Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona
Lähetetty: Pe Tammi 25, 2019 11:36
Ne ei-vaadittavat pikku- (ja vähän isommatkin) fiksailut on edustaneet tän loppuunajetun viiden tonnin vuosikustannuksissa keskimäärin reilua 800 euroa vuodessa. Iso summa toki, mutta kokonaisuuteen nähden kuitenkin sellainen, ettei se isoa kuvaa muuta.
Mutta toki varmasti halvemmalla pääsisi ostamalla sen tonnin ruoskan ja ajamalla sen paaliin kun jotain laukeaa ja tilalle uusi tonnin ruoska. Siinäkin kuitenkin voi käydä niin että niitä paalauksia osuu joskus kohdalle kaksikin vuodessa, jolloin pelkät pääomakulut ja arvonalenema on vitosen sijasta kaksi tonnia vuodessa. Siihen päälle nuo pakolliset kulut niin äkkiä sitä siinäkin ollaan viiden tonnin kieppeillä. Hyvällä tuurilla se tonnin katiska kestää parikin vuotta (ks. yllä kokemukse '83 Polosta), jolloin tuleekin kivampi laskelma.
Toisaalta on myös niin, että kun nykykäytössä se Polo ei täytä meidän perheen speksiä kuljetus- ja vetokyvyn, toimivan ilmastoinnin sekä vaihteiston automaattisuuden suhteen, niin äkkiä käy niin, että sitä joutuu katsomaan kahden tonnin katiskoja. Ja niiden riski päätyä paaliin seuraavan 12 kk:n aikana on yhtä suuri kuin sillä tonnin ilmastoimattomalla Pololla. Ikävänä vuonna kaksi kahden tonnin autoa paaliin on jo sellainen otos, että sitä vastaan haluaisi ostaa vakuutuksen
Mutta kun ei tässä viimeisillä rahoilla kuitenkaan pelata niin kyllä mä pidän jotain limiittiä siinäkin minkä kuntoisella autolla sitä ajellaan. Lisäksi sen priimakuntoisen katiskan löytäminen vaatii aikaa ja vaivaa, koska varmaan 90 % niistä tarjotuista katiskoista on käytännössä välittömässä paalauskunnossa. Sen takia tuo tonnin/kahden katiska -taktiikka on itseltä poissuljettu.
Mutta toki varmasti halvemmalla pääsisi ostamalla sen tonnin ruoskan ja ajamalla sen paaliin kun jotain laukeaa ja tilalle uusi tonnin ruoska. Siinäkin kuitenkin voi käydä niin että niitä paalauksia osuu joskus kohdalle kaksikin vuodessa, jolloin pelkät pääomakulut ja arvonalenema on vitosen sijasta kaksi tonnia vuodessa. Siihen päälle nuo pakolliset kulut niin äkkiä sitä siinäkin ollaan viiden tonnin kieppeillä. Hyvällä tuurilla se tonnin katiska kestää parikin vuotta (ks. yllä kokemukse '83 Polosta), jolloin tuleekin kivampi laskelma.
Toisaalta on myös niin, että kun nykykäytössä se Polo ei täytä meidän perheen speksiä kuljetus- ja vetokyvyn, toimivan ilmastoinnin sekä vaihteiston automaattisuuden suhteen, niin äkkiä käy niin, että sitä joutuu katsomaan kahden tonnin katiskoja. Ja niiden riski päätyä paaliin seuraavan 12 kk:n aikana on yhtä suuri kuin sillä tonnin ilmastoimattomalla Pololla. Ikävänä vuonna kaksi kahden tonnin autoa paaliin on jo sellainen otos, että sitä vastaan haluaisi ostaa vakuutuksen
Mutta kun ei tässä viimeisillä rahoilla kuitenkaan pelata niin kyllä mä pidän jotain limiittiä siinäkin minkä kuntoisella autolla sitä ajellaan. Lisäksi sen priimakuntoisen katiskan löytäminen vaatii aikaa ja vaivaa, koska varmaan 90 % niistä tarjotuista katiskoista on käytännössä välittömässä paalauskunnossa. Sen takia tuo tonnin/kahden katiska -taktiikka on itseltä poissuljettu.