![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
9000 CDE 2.3TA MY96
Re: 9000 CDE 2.3TA MY96
Aina oppii uutta,omaan tonnariin kanssa pitäs lasi vaihtaa. No jos nyt kuitenkin sais ensin ton moottorin paikoilleen ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 9000 CDE 2.3TA MY96
Ny voisi hieman jakaa kuvia noista sähköisistä asioista konepellin alla (ja mainittakoon tässä kohtaa että virtalukon paikkaan olen tottunut oikein hyvin mutta konepelti aukeaa edelleen outoon suuntaan
). Niin, vikakuvaushan on sellainen että ilmastointi ei saa flektiä käyntiin. Nämä pisti silmään sähköstä mitään (PUImURIa lukuunottamatta) tietämättä:
![Kuva](https://lh4.googleusercontent.com/-p_CyO0wN1wU/U5BJ4Cz7JlI/AAAAAAAACTU/XVfyMO3UIbs/s640/IMAG0981.jpg)
![Kuva](https://lh5.googleusercontent.com/-pnq-3k3Mg-k/U5BJ0wmtWyI/AAAAAAAACTM/sft_x6ENMpw/s640/IMAG0980.jpg)
![Kuva](https://lh4.googleusercontent.com/-X89ul-nqA8A/U5BJx9XMg0I/AAAAAAAACTE/1GC35LBZ78M/s640/IMAG0979.jpg)
![Kuva](https://lh3.googleusercontent.com/-SObMTWkot-4/U5BJX5MPymI/AAAAAAAACS8/-pNutb0VJvg/s640/IMAG0978.jpg)
![Kuva](https://lh4.googleusercontent.com/-Ock523aY48c/U5BJP4KULXI/AAAAAAAACS0/pO0Gcm-y_KQ/s640/IMAG0977.jpg)
![Kuva](https://lh3.googleusercontent.com/-_AIJ3y1jpWI/U5BI8OHGVOI/AAAAAAAACSc/RxY6IlpIcCM/s640/IMAG0974.jpg)
![Kuva](https://lh4.googleusercontent.com/-WHdjBrZAiWI/U5BJClL1mTI/AAAAAAAACSk/5jb5GNFMKOU/s640/IMAG0975.jpg)
Sen verran olen ilmastointikeskusteluista ymmärtänyt että todennäköisin epäilty on johdotus painekytkimeltä releelle ja sieltä eteenpäin, mutta missä tämä painekytkin sijaitsee? Kompurasta en ole löytänyt muita johtoja kuin tuleva virtajohto ja sen kyljestä magneettikytkimelle lähtevä. Apua, meinaa tulla kuuma...![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Edit: Kysytääs samaan syssyyn että pystyykö noita hiljentyneitä ovimoottoreita avaamaan ja putsaamaan niin että alkaisi taas toimimaan? Matkustajan oveen vaihtamani lopetti yhteistyön parissa tunnissa ja ajattelin että jos ei tarttis hankkia lisää vaan selviäisi noilla nykyisillä...
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Kuva](https://lh4.googleusercontent.com/-p_CyO0wN1wU/U5BJ4Cz7JlI/AAAAAAAACTU/XVfyMO3UIbs/s640/IMAG0981.jpg)
![Kuva](https://lh5.googleusercontent.com/-pnq-3k3Mg-k/U5BJ0wmtWyI/AAAAAAAACTM/sft_x6ENMpw/s640/IMAG0980.jpg)
![Kuva](https://lh4.googleusercontent.com/-X89ul-nqA8A/U5BJx9XMg0I/AAAAAAAACTE/1GC35LBZ78M/s640/IMAG0979.jpg)
![Kuva](https://lh3.googleusercontent.com/-SObMTWkot-4/U5BJX5MPymI/AAAAAAAACS8/-pNutb0VJvg/s640/IMAG0978.jpg)
![Kuva](https://lh4.googleusercontent.com/-Ock523aY48c/U5BJP4KULXI/AAAAAAAACS0/pO0Gcm-y_KQ/s640/IMAG0977.jpg)
![Kuva](https://lh3.googleusercontent.com/-_AIJ3y1jpWI/U5BI8OHGVOI/AAAAAAAACSc/RxY6IlpIcCM/s640/IMAG0974.jpg)
![Kuva](https://lh4.googleusercontent.com/-WHdjBrZAiWI/U5BJClL1mTI/AAAAAAAACSk/5jb5GNFMKOU/s640/IMAG0975.jpg)
Sen verran olen ilmastointikeskusteluista ymmärtänyt että todennäköisin epäilty on johdotus painekytkimeltä releelle ja sieltä eteenpäin, mutta missä tämä painekytkin sijaitsee? Kompurasta en ole löytänyt muita johtoja kuin tuleva virtajohto ja sen kyljestä magneettikytkimelle lähtevä. Apua, meinaa tulla kuuma...
