Kyllä nämä ”hauskat harrastukset” etenevät, kun lopulta rauhoittuu askartelun kohteen viereen! Olin laittanut tämän 2-ovisen 900i auton talliin toukokuussa 2016. Tänään laitoin siihen uuden akun paikalleen ja uutta bensaa tankkiin. Tarkastelin öljyt koneesta, vaihdelaatikosta ja tehostimesta, kaikki oli kunnossa? Olin kerran aiemmin jo ollut tämän kimpussa ja silloin ei edes inahtanut!? Siis vanhat bensat ja heikko akku!

Ja sitten tällä kertaa yhdellä startilla ”Iivari” hyrähti käyntiin. On nämä vanha Saab aika peli! Ei muuta kuin tuolla siimeksessä pieni kiekka ja se kertoi auton olevan ”ihan iskussa”.
Sitten vaan korjatut Incat ja uudet renkaat alle ja alla olleille auton aikakauden US Turboille uudet renkaat. Minulla oli valmiina jo uudelleen verhoillut takaniskatyynyt ja laitoin myös paikoilleen. Autossaan on uusi verhoiltu sisäkatto ja C-tolpat, siis siisti peli.
Autohan on ollut katsastamattomana vuosikausia ja siksi se pitäääkin viedä varmaan katsastussedän käsiin ennen lumia. Sen jälkeen voinkin siirtää sen Kajjjaaniin, missä siihen laitan uuden takakontin kannen ja sen päälle tehtaan paketista malliin kuuluvan takaspoilerin. Samalla nyt autossa oleva ”2-avain-systeemi”, milloin lie tuohon tullut, korjataan oikeaan kuntoon. Se vaatii kaikkien avainpesien vaihdon ja virtalukon vaihdon. Minulla on valmiina virtalukko ja saman auton lukkopesät, niillä saan ”Iivarin mieleisen kuntoon.
Sitten harkitsen vielä tän auton ruostesuojausta, jolloin kaikki minun vanhat Saabini olisivat pitkäksi aikaa aika huolettomassa kunnossa. Sen jälkeen tämä projekti taitaa päätyä MR-katsastukseen? Saas nähdä, jaksanko kaiken tämän toteuttaa.
Huomenna yritän jälleen saada lisäoppia tähän kuvaongelmaani! Sen verran olen jo edistynyt, että omien yritysten ja erehdysten kautta olen jo saanut kuvan linkin viestiini, mutta se herjaa, että kuvakoko on väärä? Siis jotain on vielä papalla opittavaa!!!