Sivu 5/6

Re: Kaksiovinen vapariturbo

Lähetetty: Su Loka 20, 2013 09:26
Kirjoittaja JuHem
Juu, eihän se kiva ole pakkotahdilla touhuta. Harrastuksessa pitää olla tekemisen ilo mukana.

Re: Kaksiovinen vapariturbo

Lähetetty: Ke Loka 30, 2013 20:00
Kirjoittaja 900aero-84
Niinhän se pitäis olla mukana, mutta välillä se unohtuu ja sitten tehään vaan moni asiaa useaan tai hyvin useaan kertaan...

Re: Kaksiovinen vapariturbo

Lähetetty: Ti Joulu 10, 2013 23:11
Kirjoittaja Jope
Noniin, Aeron ja Qawin kanssa askarreltiin paskarreltiin vähän tallilla tänään. Saatiin aikaan riittävästi tilaa, että sain nosturin auton eteen ja nyppäistyä vanhan koneen pois.

99.9% puhdas nosto, mutta akun miinuskaapeli oli unohtunut enskan koppaan vielä kiinni. Ei huonosti, kun ottaa huomioon, etten ole ropannut OG:ta vuosiin. :-D

Samalla tuli jumppailtua vaihtokone peräkärrystä pois ja aloinkin jo riisumaan uudesta koneesta Lucasin hilppeitä pois Boschilaisten tieltä.

Tarina jatkukoon, haaveissa olisi saada uusi paketti keulille kohtuullisen pian.

Re: Kaksiovinen vapariturbo

Lähetetty: Ke Joulu 11, 2013 06:57
Kirjoittaja Jakke_
Kansa vaatii kuvia! :D

Re: Kaksiovinen vapariturbo

Lähetetty: Ke Joulu 11, 2013 08:46
Kirjoittaja aero
Elä Jakke hättääle, koetan tänään keretä kattomaan kaksdeenkin shotit.

Re: Kaksiovinen vapariturbo

Lähetetty: Ma Joulu 16, 2013 19:29
Kirjoittaja Jope
Pari fotoa löytyy galleriasta.

http://jope.fi/saab/2d/39-engineout.jpg
http://jope.fi/saab/2d/40-B202L.jpg

Valitettavasti olen itse molemmissa, kun en itse toiminut kuvaajana. :-)

Re: Kaksiovinen vapariturbo

Lähetetty: Ma Joulu 16, 2013 19:46
Kirjoittaja aero
Kai niitä ny vähän olis kehannu skaalata.. :D Yhhyh kyllä, tuokin kenno kohisee noin herkällä ihan pirusti, olis pitäny muistaa tsekata asetukset ennen räpsimistä :oops:.

Re: Kaksiovinen vapariturbo

Lähetetty: Ma Joulu 16, 2013 20:17
Kirjoittaja Jope
Meh, galleriasofta skaalaa. Voishan ne tietty shrinkata 640x480-kokoon, ei ne lisäpikselit kyllä mitään lisäarvoa tuo.

mogrify laulaa ja kuvat senku kutistuu.

Re: Kaksiovinen vapariturbo

Lähetetty: To Syys 04, 2014 21:24
Kirjoittaja Jope
Ei voi olla totta! Kävin tallilla!

Suhasin vähän painepesurilla enimpiä mänkkejä lootan kyljestä pois ja otin koneet pois lootien päältä. '91 loota naittui suht vähällä vaivalla Jakelta ostettuun koneeseen, tällä kertaa pistin oikein metallitiivisteen väliin ja karkkia molemmin puolin, saas nähdä pitääkö.

Kytkinhommat jäi vielä vähän vaiheeseen, en löytänyt tarpeeksi paksua rautalankaa asetelman väliin, joten työsylkky ei vielä löytänyt paikkaansa.

Lootaan tarttis vielä vaihtaa hyvä vetarinkuppi pelkääjän puolelle ja pistää seiskan enska paikalleen, koneeseen pitää vaihtaa turbon öljyfilsujalka vaparin vastaavaan, kun autossa ei ole öljyjäähyä.

Sen jälkeen varmaankin sitten pataa keulille ja taka-akselin pannan kimppuun.

Taakse taidan ostaa uudet turbosedanin jouset, auto keulii niin rumasti. Sitten kattoverhoilu pitää vielä vaihtaa uudelleenverhoiltuun ja pelkääjän oven Aeron helma kiinnittää takaisin kiskoonsa.

Ai niin ja kyllä mä oon ennen tätäkin tehnyt juttuja, Lucas -> LH2.4-konversio tehty uudelle koneelle, virranjakaja poistettu ja tulppa tilalle, 2.3l venakoppa vaihdettu vakioon raidalliseen ja DI:n hihnapyörä + hall-anturi on löytäneet paikkansa.

Re: Kaksiovinen vapariturbo

Lähetetty: Pe Syys 05, 2014 19:48
Kirjoittaja ASTech
Olen käyttänyt vastaavanlaisessa tilanteessa vanhaa konepellin vaijeria paineasetelman pitämiseksi lytyssä.

Re: Kaksiovinen vapariturbo

Lähetetty: Pe Syys 05, 2014 21:05
Kirjoittaja Jope
Jees, pitää vähän miettiä, että mitä sinne mallailisi väliin. Tuo nyt paikallaan oleva lanka on tuota varten tehty työkalu, mutta ei vaan pysy ihan tarpeeksi lytyssä sen avulla.

Jotain vanhoja tulpanjohtoja ym. tuolla pyörii, eiköhän sinne jotain keksi.

Re: Kaksiovinen vapariturbo

Lähetetty: La Syys 06, 2014 22:13
Kirjoittaja f-19
Älä mitään muovia tai kumia ainakaan pistä, pysyy kasassa näennäisesti hetken mutta kohta on lytyssä :(

M8 muttereita kynsi kerrallaan. Ite pitää säveltää miten ne kynsien alle saat.

Re: Kaksiovinen vapariturbo

Lähetetty: Su Syys 07, 2014 19:22
Kirjoittaja Jope
Saabin erikoistyökalulla 83 93 175 ajattelin puristaa. :-)

Re: Kaksiovinen vapariturbo

Lähetetty: Ma Syys 08, 2014 12:40
Kirjoittaja Turbo16
Itse olen käyttänyt jarruputkea(kupari), koska on vähän peheämpi materiaali ja antaa siis hieman periksi ja toiminut joka kerta hienosti.
Tosin sintterilevy + Sachsin asetelma, että tuo sintterilevy on hieman eri paksuinen.

Re: Kaksiovinen vapariturbo

Lähetetty: Ma Syys 08, 2014 15:55
Kirjoittaja anv
Muistanko ihan väärin, mutta kun ite jouduin käytämään koneen pois (90-luvulla), niin paikalleen laitossa laittelin asetelman+levyn löysästi kiinni vauhtipyörään ja työsylinteri+painelaakeri hollille laatikkoon. Sitten vain kone paikoilleen laatikon päälle samalla asetellen sylinteri-laakeriyhdistelmää omalle paikalleen. Sitten kun paketti oli konehuoneessa, kytkinakseli paikalleen ja pultit, letkut jne kii.