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Edit: Kysytääs samaan syssyyn että pystyykö noita hiljentyneitä ovimoottoreita avaamaan ja putsaamaan niin että alkaisi taas toimimaan? Matkustajan oveen vaihtamani lopetti yhteistyön parissa tunnissa ja ajattelin että jos ei tarttis hankkia lisää vaan selviäisi noilla nykyisillä...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: 9000 CDE 2.3TA MY96
Painekytkin on kuivaimen yhteydessä, paisuntasäiliön, kompressorin ja pissapojan täyttöaukon alapuolella. Itse asiassa kuivaimen kiinnitys on samalla pissapojan säiliön kiinnitys.
Lukkomoottorit: joko putsasit matkustajan oveen menevän johtosarjan liittimen kontaktit A-pilarista?
Lukkomoottorit: joko putsasit matkustajan oveen menevän johtosarjan liittimen kontaktit A-pilarista?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 9000 CDE 2.3TA MY96
Hyvä tietää mistä rupeaa kattelemaan ilmastoinnin säsiä.
Vielä en ole johtosarjaan puuttunut, tosin sähköikkuna ja ovivalo toimivat, ja uusi moottorikin rupesi heti sähköjohdon kytkemisen jälkeen toimimaan (lopettaakseen toimimisen jossain vaiheessa iltaa), mutta hyvä se varmaan olisi tarkistaa.
Kiitetään jälleen yleisesti ja kaikkia avunannosta, hienosta tekniikasta pihalla olevakin tulee näin jotenkin toimeen tuollaisen 80-luvun futurismitutkielman kanssa.![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Vielä en ole johtosarjaan puuttunut, tosin sähköikkuna ja ovivalo toimivat, ja uusi moottorikin rupesi heti sähköjohdon kytkemisen jälkeen toimimaan (lopettaakseen toimimisen jossain vaiheessa iltaa), mutta hyvä se varmaan olisi tarkistaa.
Kiitetään jälleen yleisesti ja kaikkia avunannosta, hienosta tekniikasta pihalla olevakin tulee näin jotenkin toimeen tuollaisen 80-luvun futurismitutkielman kanssa.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 9000 CDE 2.3TA MY96
Pikapäivitys ilman kuvia eli puhelimesta. Tänään hoidettu radioasioita. Ensinnäkin yhdistetty antennimoottoria ja uutta antennia ruotoineen, tämä tyssäsi siihen että ei kerta kaikkiaan onnistu irrottamatta sitä nysää antenniputkesta, ja sehän ei irtoa. Tarjoustalostakin oli piikit loppu. Pitää varustautua paremmin ja yrittää uudestaan, siihen asti antenni on takaloosterin pohjalla.
Toinen osuus sujuikin sitten paremmin. Vetäisin Panasonicin kätevästä kehikostaan irti, irroitin kehikon ja siirsin radion herätevirtapiuhan auton ja radion päävirtapiuhan välistä auton herätevirtapiuhaan kiinni. Vähän kuorintapihtien käytön harjoittelua, kehikko takaisin ja radio perään, ja ny se käynnistyy ja sammuu virtalukon ohjaamana. Ilo ilman avaimia käynnistyvästä radiosta ei ole riittävä korvaamaan jatkuvaa virtanappulan räpläämistä ja yöksi päälle jäävää aux-in-vastaanottoa.
Kehikon johtosarjasta löytyi kolme paria RCA-liitäntöjä (?) ja vanhanmallinen AUX (ehkä?), pystyisiköhän sinne virittämään jotain kivaa vai onkohan nuo vain huippumalleja varten.
Ku viä uskaltaisi käydä ilmastoinnin johtojen kimppuun...
Toinen osuus sujuikin sitten paremmin. Vetäisin Panasonicin kätevästä kehikostaan irti, irroitin kehikon ja siirsin radion herätevirtapiuhan auton ja radion päävirtapiuhan välistä auton herätevirtapiuhaan kiinni. Vähän kuorintapihtien käytön harjoittelua, kehikko takaisin ja radio perään, ja ny se käynnistyy ja sammuu virtalukon ohjaamana. Ilo ilman avaimia käynnistyvästä radiosta ei ole riittävä korvaamaan jatkuvaa virtanappulan räpläämistä ja yöksi päälle jäävää aux-in-vastaanottoa.
