Kaksiovinen vapariturbo
Re: Kaksiovinen vapariturbo
Juu, eihän se kiva ole pakkotahdilla touhuta. Harrastuksessa pitää olla tekemisen ilo mukana.
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Kaksiovinen vapariturbo
Niinhän se pitäis olla mukana, mutta välillä se unohtuu ja sitten tehään vaan moni asiaa useaan tai hyvin useaan kertaan...
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Re: Kaksiovinen vapariturbo
Noniin, Aeron ja Qawin kanssa askarreltiin paskarreltiin vähän tallilla tänään. Saatiin aikaan riittävästi tilaa, että sain nosturin auton eteen ja nyppäistyä vanhan koneen pois.
99.9% puhdas nosto, mutta akun miinuskaapeli oli unohtunut enskan koppaan vielä kiinni. Ei huonosti, kun ottaa huomioon, etten ole ropannut OG:ta vuosiin. :-D
Samalla tuli jumppailtua vaihtokone peräkärrystä pois ja aloinkin jo riisumaan uudesta koneesta Lucasin hilppeitä pois Boschilaisten tieltä.
Tarina jatkukoon, haaveissa olisi saada uusi paketti keulille kohtuullisen pian.
99.9% puhdas nosto, mutta akun miinuskaapeli oli unohtunut enskan koppaan vielä kiinni. Ei huonosti, kun ottaa huomioon, etten ole ropannut OG:ta vuosiin. :-D
Samalla tuli jumppailtua vaihtokone peräkärrystä pois ja aloinkin jo riisumaan uudesta koneesta Lucasin hilppeitä pois Boschilaisten tieltä.
Tarina jatkukoon, haaveissa olisi saada uusi paketti keulille kohtuullisen pian.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Kaksiovinen vapariturbo
Elä Jakke hättääle, koetan tänään keretä kattomaan kaksdeenkin shotit.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Kaksiovinen vapariturbo
Pari fotoa löytyy galleriasta.
http://jope.fi/saab/2d/39-engineout.jpg
http://jope.fi/saab/2d/40-B202L.jpg
Valitettavasti olen itse molemmissa, kun en itse toiminut kuvaajana. :-)
http://jope.fi/saab/2d/39-engineout.jpg
http://jope.fi/saab/2d/40-B202L.jpg
Valitettavasti olen itse molemmissa, kun en itse toiminut kuvaajana. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Kaksiovinen vapariturbo
Kai niitä ny vähän olis kehannu skaalata.. Yhhyh kyllä, tuokin kenno kohisee noin herkällä ihan pirusti, olis pitäny muistaa tsekata asetukset ennen räpsimistä .
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Kaksiovinen vapariturbo
Meh, galleriasofta skaalaa. Voishan ne tietty shrinkata 640x480-kokoon, ei ne lisäpikselit kyllä mitään lisäarvoa tuo.
mogrify laulaa ja kuvat senku kutistuu.
mogrify laulaa ja kuvat senku kutistuu.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Kaksiovinen vapariturbo
Ei voi olla totta! Kävin tallilla!
Suhasin vähän painepesurilla enimpiä mänkkejä lootan kyljestä pois ja otin koneet pois lootien päältä. '91 loota naittui suht vähällä vaivalla Jakelta ostettuun koneeseen, tällä kertaa pistin oikein metallitiivisteen väliin ja karkkia molemmin puolin, saas nähdä pitääkö.
Kytkinhommat jäi vielä vähän vaiheeseen, en löytänyt tarpeeksi paksua rautalankaa asetelman väliin, joten työsylkky ei vielä löytänyt paikkaansa.
Lootaan tarttis vielä vaihtaa hyvä vetarinkuppi pelkääjän puolelle ja pistää seiskan enska paikalleen, koneeseen pitää vaihtaa turbon öljyfilsujalka vaparin vastaavaan, kun autossa ei ole öljyjäähyä.
Sen jälkeen varmaankin sitten pataa keulille ja taka-akselin pannan kimppuun.
Taakse taidan ostaa uudet turbosedanin jouset, auto keulii niin rumasti. Sitten kattoverhoilu pitää vielä vaihtaa uudelleenverhoiltuun ja pelkääjän oven Aeron helma kiinnittää takaisin kiskoonsa.
