Sivu 6/9

Re: NG 900 coupe 2.0T 400hp/500Nm projekti

Lähetetty: Ti Loka 20, 2015 07:01
Kirjoittaja paavo80
Juu. Ei ollut julkisia kuvia. Siirsin samaan kansioon muiden projektikuvien kanssa. Unohtu kun ei ole ollut tietokoneella hetkeen. :)

Re: NG 900 coupe 2.0T 400hp/500Nm projekti

Lähetetty: Ke Loka 21, 2015 09:31
Kirjoittaja jannevillepetteri
Minkälaiset kokemukset gt3071:stä? Lähteekö kuinka aikaisin spoolaamaan? Jossain vaiheessa penkitys?

Re: NG 900 coupe 2.0T 400hp/500Nm projekti

Lähetetty: Ke Loka 21, 2015 10:49
Kirjoittaja paavo80
Ei ole vielä kokemuksia. Keväällä olis tarkoitus mennä penkkiin kun vesa67 vaan ehtii mukaan. Ens kesänä tulee sitten kunnolla kokemusta ja kaikkiin ongelmiin pyrin heti puuttumaan. Yritetään saada säädettyä viimeisen päälle. Pakosarjan toimivuus on vielä kysymysmerkki. Voi olla että toimii todella hyvin tai sitten ahdistaa.

Keväällä ollaan viisaampia. Kun auto on kunnossa laittelen vielä yhteenvedon kaikista muutoksista joita on tähän tehty. Ja tietenkin penkkitulokset.

Myös ens kesän tapahtumiin yritän tällä päästä. Niin pääsee livenä ihmettelemään viritelmää.

Re: NG 900 coupe 2.0T 400hp/500Nm projekti

Lähetetty: Ti Joulu 01, 2015 12:19
Kirjoittaja paavo80
Pitkällisen pohdinnan päätteeksi tulin siihen tulokseen että en laita mitsua leimalle vakiopakosarjan kanssa vaan asennan sen top mount sarjaan.

Miksi?

Pääsee helpommalla taas isoihin tehoihin leiman jälkeen. Ei tarvitse vaihtaa kuin ahdin ja ECU. Pakosarjan vaihtamisessa on aina se oma talkoonsa.

Pientä säätöä se vaatii mutta varmasti sen saa käännettyä pesineen siihen asentoon että öljy kiertää niin kuin kuuluukin.

Siitä taas sitten myöhemmin kuvien kera. :wink:

Re: NG 900 coupe 2.0T 400hp/500Nm projekti

Lähetetty: Ti Joulu 01, 2015 14:20
Kirjoittaja Keme
Ng900 lienee EURO2 päästöluokkaa? Mikset muutoskatsasta suoraan sille GT3071 ahtimelle sitä? Vähentää jumppaa vuosittaista katsastusjumppaa melko huomattavasti. Vaatii tosin sopivat dynopaperit katsastukseen, mutta se nyt tuskin on nykymaailmassa enää mikään ongelma.

Re: NG 900 coupe 2.0T 400hp/500Nm projekti

Lähetetty: Ti Joulu 01, 2015 14:24
Kirjoittaja paavo80
Olen sitä myös miettinyt. Voi olla että näin teenkin.

Re: NG 900 coupe 2.0T 400hp/500Nm projekti

Lähetetty: Ti Joulu 01, 2015 19:24
Kirjoittaja pamppu
Tai sitten teet fiksusti pakosarjan + turbon + DP:n alun yhdistelmän, jolloin saisit nostettua sen about yhtenä pakettina pois ja vakiohilppeet tilalle samalla vaivalla?

Samalla voisi katti unohtua sun muuta turhaa...

Re: NG 900 coupe 2.0T 400hp/500Nm projekti

Lähetetty: Ti Joulu 01, 2015 19:45
Kirjoittaja paavo80
Näin oli alunperin tarkoitus tehdä, mutta kun ajattelin asiaa käytännön kannalta on paljon helpompaa aluksi istuttaa mitsu ja testailla sillä pakosarjan toimivuutta. Down pipe ei suuria muutoksia enää vaadi sitten garretille. Mutta pian nähdään kuinka mitsu kääntyy ja käyttäytyy lopulta.

Re: NG 900 coupe 2.0T 400hp/500Nm projekti

Lähetetty: Su Joulu 13, 2015 10:26
Kirjoittaja Thorhammer
Nättiä. Odottelen mielenkiinnolla mitä tuleman.

Re: NG 900 coupe 2.0T 400hp/500Nm projekti

Lähetetty: Su Joulu 13, 2015 11:22
Kirjoittaja paavo80
Kiitos! Jotta ei olisi tekemisestä pulaa on myös laatikko saamassa päivityksen.

Pöydällä on -01 kolkin laatikko ja vieressä OBX lukko. Ne pitäisi saada sulautumaan yhteen. Kiitoksia Hessulle!
Samalla lähtee kytkinvaijeri mäkeen ja tulee nestekytkin samasta kolkista.

Näistäkin kuvien kanssa kun joku päivä saa taas vapaata perheeltä.

Ja 3.0 Tid moottoriprojekti on myös vienyt hieman aikaa tältä projektilta. Siitä voi pian lukea lisää omasta kertomuksesta.

Re: NG 900 coupe 2.0T 400hp/500Nm projekti

Lähetetty: Su Joulu 13, 2015 11:58
Kirjoittaja vesa67
Kolmosen rattaat vois jostain ng900 laatikosta siihen myös siirtää, enemmän hammaspinta-alaa kuin kolkin rattaissa. Ja eri välityssuhde myös.

Re: NG 900 coupe 2.0T 400hp/500Nm projekti

Lähetetty: Su Joulu 13, 2015 12:34
Kirjoittaja paavo80
Jep. Kiitos tiedosta. Löytyy myös ylimääräinen sellainen.

Re: NG 900 coupe 2.0T 400hp/500Nm projekti

Lähetetty: To Joulu 17, 2015 15:44
Kirjoittaja House_Of_Pain
Asiallinen projekti kertomus! Kuvia vaan kehiin aina projektin edetessä, niitä jaksaa aina ihmetellä...seurataan

Re: NG 900 coupe 2.0T 400hp/500Nm projekti

Lähetetty: Ma Helmi 29, 2016 19:49
Kirjoittaja paavo80
Mitsun sovittelua top mount sarjaan. Uudehko mitsu halkesi yllättävän helposti. Panta ja lukkorengas pois ja kuminuijalla koputtelua.

Kuva

Turbiini ja kompurakotelon kohdistustapit kun poisti niin keskiön pystyy pyöräyttämään ylösalaisin jotta öljy kiertää oikein.

Kuva

Kuva

Turbiinipesä pakosarjaan ja keskiö paikalleen. Panta kireelle ja kompressorikotelon kääntö oikeaan asentoon. Hukkiksen kello vaatii telineen.

Kuva

Kuva

Hieman on koko eroa. TD04 mitsu vs 3071 Garrett

Kuva

Pakolähdöt osui kummassakin ahtimessa samaan kohtaan ja samalle korkeudelle. Garrettiin tulee v-band suoraan adapteriin hitsattuna ja mitsuun tulee vielä kartio johon tulee v-band kiinni. Voin käyttää täysin samaa down pipeä kummassakin ahtimessa. :D

Kuva

Re: NG 900 coupe 2.0T 400hp/500Nm projekti

Lähetetty: Ma Helmi 29, 2016 21:08
Kirjoittaja topperharley
Paavo prkl! Ei näjy kuvat!

Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla