Sivu 6/7

Lähetetty: Ma Marras 21, 2005 23:42
Kirjoittaja V-M
Niin no, seuraavalla ohjeilla olen omiani sisään ajellut.

ajetaan sopivalle pätkälle:

vauhti n.60 ja kiihdytetään reipaasti tuonne 120 isolla vaihteella n. 5-6 kertaa. Saapukka luultavasti 4:lla. ja sen jälkeen tasotellaan lämpöjä parikyt kilsaa. Ja sama uusiksi. Sen jälkeen tasotus ajoa n.20km ja öljyt vaihtoon suodattimen kans. Tämä on tehtävä mahdollisimman pian kasaamisen jälkeen. Syy: Männän renkaat killottuvat nopeasti eli kun kiillottuminen alkaa niin kuluminen hidastuu, ja tällä keinolla ne saadaan mukautumaan sylinteriin nopeasti. Ja tuo kiihdytys on tehtävä reilulla kaasulla mutta tietysti harkiten eli ei esim täysillä ahdoilla vaan esim max 0.5bar ahdoilla. Ei mitään revittelyä vaan reilu kiihdytys. Ja mieluusti mineraali öljyillä tässä vaiheessa. Nuo seuraavat öljyt voi olla vaikka synteettiset.

V-M

Lähetetty: Ma Marras 21, 2005 23:47
Kirjoittaja jcarlson
Tuolla V-M:n tavalla itsekin olen sisäänajanut. Uskon teoreettisiin ja käytännön argumentteihin sen puolesta. :)

Eli järki päässä kunnolla kuormaa koneelle, ei mitään mummoilua muttei tietenkään punarajalla huudatustakaan täysillä ahdoilla.

Jonkun 30km jälkeen vaihdoin ensimmäistä kertaa öljyt ja suodattimen, ja ensiöljyt olivat mineraalit.

Lähetetty: Ti Marras 22, 2005 08:57
Kirjoittaja peinu
Todella mahtavaa ja mieltä ylerntävää kuulla, että Saken tonttu alkaa olemaan valmista kauraa. Antaa uskoa myös meille muille kotinikkaroijille. Ehkäpä omakin tonttu valmistuu jouluksi ja saan siitä oikein kunnon joulutontun!

Täällä Jyväskylän kulmilla on pitkässä koneessa kansi, jakopää ja öljypohja paikallaan. Ensi viikonloppuna olisi tarkoitus pistää imusarja, jokunen letku ja johto sekä apulaite kiinni ja nostaa kone auton sisuksiin. Tiedossa pitkä lauantai-ilta.

Pakko saada kone ensi viikonloppuna sisään tai muuten tulee n.700km ylimääräistä ajoa moottorinosturin palauttamisen merkeissä. Noh, kunnossa olevalla tonnarillahan se olisi vain pelkkä huviajelu :)

Lähetetty: Ti Marras 22, 2005 19:04
Kirjoittaja ng900aero
Ei muuta Peinu kun pistät tontun pikkujoulukuntoon jo ensi viikonloppuna :wink:
Mun tonttuni tuntuisi edelleen olevan ihan kunnossa, mitä nyt on turhan ärhäkkä = APC:n sulake täytyy napata irti.
Mankkuvena piti sellaista sirisevää ääntä aluksi mutta nyt on hiljentynyt, ahtopaineista päätellen saattaisi toimiakin, tai ei ainakaan ole jämähtänyt perusahdoille.

Lähetetty: Ti Marras 29, 2005 15:25
Kirjoittaja ng900aero
Tonnariprojekti etenee nyt jarruremontin ja alustan osien suunnalla.
Ulomman vetarin ja raidetangon suojakumit menevät vaihtoon, samoin kallistuksenvakaajien korikiinnikkeet tiukennetaan.
Jarrukilvet, satulat, jne, ovat elektrolyysikäsittelyssä, saavat sinkkimaalin ja sen päälle ruosteenestomaalin.
Vetoniveliin tulee Red Line CV-2 rasvat, kiitokset vinkistä Kallejh:lle :)

Lähetetty: Ti Joulu 06, 2005 22:58
Kirjoittaja peinu
Oli tuossa pari viikonloppua käyrä korkealla kun ei meinannut mennä momentinmuunnin paikalleen. Piti käydä Tuusulassa kuvaamassa ng900aeron kokoonpanoa, että sai vihjeen siitä kuinka syvälle se momentin muunnin pitää saada. Noh, viikonloppuna viilasin uloimpien boorien päät - rauhallisesti jokaisen raon ja lups. Sinne meni nätisti. Ja eikun loota kiinni koneeseen.

Tänään saatiin isän kanssa heivattua kone laatikkoineen tukikumeille ja tripodit samalla maljoihin. Tarttis uudet pannat laitaa sisempien vetarien kumeihin. Raidetangon haitarikumikin oli näköjään saanut siipeensä, joten pitää hankkia sellainenkin.

Optimistina vaihdettiin myös talvirenkaat - jospa sen ennen kevättä saisi liikenteeseen :)

Seuraavana ohjelmassa edellämainittujen lisäksi:
-ohjaustehostimen pumppu ja säiliö
-laturi
-käyttöhihnan hilppeet
-johtoja ja letkuja
-öljyt ja nesteet
-akun teline ja akku
ekat savut
-ilmastoinnin osat

Lähetetty: Ke Joulu 07, 2005 11:01
Kirjoittaja ng900aero
peinu kirjoitti:Oli tuossa pari viikonloppua käyrä korkealla kun ei meinannut mennä momentinmuunnin paikalleen. Piti käydä Tuusulassa kuvaamassa ng900aeron kokoonpanoa, että sai vihjeen siitä kuinka syvälle se momentin muunnin pitää saada. Noh, viikonloppuna viilasin uloimpien boorien päät - rauhallisesti jokaisen raon ja lups. Sinne meni nätisti. Ja eikun loota kiinni koneeseen.

Tänään saatiin isän kanssa heivattua kone laatikkoineen tukikumeille ja tripodit samalla maljoihin. Tarttis uudet pannat laitaa sisempien vetarien kumeihin. Raidetangon haitarikumikin oli näköjään saanut siipeensä, joten pitää hankkia sellainenkin.

Optimistina vaihdettiin myös talvirenkaat - jospa sen ennen kevättä saisi liikenteeseen :)

Seuraavana ohjelmassa edellämainittujen lisäksi:
-ohjaustehostimen pumppu ja säiliö
-laturi
-käyttöhihnan hilppeet
-johtoja ja letkuja
-öljyt ja nesteet
-akun teline ja akku
ekat savut
-ilmastoinnin osat
Hieno juttu, homma alkaisi olla pian valmis :) Vaihdappa samalla tehostajan nesteet, omassani olivat päässeet jo aika tummiksi.
Tarkistapa samalla ne moniurahihnojen rullat, vaihdoin uudet ja lisäksi vaihdoin uusiinkin paremmat rasvat tilalle.
Kannattaisi samalla tarkistaa laturin kunto, omastani oli hiilet loppu samoin kuin liukurengas.

Lähetetty: Ke Joulu 07, 2005 14:03
Kirjoittaja peinu
Hitto sentään. Ovatpas PCS:n pojat valinneet lomalleen ajankohdan. Juuri kun pitäisi käydä hakemassa yhtä sun toista ja loput ilmastoinnin osatkin niin ovat sitten lomilla. Edesvastuutonta toimintaa :evil:

Remmin rullat on vaihdettu viime kesänä. Tehostimen nesteethän saisi nyt helposti vaihdettua kun säiliökin on vielä irti.

Laturiakin voisi vaikka askarrella, vaikka tekisi kyllä mieli ottaa auto mahdollisiman nopeesti ajoon ja "katella sitten myöhemmin" noita muita :)

Lähetetty: To Joulu 22, 2005 10:28
Kirjoittaja peinu
Noni, päivitystä.

Tällaista: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Kylläpä naurattaa.

Sain tontun eilen tulille ja kävin ajamassa parin kilsan testilenkin. Kaikki vaihteet löytyivät tomaatista ja kone kävi pienen käyttelyn jälkeen toooodella nätisti. Tyhjäkäynnillä ei minkäänlaista silmin havaittavaa tärinää moottorissa. Jos ei ääntä olisi kuulunut, ei olisi koneen arvannut käyvän lainkaan.

Vielä on jäljellä:
-ASR Kick Down -vaijerin säätö
-kadonneiden mittarivalojen metsästys
-oikea sisälokari ja alaosan muovit
-ilmastoinin kennon ja etuletkujen vaihto. Ensi torstaille on täyttöaika tilattu.
-ryöstäjällä kiinni olleen sähköjohdon juotto
-loppuyhteenveto: kulut yms.

Myöhemmälle jää
-raidetangon haitarikumi
-laturin liukurengas

Tästä on aika mukava jatkaa. Aika iso kivi tippui hartoilta. Kolmisen kuukautta se Ysipommi kerkesi retkottamaan maha auki, kun aikaa oli vain sunnuntaisin. Oli aika juhlavaa ilmoittaa isälle, että nyt voisi vaikka ajaa sen Mazdansa sisään sieltä pakkasesta. :) Joululahjaa kerrakseen sekä isälle että pojalle!

Lähetetty: To Joulu 22, 2005 13:37
Kirjoittaja ng900aero
:D Mainiota Peinu, onnittelut hienosta suorituksesta, valmis monien hampaidenkiristelyiden jälkeen :D Nyt on taas yksi varmatoiminen pitkälohko enemmän tässäkin maassa, ja tuskin tulee tasapainoketjua ikävä :lol:

Lähetetty: Ke Joulu 28, 2005 10:16
Kirjoittaja peinu
Noni, nyt on edelliseltä listalta jäljellä enää loppuyhteenveto ja myohemmin tehtävät. Hymy ei kuitenkaan ole enää yhtä herkässä kuin edellistä päivytystä kirjoittaessa. Automaattilaatikko pirskatti ei suostu vaihtamaan isommalle. Tuosta ongelmasta onkin raportoitu tuonne 9000-osioon. Jospa se apu sieltä löytyisi.

Lähetetty: Ke Helmi 15, 2006 09:56
Kirjoittaja peinu
Paljon on virrannut vettä Volgassa viime raportin jälkeen. Ohjelmassa on ollut lattiaremonttia ja etelän matkaa sekä pientä motivaatio-ongelmaa tuon laatikon kanssa. Paukkupakkasetkaan ei ole edistäneet tallilla käyntiä.

Eli vaihdelaatikko-ongelmista on kärsitty, sitten viime raportoinnin. Yhtenä epäilyksenä oli siis, että laatikko olisi hinauksen aikana päässyt kuumenemaan ja kovettanut jotani tiivisteitä tai polttanut kytkinlevyt.

Asian selvittämiseksi olen tarkastanut matolaatikosta o-renkaat ja samalla menikin matolaatikon päätylevyn tiiviste rikki. O-rengas oli kunnossa ja uuden tiivisteen sain Maurilta. Tuo matolootan kasaaminen on sellainen juttu mikä jää kaivelemaan, että menikö kaikki oikein. Niin on miljuuna osaa...

Forumilaisten ohjeiden mukaan olen ottanut tomaattilootan päätykotelon auki keskipakoissäätimen(?) tiivisterenkaiden vaihtoa/tarkastusta varten (governor seals). Nuokin tiivisteet olivat kunnossa.

Eilen pistin matolootan kasaan, ASR:n KD-vaijeri säätöihin (kai oikeat?) ja vanhat öljyt takas sisälle. Aika pahalle haisevat pirskatti. Valmistusaineen on varmaan vanhat savukalan rasvat ja kissan kakka. Onneksi olin laskenut öljyt läpinäkyvään tuulilasinpesuneste kanisteriin, missä muutaman viikon seisoneita öljyjä oli hyvä anal ysoida. Väri oli kovin samea ja pohjalla oli tummaa lietettä. Pitääkin käydä hakemassa uudet dexron II:t tänään tilalle.

Niin, joo. Kävinhän koeajollakin:
Pakki päälle ja nätisti ulos tallista ja ylämäkeen peruutus pois pihasta. D silmään. Ykköseltä vaihtui kakkoselle jossain 4000rpm paikkeilla eikä meinannut vaihtaa kolmoselle ollenkaan. Ajoin puolikilsaa ja takas ja taas lenkille, kiekkoja tuli nostettu lähelle rajoittajaa, mutta ei vaihtanut isommalle. Tasaisella laskin kiekat lähelle tyhjäkäyntiä, niin vaihtui sitten kolmoselle ja kohta neloselle. Ei tuntunut luistavan vaan veti hyvin.

Mahtaisko tyypeillä olla vinkkejä vianhakuun? Ja vinkkejä miten saa kaikki öljyt kunnolla pihalle?

Ajattelin nyt ensimmäisenä tyhjätä ne öljyt ja panna tuoreet sisälle ja kokeilla vaikka pieniä kd-vaijerin säätöjä.

Lähetetty: To Helmi 16, 2006 23:14
Kirjoittaja peinu
Taas meni ilta tallilla. Kokeilin heti alkun auton kulkupuolta. Loivaan ylämäeen ajellessa ei oikein vaihtanut isommalle. Tasaiselle päästessä se sitten onnistuikin. Myös kick down toimi nelosella reilulla viiveellä. Oletin, että tuoreilla öljyillä tilanne paranee normaaliksi.

Dodi, automaattilaatikon öljyt vaihdettu uusiin. Öljyjä valutellessa sekä proppu että suodatin auki pyöräytin moottoria muutaman sekunnin, että saisin enemmän öljyjä ulos kerralla. Normaalistihan sieltä pitäisi tulla vain 3 litraa kerralla. Takaisin laittaessa sinne mahtuikin vajaa 5 litraa, joten hyvinhän sieltä tuli.

Koeajo ei ollut odotetunlainen. Laatikko luisti todella paljon, ei vaihtanut ykköseltä isommalle ollenkaan, kuin vasta takas tullessa alamäessä :( Sunnuntaina kokeilen vielä parit KD-vaijerin säädöt, ja jos ei auta, niin uutta laatikkoa tilalle prkl! Saa tarjota ehjää automaattilootaa 2.3turboon vm. 90-93

Lähetetty: Pe Maalis 03, 2006 14:29
Kirjoittaja peinu
Jibii!

Tuolla ogsatkun peräloosterissa on upouusi ja kiiltävä vaihdelaatikko! Pitää käydä heittämässä se tänään tallille, niin pääsee sunnuntaina lootan vaihtoon! däigädäigäduudäigäduudää...däigädäigäduudäigäduu :lol: :lol: :lol:

Lähetetty: Pe Maalis 03, 2006 17:59
Kirjoittaja Ahtopaine
tomaatti vai manuska?