Ai niin ja kyllä mä oon ennen tätäkin tehnyt juttuja, Lucas -> LH2.4-konversio tehty uudelle koneelle, virranjakaja poistettu ja tulppa tilalle, 2.3l venakoppa vaihdettu vakioon raidalliseen ja DI:n hihnapyörä + hall-anturi on löytäneet paikkansa.
Suhasin vähän painepesurilla enimpiä mänkkejä lootan kyljestä pois ja otin koneet pois lootien päältä. '91 loota naittui suht vähällä vaivalla Jakelta ostettuun koneeseen, tällä kertaa pistin oikein metallitiivisteen väliin ja karkkia molemmin puolin, saas nähdä pitääkö.
Kytkinhommat jäi vielä vähän vaiheeseen, en löytänyt tarpeeksi paksua rautalankaa asetelman väliin, joten työsylkky ei vielä löytänyt paikkaansa.
Lootaan tarttis vielä vaihtaa hyvä vetarinkuppi pelkääjän puolelle ja pistää seiskan enska paikalleen, koneeseen pitää vaihtaa turbon öljyfilsujalka vaparin vastaavaan, kun autossa ei ole öljyjäähyä.
Sen jälkeen varmaankin sitten pataa keulille ja taka-akselin pannan kimppuun.
Taakse taidan ostaa uudet turbosedanin jouset, auto keulii niin rumasti. Sitten kattoverhoilu pitää vielä vaihtaa uudelleenverhoiltuun ja pelkääjän oven Aeron helma kiinnittää takaisin kiskoonsa.
Ai niin ja kyllä mä oon ennen tätäkin tehnyt juttuja, Lucas -> LH2.4-konversio tehty uudelle koneelle, virranjakaja poistettu ja tulppa tilalle, 2.3l venakoppa vaihdettu vakioon raidalliseen ja DI:n hihnapyörä + hall-anturi on löytäneet paikkansa.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Kaksiovinen vapariturbo
Olen käyttänyt vastaavanlaisessa tilanteessa vanhaa konepellin vaijeria paineasetelman pitämiseksi lytyssä.
900C -86
Re: Kaksiovinen vapariturbo
Jees, pitää vähän miettiä, että mitä sinne mallailisi väliin. Tuo nyt paikallaan oleva lanka on tuota varten tehty työkalu, mutta ei vaan pysy ihan tarpeeksi lytyssä sen avulla.
Jotain vanhoja tulpanjohtoja ym. tuolla pyörii, eiköhän sinne jotain keksi.
Jotain vanhoja tulpanjohtoja ym. tuolla pyörii, eiköhän sinne jotain keksi.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Kaksiovinen vapariturbo
Älä mitään muovia tai kumia ainakaan pistä, pysyy kasassa näennäisesti hetken mutta kohta on lytyssä
M8 muttereita kynsi kerrallaan. Ite pitää säveltää miten ne kynsien alle saat.
M8 muttereita kynsi kerrallaan. Ite pitää säveltää miten ne kynsien alle saat.
Re: Kaksiovinen vapariturbo
Saabin erikoistyökalulla 83 93 175 ajattelin puristaa. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Kaksiovinen vapariturbo
Itse olen käyttänyt jarruputkea(kupari), koska on vähän peheämpi materiaali ja antaa siis hieman periksi ja toiminut joka kerta hienosti.
Tosin sintterilevy + Sachsin asetelma, että tuo sintterilevy on hieman eri paksuinen.
Tosin sintterilevy + Sachsin asetelma, että tuo sintterilevy on hieman eri paksuinen.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: Kaksiovinen vapariturbo
Muistanko ihan väärin, mutta kun ite jouduin käytämään koneen pois (90-luvulla), niin paikalleen laitossa laittelin asetelman+levyn löysästi kiinni vauhtipyörään ja työsylinteri+painelaakeri hollille laatikkoon. Sitten vain kone paikoilleen laatikon päälle samalla asetellen sylinteri-laakeriyhdistelmää omalle paikalleen. Sitten kun paketti oli konehuoneessa, kytkinakseli paikalleen ja pultit, letkut jne kii.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S