Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13232
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

^kiitoksia!

Mä sen sijaan kävin ihailemassa tänään viimein tällaista:

Kuva

Kuva

https://www.nettiauto.com/12918085

Oli sopiva väli aikatauluissa ja vieläpä tarve käväistä pikavisiitillä Naantalissa, niin ajattelin että mikäs etten kävisi sille pyrähdykselle hakemassa jotain poikkeavaa koeajoon. Oikein miellyttävä tuttavuus noin automallina, ei tuosta oikein ulkoapäin katsellessa ymmärrä että auto on lähes viisi metriä pitkä, siis melkein 30 cm pidempi kuin Mitsu. Ajossakaan sitä ei huomaa, saatikka reilusti yli kahden tonnin omapainoa. Mutta sisällä kyllä huomaa että tilaa on todella kivasti kaikkialla. Kuskin penkki taakse niin jalkatilaa oli takanakin vielä aikuiselle mukavasti. Kontin pohja 108 cm pitkä ja 104 cm leveä, eli kumpaankin suuntaan vähän enemmän kuin mitä isoissa maastureissa tai farkuissa yleensä.

Auto tullut Ruotsista Kamusen toimesta, ja jo jotain pitää ihmetellä niin ekan omistajan mieltymyksiä. Tuohan on Suomen halvimpia e-troneja ja syykin on selvä: autoon on ruksittu tuollaiset varmaan pari tonnia (tai kymppitonnia jos kruunuista puhutaan) 21" lisävarustepyörät komealla rengaskoolla:

Kuva

...ja sen jälkeen onkin ilmeisesti loppunut kynästä muste ja muut ruksit on jääneet tekemättä. Hieman hämmästyin kun koeajolla totesin että vakkari on mallia perus ja pakille laittaessa ei mihinkään ohjaamon kolmesta näytöstä ilmestynyt perskuvaa. Siis tuollainen pyöreästi miljoonan kruunun hintaluokkaan menevä auto, josta uupuu varusteet jotka löytyy mun 8v Nipsubishistäkin :roll:

Mä ole silleen dingeldangelin perään, eli olisin ehkä itse jättänyt perus 19" vanteet ja katsonut insinöörinä sieltä ruksilistalta ne jutut joilla on auton käytön kannalta merkitystä. En tosin tiedä kaipaisinko itsekään adaptiivista vakkaria, kun ajoista 99 % tulee kaupunkioloissa. Mitsussa tulee tosi harvoin vakkaria käytettyä, tosin suurin syy siihen on se että maantielläkin mäkisessä tai ruuhkaisessa ajossa on tottunut lataushybridillä ennakoimaan mahdollisimman paljon jotta maksimoi sähkörangen, ja tuollainen adaptiivinen vakkari nyt ei ole ainakaan Mitsussa mikään tekoäöy joka osaisi ennakoida mitään. Ylämäissä painetaan tallaa niin että polttomoottori käynnistyy, alamäissä jarrutellaan ettei vaan vauhti nouse yli määritellyn ja edessä olevia välillä hiostetaan puskurissa ja välillä ei tunnuta edes huomaavan että edessä ei enää olekaan ketään.

Mutta ajolleenhan tuo Audi oli oikein loistava. En ole mikään kermapeppu ajelija joka valittaa löysästä ohjaustuntumasta tietyllä tienpinnalla ja ratin kääntökulmalla, mutta tuon Audin kanssa oli kyllä koko ajan sellainen olo että tietää tarkkaan miten auto kulkee. Kaasunvasteessa oli outo Mitsumainen viivähdys paikalta lähtiessä, eli tämäkin lähtee kuin lehmä makuulta. Mutta kun vauhdissa ollaan niin sähköautomainen vääntö löytyy kyllä heti ja vähän jyrkempään ylämäkeen oli hauska kiihdytellä kun tuntuu että voimaa piisaa ja piisaa vaan.

