Lähetetty: Ti Touko 30, 2006 17:16
Kokeilitko vaihtaa sen vaijerisysteemin vain? Se mutteri siinä moottorin luona auki, ja sit pitäis purkautua vetämällä moottori vaijerin kera ulos putkesta.
Suomen Saab-klubi ry
https://foorumi.saabclub.fi/
Pystyy kätevästi rapsimaan jäätynyttä sulkaa nousematta kuskinpenkiltä...Myrkky kirjoitti:mitähän helevattaa niiden inssien päässä on liikkunut kun ovat alunperin pysähdyskohdan kuskin puolelle tehneet..
Hehheh. Aika moni kaveri on revennyt täysin nauruun, kun olen satkusta räpsännyt jäätynyttä pyyhkijää ajon aikana. Siitähän saa esim. pyrykelillä ihan hyvin jäät pois, kun laittaa pyyhinnän jatkuvalle ja nappaa kiinni sulan päästä aina, kun se tulee kuskin ulottuvillejus kirjoitti:Pystyy kätevästi rapsimaan jäätynyttä sulkaa nousematta kuskinpenkiltä...Myrkky kirjoitti:mitähän helevattaa niiden inssien päässä on liikkunut kun ovat alunperin pysähdyskohdan kuskin puolelle tehneet..
En vaihtanut kuin koko moottorin lekeineen päivineen, millaisena se autostasi nostettiin. Pitäis vissiin vaihtaa tuohon moottoriin 90:n moottorista se vaijeri.. mut kun siinä on apparin puolella se pyyhkijän akselin kiinnityskierre vähän mitä on.Mertmi kirjoitti:Kokeilitko vaihtaa sen vaijerisysteemin vain? Se mutteri siinä moottorin luona auki, ja sit pitäis purkautua vetämällä moottori vaijerin kera ulos putkesta.
Minä olen hoitanut kys.toimenpiteen kelailemalla vauhtia reilusti ja sit virta-avaimesta virrat poijes kun pyyhkijä alkaa olla kohdilla.. sit vaan urkitaan kuskinoven lasin välistä. Edellyttää tosin sen sähkölasin avaamista ennen virtojen katkaisua.. eikä se viima mitään, mut kun parhaillaan tulee hihaan se hatullinen jäätä ja loskaakin..Mertmi kirjoitti:Hehheh. Aika moni kaveri on revennyt täysin nauruun, kun olen satkusta räpsännyt jäätynyttä pyyhkijää ajon aikana. Siitähän saa esim. pyrykelillä ihan hyvin jäät pois, kun laittaa pyyhinnän jatkuvalle ja nappaa kiinni sulan päästä aina, kun se tulee kuskin ulottuvillejus kirjoitti: Pystyy kätevästi rapsimaan jäätynyttä sulkaa nousematta kuskinpenkiltä...Hihaan tosin puhaltaa ikävästi se ajoviima.
Eikös tuohon auta se, että kun sulka tulee ulottuville, laitat viiksen sopivasti väliasentoon niin että sulka pysähtyy, ja ja räpsit rauhassa niin pitkään kuin tarvitsee, ja kun on valmista. Ohjaaminenhan onnistuu samalla kädellä joka pitää viikseäMertmi kirjoitti:aittaa pyyhinnän jatkuvalle ja nappaa kiinni sulan päästä aina, kun se tulee kuskin ulottuville
Auttaa toki, mut kerkesin jo ilmotella kaverille että otetaan venakopasta vain milli ja tekastaan uus nokkapukki. Mietitään..Mertmi kirjoitti:Entäpä jos tasohiontaan järkättäs parit palat? Auttaisiko asiaa, jos hioo ohuemmaksi?
Olikos siulla uus ketju? Niitä kettinkejähän kuulemma löytyy standarditavaranakin, jos ei halua nimenomaan auton jakoketjua ostaa.Myrkky kirjoitti:Auttaa toki, mut kerkesin jo ilmotella kaverille että otetaan venakopasta vain milli ja tekastaan uus nokkapukki. Mietitään..Mertmi kirjoitti:Entäpä jos tasohiontaan järkättäs parit palat? Auttaisiko asiaa, jos hioo ohuemmaksi?
Edit: Jakoketjun kireyden takia on ehkä viisaampi tekaista uusi nokkapukki kun hioa paloja.
Ei ainakaan vielä, pitää ensin katsella löytyykö noista puol miljoonaa rällätyistä romuista käyttökelpoisen näköistä..Mertmi kirjoitti:
Olikos siulla uus ketju? Niitä kettinkejähän kuulemma löytyy standarditavaranakin, jos ei halua nimenomaan auton jakoketjua ostaa.
Kiitän informaatiosta, helepottaa kummasti hommaa jos ei tartte laittaa kahta anturia toisioputkiin eikä päällystää pakosatsia.Aksu900 kirjoitti:Lämmitettävä anturi toimii missä kohdassa putkea tahansa kunhan ei oo vuotoja ennen sitä.