Sivu 6/10

Re: 99 2.0L vm 1975

Lähetetty: Ma Marras 16, 2015 21:13
Kirjoittaja hyvoneju
Tänään hain akselien luovuttajan (OG900 16 valve 1993), josta otamme pyöränavat , ja taka-akselin :)
Kiitos vaan !

Re: 99 2.0L vm 1975

Lähetetty: Ti Marras 17, 2015 21:13
Kirjoittaja hyvoneju
Tänään vein konepellin , ja ovet sovitukseen , ja potilas näytti tältä

Kuva

Kuva

Kuva

Hitsaukset liki tehty , akselien luovuttaja lähti Stenalle

Kuva

Kyllä se siitä

Re: 99 2.0L vm 1975

Lähetetty: Ke Marras 25, 2015 21:41
Kirjoittaja hyvoneju
Nyt on luukut sovitettu , ja hitsaukset ovat valmiit :D

Kuva

Kuva

Ja sitten taas luukut säilöön !

Kuva

Seuraavan kerran kun päivittelen toivottavasti koppakin on väreissä ?

Re: 99 2.0L vm 1975

Lähetetty: To Marras 26, 2015 08:24
Kirjoittaja tetammi
Nyt vaikuttaa hyvältä.

Re: 99 2.0L vm 1975

Lähetetty: To Marras 26, 2015 11:59
Kirjoittaja hyvoneju
tetammi kirjoitti:Nyt vaikuttaa hyvältä.
Katotaan nyt :oops:

Ehdotuksia mikä ahdin tuohon ässän moottoriiin ? Etanolilla tarkoitus ajella .

Re: 99 2.0L vm 1975

Lähetetty: To Marras 26, 2015 13:26
Kirjoittaja ari_viitanen
hyvoneju kirjoitti:
tetammi kirjoitti:Nyt vaikuttaa hyvältä.
Katotaan nyt :oops:

Ehdotuksia mikä ahdin tuohon ässän moottoriiin ? Etanolilla tarkoitus ajella .
Paljonkos on tehotavoite?

Re: 99 2.0L vm 1975

Lähetetty: To Marras 26, 2015 19:31
Kirjoittaja hyvoneju
Paljonkos on tehotavoite?

Kait sitä hiukan enempi mitä ex etanoli pelissä oli (9-5 2.3) , onhan tämä kuitenkin vähän kevyempi :)

Re: 99 2.0L vm 1975

Lähetetty: Pe Marras 27, 2015 10:55
Kirjoittaja ari_viitanen
hyvoneju kirjoitti:Paljonkos on tehotavoite?

Kait sitä hiukan enempi mitä ex etanoli pelissä oli (9-5 2.3) , onhan tämä kuitenkin vähän kevyempi :)
Mitsu 19 tai aero tonnarista pienempi mitsu (manuaali) vaihteisesta

Re: 99 2.0L vm 1975

Lähetetty: Pe Marras 27, 2015 22:47
Kirjoittaja hyvoneju
Varmaan pitäis hankkia samantien pakosarja johon sais erillisen hukkaportin , niin olis aikas paljon enempi ahdin vaihtoehtoja ? Nokka-akselit lähtee ruottiin hiottavaksi , ja samalla tehdään toisen harrasteen varamoottoriin nokka :oops:

Re: 99 2.0L vm 1975

Lähetetty: Pe Marras 27, 2015 23:18
Kirjoittaja JuHaU
hyvoneju kirjoitti: Ehdotuksia mikä ahdin tuohon ässän moottoriiin ? Etanolilla tarkoitus ajella .
Joku nykyaikainen kuulalaakeriahdin olisi hyvä tällaiseen vanhempaa tekniikkaa olevaan moottoriin. Saisi kivasti heräävyyttä koneeseen ja tuotto olisi aivan eri luokkaa, kuin vakio Mitsulla.
hyvoneju kirjoitti:Varmaan pitäis hankkia samantien pakosarja johon sais erillisen hukkaportin , niin olis aikas paljon enempi ahdin vaihtoehtoja
Totta tuokin. Ulkoisella portilla saat lisäksi hallittua ahtopaineita helpommin ja ei tarvitse koko ahdinta päivittää, jos esimerkiksi pakopaineet alkavat vaivata.

Tämähän ei ole ilmeisesti tulossa museoon, niin miksi pysyä alkuperäisratkaisuissa.

Re: 99 2.0L vm 1975

Lähetetty: Ti Joulu 08, 2015 09:50
Kirjoittaja hyvoneju
Onkos mitään hajua hiekkapuhaltajista /maalareista turkua liki ? Akseleihin väriä ... :cry:

Onko jollakulla tietoa noista vanhan-/uuden jaon napojen laakerien koosta (sisämitat) , olishan se kiva säilyttää

"orkkiksena" :oops:

Ja 99:n tehostettua hammastankoa saa hiluineen saa tarjota ?

Re: 99 2.0L vm 1975

Lähetetty: Ke Joulu 09, 2015 11:14
Kirjoittaja tetammi
http://www.hiekkahuolto.fi/yhteystiedot.html

Tuolla onnistuu ainakin puhallus ja maalaus.

99:n tehostettu ohjaus on tosi harvinainen ja toimivana viel harvinaisempi.
Joku täällä on sovittanu satkun hammastangon ysiysiin mutten muista ketä...
Kiinnitykset taitaa mennä uusiks mutta rattiakselin kiinnitys saattaa sentään sopii.

Re: 99 2.0L vm 1975

Lähetetty: Ke Joulu 09, 2015 21:48
Kirjoittaja hyvoneju
tetammi kirjoitti:
99:n tehostettu ohjaus on tosi harvinainen ja toimivana viel harvinaisempi.
Joku täällä on sovittanu satkun hammastangon ysiysiin mutten muista ketä...
Kiinnitykset taitaa mennä uusiks mutta rattiakselin kiinnitys saattaa sentään sopii.
On pari noita irtonaisia satkun hammastankoja tuossa , ja vähän niitä sillä silmällä olen katsellutkin ?
Siinähän on vetaripoteron takana sellaiset tasaiset paikat johon luultavasti pitäis porata reiät niitä
satkun isoja kiinnityspultteja varten ? Joku kun olis tehnyt , vois vaikka kuvista varmistaa ... :oops:
Epäilen hiukan tuota rattiakselin suoraan sopivuutta , näyttäis satkun rihla paksummalta ?

Re: 99 2.0L vm 1975

Lähetetty: Ke Joulu 09, 2015 21:49
Kirjoittaja nalleolut
pitää asentaa oma tehostin paketti paikoilleen ettei tuu heikkona hetkenä myytyä sitä.

Re: 99 2.0L vm 1975

Lähetetty: Ke Joulu 09, 2015 21:56
Kirjoittaja hyvoneju
nalleolut kirjoitti:pitää asentaa oma tehostin paketti paikoilleen ettei tuu heikkona hetkenä myytyä sitä.
Myy !