Saab 900 t16 project RedEvil

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Könsikäs
"Hirsch"
Viestit: 718
Liittynyt: To Touko 21, 2009 13:00

Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua

Viesti Kirjoittaja Könsikäs »

Thats very impressive...
15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
S1mppa_
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 18:37
Paikkakunta: susiraja

Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua

Viesti Kirjoittaja S1mppa_ »

vittuilkaa ja manatkaa nyt kaikki tämä suunnitelma suohon tämän sivun aikana, niin ei tarvii myöhemmin enää.
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Oliko noi kaasut nettivaraosasta käytettynä? En löydä ilmoitusta enää, prkl ku tuli itte jaakailtua :(

Ihan paskoja tuollaiset kaasut,myy mulle 200e:llä et saan hyrrän pyörimään :mrgreen:
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

S1mppa_ kirjoitti:vittuilkaa ja manatkaa nyt kaikki tämä suunnitelma suohon tämän sivun aikana, niin ei tarvii myöhemmin enää.
Ihan paska suunnitelma. Noin. Helpottiko? :lol:
NOSsia kehiin vaan ja jos Saappi sattuukin kokeilussa porsimaan niin porsiipahan ainakin tyylillä 8)

Miten moneen vetoon tuommoinen buteli noin about piisaa? Eli esim. nykyään yleisissä mailin mittasissa lentokenttävedoissa jos heittää NOSsit kehiin vaikka kolmosvaihteella, niin riittääkö "maaliin" asti? Ei varmaan 1-2 vaihteilla varmaan kannata paljoa NOSsitella, haihtuu kaasut savuna ilmaan etupyörien kautta? :wink:
Ja mitäpä maksaa täyttöpullo kun viikonlopun kylämunkilla menee kuitenkin pullollinen?
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
S1mppa_
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 18:37
Paikkakunta: susiraja

Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua

Viesti Kirjoittaja S1mppa_ »

V.J.S kirjoitti:Miten moneen vetoon tuommoinen buteli noin about piisaa? Eli esim. nykyään yleisissä mailin mittasissa lentokenttävedoissa jos heittää NOSsit kehiin vaikka kolmosvaihteella, niin riittääkö "maaliin" asti? Ei varmaan 1-2 vaihteilla varmaan kannata paljoa NOSsitella, haihtuu kaasut savuna ilmaan etupyörien kautta? :wink:
Ja mitäpä maksaa täyttöpullo kun viikonlopun kylämunkilla menee kuitenkin pullollinen?
hevosvoima.com sanoi että 125hv suuttimella voi vetää 5kertaa alastaron radan ympäri ennenkun loppuu kaasu. joten luulis tuon aika pitkään kestävän.

100€ maksaa täyttö + kuljetukset, kun ei voi ihan postiin heittää kun on räjähtävää kaasua..
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

S1mppa_ kirjoitti: 100€ maksaa täyttö + kuljetukset, kun ei voi ihan postiin heittää kun on räjähtävää kaasua..
No ei oo paha, ton verranhan normaali nuori mies kaataa kurkusta kitusiin yhdessä viikonlopussa :D Eli säästää kepardirahat NOSsiin, niin ei ole sunnuntaina/maanantaina edes tukka kipeä :lol:
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Miten ois?

Budjettiratkasuidea :roll:

Lisärikastukseksi saabin kylmäkäynnistys suutin.
Sitten kokeilemalla miten paljon bensaa tarviit siitä ulos. Eikös kaasun määrä ole vakio, jolloin lisärikastukseen tarvitaan aina vakio troughputti suuttimesta.
Ohjais suuttimen troughputtia jollain kuristimella bensalinjassa suuttimelle ja suutin avataan puhtaasti DC:llä.

NOSsinappula aktivoi kaasut ja suuttimen.
Tosin takeita siitä että joka pytty saa yhtä paljon bensaa, ei ole.
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Tiedätkö miten vähän kylmäkäynnistyssuutin virtaa, en minäkään muutakuin, että _todella_ vähän. Sitä on siis ihan turha ruveta edes harkitsemaan.

Mietinpä vaan, että jos kerta on ne nossit pakko laittaa, niin miksi ei sitä herranjestas laitettu sitten edes märkäsarjaa? Onkohan topikin aloittajalla kaikki ihan kotosalla?
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Coltti kirjoitti:Mietinpä vaan, että jos kerta on ne nossit pakko laittaa, niin miksi ei sitä herranjestas laitettu sitten edes märkäsarjaa? Onkohan topikin aloittajalla kaikki ihan kotosalla?
Mietinpä vaan, että aika turha kommentti. Tämähän on selvästi ennakkoluuloton kokeilu, ihan turha alkaa heittää henkilökohtaisuuksia, vaikka herra besserwisser itse selkeästi osaisi tämänkin tehdä paremmin. Tästä varmasti oppii kaikki, sekä hyvässä että pahassa. Minulta ainakin hatunnosto, kerrankin joku uskaltaa tehdä muutakin kuin kääntää vähän F ja P potikkaa ja kolvata pari vastusta, ja vielä jakaa kokemuksensa julkisesti muiden kanssa.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Coltti kirjoitti:Tiedätkö miten vähän kylmäkäynnistyssuutin virtaa, en minäkään muutakuin, että _todella_ vähän. Sitä on siis ihan turha ruveta edes harkitsemaan.

Mietinpä vaan, että jos kerta on ne nossit pakko laittaa, niin miksi ei sitä herranjestas laitettu sitten edes märkäsarjaa? Onkohan topikin aloittajalla kaikki ihan kotosalla?
Tuo KK suutin nyt oli idea. Ja vastauksena EN tiedä mitä se virtaa.
Tämäm koko rojekti vaikuttaa ennakkoluulottomalta budjetti-ratkasu-No2-projektilta.

Niinpä joku tuon tyyppinen ratkasu olisi helppo/halpa konsti rikastaa kaasujen kanssa.

Ja EN En ole koskaa kaasuja itse laittanut.
Kunhan mutuilen, josta toivottavasti saisi jonkun ideakipinän homman ratkomiseen.
S1mppa_
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 18:37
Paikkakunta: susiraja

Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua

Viesti Kirjoittaja S1mppa_ »

suunnitelmissa kylläkin laittaa ihan saapin ruiskusuutin taikka vähän isompi, jota ohjaa lisävalojen rele, joka on tarkotus kytkeä samaan kaasuläpän asentotunnistimen piuhaan mihin tulee tämä kaasujen suutin.
eli kun kaasu on pohjassa, niin kaasu- ja lisä bensasuutin aukeaa yhtä aikaa.
jos nämä saabin orkkis suuttimet riittävät noin parin sadan hepan tehoille, niin eikös yksi suutin tee noin 50hv.. eli sen pitäis riittää ainaki pienimmän kaasusuuttimen kanssa.

nyt on tuossa sorvissa kiinni suuttimen kiinnitys potikka, mitä pitää vielä koneistaa ennenkun hyvä tulee.
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Kyllähän tämä projekti ihan mielenkiintoinen on. Toivottavasti pääset pian myös kokeilemaan menestyksekkäästi. Oli aika pettymys kun edellinen joka ne tällä foorumilla on asentanut ei saanut ilmeisesti ikinä kokeiltua niitä käytännössä, oli märkäsarja ja kaikkee...

Tosiaan pensaa tuollainen kuivasarja vaatinee aika reilusti kaveriksi. Jos 125hp lupaavat lisää niin siitä voisi päätellä että pensaa tarvitaan öö about n. 600cc^2/min suuttimellinen lisää? Satkun kylmäkäynnistyssuutin ei tosiaan taida riittää kun sieltä ei montaa kymmentä senttiä pensaa taida tulla.

Tosiaan viides iso suutin pensalle nossi suuttimen viereen joka aukeaa samaan aikaan kuin itse nossiakin alkaa virrata? Kai noi suuttimet asennetaan johonkin kohtaan imuputkea vai mitenkä noita on asennettu?

EDIT: samoja aatoksia näköjään kuin Simpallakin ja samalla idealla laskin tuon 600cc...
S1mppa_
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 18:37
Paikkakunta: susiraja

Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua

Viesti Kirjoittaja S1mppa_ »

pitää yrittää tässä tämän viikon aikaan saada tuo systeemi toimimaan.
siis ei tämä kyseinen sarja lupaa kuin 75hv. taisi hämätä se hevosvoima.com:in kertomus 125hv suuttimella varustetun sarjan kestosta.
mutta huomenna saan luultavasti noin 350cc suuttimen, niin pitäis bensan riittää.

ohjeet kertoo että vähintään/noin kaks jalkaa kaasuläpästä asennettava tuo kaasusuutin. eli jos tuohon ennen välijäähyä iskis kiinni..

jonkilaisia kuvia yritän huomenna saada, kun asennusta pääsen alottelemaan...
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: Saab 900 t16 project RedEvil

Viesti Kirjoittaja Zebe »

S1mppa_ kirjoitti:kestäähän tuo kapine näköjään 1,5bar ahtopaineen. ja vieläkin ollaan tällä "alueella" :roll:
tuossa kaunispäivä oli vähän rispaantunu tuo bensapaineensäätimen alipaineletku.
soesmittari näytti selvästi ettei saa sörsseliä ja sen kyllä tunsi persdynolla.
tämän kun vaihdoin ehjään, niin meno on todella railakasta, eikä persdyno viittaa mitenkään bensan vähyyteen. niin kuin ei myöskään seosmittari..

Edelleen jos suuttimet ovat vakiot ja softa vakio, ei bensa RIITÄ (no vakiosoftalla varmaan edes 200hp) todellakaan kuin juuri ja juuri baarin paineille. Jos siellä kerta on isompi ahdin joka työntää enemmän ilmaa, ollaan väkisin laihalla TAI sitten ei virtaa. Se kapeakaistaisen mittarin optimal- alue on lähinnä optimaalinen sulatusalue jos ajetaan kaasu pohjassa. Jos ahtoja on 1.5 bar, vakiosuuttimet ja vakiosofta ja seosmittari näyttää rikasta, voidaan todeta jonkin asian olevan pielessä ja alkaa epäillä esimerkiksi mittarin näyttämää. Sinuna varmistaisin APC:n toiminnan, jos ei alkanut puuttua peliin sen bp-säätimen letkun ollessa irti, niin sillon se tuskin on pelissä mukana. Mutta eiköhän se sitten kaasujen kanssa toimi, kun sopivaa lisäsuutinta peliin jne.
S1mppa_
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 18:37
Paikkakunta: susiraja

Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua

Viesti Kirjoittaja S1mppa_ »

kyllä apc purkki toimii täysin. varmaankin on jääny jostain asennuksesta hitsaus rukkanen jonnekki imu/ahto putkeen tai pakoputkeen.. :? jos virtaamisesta kiinni.

en tuolla kyseisellä paineella ajanu kun pari vetoa. eikä muutenkaan tuu annettua kenkää paljon mitään, jos ollenkaan.
kaasut kun saa kiinni, niin pitää paineet ainaki alkuun laskee lähelle vakiota, ettei sekoo heti alkuun..

mutta jos nyt aletaan jossittelemaan kunnolla, nii missä se kuristava "tulppa" on, mikä ei anna koneen virrata...?
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Vastaa Viestiin