Jatketaan vaikkei ketään kiinnostakaan, eli koneen osat tuli tänään:
laakerit: Federal mogul (paketissa luki myös että "made by glyco" ilmeisesti saksalaiset)
männänrenkaat: Goetze
yläpään tiivistes.: Elring
alapään tiivistes.: Elwis
+ alapallot: Nordic (halvimmat mitä sai)
Onko noista kellään pahaa sanottavaa?
Skoda Octavia -07 2.0tdi-dsg -ajossa
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Joo eli menee väkisinki pitkäks kun päätettiin että tehdään nyt ne vetarintunnelitkin samalla ja tarkotus tehdä niin ettei tartte heti uusiks ottaa eli myös tukivarret pois ja ne maalataan, samalla vois kai noi jarrusatulat heittää likoon. Konehuoneen sain eilen pestyä niin sai sen tuuman öljypaskakerroksen, jonka alta "yllätys, yllätys" paljastui ihan terve maalipinta, konehuoneen puolella ei ole hitsattavaa.
Entä tietääkö kukaan onko tossa satkun jakopäänkopas eroo 8/16 venttiilisissä?
Ja onko tolle ohjausjurkulalle tehtävis jotain kun tuntuu vuotavan aika hyvin, toimii silti täysin ja öljykin oli puhdasta varmaan luonnollisen poistuman vuoksi?
Niin ja onko se tuliseinässä oleva pelli irrotettavissa hajottamatta?
Skoda Octavia -07 2.0tdi-dsg -ajossa
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Kankaanpään varaosakeskuksesta (eli virallisesti: Multi Peste Oy), olen siellä tämän kesän töissä. Arwidsonin kautta nuo tulivat ja hintaa en nyt juuri muista kun on kuitti autossa. Onko noi hyvät? (näytti ainakin laadukkaalta, mutta en kyllä tiedä että miltä huonolaatuiset m-renkaat näyttää)
Tänään tuli tota vehjestä purettua ja irroteltua ohjaustouhu kaikkineen pois konehuoneesta, On kyllä helppo purkaa kun saa auton korkeelle valmetilla. Huomenna jos oikeen innostuu niin lähtee tukivarret ja iskarit pois, kun ei tänään ollut jousipuristimia mukana. Voi olla että viikonloppuna kerkiää jo hitsaamaan ja hiekkapuhaltamaan.
Skoda Octavia -07 2.0tdi-dsg -ajossa
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Kuulemma pitäisi Goetzen renkaat olevan hyvät. Näitä on ainakin saanut koneistamolta, joskus jopa motonetistäkin... Motosta olisi optimaalista (nyt vaan ei taida ainakaan tre:llä olla), koska hinta vain 60e, vs. koneistamon ~100e .
Coltti kirjoitti:Kuulemma pitäisi Goetzen renkaat olevan hyvät. Näitä on ainakin saanut koneistamolta, joskus jopa motonetistäkin... Motosta olisi optimaalista (nyt vaan ei taida ainakaan tre:llä olla), koska hinta vain 60e, vs. koneistamon ~100e .
Tarkistin nyt töissä hinnan ja silloin kun itse ostin oli ohjehinta 97,90 sarja eli n. 85 euroa perusalennuksilla, MUTTA hinnat näköjään nousee jokapaikassa ja Arwidson on nostanut ohjehinnan 130 euroon eli hintaa jäisi n. 115 euroo. Itse tietysti sain noi vähän edullisemmin.
Skoda Octavia -07 2.0tdi-dsg -ajossa
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
eipä ole pahaa sanottavaa Goetzen renkaista, 1,5 vuotta saanu aika lailla monoo saabin mukana ja hyvin pelittää edelleen. elring on kannentiivisteenä ainakin hyvä, joten luulis muissakin paikoissa hyvin toimivan. kannattaa käyttää noiden alapään tiivisteiden mukana tiivistemassaa kohtuudella ja olla tarkkana puhtaudesta, tuntuu että nuo saabit koneet on harvinaisen epätiiviitä.nykyisessä käyttöpelissä alkoi vähän joka puolelta tihkumaan öljyä läpi n. 20 tkm rempan jälkeen, eikä ainakaan ollut likaisuudesta kiinni, olis vaan pitänyt kaikkien paperitiivisteiden kanssa käyttää vissiinki tiivistemassaa
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 30e Charged edition -24 käyttis
Joo kyllä noiden paperitiivisteiden kanssa taidan laittaa ohuen kerroksen jotain moottorintiivistyslimaa yms., tarkotus kumminkin että olisi sitten tiivis. Laatikkoa en kyllä rupee tiivistämään, kun sen saa kumminki heti vaihtaa, no nitä on ittellä jo kolme hyllyssä.
Skoda Octavia -07 2.0tdi-dsg -ajossa
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Mielummin kannattaa jättää ne paperitiivarit pois kokonaan ja laittaa pelkästään tiivistemassaa. Itse käytin silikoonia yhteen moottoriin ja ei vuotanut oikeastaan öljyä mistään raosta, skantekin stefoja lukuunottamatta, parin vuoden aikana...
Taas homma nytkähtänyt himpun verran eteenpäin, alakerran osalta homma olisi momenttiin kiristystä vaille valmis ja kansikin olisi pöydällä valmiina pultattavaksi kiinni, homma seisoo vaan sen takia että jostain tarvittaisiin edullisesti jakoketjun kiristäjän laahain, kun edellinen meni poikki, enkä mielellään ostaisi uutta. Tarvikkeena ei saa ja alkuperäinen on kallis.
Ja sitten kuvia:
(vähän valotus pielessä, ei kuvaa sentään missään laboratoriossa ole otettu)
Skoda Octavia -07 2.0tdi-dsg -ajossa
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
(kyllä ne kaksi viimeistäkin mäntää paikkansa löysivät)
Kaavailin sillain että puhaltimeksi tulee alkuun kasiventtiilisen öljyjäähdytteinen vakiogarretti, ja parempi hankitaan joskus tulevaisuudessa rahatilanteen niin salliessa.
Skoda Octavia -07 2.0tdi-dsg -ajossa
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti