
Katselin jopa nettiautossa lisää kuvia ja huomasin että etupenkki on kuin se femma-saabin linear-mallin lautapenkki vuodelta 2006... Hienosti on onnistunut Audi pitamaan penkin peruksena

Täähän on ihan klassikkoseikka saksanpreemiumeissa, sama koskee ainakin penaria. Oletuksena autoon on pultattu jotain etäisesti istuinta muistuttavaa, jotta täytetään viralliset kriteerit, mutta tarpeeksi kauheata, että merkittävä osa ostajista lyö kasan euroja pöytään saadakseen ihan oikeita istuimia.
Tai sitten tuo istuinmalli on ihan samanalainen kuin kaikissa muissakin sähkövatkaimissa. Ainakin niissä mitä itse kävin vkonloppuna ajamassa, Mach-e, Ioniq5 jne.VKe kirjoitti: ↑La Kesä 18, 2022 19:47Mukavan massiivisen oloinen. Jos ńoita olisi kaupan dieselinä, ostaisin heti![]()
Katselin jopa nettiautossa lisää kuvia ja huomasin että etupenkki on kuin se femma-saabin linear-mallin lautapenkki vuodelta 2006... Hienosti on onnistunut Audi pitamaan penkin peruksena![]()
Joo ja ei, varmaan riippuu just siitä missä ajettu minkälaista ajoa ja paljonko ajoista on kertynyt mitenkin kylmällä kelillä. Lisäksi sitten muutkin sähköautoiluun vaikuttavat asiat eli lähdetäänkö aina talvellakin ulkoa kylmästä vai lämpimästä tallista ja ajetaanko pitkää siivua kerta päivässä vai 10 lyhyttä pyrähdystä niin että auto ehtii aina välillä jäähtyä. Ei sitä oikein voi taustoja tietämättä tuomita. Omassa käytössä sen sitten näkisi mitä tuo vie.
Olen todennut joskus ennenkin, mutta totean taas: viime vuosien automuoti "isompi on isompi ja enemmän on enemmän" sotii vahvasti muuten kovasti rummutettavaa "päästöt alas ja vähemmän on vähemmän" -sanomaa vastaan, eikä sähköautobuumi ole tuntunut tuovan tähän kovinkaan helpolla parannusta, vaikka etenkin aerodynamiikkaan ja otsapinta-alaan keskittymällä sasi matkarangea parannettua ehkä taloudellisimmin.
Mitä sanot sitten tästä:aero kirjoitti: ↑Ma Kesä 20, 2022 15:56Olen todennut joskus ennenkin, mutta totean taas: viime vuosien automuoti "isompi on isompi ja enemmän on enemmän" sotii vahvasti muuten kovasti rummutettavaa "päästöt alas ja vähemmän on vähemmän" -sanomaa vastaan, eikä sähköautobuumi ole tuntunut tuovan tähän kovinkaan helpolla parannusta, vaikka etenkin aerodynamiikkaan ja otsapinta-alaan keskittymällä sasi matkarangea parannettua ehkä taloudellisimmin.
Onneksi sentään jo jotain konsepteja ja malleja on julkaistu tälläkin näkökannalla ja energian varastoinnin maksimoimisen sijaan edes joku pyrkii minimoimaan sen käyttöä.