Project: Finlandia

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Project: Finlandia

Viesti Kirjoittaja Jope »

Mistäs tommoisia saa?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Project: Finlandia

Viesti Kirjoittaja hewidero »

nalleolut kirjoitti:aika ilkeän näköistä. mie oon tullut siihen tulokseen että me suolaiset ollaan hulluja ku paikataan saabbeja 10x10cm ratsupaikoilla kasaan kun tarjolla on jossakin tälläisiäkin:

http://www.geting.se/image.php/66709-DSC00700.JPG
http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=197757
Tuossa hyvä esimerkki noiden käyttämisestä ku selailee ketjua hieman.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Project: Finlandia

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

samaisesta projektista napattu tuokin kuva..... tosin 900klubbenin puolelta....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Vali
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: To Maalis 30, 2006 00:00
Paikkakunta: Turku

Re: Project: Finlandia

Viesti Kirjoittaja Vali »

Jope kirjoitti:
Näyttää siltä, että kone paikallaan en saa pulttia enää tuonne takaisin, joten jos tuo pitää nostaa pois niin voi vähän tehdä tiukkaa laittaa T8:a enää takaisin, kun tallin nurkassa on toista projektia odottelemassa täydellinen T16-tekniikka.
No niin, Finuhan saa varsin asiallisen ja tutun tekniikan etupyörien kiusaksi. Tsemppiä :saab: projektille
Groovy whistler

Nykyisin: BMW 540i E34 manual
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Project: Finlandia

Viesti Kirjoittaja Jope »

Tämän päivän saldona kone irtosi Valin helmestä, huomenna jatkuu sisustan ja sähköjen purkamisella.

Kuva

Aika hyvin meni nosto, ei jäänyt kuin lohkolämppärin vastuksen johto kiinni, sekin putosi itsestään tuhoja tekemättä. Kaiken muun muistin irroittaa. :-)

Vali, porsinut laatikko johtuu luultavasti hajonneesta etuhydraulituesta.. Kone on keulinut vedättäessä ja synkat kuluneet pois kun vaihde on liukunut pois päältä. Tuosta voisi kyllä vielä saada kalun, pitää katsoa jos jaksaa purkaa.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Project: Finlandia

Viesti Kirjoittaja Jope »

T16:n kojelautahässäkkä irroitettu ja kaikki sähköt purettu kokonaisena. Hyvältä näyttää tähän mennessä, mutta näemmä en kerkiä enää tämän vuoden puolella tallille..

Seuraavaksi päsee kuitenkin sovittelemaan uusia sähköjä autoon ja vaihtamaan T16-koneeseen automaattilootaa.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
SB90
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 19:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re:

Viesti Kirjoittaja SB90 »

Jope kirjoitti:
Coltti kirjoitti::lol:
Mitä se coltti lollottaa, ainakaan en häpeile myöntää, että vihaan hitsausta. :-)

Nimim. F-19:n avulla yhtä mätää T8:a jo paikkailleena.. Ei se niin kauhian kivaa ollu. :-)
Itte ehkä rakastan hitsaustöitä.. kaikkihan sai alkunsa mummoast 7-8 vuotiaana kysyi papalt "mikä toi on?" "no se on hitsikone." "saamma kokeilla sitä?" "no emmä ny tiedä se on aika vaikeeta.." "Pliis pliis *pakolline kerjääminen*" "No olkoon menneeksi" pappalaitto vermeet ja näytti mite se toimi.. (puikkohitsi) no meikähän innosto siitä ja muutama tunni hitsasi.. si papap sano et taitaa riittää tält päivält.. Nykyään menee jo omasta mielestä luistavasti tuo hitsaus puikkuhitsillä :) Eri asai mitä mieltä muut ovat.. :lol:
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja f-19 »

SB90 kirjoitti:
Jope kirjoitti:
Coltti kirjoitti::lol:
Mitä se coltti lollottaa, ainakaan en häpeile myöntää, että vihaan hitsausta. :-)

Nimim. F-19:n avulla yhtä mätää T8:a jo paikkailleena.. Ei se niin kauhian kivaa ollu. :-)
Itte ehkä rakastan hitsaustöitä.. kaikkihan sai alkunsa mummoast 7-8 vuotiaana kysyi papalt "mikä toi on?" "no se on hitsikone." "saamma kokeilla sitä?" "no emmä ny tiedä se on aika vaikeeta.." "Pliis pliis *pakolline kerjääminen*" "No olkoon menneeksi" pappalaitto vermeet ja näytti mite se toimi.. (puikkohitsi) no meikähän innosto siitä ja muutama tunni hitsasi.. si papap sano et taitaa riittää tält päivält.. Nykyään menee jo omasta mielestä luistavasti tuo hitsaus puikkuhitsillä :) Eri asai mitä mieltä muut ovat.. :lol:
Ootko kokeillut autopeltejä hitsata puikolla, vai pelkästään kahta raudan kappaletta yhteen mukavassa asennossa työskennellen?

