Jouduitko Matti uusiin niitä "muovipalikoita" öljykanava putkiin, mitkä siinä kannessa on. Itse jouduin noita vaihteleen muutaman, kun olivat haljenneet, ja sattumalta jonkun ELWIS ( ) nimisen tiivistesarjan mukana moiset "palikat" tuli. Tosin yksi kulmapala oli kaksin kappalein, eli oli toinen "väärään" suuntaan käännetty malli
Jos maksaisit edes jotain noista kaikista Forteista mitä olet käyttänyt niin saisit kyllä maahantuojalta joulukortin ens jouluna
Tuota kendaallia mullakin on ylläri pylläri. Ihan hyvin tuo kai pelaa, tai siis paskaa öljyä kun pöllyttää sinistä kovemassa racetuksessa.
Jos siis haluaa oikeasti jotain hyvää öljyä niin kannattaa pysyä erossa markettien "huippuöljyistä", oli ne sitten viskositeetiltaan 5w-50 tai 0w-40. Esim tuo Kendalin 20w-50 on varsin hyvää. Tyyppi taisi olla GT-1, myös racing green lienee samaa tasoa. Tuo GT-1 mitä mulla on nyt on parafiinipohjaista.
Tuli tuolla kierrettyä lenkki vähän 16 jälkeen, jos näkis prokkiksen livenä. Eipä sitten näkynyt, kun sulkemisaikakin oli 16.30. No oma moka, kun liian myöhään liikenteessä
Eli Saabin yläkerta porsi penkissä. Silikonipallo oli noussut sylinterinkanteen ja tukkinut kanavan ja tästä syystä 3kpl imunokan nokkapukkia ei saanut öljyä ja se oli sitä myöten selvä.
Kannen nostin pois sunnuntaina ja eilen kävin Paimion Paronilta hakemassa kannen ja äsken sen tuossa purin, nyt osien huolellinen pesu sekä takaisin kasausodottaa.
Onko vaparissa erillaiset pakoventtiilit kuin turbossa? Itsellä olisi uudet venttiilit odottamassa, mutta perse ei kestä nyt viedä koneistamolle kantta ja sen takia meinasin läpätä vaan vanhat venttiilit.
f-19 kirjoitti:Löytykö sieltä se silikonipallo myöskin? Et siis ole käyttänyt saabin parasta anaerobista karkkitiivistettä ja nyt siitä sitten maksetaan
Jotain mustaa silikonipaskaa siellä on. Kun ei meinannut paineilman kanssa millään tulla ulos, kunnes rupes räkimään paljon paskaa poies, mutta vieläkin on yön ja päivän ero vanhaan ja uuteen kanteen tuossa ilman tulossa.
Nyt olisi kansi plaanattu ja pesty moneen kertaan. Äsken läppäsin venttiilit ja laitoin uudet venttiilit paikoilleen. Ohjurin kumit vaihdettu samalla tietysti ja nyt olisi pakopuoli valmis. Imupuolen kasaus vielä ja pääsee asentelemaan takaisin.
Viikonloppuna tuli hitsattua puskurin kiinnikkeet ja soviteltua keulaa paikoilleen. Kyl joutuu hieman kuitua vielä siihen lisäämään ja kittiä, mutta muuten näyttää aika hyvälle.