Sivu 55/69

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Lähetetty: To Syys 01, 2022 16:31
Kirjoittaja JP_Vette
Just sitä, et nois kuvis on kyl litistetty/venytetty uudemmas hinnastos :D

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Lähetetty: Pe Syys 02, 2022 08:11
Kirjoittaja tetammi
Saattaa sen hyundain saada nopeemmin kuin aiemmin mietityn solterran/toitsun
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/pit ... toyotalla/

Aika ihme josseivat saa pyörän pultteja pysyy kiinni, oiskohan kumminki jotain vakavampaa vikaa kun toimitukset löyty kokonaan jäihin :roll:

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Lähetetty: Pe Syys 02, 2022 08:42
Kirjoittaja AZP
^aika hauska. "Ongelman ratkaisemiseksi tehdään töitä yötä päivää". Ja siis takana on maailman suurin autovalmistaja. Ja ongelma on pyöränpultit. Vuosi on 2022. :facepalm_man:

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Lähetetty: Pe Syys 02, 2022 12:23
Kirjoittaja kaseva
tetammi kirjoitti:
To Syys 01, 2022 07:46
Tuonne kun erehtyy laittaan jotain muuta kuin golfbägin ja joutuu vähä jarruttaan niin tälläne lyhyenläntä joutuu ryömii tuonne sisään et saa ne pois :lol:
Ei tarvi. Siinä (tai Y:ssä) ei ole minkäänlaista hattuhyllyä eli hyvällä tuurilla sen porakoneensa saa poimia matkaan siitä kojetaulun päältä. Kun ei liian lujaa jarruta, ettei tarvii hakea risteyksen toiselta puolen ojasta tai kaivaa takaraivostaan. :lol: :lol: No, kai se siitä hattuhyllystäkin läpi tulis mut kuitenkin, aika erikoinen ratkaisu. Y:ssä toinen hienous liittyy takapenkin selkänojaan, joka ei yllä auton sivuseiniin saakka. Arvatkaa onko näppärä kaivaa turvavyötä aina sieltä tavaratilan puolelta siitä pienestä raosta. :roll:

Työkavereilla on sekä 3 että Y. Kumpikin malli vahvistaa mielikuvaa siitä, että Tesla on enemmän akku- ja alustateollisuusfirma kuin autonvalmistaja.

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Lähetetty: Pe Syys 02, 2022 13:00
Kirjoittaja AZP
Kyllä Teslan kolmosessa on ihan perinteinen sedanin hattuhylly, eli siis kiinteä sellainen. Kontista ei ole pääsyä ohjaamoon ellei takapenkkejä kaada siis.

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Lähetetty: Pe Syys 02, 2022 13:35
Kirjoittaja Rattivaihde
Ja Y:ssä on nykyään hylly, tuli samaan aikaan Berliinin tehtaan avaamisen yhteydessä.
Edit. En varmaksi mene sanomaan mutta turvavyöt taisi tulla samassa yhteydessä paremmin tyrkylle myös.

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Lähetetty: Pe Syys 02, 2022 19:32
Kirjoittaja AZP
Huollossa bongattu sumuvalojen nurinkurisuus korjattu. 2,5 minuuttia meni kun kiskaisi umpion ympäriltä suojamuovin pois, avasi kaksi ruuvia, kiersi umpiota 180 astetta, kiinnitti kaksi ruuvia ja tökkäsi suojamuovin takaisin. Toinen 2,5 minuuttia toiseen puoleen, eli yhteensä tuhlasin elämästäni tähän viisi minuuttia.

Kuva

Silleen jännä että japanialainen insinööri ei ole Poka-Yoke-päissään suunnitellut tuota lamppua niin että sitä ei pysty asentamaan väärin. Ruuvinreijät on tolleen symmetrisesti enkä löytänyt umpioista edes mitään nuolta tai ohjetta joka selvästi kertoisi asentajalle miten päin lyhty kuuluu kiinnittää. Ei varmana olis Toyotalla tällaista suunnittelua päästetty tuotantoon :mrgreen:

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Lähetetty: Pe Syys 02, 2022 19:57
Kirjoittaja kaseva
Vai on ne keksiny Teslalla nykyään hattuhyllyt. Hyvä niin, vaikkei kaikki hattuja käytäkään. Noi työkavereiden autot on kyl jääny niitä vaille vielä tehtaalla, ehkä tulee lisävarusteeksi noihin vanhempiinkin jossain kohtaa.

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Lähetetty: Pe Syys 02, 2022 21:41
Kirjoittaja aero
AZP kirjoitti:
Pe Syys 02, 2022 19:32
Silleen jännä että japanialainen insinööri ei ole Poka-Yoke-päissään suunnitellut tuota lamppua niin että sitä ei pysty asentamaan väärin. Ruuvinreijät on tolleen symmetrisesti enkä löytänyt umpioista edes mitään nuolta tai ohjetta joka selvästi kertoisi asentajalle miten päin lyhty kuuluu kiinnittää. Ei varmana olis Toyotalla tällaista suunnittelua päästetty tuotantoon :mrgreen:
Kertoo myös jotain katsastajien kiinnostuksesta valoja kohtaan. Kai tää kuitenkin Suomessa on joskus leimattukin?

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Lähetetty: Pe Syys 02, 2022 21:53
Kirjoittaja JP_Vette
Katsastus nyt on mitä on. Mä siitä ääneen narisin (uusintaleimalla), kun lasi oli ylhäältä alas asti halki eikä huomautuksia, mutta kuitenki rekisterikilven toinen polttimo oli sitten laitettu vikalistalle. Hetken henkiviä keskusteltuamme lopputulema oli se, että jos auton tarkastais kuten kuuluisi, niin asiakkaat loppuisi.

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Lähetetty: Pe Syys 02, 2022 21:55
Kirjoittaja AZP
Kaks kertaa Suomessa käyny leimalla, ekan kerran maahan tullessaan ja tokan kerran sitten 2v myöhemmin eli noin vuosi sitten. Ei valituksia valokuvioista.

Tainnu tosiaan sumarien suuntauksen tarkastaminen unohtua molemmilla kerroilla. Tietty hiukka hämäävää mallia tuntemattomalle inssille että samoissa umpioissa on päiväajovalot ja sumarit. