99 Turbo projekti (pikku päivityksiä 9/2009)

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

99tbo kirjoitti:onko nuo combi mallin turbosta?
tuon mallisia on ollut `74-`77 kaikissa 3ovisissa ysiyseissä ja lisäksi EMS ja Turbo malleissa..

mitä muuten tuohon pahvin alle oven alareunaan kuuluu?? näyttää että jää hieman liikaa vajaaksi..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
korpijaakko
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
Paikkakunta: Kuopio

Turpon ovi pahvit

Viesti Kirjoittaja korpijaakko »

Ensimmäinen virallinen vuosimalli 99 turpolle on 1978, siinä ovenavausmekanismi on oven keskiosassa (samanlainen kuin combi 900:sessa.) Näin on laita myö kaikissa 78 mallisissa 99 malleissa. Noista 77 valmistuneista koesarjan turboista en sitten tiedä, missä niiden avausmekanismi on sijainnu. Itse olen omistanut 77 3d superin ja siinä oli juuri tuommoset ovipahvit kuin nuo sinun.
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO MR, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
MadSpark
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 20:42
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MadSpark »

gls kirjoitti:mitä muuten tuohon pahvin alle oven alareunaan kuuluu?? näyttää että jää hieman liikaa vajaaksi..
Ainakin -78 GLs 3d:ssä siellä on semmoinen muoviliuska. Kuva
99 GLs CC -78, 900 3d -91 "Aero", 9-3 -01, 9-5 -01 Aero
99tbo
"Aero"
Viestit: 336
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 10:11
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja 99tbo »

juuri meinasin et omassa 99 turbossani-80 oven avausmekanismi oli eri paikassa eli tuossa veto kahvan vieressä
9-3TTID,900c 5d,9-5 2.3T
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

99tbo kirjoitti:juuri meinasin et omassa 99 turbossani-80 oven avausmekanismi oli eri paikassa eli tuossa veto kahvan vieressä
näin on. turbo malleissa on muuten samanlaiset pahvit, paitsi avauskahva tuossa kiinnivetokahvan vieressä..joka taas on hieman hankalampi viritellä sopimaan normioveen.. :wink:
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Luiskatkin saattaa muuten löytyä vielä, lähetän matkaan jos löydän. Talteen tuli otettua nekin. 8)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

lefa42 kirjoitti:Luiskatkin saattaa muuten löytyä vielä, lähetän matkaan jos löydän. Talteen tuli otettua nekin. 8)
laita ihmeessä tulemaan jos löytyy. :)

ne satkun kiinnivetokahvat sopivat ilman pahvien leikkelyä, kun teki niiden alle muovista korokepalat. kiinnitys hoitui alkuperäisellä ruuvin paikalla.

Kuva

Kuva
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

Breadfan86 kirjoitti:Meinaatkos laittaa jotain keskikonsolia tonne? Näyttää aika orvolta ilman sitä.
Sopii muutes tosi hyvin nuo ovipahvit. Vielä kunnon jakkarat, niin johan on komee. Muutoinhan nuo penkit on sopivan rallihenkiset, mutta päällinen ei oikein ole samaa tasoa.
yksi mittaripaneelilla varustettu keskikonsoli on tiedossa..enkä voi vastustaa kiusausta olla ostamatta.. :oops: normaalikonsoleita kyllä löytyy kaikenlaisia, mutta siinä täytyy olla se mittaripaneeli. :)

EDIT:

kaivoin varastosta ylimääräisiä talvirenkaita esiin, vaihtoehtoja:

-4kpl lähes iskemättömät MICHELINit 165/80..mallia en muista.
-4kpl hyvällä pinnalla olevat uudemmat hakkapeliitat 185/65 ei paljoa nastoja jäljellä.
-2kpl `80 luvun HAKKAPELIITTA 05. kuin hp 1 mutta 165..15
-2kpl `80 luvun HAKKAPELIITTA 01 155..15

mitkä noista sitten alle laittais? :?: :?:
niin ja vanteiksi tietysti GB:n tykit.
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10501
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

gls kirjoitti:
Breadfan86 kirjoitti:Meinaatkos laittaa jotain keskikonsolia tonne? Näyttää aika orvolta ilman sitä.
Sopii muutes tosi hyvin nuo ovipahvit. Vielä kunnon jakkarat, niin johan on komee. Muutoinhan nuo penkit on sopivan rallihenkiset, mutta päällinen ei oikein ole samaa tasoa.
yksi mittaripaneelilla varustettu keskikonsoli on tiedossa..enkä voi vastustaa kiusausta olla ostamatta.. :oops: normaalikonsoleita kyllä löytyy kaikenlaisia, mutta siinä täytyy olla se mittaripaneeli. :)

EDIT:

kaivoin varastosta ylimääräisiä talvirenkaita esiin, vaihtoehtoja:

-4kpl lähes iskemättömät MICHELINit 165/80..mallia en muista.
-4kpl hyvällä pinnalla olevat uudemmat hakkapeliitat 185/65 ei paljoa nastoja jäljellä.
-2kpl `80 luvun HAKKAPELIITTA 05. kuin hp 1 mutta 165..15
-2kpl `80 luvun HAKKAPELIITTA 01 155..15

mitkä noista sitten alle laittais? :?: :?:
niin ja vanteiksi tietysti GB:n tykit.
Suosittelen uusia renkaita. Ei ole kuin osapuilleen vuodenpäivät erään klubitoverin huono-onnisesta päätöksestä: "ajanpa vielä vähänaikaa näillä nastansa menettäneillä hakkapeliitoilla". Ite ostin 900i -88:n alle 2001 syksyllä uudet hakkapeliitta2:t ja ne on vieläkin ajokelpoisessa kunnossa, vaikka niillä on nyt menossa viides talvi. Olisi se harmi rutata noin pitkälle edennyt 99turbo renkaissa tehdyn säästön vuoksi. :)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

noniin, lumipenkka kertoi kohtalon etuspoilerille alkuviikosta.

onneksi halkesi koska muuten en olis viitsinyt alkaa korjaamaan paria pikku halkeamaa.. :lol:

eli lasikuitua ja hartisia kehiin. laminoin puskurin etuosan ja spoilerin liitoskohdan kokonaan uudestaan lasikuidulla, samoin kaikki muutkin itsetehdyt kohdat laminoidaan uudestaan.

puskuri saa kuivua rauhassa huomiseen, silläaikaa selvittelen päätä hartsihöyryistä.. :)

kunhan tuo ensimmäinen satsi on kuivunut niin viimeistelen kuidutuksen. sen jälkeen voikin pinnan pinimmät kolot viimeistellä kitillä, ja eikun maalaukseen..

niin ja ens maanantaina pyöräytän talvirenkaat vanteille, ettei toista kertaa lipsahda.. :lol:
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

nyt on vanhat eli korkeilla nastoilla olevat lähes ajamattomat Michelinit alla.. :D on vaan aika korkealla profiililla.

puskurikin alkaa olemaan viimeistelyä ja maaluasta vaille valmis.. :)
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Stene
"Hirsch"
Viestit: 952
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 21:00

Viesti Kirjoittaja Stene »

Kuvia unohtamatta :wink:
curry
anaconda
"Hirsch"
Viestit: 870
Liittynyt: Su Maalis 13, 2005 20:52
Paikkakunta: syyläri city

Viesti Kirjoittaja anaconda »

gls kirjoitti:nyt on vanhat eli korkeilla nastoilla olevat lähes ajamattomat Michelinit alla.. :D on vaan aika korkealla profiililla.

puskurikin alkaa olemaan viimeistelyä ja maaluasta vaille valmis.. :)
oli ilmeisesti liian heikko lumiauraks :lol:
bmw e46 alias proteesi
Vastaa Viestiin