Project: Finlandia
Re: Project: Finlandia
Mistäs tommoisia saa?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Project: Finlandia
http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=197757nalleolut kirjoitti:aika ilkeän näköistä. mie oon tullut siihen tulokseen että me suolaiset ollaan hulluja ku paikataan saabbeja 10x10cm ratsupaikoilla kasaan kun tarjolla on jossakin tälläisiäkin:
http://www.geting.se/image.php/66709-DSC00700.JPG
Tuossa hyvä esimerkki noiden käyttämisestä ku selailee ketjua hieman.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Project: Finlandia
samaisesta projektista napattu tuokin kuva..... tosin 900klubbenin puolelta....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Project: Finlandia
No niin, Finuhan saa varsin asiallisen ja tutun tekniikan etupyörien kiusaksi. TsemppiäJope kirjoitti:
Näyttää siltä, että kone paikallaan en saa pulttia enää tuonne takaisin, joten jos tuo pitää nostaa pois niin voi vähän tehdä tiukkaa laittaa T8:a enää takaisin, kun tallin nurkassa on toista projektia odottelemassa täydellinen T16-tekniikka.
![Saab :saab:](./images/smilies/icon_saab.gif)
Groovy whistler
Nykyisin: BMW 540i E34 manual
Nykyisin: BMW 540i E34 manual
Re: Project: Finlandia
Tämän päivän saldona kone irtosi Valin helmestä, huomenna jatkuu sisustan ja sähköjen purkamisella.
![Kuva](http://jope.fi/saab/finkku/wip/B202L.jpg)
Aika hyvin meni nosto, ei jäänyt kuin lohkolämppärin vastuksen johto kiinni, sekin putosi itsestään tuhoja tekemättä. Kaiken muun muistin irroittaa. :-)
Vali, porsinut laatikko johtuu luultavasti hajonneesta etuhydraulituesta.. Kone on keulinut vedättäessä ja synkat kuluneet pois kun vaihde on liukunut pois päältä. Tuosta voisi kyllä vielä saada kalun, pitää katsoa jos jaksaa purkaa.
![Kuva](http://jope.fi/saab/finkku/wip/B202L.jpg)
Aika hyvin meni nosto, ei jäänyt kuin lohkolämppärin vastuksen johto kiinni, sekin putosi itsestään tuhoja tekemättä. Kaiken muun muistin irroittaa. :-)
Vali, porsinut laatikko johtuu luultavasti hajonneesta etuhydraulituesta.. Kone on keulinut vedättäessä ja synkat kuluneet pois kun vaihde on liukunut pois päältä. Tuosta voisi kyllä vielä saada kalun, pitää katsoa jos jaksaa purkaa.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Project: Finlandia
T16:n kojelautahässäkkä irroitettu ja kaikki sähköt purettu kokonaisena. Hyvältä näyttää tähän mennessä, mutta näemmä en kerkiä enää tämän vuoden puolella tallille..
Seuraavaksi päsee kuitenkin sovittelemaan uusia sähköjä autoon ja vaihtamaan T16-koneeseen automaattilootaa.
Seuraavaksi päsee kuitenkin sovittelemaan uusia sähköjä autoon ja vaihtamaan T16-koneeseen automaattilootaa.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re:
Itte ehkä rakastan hitsaustöitä.. kaikkihan sai alkunsa mummoast 7-8 vuotiaana kysyi papalt "mikä toi on?" "no se on hitsikone." "saamma kokeilla sitä?" "no emmä ny tiedä se on aika vaikeeta.." "Pliis pliis *pakolline kerjääminen*" "No olkoon menneeksi" pappalaitto vermeet ja näytti mite se toimi.. (puikkohitsi) no meikähän innosto siitä ja muutama tunni hitsasi.. si papap sano et taitaa riittää tält päivält.. Nykyään menee jo omasta mielestä luistavasti tuo hitsaus puikkuhitsilläJope kirjoitti:Mitä se coltti lollottaa, ainakaan en häpeile myöntää, että vihaan hitsausta.Coltti kirjoitti:
Nimim. F-19:n avulla yhtä mätää T8:a jo paikkailleena.. Ei se niin kauhian kivaa ollu.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Re: Re:
Ootko kokeillut autopeltejä hitsata puikolla, vai pelkästään kahta raudan kappaletta yhteen mukavassa asennossa työskennellen?SB90 kirjoitti:Itte ehkä rakastan hitsaustöitä.. kaikkihan sai alkunsa mummoast 7-8 vuotiaana kysyi papalt "mikä toi on?" "no se on hitsikone." "saamma kokeilla sitä?" "no emmä ny tiedä se on aika vaikeeta.." "Pliis pliis *pakolline kerjääminen*" "No olkoon menneeksi" pappalaitto vermeet ja näytti mite se toimi.. (puikkohitsi) no meikähän innosto siitä ja muutama tunni hitsasi.. si papap sano et taitaa riittää tält päivält.. Nykyään menee jo omasta mielestä luistavasti tuo hitsaus puikkuhitsilläJope kirjoitti:Mitä se coltti lollottaa, ainakaan en häpeile myöntää, että vihaan hitsausta.Coltti kirjoitti:
Nimim. F-19:n avulla yhtä mätää T8:a jo paikkailleena.. Ei se niin kauhian kivaa ollu.Eri asai mitä mieltä muut ovat..
Oletko paljon rälläköinyt ja leikellyt ruosteisia paikkoja pois vittumaisista paikoista, hengittänyt ruostepölyä ja epätoivoisesti muotoillut uusia korjauspaloja ja yrittänyt saada saumaa tarttumaan edelleenkin liian ohuen peltiin? (kun ei viitsi koko autoa rälläköidä pois)
Re: Re:
a)en ole hitsannut paljoa autoja
b)olen poistanut/hienonut vittumaisia kohteita
c)ruostepölyä hengittänyt jo ihan tarpeeksi
D)olen hitsannut muutakin kuin kahta raudankappaletta!!
P.s Tuskimpa itse aloitit hitsaamista 7-vuotiaana vai?! Niin ja aloitin sillä että opettelin hitsaamaan eka niitä perkele kahta rautaa.. tuskimpa itsekkään menit heti 7-vuotiaana hitsaamaan isäsi saabbia!? vai?
EDIT: Niin ja palatakseni tuohon työ asentoon.. niin saabin alla on mahdottoman hauskaa hitsatä oikeatataka kulmaa.. Ja jokanen saa muutettua työasentonsa haluamaansa kunhan viitsii nähdä vaivaa..![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
b)olen poistanut/hienonut vittumaisia kohteita
c)ruostepölyä hengittänyt jo ihan tarpeeksi
D)olen hitsannut muutakin kuin kahta raudankappaletta!!
P.s Tuskimpa itse aloitit hitsaamista 7-vuotiaana vai?! Niin ja aloitin sillä että opettelin hitsaamaan eka niitä perkele kahta rautaa.. tuskimpa itsekkään menit heti 7-vuotiaana hitsaamaan isäsi saabbia!? vai?
EDIT: Niin ja palatakseni tuohon työ asentoon.. niin saabin alla on mahdottoman hauskaa hitsatä oikeatataka kulmaa.. Ja jokanen saa muutettua työasentonsa haluamaansa kunhan viitsii nähdä vaivaa..
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Re: Re:
Tuosta en vielä pysty antamaan propseja vaikka olisitkin aloittanut 7 vuotiaana hitsaamaan... ja nyt olet kuinka vanha? Eikä monen vuoden "kokemus" auta mitään jos taidot ei ole kehittyneet jos ei ole mitään teoriaa tai pätevää neuvojaa ole ollut apuna. Työnäytteitä esiin ja katsotaan sitten uudestaanSB90 kirjoitti:a)en ole hitsannut paljoa autoja
b)olen poistanut/hienonut vittumaisia kohteita
c)ruostepölyä hengittänyt jo ihan tarpeeksi
D)olen hitsannut muutakin kuin kahta raudankappaletta!!
P.s Tuskimpa itse aloitit hitsaamista 7-vuotiaana vai?! Niin ja aloitin sillä että opettelin hitsaamaan eka niitä perkele kahta rautaa.. tuskimpa itsekkään menit heti 7-vuotiaana hitsaamaan isäsi saabbia!? vai?
EDIT: Niin ja palatakseni tuohon työ asentoon.. niin saabin alla on mahdottoman hauskaa hitsatä oikeatataka kulmaa.. Ja jokanen saa muutettua työasentonsa haluamaansa kunhan viitsii nähdä vaivaa..
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jopelta kannattaa kysyä niistä hyvistä työasennoista
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Btw, hyvä hengityssuojain on fiksu varuste.
Ja Finkku-projekti jatkukoon ->
Re: Project: Finlandia
Ähh antaa olla ja pysytää asiassa.. ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Re: Project: Finlandia
Taitaapa olla SB90:llä ensimmäistä vuotta menossa tämä hitsausharjoittelu. ![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Re: Project: Finlandia
Kale, asetu. :-)
Nyt alkais olemaan uudet sähköt aika nätisti paikallaan, valoja en ole kytkenyt vielä toimimaan ja kojelauta on lattialla vielä.
Voisi varmaan vaihtaa koneen laatikosta toiseen tässä vaiheessa ja miettiä sitten sähköjä lisää.
Nyt alkais olemaan uudet sähköt aika nätisti paikallaan, valoja en ole kytkenyt vielä toimimaan ja kojelauta on lattialla vielä.
Voisi varmaan vaihtaa koneen laatikosta toiseen tässä vaiheessa ja miettiä sitten sähköjä lisää.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Project: Finlandia
Koneet irroitettu laatikoista.. Pakko huoahtaa vähän, otti pikkaisen voimille, kun manuaalilootassa kiinni olleessa koneessa oli kytkinosat paikallaan. Aina yhtä mukavaa ujutella kytkinlevyä sieltä asetelman välistä samalla kun koko hökötys killuu 10cm korkeudella.
Nyt kun jaksaisi vielä tuon vetolevyn vaihtaa vauhtipyörän tilalle..
Nyt kun jaksaisi vielä tuon vetolevyn vaihtaa vauhtipyörän tilalle..
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Project: Finlandia
No niin, nyt T16 istuu borg-warnerin päällä.
Pikkuongelma, ei ole sopivaa alavesiletkua, jossa nippa turbon paluulle! Pitänee ranettaa manuaalin ja automaatin letkuista sopiva, niitä manuaalin vesinipallisia on nyt kaksi.
Edit: Tilasin letkun sitten kuitnekin marmoritiskiltä. Rahaahan on ja silkkihanskat hohtaa!
Kävin Motosta hakemassa revenneen hydraulituen tilalle uuden. Yllätyksekseni sieltä ei tullut Scantechiä vaan paketissa lukee febi bilstein. Onko tämä se, joka kaikilla on porsinut heti, vai onko toimittaja vaihtunut?
Pikkuongelma, ei ole sopivaa alavesiletkua, jossa nippa turbon paluulle! Pitänee ranettaa manuaalin ja automaatin letkuista sopiva, niitä manuaalin vesinipallisia on nyt kaksi.
Edit: Tilasin letkun sitten kuitnekin marmoritiskiltä. Rahaahan on ja silkkihanskat hohtaa!
Kävin Motosta hakemassa revenneen hydraulituen tilalle uuden. Yllätyksekseni sieltä ei tullut Scantechiä vaan paketissa lukee febi bilstein. Onko tämä se, joka kaikilla on porsinut heti, vai onko toimittaja vaihtunut?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)