E-tronia on moitittu kulutuksesta ja hieman kulmakarvat nousi kun valikoista löytyi auton koko historian keskikulutuslukema:

Kuva

Mun oma ajolenkki meni sen sijaan näin:

Kuva

No tuossa pitkän ajan kulutuksessa on tietenkin mukana pari talvea ja mistä mä tiedän miten reikä päässä tuota on poljettu. Mutta jos nyt vertaa IC1970:n raportoimia Konan kulutuslukemia tähän, niin Audilla olisi hieman tuosta pihistettävää. Toki Audi on paljon isompi auto, mutta jos hakee verrokkia polttomoottoripuolelta, niin harva isokaan auto vie oikeasti yli tuplaa siihen nähden mitä polttomoottori-Kona vie.

Ei sähkönkulutuksella autoilun kuluissa nyt juurikaan ole väliä. 10 kWh pudotus per 100 km tarkoittaa nykyisillä kotitaloussähkön hinnoilla luokkaa 2 euron pudotusta energiakuluissa per 100 km, eli vastaa alle litran kulutuseroa polttomoottoriautolla. Mutta rangeen se vaikuttaa ja kun kyseessä on pieniakkuinen e-tron 50, niin väkisin alkaa miettimään miten pitkälle sitä sitten talvikeleissä pääsee. TM:n talvisähköautovertailussa 2020 (jonka e-Tron muuten voitti) isoakkuinen e-tron 55 kulki 9 asteen pakkasessa 304 km, mikä oli testin toiseksi eniten, mutta testin mittausten mukaan akkuun meni 89 kWh, kun viiskymppisessä e-tronissa akkukapasiteetti on nettona 65 kWh. No kyllä se 200 km mulle riittäisi, mutta periaatteena akun koon kasvattamisen sijaan voisi hyvä olla panostaa taloudellisuuteen. Mutta jos auto on virtahevon muotoinen niin kai sitä on turha peräänkuuluttaa tällaisia asioita :mrgreen:

Kaksi kertaa sain muuten maantiellä Audin ruutuun ilmoituksen että laitas kädet rattiin ja keskity ajamiseen. Ja tämä tapahtui tilanteissa jossa mulla oli kaksi kättä ratissa ja silmät tiiviisti tiessä. Tiedä sitten mitä sensoreita menin olemuksellani ärsyttämään.

Käytettävyydestä täytyy todeta että Audi on osannut tehdä infotainmentin fiksummin kuin esim Hyindai Ioniq femmassa tai Polestar kakosessaan. Siinä koeajon aikana osasin nimittäin säätää radiokanavaa, ääntä, ilmastointia ja hakea valikoista noita kulutustietoja ym. hauskaa. Hynkyssä ja Pollessa en osannut, Polestarissa en tainnut saada koko radiota päälle kovasta yrityksestä huolimatta. Toinen vaihtoehto toki on että karvalakkiaudissa on niin karvalakki-infotainmentti, että apinakin osaa sitä käyttää :mrgreen:

En nyt tehnyt kauppoja, kun en sellaisia ollut menossakaan tekemään. Mutta tulipahan testattua ja nyt tiedän että noin perusautona e-tron olisi mulle edelleen ihan varteenotettava vaihtoehto.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5387
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja VKe »

Mukavan massiivisen oloinen. Jos ńoita olisi kaupan dieselinä, ostaisin heti :D

Katselin jopa nettiautossa lisää kuvia ja huomasin että etupenkki on kuin se femma-saabin linear-mallin lautapenkki vuodelta 2006... Hienosti on onnistunut Audi pitamaan penkin peruksena 8)
Sininen Saab 9-3, '99
aero
-
Viestit: 8734
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja aero »

VKe kirjoitti:
La Kesä 18, 2022 19:47
Katselin jopa nettiautossa lisää kuvia ja huomasin että etupenkki on kuin se femma-saabin linear-mallin lautapenkki vuodelta 2006... Hienosti on onnistunut Audi pitamaan penkin peruksena 8)
Täähän on ihan klassikkoseikka saksanpreemiumeissa, sama koskee ainakin penaria. Oletuksena autoon on pultattu jotain etäisesti istuinta muistuttavaa, jotta täytetään viralliset kriteerit, mutta tarpeeksi kauheata, että merkittävä osa ostajista lyö kasan euroja pöytään saadakseen ihan oikeita istuimia.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5387
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja VKe »

Jossain saunassa lauteissakin enempi muotoja :D

Mutta sehän on minun sitten Q8 laitettava jos ei etron kelpaa...?
Sininen Saab 9-3, '99
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Toi on kyllä vaikuttava ja vakuuttava ilmestys. Tullut katseltua liikenteessä, mutta myös autoliikkeessä.

