Sivu 42/51

Re: The Space Banana:Koppa valmis > koneen vuoro..

Lähetetty: Su Elo 09, 2015 17:34
Kirjoittaja Saab.96
Pikkuiseen ongelmaan oon törmännyt. Kaasupolkimen vivuston yhdistäminen kaasuttimeen ei tule onnistumaan helpolla. Olenkin ajatellut korvata vivuston vaijerilla. Onko kukaan kokeillut sellaista aiemmin?

Vinkkejä kenelläkään?

Re: The Space Banana:Koppa valmis > koneen vuoro..

Lähetetty: Ma Elo 10, 2015 08:53
Kirjoittaja Saab.96
Pikkuista edistystä taas...

Kuva

Ratti olisi valmis asennettavaksi, kunhan maali ensin kuivuu.

Kuva

Ostin tuollaisen Volvo 940 paisuntasäiliön jäähdytysjärjestelmään.

Kuva

Koska tämä ei ole Volvo jouduin rakentamaan säiliölle kiiinnikkeen itse.

Kuva

Hieman joutui naputtelemaan ja vääntelemään mutta sain säiliön lopulta nätisti sopivaan paikkaan.

Kuva

Kun kiinnike oli valmis maalasin sen samalla teemalla kun muun konehuoneen.

Re: The Space Banana:Koppa valmis > koneen vuoro..

Lähetetty: Ma Elo 10, 2015 11:28
Kirjoittaja Saab.96
Tänään tuli lisää herkkua...

Kuva

Öljynjäähdytin sarja, Hieno!

Re: The Space Banana:Koppa valmis > koneen vuoro..

Lähetetty: Ma Elo 10, 2015 13:01
Kirjoittaja ristos
Ai, siitä tulikin punainen! Oikein hieno, sattuu varmasti autosi sävyihin! :D

Re: The Space Banana:Koppa valmis > koneen vuoro..

Lähetetty: Ma Elo 10, 2015 13:19
Kirjoittaja Saab.96
ristos kirjoitti:Ai, siitä tulikin punainen! Oikein hieno, sattuu varmasti autosi sävyihin! :D

Pitäähän sen sopia kojelaudan vääriin!

Kuva

Nyt jo toi edellinen ratti sattuu silmiin :lol: ei kyl sovi.....




Mun omilla kotisivuilla on paljon enemmän kuvia ja juttua tarjolla jos jotakuta kiinnostaa lueskella:

http://www.tonikoskinen.com/saab_96_projektit.html

Siellä on kaikista operaatioista kuvia :saab:

Re: The Space Banana:Koppa valmis > koneen vuoro..

Lähetetty: Ti Elo 11, 2015 08:19
Kirjoittaja Saab.96
Ratti on valmis asennettavaksi!

Kuva

Vanha ratti pois!

Kuva

ja uutta (vanhaa) sekä parempaa tilalle!

Kuva

Kuva

Nyt alkaa näyttää ohjaamossa siltä miltä pitääkin!

Myös paisuntasäiliön jalka on valmis ja asennettu.

Kuva

Kuva

Ja taas jatketaan....

Re: The Space Banana:Koppa valmis > koneen vuoro..

Lähetetty: Ti Elo 11, 2015 11:32
Kirjoittaja sabatti 96
Ratista tuli tosi makee!

Re: The Space Banana:Koppa valmis > koneen vuoro..

Lähetetty: Ti Elo 11, 2015 11:42
Kirjoittaja ristos
Olen minä eloni aikana monta Saabia nähnyt, mutta tämä on kyllä tyylikäs! Moni on näitä 96:sia laitellut ja tulokset ovat kyllä joskus "karmeita", nyt ei ole! Näitä uudistus-projekteja on hieno seurata, koska tuo oma harrastuneisuus on kohdistunut auton saamiseksi mahdollisimman alkuperäisen tai omana autonani olleen näköiseksi.

Hieno seurata tällaista taitoa ja tyylikkyyden yhdistelmää! :wink:

Re: The Space Banana:Koppa valmis > koneen vuoro..

Lähetetty: Ti Elo 11, 2015 12:17
Kirjoittaja Saab.96
Kiitoksia vaan. Eihän tässä osaamista ole, opettelua kylläkin :lol:

Mutta pakkohan sitä johonkin on keskittyä välillä ettei ADHD saa liikaa otetta 8O

Projekti elää kokoajan omien taitojen ta mieltymysten muuttuessa, tarkoitus olisi nyt saada moottori käytiin syyskuussa....

Pitäkää peukkuja :saab:

Re: The Space Banana:Koppa valmis > koneen vuoro..

Lähetetty: Ti Elo 11, 2015 12:29
Kirjoittaja ristos
Älä vähättele taitojasi, Toni! Jos omaisit noita mainitsemiasi "ADHD" omaisuuksia, niin et varmasti pystyisi näin pitkäkestoisiin projekteihin. Oho, meinasi tuo vanha "työminä" ponnahtaa esille? Unohdampa sen ja ihailen edelleen tuota rakentuvaa Saabia! :D

Re: The Space Banana:Koppa valmis > koneen vuoro..

Lähetetty: Ti Elo 11, 2015 12:37
Kirjoittaja Saab.96
ristos kirjoitti:Älä vähättele taitojasi, Toni! Jos omaisit noita mainitsemiasi "ADHD" omaisuuksia, niin et varmasti pystyisi näin pitkäkestoisiin projekteihin. Oho, meinasi tuo vanha "työminä" ponnahtaa esille? Unohdampa sen ja ihailen edelleen tuota rakentuvaa Saabia! :D

:lol: :lol: :roll: 8O :lol: :lol: :saab: :saab:

Re: The Space Banana:Koppa valmis > koneen vuoro..

Lähetetty: To Elo 13, 2015 10:36
Kirjoittaja Saab.96
Turbon vesikierron putkia oon väännellyt paikoilleen...

Kuva

Pitkän pohdinnan jälkeen päätin käyttää Saab 9-5:n vesiputkia ja banjoliittimiä ahtimen päässä ja toisessä päässä teen tavallisella letkulla ja letkun kiristimellä liitokset. Onneksi minulla sattui olemaan tallilla iso kasa ahtimen vesiputkia aihioksi.

Re: The Space Banana:Koppa valmis > koneen vuoro..

Lähetetty: La Elo 15, 2015 09:40
Kirjoittaja Saab.96
Kuva

Kuva

Konepellin sarana on unohtunut maalata kokonaan. Päätin suihkia pikaisesti vähän maalia sen pintaan. Ensin pesin soodan jäänteet pois, sitten hioin pinnan ja maalasin pohjamaalilla. Pohjamaalin kuivuttua ruikutin päälle punaisen värimassan.

Kuva

Kuva

Lopuksi ruiskutin päälle neljä kerrosta lakkaa jossa on reilusti kultahilettä seassa. lopputulos natsaa konehuoneen väriteemaan just!

Kuva

Turbon öljynpaluuputken lähtö oli hieman väärässä kulmassa ja jouduin sitä hieman puotoilemaan uusiksi. Nyt putki mahtuu paikalleen osumatta mihinkään.

Kuva

Ahtimen vesikierto on nyt valmis. Putket on liitetty jäähdytysjärjestelmään ja putket on suojattu lämpösuojasukalla.

Kuva

Downpipe oli vielä hieman keskeneräinen, jouduin muuttamaan viimesitä mutkaa hieman jyrkemmäksi että sen saa hyvin liitettyä pakoputkeen.

Kuva

Kuva

Kuva

Samalla kun putki oli kädessä porasin reiän putkeen ja hitsasin päälle kierteen lambda-anturille.

Re: The Space Banana:Koppa valmis > koneen vuoro..

Lähetetty: Su Elo 16, 2015 20:07
Kirjoittaja pullasorsa
Paljon on näköjään tässäkin tapahtunut ja ei ole kuin hyvää katseltavaa! :D

Kyselenpä nyt samalla mielenkiinnosta, että oliko tuo turbotus homma minkälainen? Tarkoitan nyt lähinnä nuita paperihommia enkä niinkään toteutusta. Eli minkälainen homma oli saada kilpiin sillon kun tämän turbotit? :)

Re: The Space Banana:Koppa valmis > koneen vuoro..

Lähetetty: Su Elo 16, 2015 20:40
Kirjoittaja Saab.96
pullasorsa kirjoitti:Paljon on näköjään tässäkin tapahtunut ja ei ole kuin hyvää katseltavaa! :D

Kyselenpä nyt samalla mielenkiinnosta, että oliko tuo turbotus homma minkälainen? Tarkoitan nyt lähinnä nuita paperihommia enkä niinkään toteutusta. Eli minkälainen homma oli saada kilpiin sillon kun tämän turbotit? :)
Muutoskatsastus on vielä tekemättä. Mutta dynolaput riittää ja teho ei saa nousta yli 25% suurimman vertailumoottorin (68 hv) tehosta.