Oletko paljon rälläköinyt ja leikellyt ruosteisia paikkoja pois vittumaisista paikoista, hengittänyt ruostepölyä ja epätoivoisesti muotoillut uusia korjauspaloja ja yrittänyt saada saumaa tarttumaan edelleenkin liian ohuen peltiin? (kun ei viitsi koko autoa rälläköidä pois)
SB90
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 19:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja SB90 »

a)en ole hitsannut paljoa autoja

b)olen poistanut/hienonut vittumaisia kohteita

c)ruostepölyä hengittänyt jo ihan tarpeeksi

D)olen hitsannut muutakin kuin kahta raudankappaletta!!

P.s Tuskimpa itse aloitit hitsaamista 7-vuotiaana vai?! Niin ja aloitin sillä että opettelin hitsaamaan eka niitä perkele kahta rautaa.. tuskimpa itsekkään menit heti 7-vuotiaana hitsaamaan isäsi saabbia!? vai?

EDIT: Niin ja palatakseni tuohon työ asentoon.. niin saabin alla on mahdottoman hauskaa hitsatä oikeatataka kulmaa.. Ja jokanen saa muutettua työasentonsa haluamaansa kunhan viitsii nähdä vaivaa.. :wink:
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja f-19 »

SB90 kirjoitti:a)en ole hitsannut paljoa autoja

b)olen poistanut/hienonut vittumaisia kohteita

c)ruostepölyä hengittänyt jo ihan tarpeeksi

D)olen hitsannut muutakin kuin kahta raudankappaletta!!

P.s Tuskimpa itse aloitit hitsaamista 7-vuotiaana vai?! Niin ja aloitin sillä että opettelin hitsaamaan eka niitä perkele kahta rautaa.. tuskimpa itsekkään menit heti 7-vuotiaana hitsaamaan isäsi saabbia!? vai?

EDIT: Niin ja palatakseni tuohon työ asentoon.. niin saabin alla on mahdottoman hauskaa hitsatä oikeatataka kulmaa.. Ja jokanen saa muutettua työasentonsa haluamaansa kunhan viitsii nähdä vaivaa.. :wink:
Tuosta en vielä pysty antamaan propseja vaikka olisitkin aloittanut 7 vuotiaana hitsaamaan... ja nyt olet kuinka vanha? Eikä monen vuoden "kokemus" auta mitään jos taidot ei ole kehittyneet jos ei ole mitään teoriaa tai pätevää neuvojaa ole ollut apuna. Työnäytteitä esiin ja katsotaan sitten uudestaan :). Omasta hitsaustaidostani ei tarvitse tässä kummemmin mainita kun se ei ole mitenkään erikoinen. Mutta pari autoa olen räkinyt leimalle ja tiedän mitä todellisuus on.

Jopelta kannattaa kysyä niistä hyvistä työasennoista :).

Btw, hyvä hengityssuojain on fiksu varuste.

Ja Finkku-projekti jatkukoon ->
SB90
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 19:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Project: Finlandia

Viesti Kirjoittaja SB90 »

Ähh antaa olla ja pysytää asiassa.. :D
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: Project: Finlandia

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Taitaapa olla SB90:llä ensimmäistä vuotta menossa tämä hitsausharjoittelu. :roll:
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Project: Finlandia

Viesti Kirjoittaja Jope »

Kale, asetu. :-)

Nyt alkais olemaan uudet sähköt aika nätisti paikallaan, valoja en ole kytkenyt vielä toimimaan ja kojelauta on lattialla vielä.

Voisi varmaan vaihtaa koneen laatikosta toiseen tässä vaiheessa ja miettiä sitten sähköjä lisää.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Project: Finlandia

Viesti Kirjoittaja Jope »

Koneet irroitettu laatikoista.. Pakko huoahtaa vähän, otti pikkaisen voimille, kun manuaalilootassa kiinni olleessa koneessa oli kytkinosat paikallaan. Aina yhtä mukavaa ujutella kytkinlevyä sieltä asetelman välistä samalla kun koko hökötys killuu 10cm korkeudella.

Nyt kun jaksaisi vielä tuon vetolevyn vaihtaa vauhtipyörän tilalle..
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Project: Finlandia

Viesti Kirjoittaja Jope »

No niin, nyt T16 istuu borg-warnerin päällä.

Pikkuongelma, ei ole sopivaa alavesiletkua, jossa nippa turbon paluulle! Pitänee ranettaa manuaalin ja automaatin letkuista sopiva, niitä manuaalin vesinipallisia on nyt kaksi.

Edit: Tilasin letkun sitten kuitnekin marmoritiskiltä. Rahaahan on ja silkkihanskat hohtaa!

Kävin Motosta hakemassa revenneen hydraulituen tilalle uuden. Yllätyksekseni sieltä ei tullut Scantechiä vaan paketissa lukee febi bilstein. Onko tämä se, joka kaikilla on porsinut heti, vai onko toimittaja vaihtunut?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Vastaa Viestiin