On ne vaan kyllä sellasissa hinnoissa, kuten tietty kaikki muutkin hienot ja isot ja uudet autot, että jää haaveeksi.

Jos työn takia tarttis autoa niin tietty sitten joku kymppitonnien auto vois mennäkin.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7370
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Eiks 27kilowattii oo kumminki melko maltillinen tuon kokoiselle? Kona on kumminki melkein metrin lyhyempi ja ainaki 600 kiloo köykäsempi :roll:
Lisäks IC on sellane pihistelijämestari millä vaan menopelillä niin ei niihin kannata verrata. :lol:

Pomo kenel 55 etron muistaakseni sano et näil kevätkeleil keskikulutus tippunu tohon 27kw kun talvel jotain 34 ja ajaa matkaa. No pirun halvalla menee kumminki tuon kokoiseks. Eiks toi kumminki lataa pirun nopeesti et satunnainen pidempi reissu ei tuota onkelmii.

Toki oon samaa mieltä noista varusteista et kameraa yms tulis varmasti ikävä kaupunkilla pyöriessä.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
mttm
"Turbo"
Viestit: 240
Liittynyt: Ma Marras 10, 2008 21:04

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja mttm »

VKe kirjoitti:
La Kesä 18, 2022 19:47
Mukavan massiivisen oloinen. Jos ńoita olisi kaupan dieselinä, ostaisin heti :D

Katselin jopa nettiautossa lisää kuvia ja huomasin että etupenkki on kuin se femma-saabin linear-mallin lautapenkki vuodelta 2006... Hienosti on onnistunut Audi pitamaan penkin peruksena 8)
Tai sitten tuo istuinmalli on ihan samanalainen kuin kaikissa muissakin sähkövatkaimissa. Ainakin niissä mitä itse kävin vkonloppuna ajamassa, Mach-e, Ioniq5 jne.

ps. mutta hyvä oli tuo e-tronin koeajokokemus ja yhteenveto, kiitoksia.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13232
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

tetammi kirjoitti:
Ma Kesä 20, 2022 07:09
Eiks 27kilowattii oo kumminki melko maltillinen tuon kokoiselle?
Joo ja ei, varmaan riippuu just siitä missä ajettu minkälaista ajoa ja paljonko ajoista on kertynyt mitenkin kylmällä kelillä. Lisäksi sitten muutkin sähköautoiluun vaikuttavat asiat eli lähdetäänkö aina talvellakin ulkoa kylmästä vai lämpimästä tallista ja ajetaanko pitkää siivua kerta päivässä vai 10 lyhyttä pyrähdystä niin että auto ehtii aina välillä jäähtyä. Ei sitä oikein voi taustoja tietämättä tuomita. Omassa käytössä sen sitten näkisi mitä tuo vie.

Tuo mun ajolenkin kulutus kertyi kuitenkin ihan kohtalaisen reilusta kaasunkäytöstä ja sekalaisessa ajossa. Siinä oli vähän kaupunkiryömintää, aika paljon sellasta 50-60 km/h sujuvaa ajelua, mutta sitten oli vähän kaasunpolkemista ja moottoritietäkin. Ilmastointi oli päällä, aurinkoinen päivä ja lämpötila 22 astetta kuten ruudusta näkyy. Ei se kylmästönti paljoa nyt tuossa vienyt, mutta jotain sekin. Siihen nähden toi mun lenkin kulutus 20,8 kWh/100 km oli aika a-ok.

