Ensiauto 900R -96

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
zuustto
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: Ti Huhti 17, 2012 20:45
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Ensiauto 900R -96

Viesti Kirjoittaja zuustto »

JP_Vette kirjoitti:Mitähän tuohon nyt sanois. Riittääköhän 8) 8) 8)

Ja kiitti putken kuvasta. Sai ideoita ensi talveksi. Tai ainakin visioita...

Puskurin tekeminen siistiksi tuossa se isoin homma on ... Eipä tuo hitsaaminen yms vaikeaa ole ..
Jusbe kirjoitti:Millos tuot tän potkuihin näytille? :)
Kunhan saa softan Matti päivitettyä ajan tasalle .. Varmaan seuraavissa potkuissa pitäs olla ajossa ja kesätapahtumaan Vaasaan meinasin lähteä ulkoiluttamaan menopeliä...
Joona Järvikallio#4176
900R 2.3T -96
NG9-3 -11
NG9-5 Aero Biopower -11
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=127943
Jusbe
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2012 16:47
Paikkakunta: JKL

Re: Ensiauto 900R -96

Viesti Kirjoittaja Jusbe »

Jeps. Täytyy tulla sit kattelemaan 8)
#5749
Saab 9000CD 2.3T -90 "Airflow"
Saab 900 2.1 3d -92 puoliomisteinen
Ford Cortina mk1 -63
Skoda Octavia Scout -12
ravitonnari
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Su Syys 02, 2012 22:07
Paikkakunta: Tikkakoski

Re: Ensiauto 900R -96

Viesti Kirjoittaja ravitonnari »

kesätapahtumaan Vaasaan meinasin lähteä ulkoiluttamaan menopeliä...

Kyllä kelpaakin tällä lähtee Vaasan hoodeille!
Toivottavasti sää suosii! :wink:
Potilas Nro.#5860
Saab 900c -89
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5335
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Ensiauto 900R -96

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

zuustto kirjoitti:Puskurin tekeminen siistiksi tuossa se isoin homma on ... Eipä tuo hitsaaminen yms vaikeaa
Juu en mä sillä. Hitsaaminen onki helppoa, kun pakoputken saa räkiä miten sattuu (en halua näyttää kuvaa omasta cat-backistä), mut kun ajattelin taas kaiken niin ristuksen vaikeella tavalla. Eli mallailin jopa pönttöä pelkääjän puolelle, jolloin haarotus olis tullu heti akselinylityksen jälkeen. En koskaan ajatellu niin yksinkertasesti, että laittaa vain 90-kulman just ennen ulostuloa. Varsinki jos laittaa Viggenin jenkkakahvaläskitakapuskurin, niin eihän se ranetushaara sieltä edes näy taakse... :lol: Hidasälyinen, hidasälyisempi, JP_Vette vai miten se menikää :roll:
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
zuustto
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: Ti Huhti 17, 2012 20:45
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Ensiauto 900R -96

Viesti Kirjoittaja zuustto »

JP_Vette kirjoitti:
zuustto kirjoitti:Puskurin tekeminen siistiksi tuossa se isoin homma on ... Eipä tuo hitsaaminen yms vaikeaa
Juu en mä sillä. Hitsaaminen onki helppoa, kun pakoputken saa räkiä miten sattuu (en halua näyttää kuvaa omasta cat-backistä), mut kun ajattelin taas kaiken niin ristuksen vaikeella tavalla. Eli mallailin jopa pönttöä pelkääjän puolelle, jolloin haarotus olis tullu heti akselinylityksen jälkeen. En koskaan ajatellu niin yksinkertasesti, että laittaa vain 90-kulman just ennen ulostuloa. Varsinki jos laittaa Viggenin jenkkakahvaläskitakapuskurin, niin eihän se ranetushaara sieltä edes näy taakse... :lol: Hidasälyinen, hidasälyisempi, JP_Vette vai miten se menikää :roll:
Eipä tuo tuolta sportin puskurin alta .. Tuo on tosiaan simppeli rakentaa :D Muistaa vaan tehdä pienen ohjaimen että tulee molemmista savut/höyryt ulos :mrgreen:
Joona Järvikallio#4176
900R 2.3T -96
NG9-3 -11
NG9-5 Aero Biopower -11
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=127943
zuustto
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: Ti Huhti 17, 2012 20:45
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Ensiauto 900R -96

Viesti Kirjoittaja zuustto »

Tänään saatiin vehkeet vihdoin pelittämään uuden softan avulla , kiitoksia vielä kerran Matille (Cruor) .. :mrgreen: Vääntöjä tuntuu olevan ihan mukavasti mutta orkkis suuttimet antavat kaikkensa jo 4500rpm .. Joten eikai muuta vaihtoehtoa ole kuin metsästää isommat jostain :lol: mutta vehkeet ajossa ja toiminnassa ennen lauantaita , eli deadline piti :) vaikka inssi onkin ensiviikolla ... Nyt vaan sisäänajoa uuden moottorin hilujen takia :D
Joona Järvikallio#4176
900R 2.3T -96
NG9-3 -11
NG9-5 Aero Biopower -11
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=127943
Vani
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Pe Touko 10, 2013 13:48

Re: Ensiauto 900R -96

Viesti Kirjoittaja Vani »

Katohhan! Maailma on pieni, monesti sut kosken kylällä nähny pyörimässä, kerran taisin vähän hiillostaakkin cittarin edessä :D Itellä löytyy 9-3 aero 3d perus re85 päivityksellä
On komean näkönen projetki, morjestellaan kun :saab: eillaan :wink:
TTH
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: Ensiauto 900R -96

Viesti Kirjoittaja TTH »

^Minkä värinen soutuväline sulla on, tullu nähtyä koskella parikin Aeroa niin tietäis tarkemmin kenenkä puskurissa sitä oikein roikkuu :D
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
zuustto
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: Ti Huhti 17, 2012 20:45
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Ensiauto 900R -96

Viesti Kirjoittaja zuustto »

Vani kirjoitti:Katohhan! Maailma on pieni, monesti sut kosken kylällä nähny pyörimässä, kerran taisin vähän hiillostaakkin cittarin edessä :D Itellä löytyy 9-3 aero 3d perus re85 päivityksellä
On komean näkönen projetki, morjestellaan kun :saab: eillaan :wink:
Joo tottakai :D Oliskohan musta mustilla vanteilla ?

Tosiaan projektikin edistynyt tässä että 630 suuttimet löytyy pellin alta .. Nyt vaan kovaa ajoa tekniikan puolesta .. Mitähän seuraavaksi keksii :mrgreen:
Joona Järvikallio#4176
900R 2.3T -96
NG9-3 -11
NG9-5 Aero Biopower -11
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=127943
Vani
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Pe Touko 10, 2013 13:48

Re: Ensiauto 900R -96

Viesti Kirjoittaja Vani »

Juu samainen maasturisaabi mustilla viispuolavanteilla. Itellä kans loppuu suuttimet kesken 4500 kierroksen jälkee re85tosella. Paljon makso uudet suuttimet?
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5335
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Ensiauto 900R -96

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Viäkö liikkuu etiäpäin? :D

Miten muuten toi maskin lentokone on tehty? Jostain ostettu ja liimattu vai ihan tyyliin puukolla veistetty muovista?
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
zuustto
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: Ti Huhti 17, 2012 20:45
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Ensiauto 900R -96

Viesti Kirjoittaja zuustto »

JP_Vette kirjoitti:Viäkö liikkuu etiäpäin? :D

Miten muuten toi maskin lentokone on tehty? Jostain ostettu ja liimattu vai ihan tyyliin puukolla veistetty muovista?
Joo kyllä vielä liikkuu eteenpäin.. Yksi ahdin antoi periksi :D . Maskiin on leikattu lentokone vanhasta 96 nokkamerkistä . Pohja tasoitettu ja liimattu kiinni sen jälkeen ..
Joona Järvikallio#4176
900R 2.3T -96
NG9-3 -11
NG9-5 Aero Biopower -11
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=127943
Vastaa Viestiin