2015 syksyllä huomasin että turbon öljyn paluuputki vuotaa öljyä, suoraan pakosjarjan päälle aiheuttaen savutusta. Irroitin turbon selvittääkseni vuodon syyn. Hetken pohtimisen jälkeen huomasin että paluuputki osuu ahtimen imupesään eikä sen laippa siksi asetu paikalleen ja tiivisty. Taivutin paluuputkea hieman eri kulmaan jotta se ei osuisi mihinkään ja kasasin kaiken takaisin uusilla tiivisteillä.
Toivottavasti öljyvuoto on nyt korjattu.
Ajattelin että jos vaihdan kaasuvivuston ja kaasaroin välisen tangon vaijeriin niin toiminta olisi parempi. Uusi vaijeri on jo paikallaan,
vielä tarvitsee askarreella palautusjousi.
Koska og900 pillerikapselit ovat "lainassa" minun og900 vanteissa päätin kokeilla miltä kuupan vanteet näyttäisivät Saab 99
pillerikapseleilla jotka löysin tallilta. Pikaisen kokeilun jälkeen päätin että nämä sopii jopa paremmin kuin ne og900 kapselit.
Edelleisen kerran kun autoa siirrettiin kävi ilmi että 205/55 eturenkaat ottivat kiinni lokasuojan kaareen kun ratti oli ääriasennossa. Päätin korjata ongelman 195/50 kokoisilla renkailla. En tullut aivan ajatelleeksi kuinka paljon rengas joutuu silloin venymään, mutta tuleepahan tilaa renkaille kääntyä.
Saab 99 pillerikapselit saivat pikaisen kiilloituksen krominkiilloitus tahnalla. Kapselit siistiytyivät ihan kummasti.
Kuupan vanteet ja renkaat olivat välillä lainassa arkiauton alla (kesät 2016 ja 2017) ja sen jälkeen olivat menneet kiireessö likaisina säilöön. Jarrupöly oli tarttunut pintaan suht tiukkaan ja sain pestä vanteet useaan otteeseen että tulivat näinkin puhtaiksi. Kunhan nyt kuivuvat niin vuorossa on valkosivujen maalaminen renkaisiin.