Vertailuna hieman pienemmät katumaasturisähköautot TM:n vertailussa viime vuonna:

Kuva

Noihin nähden Audia ei nyt voi tosiaan säästöpossuna pitää, mutta onhan se toki vielä vähän isompi auto.

Tossa TM:n vertailussa kun on eri autot mitattu samoissa olosuhteissa niin näkee hyvin sitten miten tuo kulutus ja toisaalta pikalatausnopeus vaikuttaa auton käytettävyyteen pidemmällä matkalla. Ford on pahnanpohjimmaisena sekä kulutus- että latausnopeusvertailussa. Hynkky sen sijaan on molempien kärkisijoilla:

Kuva

Kuva

Vaikka Hynkyssä on virallisesti nettokapasiteetiltaan vain hieman isompi akku kuin Fordissa (72,6 vs 68 kWh), niin ero toimintamatkassa on aika iso ja varsinkin sitten tuossa mittauksessa jossa katsotaan miten nopeasti pikalaturilta kertyy kilsoja akkuun, on ero jo valtava. Hynkyssä kertyy siis 300 km:n edestä latausta reilussa vartissa. Tästä kun kehitys hieman vielä kehittyy niin voi alkaa sanomaan ettei voi ajaa polttomoottoriautolla, kun tankin täyttäminen kestää niin kauan että matkanteko häiriintyy :mrgreen:

Ei tuo taas mulle mikään deal breikkeri olis kun pikalaturia vaativaa pitkää matkaa tulisi ajettua ehkä 1-2 kertaa vuodessa, mutta jollekin muulle ero voi olla merkittävä. Ja tällöin ei kannata siis tuijottaa akkukokoa vaan pitäisi päästä käsiksi tuollaisiin mittauksiin ja tosielämän tietoon. Ja ongelma tuossakin on se, että tuo on nyt mitattu tietyissä olosuhteissa, ja esim pakkaskeleillä nuo käyrät voi näyttää taas ihan erilaisilta.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
mttm
"Turbo"
Viestit: 240
Liittynyt: Ma Marras 10, 2008 21:04

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja mttm »

Lieköhän tämä se samainen TM testi, jossa haukkuivat Ford Mustang Mach-E:n ajomukavuuden pystyyn? Kävin nimittäin ajamassa viime vkonloppuna aika monta sähkistä: ID4, EV6, Mach-E ja olisin halunnut ajaa Ioniq5:sen, mutta ainoa auto oli ajossa koko ajan ja varauksia koko päiväksi.
Omasta mielestäni näistä Mach-E:ssä oli eniten autoa ja luonnetta ja ajettavuutta. En tykännyt esim. ollenkaan hehkutetusta EV6:sta, mutta makunsa tietysti kullakin.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13232
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

Kyllä vaan, tästä vertailusta kyse:

https://tekniikanmaailma.fi/lehti/19b-2 ... e355f42b-4

Haukkuivat Fordin ajettavuutta, mutta ajoivat erikseen GT-version nelivedolla ja MagneRide-iskunvaimennuksella ja sitä sitten jo kehuivatkin:

https://tekniikanmaailma.fi/lehti/19b-2 ... f23a6fa8-4

Paljon siis kai vaikuttaa millä versiolla ajaa. Ja makuasioita myös, toisen epämukava kivireki on toiselle todella makea ajettava mutkissa.

Audin ja vertailuautojen kulutusvertailussa muuten huomioitava vielä se että Audi on neliveto ja nuo vertailuautot kaikki takavetoisia. En sitten tiedä onko sähköautossa neliveto sellainen kulutuksenlisääjä kuin polttomoottoriautossa. Voisi jopa kuvitella että kun virta jakautuu yhden sijana kahdelle moottorille, niin sähköiset häviöt voi olla pienempiä. Painoa on nelivetoisessa tietenkin väkisin lisää, mutta sekään ei sähköautossa satu niin paljon kuin polttomoottorisessa, koska massan kiihdytykseen käytetty energia saadaan suurelta osin talteen regenroivalla jarrutuksella.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
aero
-
Viestit: 8734
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja aero »

AZP kirjoitti:
Pe Kesä 17, 2022 14:09
No kyllä se 200 km mulle riittäisi, mutta periaatteena akun koon kasvattamisen sijaan voisi hyvä olla panostaa taloudellisuuteen. Mutta jos auto on virtahevon muotoinen niin kai sitä on turha peräänkuuluttaa tällaisia asioita :mrgreen:
Olen todennut joskus ennenkin, mutta totean taas: viime vuosien automuoti "isompi on isompi ja enemmän on enemmän" sotii vahvasti muuten kovasti rummutettavaa "päästöt alas ja vähemmän on vähemmän" -sanomaa vastaan, eikä sähköautobuumi ole tuntunut tuovan tähän kovinkaan helpolla parannusta, vaikka etenkin aerodynamiikkaan ja otsapinta-alaan keskittymällä sasi matkarangea parannettua ehkä taloudellisimmin.

Onneksi sentään jo jotain konsepteja ja malleja on julkaistu tälläkin näkökannalla ja energian varastoinnin maksimoimisen sijaan edes joku pyrkii minimoimaan sen käyttöä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3118
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja viggen »

En tiedä sähkö kulkineista, mutta dieseli mersun takavetoinen vei yhtä paljon mitä minun nelivetoinen maantie ajossa, samalla koneella varustettuna.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3591
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Hieno auto kyllä tommonen e-tron. Kovin helposti en Audia kehaise, kun ne nyt vaan ovat olleet karmean kalliita vikapesiä jo kauan. Tuosta kyllä tykkään, hintapolitiikka ei miellytä minuakaan. Saisko tommosen uuden Konan hinnalla minkäänmoista Audia, ei kai.

Emmää mitään pihistele. Kona on niin etevä energiapolitiikassaan, että sillä ajaa vaikka silmät kiinni pieniä lukemia ja on syytä muistaa, että mun normiajot on max. 60 km/h rajoitusalueella, ei voi verrata ollenkaan semmoiseen, joka ajelee maanteitä jatkuvasti. Mut kun nyt kerran yllytettiin, niin pitäiskö kiusata itteään ja laittaa seuraavalle tankilliselle Kona Eco-ajotilaan ja katsoa, onko siinä mitään eroa tohon Normal-tilaan, kuin se, että tuntuu kuin ajaisi vastatuuleen koko ajan.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13232
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

aero kirjoitti:
Ma Kesä 20, 2022 15:56
Olen todennut joskus ennenkin, mutta totean taas: viime vuosien automuoti "isompi on isompi ja enemmän on enemmän" sotii vahvasti muuten kovasti rummutettavaa "päästöt alas ja vähemmän on vähemmän" -sanomaa vastaan, eikä sähköautobuumi ole tuntunut tuovan tähän kovinkaan helpolla parannusta, vaikka etenkin aerodynamiikkaan ja otsapinta-alaan keskittymällä sasi matkarangea parannettua ehkä taloudellisimmin.

Onneksi sentään jo jotain konsepteja ja malleja on julkaistu tälläkin näkökannalla ja energian varastoinnin maksimoimisen sijaan edes joku pyrkii minimoimaan sen käyttöä.
Mitä sanot sitten tästä:

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/auto ... 0579f17a16

On tuollaista saappimaista aerondynaamista viistoperää, mutta sitten (IMO) ulkonäkö on pilattu korkealla maavaralla ja kumihelmoilla auton ympäri. Toi olis oikeesti tyylikäs normiauton korkuisena (tai matalampanakin) ja ilman mustia muoveja. Ei ainakaan vielä istu mun silmään nuo korotetut sedanit, liftbackit ja mukacoupet joita alkaa markkinoilta löytymään aika paljon jo.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3118
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja viggen »

Minusta juuri parhaita automalleja esim. Volvo XC 60,70, Audi AllRoad, VW AllTrack, MB All-Terrain, ym käytännöllinen auto joka tilanteessa, varsinkin jos on ilmajousitus ja vielä parempi jos voi säädellä korkeutta tarvittaessa. Kuinka moni tarvitsee korkeaa SUV mallia.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Vastaa Viestiin