Opaalinvihreä 99 Combi Coupé

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Opaalinvihreä 99 Combi Coupé

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

66Saab74/99 kirjoitti:Lahdessa aukeankadulla on ainakin osaava Saab varaosamyyjä . Vanhanajan varaosaliike se ei ole. Siellä tulee käytyä jos Motonetissä ei ole. Varmasti jo tuttu paikka... :) :saab:
Ai nythän mä vasta hokasin... Kyseessä ilmeisesti Laakkosen marmoritiski? Mä satuin sinne Aukeankadulle sun maininnan vuoksi ja löysin sieltä AD-varaosaliikkeen. Sieltä se laturikin sitten löytyi.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
66Saab74/99
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Ke Tammi 13, 2010 17:55
Paikkakunta: Lahti

Re: Opaalinvihreä 99 Combi Coupé

Viesti Kirjoittaja 66Saab74/99 »

Oikeeseen paikkaan menit. Itse kierrän kaukaa marmoritiskit paitsi renu osia hakiessa. Aukeankadun ad -varaosamyyjä on vanha Saab varaosamyyjä. Tarkoitan sitä tummahiuksista . Uskoisin että tietää vanhan Saabin paremmin kun marmoritiskillä. :)
Harrastepelit , Saab 74/99 ja Wolkkari LT-Reimo, matkailuauto. Käyttöpelit Toyota Carina, Mersu124d ja Renault Megane dci. # 3689 #
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Opaalinvihreä 99 Combi Coupé

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Vielä ennen WST:tä ehdin vaihtaa autoon takajouset. Perä oli aika lötkön oloinen ja roikkui jonkin verran. Motonetistä ostin Combin kuormajouset, joilla perä tanakoituikin kivasti. Ryhti vaikuittaisi olevan aikas vaterissa ja keulan ja perän tuntuma on nyt yhtä tanakka.
Kuva
Uusi jousi on sekä lyhyempi että paksumpaa materiaalia, joten ero jäykkyydessä lienee melkoinen. Ajossa uuden jousen huomaa vain sopivana tanakkuutena. Tämä uusi jousi on mielestäni nyt "samaa paria" keulan jousituksen kanssa. Pitänee laittaa tähän vielä joku vertailukuva auton asennosta.
Kun sain jouset vaihdettua, tuli tuplis vielä pestyä ja vahattua -tällä kertaa oikein käsin- jotta sitä olisi kivempi esitellä WST:ssä.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
aero
-
Viestit: 8749
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Opaalinvihreä 99 Combi Coupé

Viesti Kirjoittaja aero »

[quote="Lahti411"]Pitänee laittaa tähän vielä joku vertailukuva auton asennosta./quote]

Vähän kaukaa otettu, mutta kyllä siitä selvän saa ;).

http://aero.1g.fi/kuvat/Saab/WST%20ja%2 ... 9.jpg/full
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Opaalinvihreä 99 Combi Coupé

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

aero kirjoitti:Vähän kaukaa otettu, mutta kyllä siitä selvän saa ;).

http://aero.1g.fi/kuvat/Saab/WST%20ja%2 ... 9.jpg/full
Hienoja kuvia tuolla muutenkin!

Laitetaas vielä vertailun vuoksi:
Kuva
Ennen

Kuva
Jälkeen
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Opaalinvihreä 99 Combi Coupé

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Nyt on sellainen niin kuin pitääkin. Olipas hieno nähdä autosi elävänä Hyvinkäällä. Tällaisia väriläiskiä on aina hauska katsella. :D
# 419 Vesa Pohjalainen
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Re: Opaalinvihreä 99 Combi Coupé

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Sehän ryhdistäytyi huomattavasti 8)
900C -86
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Opaalinvihreä 99 Combi Coupé

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Jep, kyllähän se paremmalta näyttää -ja ennen kaikkea tuntuu. Vielä pitää uudet pallonivelet ja iskarit eteen laittaa, niin eiköhän auto ala taas olla niin hyvä ajettava, kuin tuon ikäiseltä tuplikselta voi odottaa.
Vesa Pohjalainen kirjoitti:Tällaisia väriläiskiä on aina hauska katsella. :D
Olipas taas hauska kuunnella sivusta kommentteja autosta :lol: Eräätkin herrat kauhistelivat väriä, mutta sentään olivat tyytyväisiä, että tuollainenkin auto on säilynyt hyvässä kunnossa :lol: On se kumma, että joidenkin mielestä auton väri on aivan mielettömän hieno, kun taas toiset eivät voi sietää sitä...
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Fred Scuttle
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38

Re: Opaalinvihreä 99 Combi Coupé

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Vinkiksi uusien takajousien laittajille paljon ajettuun, vanhasta kuorma-auton sisäkumista pari kappaletta kumirenkaita jousenpäiden kumien alle. Näin siksi, koska uusi jousi ei mielestäni ole nostanut perää oikeaan korkeuteen kumin kulumisen takia.
Simo_V
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Su Kesä 25, 2006 14:14

Re: Opaalinvihreä 99 Combi Coupé

Viesti Kirjoittaja Simo_V »

Itse tuunaisin vielä ja nostaisin perää lisää tai laskisin keulaa.