Kehikon johtosarjasta löytyi kolme paria RCA-liitäntöjä (?) ja vanhanmallinen AUX (ehkä?), pystyisiköhän sinne virittämään jotain kivaa vai onkohan nuo vain huippumalleja varten.
Ku viä uskaltaisi käydä ilmastoinnin johtojen kimppuun...
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Clarkson kirjoitti:How hard can it be?
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 9000 CDE 2.3TA MY96
Järjestelin päivällä tallilla varaosia ja työkaluja tulevaa muuttoa varten, kun bongasin yhdestä muovikassista purkusatkusta otetun tavaratilan valon, ihan priimakunnossa. No saman tien tonnarin takaluukulle vertaamaan ja kyllähän se kovasti samalta näyttää.
Vanha lamppu irti, ja olipa hienossa kunnossa, ihmekään jos ei pala.
![Kuva](https://lh4.googleusercontent.com/-fsP0z85wtVc/U7goSh6RnoI/AAAAAAAACWE/7O1Pz1eg-C8/s640/IMAG0025.jpg)
Kuten kuvasta näkyy, myös oikea liitin oli hapettunut niin tehokkaasti että leikkasin johdon poikki sen juuresta, kuorin lyhyeltä matkalta ja kiersin toisen liuskan ympärille (sen, joka antoi mahdollisuuden sammuttaa valon muutenkin kuin sulkemalla luukku. En ole vielä ymmärtänyt miksi noissa valoissa on kaksi liuskaa ja kytkimessä kolme asentoa, kun kahdessa satkussa ja yhdessä tonnarissa tähän mennessä on ollut vain kaksi virtapiuhaa ja kaksi toimivaa asentoa kytkimessä). Ja toimii.
Antenni on hoidossa (ei siis korjattu vaan toisessa osoitteessa), ilmastoinnin johtoa voisi kattella huomenna kun tätä päivää voisi ajatella pienenä lämmittelynä pitkän ropauksettoman jakson jälkeen.
Ja oikea syy tälle postaukselle on tietenkin piilomainonta: ny olisi tarjolla siistit vanteet jotka tämän tonnarin alla tuli, renkaineen kaikkineen. Sekä vihreän satkun mukana tulleet vähemmän siistit.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 4#p1024474
Ostakaa, pitäisi talli saada tyhjäksi kun se lähtee alta ja meikäläinen muuttaa muutenkin muualle.![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Vanha lamppu irti, ja olipa hienossa kunnossa, ihmekään jos ei pala.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Kuva](https://lh4.googleusercontent.com/-fsP0z85wtVc/U7goSh6RnoI/AAAAAAAACWE/7O1Pz1eg-C8/s640/IMAG0025.jpg)
Kuten kuvasta näkyy, myös oikea liitin oli hapettunut niin tehokkaasti että leikkasin johdon poikki sen juuresta, kuorin lyhyeltä matkalta ja kiersin toisen liuskan ympärille (sen, joka antoi mahdollisuuden sammuttaa valon muutenkin kuin sulkemalla luukku. En ole vielä ymmärtänyt miksi noissa valoissa on kaksi liuskaa ja kytkimessä kolme asentoa, kun kahdessa satkussa ja yhdessä tonnarissa tähän mennessä on ollut vain kaksi virtapiuhaa ja kaksi toimivaa asentoa kytkimessä). Ja toimii.
Antenni on hoidossa (ei siis korjattu vaan toisessa osoitteessa), ilmastoinnin johtoa voisi kattella huomenna kun tätä päivää voisi ajatella pienenä lämmittelynä pitkän ropauksettoman jakson jälkeen.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ja oikea syy tälle postaukselle on tietenkin piilomainonta: ny olisi tarjolla siistit vanteet jotka tämän tonnarin alla tuli, renkaineen kaikkineen. Sekä vihreän satkun mukana tulleet vähemmän siistit.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 4#p1024474
Ostakaa, pitäisi talli saada tyhjäksi kun se lähtee alta ja meikäläinen muuttaa muutenkin muualle.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 9000 CDE 2.3TA MY96
Ei stna, olin ihan varma että edellisen viestin tapahtumista oli vasta viikko.
Tänään oli taas pientä ohjelmanumeroa:
Ensinnä lähdin aamulla (kello kaksi, vai kolme) Motonettiin ostamaan uutta raitisilmasuodatinta ja silmäilemään valikoimaa ylläpitolatureissa kun sellainen pitäisi talveksi hankkia webaston vuoksi. Motonetin pihalla alkoi asiat menemään normaaliin yleissuuntaan, kun meinasin jättää ikkunoita raolleen auton sisustan kuumuuden kohtuullistamiseksi. Etusivulasit ja oikea takasivulasi laskivat nätisti keskikonsolin käyttöpaneelista, sen sijaan vasen takasivulasi oli ihan hiljaa. Teinpä sitten virheen ja kokeilin oven omista kytkimistä, joista laskukytkin toimi erinomaisesti, nosto- ei. Lähdin siis sisälle kauppaan toisen takaoven ikkuna puoliksi avonaisena.
