämä kyseinen sarja lupaa kuin 75hv. taisi hämätä se hevosvoima.com:in kertomus 125hv suuttimella varustetun sarjan kestosta.
mutta huomenna saan luultavasti noin 350cc suuttimen, niin pitäis bensan riittää.
ohjeet kertoo että vähintään/noin kaks jalkaa kaasuläpästä asennettava tuo kaasusuutin. eli jos tuohon ennen välijäähyä iskis kiinni..
jonkilaisia kuvia yritän huomenna saada, kun asennusta pääsen alottelemaan...
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Re: Saab 900 t16 project RedEvil
S1mppa_ kirjoitti:kestäähän tuo kapine näköjään 1,5bar ahtopaineen. ja vieläkin ollaan tällä "alueella"
tuossa kaunispäivä oli vähän rispaantunu tuo bensapaineensäätimen alipaineletku.
soesmittari näytti selvästi ettei saa sörsseliä ja sen kyllä tunsi persdynolla.
tämän kun vaihdoin ehjään, niin meno on todella railakasta, eikä persdyno viittaa mitenkään bensan vähyyteen. niin kuin ei myöskään seosmittari..
Edelleen jos suuttimet ovat vakiot ja softa vakio, ei bensa RIITÄ (no vakiosoftalla varmaan edes 200hp) todellakaan kuin juuri ja juuri baarin paineille. Jos siellä kerta on isompi ahdin joka työntää enemmän ilmaa, ollaan väkisin laihalla TAI sitten ei virtaa. Se kapeakaistaisen mittarin optimal- alue on lähinnä optimaalinen sulatusalue jos ajetaan kaasu pohjassa. Jos ahtoja on 1.5 bar, vakiosuuttimet ja vakiosofta ja seosmittari näyttää rikasta, voidaan todeta jonkin asian olevan pielessä ja alkaa epäillä esimerkiksi mittarin näyttämää. Sinuna varmistaisin APC:n toiminnan, jos ei alkanut puuttua peliin sen bp-säätimen letkun ollessa irti, niin sillon se tuskin on pelissä mukana. Mutta eiköhän se sitten kaasujen kanssa toimi, kun sopivaa lisäsuutinta peliin jne.
Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua
kyllä apc purkki toimii täysin. varmaankin on jääny jostain asennuksesta hitsaus rukkanen jonnekki imu/ahto putkeen tai pakoputkeen..
jos virtaamisesta kiinni.
en tuolla kyseisellä paineella ajanu kun pari vetoa. eikä muutenkaan tuu annettua kenkää paljon mitään, jos ollenkaan.
kaasut kun saa kiinni, niin pitää paineet ainaki alkuun laskee lähelle vakiota, ettei sekoo heti alkuun..
mutta jos nyt aletaan jossittelemaan kunnolla, nii missä se kuristava "tulppa" on, mikä ei anna koneen virrata...?

en tuolla kyseisellä paineella ajanu kun pari vetoa. eikä muutenkaan tuu annettua kenkää paljon mitään, jos ollenkaan.
kaasut kun saa kiinni, niin pitää paineet ainaki alkuun laskee lähelle vakiota, ettei sekoo heti alkuun..
mutta jos nyt aletaan jossittelemaan kunnolla, nii missä se kuristava "tulppa" on, mikä ei anna koneen virrata...?
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...