Värit on hyvät, varsinkin ruskeesta sisustasta tykkään.
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Opaalinvihreä 99 Combi Coupé

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Simo_V kirjoitti:Itse tuunaisin vielä ja nostaisin perää lisää tai laskisin keulaa.
Millekään kovin rankalle tuunauslinjalle en ole ajatellut lähteä. Eteenhän mulla on tarkoitus laittaa EMS:in spoileri, joten kovin alas en uskalla keulaa laskea, ettei spoikka sitten kynnä jokaista katukiveystä.
Fred Scuttle kirjoitti:Vinkiksi uusien takajousien laittajille paljon ajettuun, vanhasta kuorma-auton sisäkumista pari kappaletta kumirenkaita jousenpäiden kumien alle. Näin siksi, koska uusi jousi ei mielestäni ole nostanut perää oikeaan korkeuteen kumin kulumisen takia.
Hyvä vinkki! Tässä autossa ne jousen yläpäähän tulevat kumit oli ihan tanakan näköiset -tosin mitään vertailupohjaa mulla ei ollut. Mun silmään auton ryhti on nyt lähellä alkuperäistä, mikä mulla onkin lähinnä päämääränä tämän auton suhteen.
Laskeskelin huvikseni autoni vuosittaiset keskimääräiset ajokilometrit. Autolla on nyt ajettu n. 298000km joten keskimäärin sillä on näiden 34 vuoden aikana ajettu vain 8800km vuodessa! Eli autohan on suorastaan vähän ajettu :lol:
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Opaalinvihreä 99 Combi Coupé

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Olipas kiva, pitkä viikonloppu. Torstaina olin siis WST/CSM:ssä, jossa näin paljon hienoja autoja ja tapasin mukavia ihmisiä. Tuplikseen sain tapaamisesta uudet pyöränkaarien kromilistat, jotka asennan kylläkin vasta sitten, kun auton ylimaalaus tulee ajankohtaiseksi.
Lauantaina tuli käytyä Orimattilan rompepäivillä, jossa tulikin sitten talsittua monta tuntia. Taas kerran tapasin mukavia ihmisiä -autojen katselu jäi kyllä vähemmälle. Olin ajatellut, että etsisin rompepäiviltä osia lähinnä Volkkariini, mutta -yllätys, yllätys- eihän siihen mitään löytynyt... Saabiin sitten löysinkin etupyörien laakerisarjat, jotka maksoivat yhteensä 50,- mikä oli mielestäni oikein kohtuullinen hinta.
Kuva
Näitä nyt en varsinaisesti vielä tarvi, mutta ajattelin kuitenkin ostaa pahan päivän varalle. Tässä vielä laakerin numero, jos joku kyselee näitä laakeriliikkeestä. Kyseessä siis FAG:n laakeri nro 533584A
Lisäksi löysin kympillä rosteripölärit, joita olen autooni himoinnut.
Kuva
Eivät nuo kapselit missään loistokunnossa ole, mutta voisinkin käyttää niitä vaikka talvisin "pyhäkoristeina" autossani. Pahimpien lommojen oikaisulla ja kiillotuksella kapseleista tuli ihan siistit; mustat detaljit pitää vielä maalata uusiksi, jonka jälkeen ne kelpaavat minulle em. käyttöön.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
CompiCoupe
"Turbo"
Viestit: 282
Liittynyt: Ke Huhti 02, 2008 23:35

Re: Opaalinvihreä 99 Combi Coupé

Viesti Kirjoittaja CompiCoupe »

Noi on kyllä hienoimmat pölärit mitä Saabiin on koskaan saanut. 8) Kilpailee mielestäni täysin tasapäin aikalaisten Saab-alumiinivanteiden kanssa.

Itsekin olen tuollaisia etsinyt, mutta ei ole vielä kävellyt vastaan.
Saab 99 GL 2d -81 Cameo Beige (VA)
Saab 900 GLs 3d -79 Akacia Green met. (PR)
Volvo XC90 Executive -09, Volvo C70 2.5T -98, Volvo 240 GL -88
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1231
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: Opaalinvihreä 99 Combi Coupé

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Eikös noi kapselit tullu ensimmäisiin GLE 900:n vuonna 79?
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Opaalinvihreä 99 Combi Coupé

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

KN/Lieto kirjoitti:Eikös noi kapselit tullu ensimmäisiin GLE 900:n vuonna 79?
Joo, kyllä mä olen kanssa näin ymmärtänyt. Olen näistä kapseleista ihan pienestä asti tykännyt, kun parhaan kaverin isän tumman ruskeassa 5D 99 Combi Coupéssa oli just samanlaiset. Tuo Combi on jostain syystä jäänyt todella voimakkaasti mieleen -tai, no, varmaan siksi, kun aina kaverini kanssa "jouduimme" puunaamaan isänsä autoja... Olin silloin tuosta Saabista tosi kateellinen, sillä meillä oli tuolloin (80-luvun alussa) vielä joku Corollan rutku. Näiden kultaisten lapsuusmuistojen vuoksi halusin ehdottomasti autooni just nämä pölärit! Ei kait toi kolmen vuoden heitto autoni ja kapseleiden vuosimalleissa niin paha rike ole, eihän :)
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Vastaa Viestiin