Aktiivihiilimallin raitisilmansuodatin tarttui mukaan, latureita kattelin mutten raaskinut vielä ostaa hukatakseni muutossa. Takaisin kotia, pihalla meinasin jo ruveta summittaisesti avaamaan b-pilarin verhoilua mutta sain älynväläyksen, painoin nostokytkimen pohjaan ja rupesin heiluttamaan haitarikumia. Voilà, ikkuna meni nätisti kiinni. Keskuspaneelin käyttökytkin ei toimi edelleenkään -> äkkiä oviohjauksen virtakytkin asentoon OFF.
Seuraavaksi rupesin testaamaan webastoa, siihen kun ei ole tullut syvennyttyä, ja virtajohtokin on ollut taannoisesta akkujumppaamisesta lähtien irti akusta. Kun sitä kumminkin lienee hyvä välillä käyttää toimivuuden säilyttämiseksi, pistin johdon kiinni ja ohjevihkoon syventymisen sijaan painoin vain liekkinappulaa, kun se tuntui loogiselta käynnistysmetodilta. Näyttöön tuli valo, ilmastoinnin yksikkö heräsi henkiin ja webaston boksi rupesi naksuttamaan. Liekki pois, jäähdytteli hetken ja sammui. Tuosta laitteesta tulee olemaan talvella uskomattoman paljon iloa, varsinkin kun työt loppuu viikon päästä ja muuton myötä tulee jatkossa ajeltua paljon epäsäännöllisemmin, joten perinteinen lohko olisi ehkä vähän hankalampi käyttää. Nythän voin pistää lämmitystolppaan kiinni sen ylläpitolaturin.
Sitten raitisilmasuodatin vaihtoon, vanhasta oli tiivisteet melko räjähtäneet enkä ole oikein varma oliko se oikein päinkään (jos puolella ylipäätään on merkitystä), koivunsiemeniä ainakin on ajoittain tullut venttiileistä sisälle. Ei pitäisi tulla enää, ihan laadukkaan oloinen oli uusi, vaikka merkki olikin Pro Parts Sweden. Tässä vaiheessa sisälle syömään, jonka jälkeen lähtö tallille pesemään, mutta kuinka ollakaan, ko. kiinteistön uudet omistajat olivat tuomassa tavaroitaan paikalle ja tukkineet tallinsuun pösöllä ja peräkärryllä. Takaisin kotia turhautuneena, konepelti auki ja mittailemaan ilmastoinnin johtoja -> hyvä etten polttanut kättä vesiletkuun.
Plan C: oikean takaturvavyön herkistely, on kelaillut vähän vaihtelevasti. Sisältä vaateriepu ja iso purkki silikonisuihketta. Vyö ehkä herkistyi hieman, pitäisi kyllä avata pilarin verhoilu ja putsailla kunnolla, on sen verran hitaantuntuinen mekanismi muihin vöihin verrattuna. Jatkoin silikonin kanssa muihin vöihin ja ovitiivisteisiin, kun ovet tuntuvat juuttuvan kiinni tällaisillakin keleillä.
Siitä siirryin joustavasti putsailemaan sisustan muovipintoja, kun silikonia on siihenkin hyvin soveltuvaksi täälläkin mainostettu. Täten liityn mainostajiin: onhan harvinaisen hyvää ainetta, varsinkin kovamuoviset osat, eli ovenkahvanympärystät, kojelaudan venttiilit, ilmastointipaneelit, radiopaneelit, keskikonsoli ym. tulevat ihan uudenveroisen näköisiksi. Tosin ovet kannattaa avata heti alussa eikä puolivälissä sumun kertymisen välttämiseksi, nimimerkillä kokemuksen ääni (ja silmä). Suihkutin ihan kokeilumielessä reilulla mitalla myös kuskinoven lukkonupin juureen ja vetreytin sitä muutamankymmentä kertaa; lopputuloksena uppoaa nyt syvemmälle, eikä lukko jää kauko-ohjauksella lukitessa niin huulille että kahvasta repäisemällä aukeaa. Erinomaista ainetta, I'm telling you
Ratin nahalle pitäisi tosin ostaa jokin oma pikkupurkki hoitoainetta. Meinaa jäädä ihan hunningolle kun on koko auton ainoa nahkainen kohta.
Kohta käyn vilkaisemassa jos tallinedusta olisi tyhjänä, jos on, imuroin vielä sisustan niin huomiselle ei jää sitten kuin pesu ja vahaus. Pahoittelen kuvien puutetta. Akuutteja vikakohteita ei ole tällä hetkellä päällä kuin se ilmastointi-flekti-johdotus, vänkärin oven keskuslukottomuus (todennäköinen syypää sama kuin toisen takaoven ikkunaepisodissa) ja moottoriantenni, joka on edelleen telakalla.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ensinnä lähdin aamulla (kello kaksi, vai kolme) Motonettiin ostamaan uutta raitisilmasuodatinta ja silmäilemään valikoimaa ylläpitolatureissa kun sellainen pitäisi talveksi hankkia webaston vuoksi. Motonetin pihalla alkoi asiat menemään normaaliin yleissuuntaan, kun meinasin jättää ikkunoita raolleen auton sisustan kuumuuden kohtuullistamiseksi. Etusivulasit ja oikea takasivulasi laskivat nätisti keskikonsolin käyttöpaneelista, sen sijaan vasen takasivulasi oli ihan hiljaa. Teinpä sitten virheen ja kokeilin oven omista kytkimistä, joista laskukytkin toimi erinomaisesti, nosto- ei. Lähdin siis sisälle kauppaan toisen takaoven ikkuna puoliksi avonaisena.
Aktiivihiilimallin raitisilmansuodatin tarttui mukaan, latureita kattelin mutten raaskinut vielä ostaa hukatakseni muutossa. Takaisin kotia, pihalla meinasin jo ruveta summittaisesti avaamaan b-pilarin verhoilua mutta sain älynväläyksen, painoin nostokytkimen pohjaan ja rupesin heiluttamaan haitarikumia. Voilà, ikkuna meni nätisti kiinni. Keskuspaneelin käyttökytkin ei toimi edelleenkään -> äkkiä oviohjauksen virtakytkin asentoon OFF.
Seuraavaksi rupesin testaamaan webastoa, siihen kun ei ole tullut syvennyttyä, ja virtajohtokin on ollut taannoisesta akkujumppaamisesta lähtien irti akusta. Kun sitä kumminkin lienee hyvä välillä käyttää toimivuuden säilyttämiseksi, pistin johdon kiinni ja ohjevihkoon syventymisen sijaan painoin vain liekkinappulaa, kun se tuntui loogiselta käynnistysmetodilta. Näyttöön tuli valo, ilmastoinnin yksikkö heräsi henkiin ja webaston boksi rupesi naksuttamaan. Liekki pois, jäähdytteli hetken ja sammui. Tuosta laitteesta tulee olemaan talvella uskomattoman paljon iloa, varsinkin kun työt loppuu viikon päästä ja muuton myötä tulee jatkossa ajeltua paljon epäsäännöllisemmin, joten perinteinen lohko olisi ehkä vähän hankalampi käyttää. Nythän voin pistää lämmitystolppaan kiinni sen ylläpitolaturin.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Sitten raitisilmasuodatin vaihtoon, vanhasta oli tiivisteet melko räjähtäneet enkä ole oikein varma oliko se oikein päinkään (jos puolella ylipäätään on merkitystä), koivunsiemeniä ainakin on ajoittain tullut venttiileistä sisälle. Ei pitäisi tulla enää, ihan laadukkaan oloinen oli uusi, vaikka merkki olikin Pro Parts Sweden. Tässä vaiheessa sisälle syömään, jonka jälkeen lähtö tallille pesemään, mutta kuinka ollakaan, ko. kiinteistön uudet omistajat olivat tuomassa tavaroitaan paikalle ja tukkineet tallinsuun pösöllä ja peräkärryllä. Takaisin kotia turhautuneena, konepelti auki ja mittailemaan ilmastoinnin johtoja -> hyvä etten polttanut kättä vesiletkuun.
Plan C: oikean takaturvavyön herkistely, on kelaillut vähän vaihtelevasti. Sisältä vaateriepu ja iso purkki silikonisuihketta. Vyö ehkä herkistyi hieman, pitäisi kyllä avata pilarin verhoilu ja putsailla kunnolla, on sen verran hitaantuntuinen mekanismi muihin vöihin verrattuna. Jatkoin silikonin kanssa muihin vöihin ja ovitiivisteisiin, kun ovet tuntuvat juuttuvan kiinni tällaisillakin keleillä.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Siitä siirryin joustavasti putsailemaan sisustan muovipintoja, kun silikonia on siihenkin hyvin soveltuvaksi täälläkin mainostettu. Täten liityn mainostajiin: onhan harvinaisen hyvää ainetta, varsinkin kovamuoviset osat, eli ovenkahvanympärystät, kojelaudan venttiilit, ilmastointipaneelit, radiopaneelit, keskikonsoli ym. tulevat ihan uudenveroisen näköisiksi. Tosin ovet kannattaa avata heti alussa eikä puolivälissä sumun kertymisen välttämiseksi, nimimerkillä kokemuksen ääni (ja silmä). Suihkutin ihan kokeilumielessä reilulla mitalla myös kuskinoven lukkonupin juureen ja vetreytin sitä muutamankymmentä kertaa; lopputuloksena uppoaa nyt syvemmälle, eikä lukko jää kauko-ohjauksella lukitessa niin huulille että kahvasta repäisemällä aukeaa. Erinomaista ainetta, I'm telling you
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Kohta käyn vilkaisemassa jos tallinedusta olisi tyhjänä, jos on, imuroin vielä sisustan niin huomiselle ei jää sitten kuin pesu ja vahaus. Pahoittelen kuvien puutetta. Akuutteja vikakohteita ei ole tällä hetkellä päällä kuin se ilmastointi-flekti-johdotus, vänkärin oven keskuslukottomuus (todennäköinen syypää sama kuin toisen takaoven ikkunaepisodissa) ja moottoriantenni, joka on edelleen telakalla.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: 9000 CDE 2.3TA MY96
Päätit sitten pilata sisustan muoviosat kertalaakista.Rattivaihde kirjoitti:Ei stna,
Siitä siirryin joustavasti putsailemaan sisustan muovipintoja, kun silikonia on siihenkin hyvin soveltuvaksi täälläkin mainostettu. Täten liityn mainostajiin: onhan harvinaisen hyvää ainetta, varsinkin kovamuoviset osat, eli ovenkahvanympärystät, kojelaudan venttiilit, ilmastointipaneelit, radiopaneelit, keskikonsoli ym. tulevat ihan uudenveroisen näköisiksi. Tosin ovet kannattaa avata heti alussa eikä puolivälissä sumun kertymisen välttämiseksi, nimimerkillä kokemuksen ääni (ja silmä). Suihkutin ihan kokeilumielessä reilulla mitalla myös kuskinoven lukkonupin juureen ja vetreytin sitä muutamankymmentä kertaa; lopputuloksena uppoaa nyt syvemmälle, eikä lukko jää kauko-ohjauksella lukitessa niin huulille että kahvasta repäisemällä aukeaa. Erinomaista ainetta, I'm telling you
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... d3ac85de94
Re: 9000 CDE 2.3TA MY96
Varmista, että löydät laturin, joka muistaa asetusvalinnan. C-Tekit taitaa kaikki osata, mun vanha Benton ei osannut. Tarkoittaa siis sitä, että kun sähkö katkeaa tolpasta 22 tunniksi ja palaa takaisin, laturi jää joko standby -moodiin odottamaan napin painallusta tai muistaa edellisen asetuksensa ja lähtee lataamaan. Näistä jälkimmäinen on ehdoton pätkäsähkön perässä ollessa.Rattivaihde kirjoitti:Nythän voin pistää lämmitystolppaan kiinni sen ylläpitolaturin.![]()
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 9000 CDE 2.3TA MY96
Ymmärtääkseni noita silikonispraytä on melko erilaisia, tuo oma purkki on Wurthin saBestoa, purkin kylki lupaa estää haalistumista, poistaa kitinän, suojata haurastumiselta jne. Mitään järjetöntä kiiltoa tuo ei minusta tuonut eikä ollut myöskään maitomaista. Tonnarin kojelaudan kanssa myöskään ratkeaminen ei taida olla yhtä iso ongelma kuin jenkeissä, satkuissa ym. ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Noita muistinsa säilyttäviä nimenomaan kattelin, ainakin joku viidenkympin Ctek lupaili pientä akkukulutusta poiskytkettynä myöskin.
Käväisinpä imuroimassa, ei siinä kauaa mennyt kun on niin perussiisti auto. Kumimattoja voisi vähän huomenna puhdistella, tierä sitten viittiikö niihin silikonia kokeilla. Irrotettavan koukun alkuperäinen hattukin löytyi penkin alta.
Mainittakoon myös että maanantaina käyn hakemassa uudet keskiöt directionaaleihin, sitten on ohjelmassa vanteidenkin vahaus.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Noita muistinsa säilyttäviä nimenomaan kattelin, ainakin joku viidenkympin Ctek lupaili pientä akkukulutusta poiskytkettynä myöskin.
