Saab 9-3 rakentelua

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
msaario
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Ma Syys 26, 2011 11:41
Paikkakunta: Rauma

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja msaario »

Käsittääkseni se on tollainen mikä oli
varaston tyhjennys kamppanjassa.
400128625 Hiilikuitu kojelauta, LHD 9-3 1998-2005 224,80 €
Multa löytyy yksi purettuna ja ylimääräisenä, jos kiinnostaa laita YV:tä.
Saab 9-3 2.0T SE -01
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Vähän uutta palikkaa etupäähän... Saas nähdä mitkä käy ja mitkä ei, kun kallistuksenvakaajakin oli 26mm paksu ja mitä netistä löysin, niin ei ollu ku 24mm reijällä isoin...


Kuva
Viimeksi muokannut Loyal, Ma Huhti 29, 2013 21:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
SeenFinn
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ti Syys 25, 2007 14:41
Paikkakunta: Klaukkala/PK-seutu

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja SeenFinn »

24mm pusla pitäisi käydä hyvin. sulla on yksi ohjausvaihteen pusla tuossa liikaa jos meinaat clampin laittaa.
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Eikös siihen ohjausvaihteeseen tule yksi kuskin puolelle ja yksi apparin puolelle?
Apparin puolelle tulee sit lisäks toi tanko...
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
SeenFinn
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ti Syys 25, 2007 14:41
Paikkakunta: Klaukkala/PK-seutu

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja SeenFinn »

Loyal kirjoitti:Eikös siihen ohjausvaihteeseen tule yksi kuskin puolelle ja yksi apparin puolelle?
Apparin puolelle tulee sit lisäks toi tanko...
ei vaan clamppi tulee toisen puslan tilalle, puslaa ei tule ollenkaan. ainoastaan kuskin puolelle urkku.
petok
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2005 19:31
Paikkakunta: Tampere

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja petok »

Clampin kanssa taitaa vasemman puolen ohjausvaihteen uretaanipuslan hyöty olla lähinnä henkinen. Jokatapuksessa tuosta puslasta pääsee varmasti helposti myyntipalstalla eroon, kun hinnoittelee oikein. Hyvä hankinta, mikäli ei viitsi clampista maksaa.
Tuosta kuvasta puuttuu mielestäni takapään uretaanipuslat :D
Kesällä vaihdoin taakse uretaanipuslat. Vaikutti mielestäni ajettavuuteen yhtä paljon, kuin sen jälkeen lisäämäni camppikin. Eli aika paljon.
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Perän puslat laitetaan ens keväänä vasta alustan kanssa...
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Kävin kokeilemassa noita ilmamassalukuja ja kehä 3:lla 80km/h täysi kiihdytys 3:lla ja
pyynnit ja saannit olivat 1260 ja 950, eli ilmeisesti tuossa ilmamassamittarissa olisi
jonkun näköistä vikaa kun lukemat eivät ole samat...? vai mistä tuo voi johtua?

Mistä muuten saa ilmamassamittarin edullisesti?
Viimeksi muokannut Loyal, La Loka 13, 2012 15:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Kuva
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Paljonko oli ahtopaine (Pinl)?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Muistaakseni pinl on jotain 1200-1300 luokkaa... Täytyy vielä testaa tuo lukema.
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
aero t7
"Aero"
Viestit: 413
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 14:35
Paikkakunta: vantaa

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja aero t7 »

Hait jo varmaan uuden immun..?
Viskaa yv:tä jos haluat lainata.
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Loyal »

jcarlson kirjoitti:Paljonko oli ahtopaine (Pinl)?
Nyt kun ajoin 100km 95E:llä niin tuntuu et nyt kun tankkasin taas tankin e85:sta täyteen toi pinl luku nousi... se on nyt 2493 kun motarilla ajaa nelosella täys kaasulla...
ennen se oli mun mielestä vaan jotain 1200...
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
JuHaU
"Ruisku"
Viestit: 146
Liittynyt: Ke Tammi 07, 2009 09:56
Paikkakunta: Naantali
Viesti:

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja JuHaU »

Loyal kirjoitti:
jcarlson kirjoitti:Paljonko oli ahtopaine (Pinl)?
Nyt kun ajoin 100km 95E:llä niin tuntuu et nyt kun tankkasin taas tankin e85:sta täyteen toi pinl luku nousi... se on nyt 2493 kun motarilla ajaa nelosella täys kaasulla...
ennen se oli mun mielestä vaan jotain 1200...
Eli moottorinohjaus lisää ahtopainetta, jotta se saavuttaisi tavoite ilmamäärän. Suosittelen hankkimaan uuden ilmamassamittarin, ennen kuin menee niin laihalle, että mäntä sulaa.
Vaimon kauppakassi: Volvo V70 D5 -05
Oma käyttis: Volvo V70 D5 AWD -05
Omat harrasteet: Volvo Amazon -67 2.8 l 16v Turbo (race), Volvo Amazon -66 2.8 l 16v Turbo (street), Volvo P1800 "Pyhimys"
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

2500 Pinl kuulostaa kovastikkin hajonneelta massamittarilta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin