900 OG talvikäyttis ja kesäprojekti

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
maverick999
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ti Joulu 29, 2020 12:32
Paikkakunta: Rauma

Re: 900 OG talvikäyttis ja kesäprojekti

Viesti Kirjoittaja maverick999 »

tetammi kirjoitti:
Pe Helmi 12, 2021 20:13
Toi kytkinpolkimen akselin tapinreiän väljyntyminen on hyvä huomio, itekki jostain sen korjasin ja parani huomattavasti.

Eikös 10-öljyt ole vähä jämyt...
Tuota öljyä mietin ja tutkin jonkin verran. Kun ei ole mitään tietoa mitä siinä oli. Päädyin 10:iin lähinnä vuotojen pelossa. Olisiko 5 ollut parempaa? Aina tulee lämmitettyä kyllä hyvin ennen käynnistämistä kotona sekä töissä.
Viimeksi muokannut maverick999, To Heinä 28, 2022 08:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juuri nyt ei SAABia
Avatar
maverick999
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ti Joulu 29, 2020 12:32
Paikkakunta: Rauma

Re: 900 OG talvikäyttis ja kesäprojekti

Viesti Kirjoittaja maverick999 »

Hyvän sään kunniaksi pesu ja vahaus
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Juuri nyt ei SAABia
Avatar
maverick999
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ti Joulu 29, 2020 12:32
Paikkakunta: Rauma

Re: 900 OG talvikäyttis ja kesäprojekti

Viesti Kirjoittaja maverick999 »

Nyt on käsijarrukin oikein säädetty. Edellinen säätäjä oli ihanasti laittanut kuparitahnaa suojapultin kierteisiin! Ajattelisipa kaikki samalla tavalla, säästyis monta tuntia kiroilua ja riuhtomista remonteissa.
Juuri nyt ei SAABia
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7778
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: 900 OG talvikäyttis ja kesäprojekti

Viesti Kirjoittaja mestari »

eikös yleensä aina kun pultti avataan se laitetaan rasvan kanssa takaisin :D

tosin korjaamoilla on se yleiskäsitys että ei sitä enää tarvi aukoa ja samoilla ruosteilla vaan takasin kiinni ja sitten ihmetellään miksi alapallom pultit täytyy rälläköidä irti :mrgreen:

nät king colen haarukan voi joko täyttöhitsata taikka porata isommaksi ja holkittaa, loppuu pakin rutinat ilman lattiamaton siirtoa peräkontiin
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24288
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: 900 OG talvikäyttis ja kesäprojekti

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ei kai pallonivelen pultteja tarvii ikinä rälläköidä irti ?? tai noh jos katkeaa irroitus vaiheessa ni sit voi kantaosan siipasta lentävällä pois ja sen jälkeen rekkaraudalla hiukan raottaa tukivartta jolloin osa suorastaan tippuu syliin..

episodia edeltävä toimenpide on muistettava eli jousivoiman kumoamisrautojen asennus ja jos siinä vaiheessa materia painuu ruotsin rautaan on muitakin murheita ku pallonivelen pultti :mrgreen: :mrgreen:
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
maverick999
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ti Joulu 29, 2020 12:32
Paikkakunta: Rauma

Re: 900 OG talvikäyttis ja kesäprojekti

Viesti Kirjoittaja maverick999 »

Kattelin mikä olis hyvä liuotinpesuaine. Googlettelin ja NoxWaxia kehuttiin. Wanha kansa käyttää tärpättiä.
Eipä oo tuoteselosteen perusteella isoa eroa :mrgreen:
Kuva
Juuri nyt ei SAABia
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7778
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: 900 OG talvikäyttis ja kesäprojekti

Viesti Kirjoittaja mestari »

kyllä niitä alapallon pultteja on rälläköity sekä itse että korjaamolla kun ovatten ruostuneet kiinni.
sama takaiskarin alapään irroituksessa
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Henri S
"Hölösuu"
Viestit: 1086
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 01:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: 900 OG talvikäyttis ja kesäprojekti

Viesti Kirjoittaja Henri S »

mestari kirjoitti:
Ti Helmi 16, 2021 17:37
eikös yleensä aina kun pultti avataan se laitetaan rasvan kanssa takaisin :D

tosin korjaamoilla on se yleiskäsitys että ei sitä enää tarvi aukoa ja samoilla ruosteilla vaan takasin kiinni ja sitten ihmetellään miksi alapallom pultit täytyy rälläköidä irti :mrgreen:

nät king colen haarukan voi joko täyttöhitsata taikka porata isommaksi ja holkittaa, loppuu pakin rutinat ilman lattiamaton siirtoa peräkontiin
Nyt on pakko kysyä kun ennenkin olet tätä nimeä kytkimestä käyttänyt että mikä on tämän nimen "nät king cole" etymologia?
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Avatar
PM99
"Saabisti"
Viestit: 826
Liittynyt: Ti Tammi 21, 2020 23:04
Paikkakunta: Oulainen

Re: 900 OG talvikäyttis ja kesäprojekti

Viesti Kirjoittaja PM99 »

mestari kirjoitti:
Ti Helmi 16, 2021 17:37
eikös yleensä aina kun pultti avataan se laitetaan rasvan kanssa takaisin :D

tosin korjaamoilla on se yleiskäsitys että ei sitä enää tarvi aukoa ja samoilla ruosteilla vaan takasin kiinni ja sitten ihmetellään miksi alapallom pultit täytyy rälläköidä irti :mrgreen:

nät king colen haarukan voi joko täyttöhitsata taikka porata isommaksi ja holkittaa, loppuu pakin rutinat ilman lattiamaton siirtoa peräkontiin
Itse olen aina täyttö hitsannut.
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saab 900 Turbo 8 sedan -87 Saab 99 -84 Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Avatar
maverick999
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ti Joulu 29, 2020 12:32
Paikkakunta: Rauma

Re: 900 OG talvikäyttis ja kesäprojekti

Viesti Kirjoittaja maverick999 »

PM99 kirjoitti:
Ke Helmi 17, 2021 00:49
mestari kirjoitti:
Ti Helmi 16, 2021 17:37
eikös yleensä aina kun pultti avataan se laitetaan rasvan kanssa takaisin :D

tosin korjaamoilla on se yleiskäsitys että ei sitä enää tarvi aukoa ja samoilla ruosteilla vaan takasin kiinni ja sitten ihmetellään miksi alapallom pultit täytyy rälläköidä irti :mrgreen:

nät king colen haarukan voi joko täyttöhitsata taikka porata isommaksi ja holkittaa, loppuu pakin rutinat ilman lattiamaton siirtoa peräkontiin
Itse olen aina täyttö hitsannut.
Kurkkailin ja heiluttelin, eipä näyttäisi olevan juuri klappia. Tosin kyllähän tuo irrottaakin. Tuo maton siirto onkin tuttua touhua ”kaiken varalta” :lol:
Juuri nyt ei SAABia
Avatar
maverick999
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ti Joulu 29, 2020 12:32
Paikkakunta: Rauma

Re: 900 OG talvikäyttis ja kesäprojekti

Viesti Kirjoittaja maverick999 »

Löytyi vielä yksi hapero alipaineletku. Se pitkä letku mikä menee puhallinsäätimen alipainepönttöön. Nyt rauhoittui tyhjäkäynti 700-800 tienoille. Enpä ollut huomannut edes tuota, kun menee niin "stealthinä" siellä rintapeltiä pitkin lokarin sisään.
Juuri nyt ei SAABia
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24288
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: 900 OG talvikäyttis ja kesäprojekti

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Näytinhän mä sen ku pihalla kävin hi
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
maverick999
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ti Joulu 29, 2020 12:32
Paikkakunta: Rauma

Re: 900 OG talvikäyttis ja kesäprojekti

Viesti Kirjoittaja maverick999 »

nalleolut kirjoitti:
Ti Helmi 23, 2021 14:07
Näytinhän mä sen ku pihalla kävin hi
Muisti palailee pätkittäin...
Juuri nyt ei SAABia
Avatar
maverick999
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ti Joulu 29, 2020 12:32
Paikkakunta: Rauma

Re: 900 OG talvikäyttis ja kesäprojekti

Viesti Kirjoittaja maverick999 »

Suihkarin sukua :mrgreen: :saab:
Kuva
Juuri nyt ei SAABia
Avatar
maverick999
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ti Joulu 29, 2020 12:32
Paikkakunta: Rauma

Re: 900 OG talvikäyttis ja kesäprojekti

Viesti Kirjoittaja maverick999 »

Silmänpesimet availtu, putsailtu ja hiottu rattaat niin, että pyörivät kevyesti. Moottorien hiiliradat näyttivät hyviltä, putsailin toki moottoritkin. Uudet rasvat sisään ja takaisin keulalle. Nyt pesee ja pyyhkii.

Tänään jos irrottelis vanhat käsijarrun vaijerit.
Juuri nyt ei SAABia
Vastaa Viestiin