Käväisinpä imuroimassa, ei siinä kauaa mennyt kun on niin perussiisti auto. Kumimattoja voisi vähän huomenna puhdistella, tierä sitten viittiikö niihin silikonia kokeilla. Irrotettavan koukun alkuperäinen hattukin löytyi penkin alta.
Mainittakoon myös että maanantaina käyn hakemassa uudet keskiöt directionaaleihin, sitten on ohjelmassa vanteidenkin vahaus.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: 9000 CDE 2.3TA MY96
Ei missään tapauksessa silikonia mattoihin, polkimiin, rattiin eikä kengänpohjiin.Rattivaihde kirjoitti:Kumimattoja voisi vähän huomenna puhdistella, tierä sitten viittiikö niihin silikonia kokeilla.
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 9000 CDE 2.3TA MY96
Ny on selvitelty auton puutteellisia ahtopaineita; ahtopainemittarin viisarihan nousee puoliväliin keltaista aluetta. Nimimerkki savihousun ystävällisellä avustuksella on nyt kokeiltu kolmea eri T5-mankkuvenaa autossa valmiiksi olleen lisäksi, eikä niillä ole tullut mitään muutosta käytökseen, mitä nyt yksi vaihtoventtiili vissiin oli itsessään hajalla aiheuttaen satunnaisia teräviä nykäisyjä. Kokeneempi koeajaja totesi että hyvin työntää ollakseen kovin peruspaineinen mutta kaikkea ei kuitenkaan irtoa. Magneettiventtiiliin tulevat letkut ovat kunnossa ja oikeassa järjestyksessä, ja moottori toimii muutoin kaikin puolin nätisti. Osa muista alipaineletkuista alkaa olla melko heikossa kunnossa, ja sytytyskasetti on myöskin musta eikä punainen.
Tultiin siihen johtopäätökseen, että T5-suitella saisi varmaankin enemmän valoa tilanteeseen. Tonnari ja allekirjoittanuthan muuttavat muutaman viikon päästä Tampereelle, että pitää sitten kattoa ehtiikö vaivaamaan jotakin trionicvelhoa täällä vai toisessa päässä. Ko. velho saisi mahdollisesti myös tehtäväkseen tehdä tarvittavat korjaustoimenpiteet, ja lisätyönä sen stnan johdon ilmastoinnin toimintaan saattamiseksi, jos en vieläkään ole sitä siinä pisteessä itse kuntoon taistellut.![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
In other news, kampiakselin asentoanturi odottaa vaihtoa kun on ruvennut rykimään kuumana esim. kaupan pihasta käynnistäessä. Ny on tiedossa myös oikeat työasennot sen vaihtamiseksi. Joku ilta pitää ehtiä kattomaan ovien johtosarjoja kuntoon että saisi keskuslukon kaikenkattavaksi ja toiseen takaoveen tuulettimen ja sähköikkunan takaisin toimintaan.
Tultiin siihen johtopäätökseen, että T5-suitella saisi varmaankin enemmän valoa tilanteeseen. Tonnari ja allekirjoittanuthan muuttavat muutaman viikon päästä Tampereelle, että pitää sitten kattoa ehtiikö vaivaamaan jotakin trionicvelhoa täällä vai toisessa päässä. Ko. velho saisi mahdollisesti myös tehtäväkseen tehdä tarvittavat korjaustoimenpiteet, ja lisätyönä sen stnan johdon ilmastoinnin toimintaan saattamiseksi, jos en vieläkään ole sitä siinä pisteessä itse kuntoon taistellut.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
In other news, kampiakselin asentoanturi odottaa vaihtoa kun on ruvennut rykimään kuumana esim. kaupan pihasta käynnistäessä. Ny on tiedossa myös oikeat työasennot sen vaihtamiseksi. Joku ilta pitää ehtiä kattomaan ovien johtosarjoja kuntoon että saisi keskuslukon kaikenkattavaksi ja toiseen takaoveen tuulettimen ja sähköikkunan takaisin toimintaan.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 9000 CDE 2.3TA MY96
Ilmastoinnin johdotuksen osalta on ny selvää että sininen johto on katki jostain painekytkimen virtaliitännän ja releboksin välimaastosta, ja maa on kunnossa. Pitäisi varmaan raapia päätään MY96-kytkentäkaavion parissa puol... pari tuntia että saisi selvän missä nipussa ko. johto releboksille saapuu ja voiko sen ihan nips naps poikkaista ja reitittää yhtenäisen johdon painekytkimeltä asti lukkopellin kautta.
Testien jäljiltä letkuissa ja virtaliittimessä kiinni olleen toimivan magneettiventtiilin ruuvailin kiinnikkeeseen epämääräisesti toimineen tilalle. Lisäksi pyörin venttiilikopan päällä rukousasennossa ja yritin epätoivoisesti selvittää mihin helvettiin kampiakselin asentoanturin johto oikein katoaa kääntyessään imusarjan alle. Alkaa tuntumaan että kyseessä on ruotsalaista huumoria ja johto katkeaa hävittyään näkyvistä, josta syystä en saa sitä käsiini kaikista heiluttelu- ja paikantamisyrityksistä huolimatta. Täytynee siitä huolimatta koittaa huomenna uudestaan, sylettää kun aina jää kaikki omasta osaamattomuudesta kiinni vaikka itse palikka on niin kivan yksinkertaisesti kiinnitetty ja hyvin esillä.![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Päivällä jäi mainittematta että merkkiliikkeen tiskiltä on viime viestin jälkeen haettu erittäin halvat (3,25e/kpl) keskiökupit ja erittäin kallis (15e/kpl) näppäinmatto kaukosäätimeen. Vanteista tuli nätin näköiset, ja kaukosäätimeen vaihdoin vielä samalla kertaa uudet paristot. Nyt ei enää tarvitse kädestä pitäen neuvoa muille mikä nappi tekee mitäkin.
Testien jäljiltä letkuissa ja virtaliittimessä kiinni olleen toimivan magneettiventtiilin ruuvailin kiinnikkeeseen epämääräisesti toimineen tilalle. Lisäksi pyörin venttiilikopan päällä rukousasennossa ja yritin epätoivoisesti selvittää mihin helvettiin kampiakselin asentoanturin johto oikein katoaa kääntyessään imusarjan alle. Alkaa tuntumaan että kyseessä on ruotsalaista huumoria ja johto katkeaa hävittyään näkyvistä, josta syystä en saa sitä käsiini kaikista heiluttelu- ja paikantamisyrityksistä huolimatta. Täytynee siitä huolimatta koittaa huomenna uudestaan, sylettää kun aina jää kaikki omasta osaamattomuudesta kiinni vaikka itse palikka on niin kivan yksinkertaisesti kiinnitetty ja hyvin esillä.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Päivällä jäi mainittematta että merkkiliikkeen tiskiltä on viime viestin jälkeen haettu erittäin halvat (3,25e/kpl) keskiökupit ja erittäin kallis (15e/kpl) näppäinmatto kaukosäätimeen. Vanteista tuli nätin näköiset, ja kaukosäätimeen vaihdoin vielä samalla kertaa uudet paristot. Nyt ei enää tarvitse kädestä pitäen neuvoa muille mikä nappi tekee mitäkin.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: 9000 CDE 2.3TA MY96
Eiks elämästä tullukki helppoa, ku vaihto pappasaabin setäsedaniin
Tosin bensapumppu ja sytkä ei kai oo viä näyttäny kynsiään ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Nimim mä viä joskus hankin itelle helmikuntosen kaksovisen sunnuntaipeliks...
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Nimim mä viä joskus hankin itelle helmikuntosen kaksovisen sunnuntaipeliks...
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 9000 CDE 2.3TA MY96
Satkusta on ikävä konehuoneen väljyyttä (vaan ei konepellin aukeamissuuntaa) ja metalliväriä. Piste.
Tonnarin muotoilu alkaa olla aika syvällä ihon alla ja satkun voimalinjasta tai alustasta ei oikein kehtaisi samana päivänä puhua, vaikka noin periaatteessa olen aina vanhan puolella. Ja aina kun rahaa lompakosta kaivaessa tulee mieleen miten halpaa elämä oli ruiskusatkun kanssa, tulee heti seuraavana verkkokalvoille vetarintunnelit, etujalkatilat, takapyöränkotelot, takakontinpohjat ja kaikki muutkin satkun korin kivat ominaisuudet.
Aihetta sivuten kaasarisatkulle on varmistusta vaille säilytyspaikka maaseudun rauhassa pokattuna.
Ja aina silloin tällöin eksyn avo-og-satkuja selailemaan, kun ovat pirulaiset suoranaisen halpojakin vanhoihin jenkkeihin verrattuna. Tosin sitten pitäisi keksiä millä ilveellä uitetaan Borg-Warnerin tilalle tonnarin ZF. ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Aihetta sivuten kaasarisatkulle on varmistusta vaille säilytyspaikka maaseudun rauhassa pokattuna.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22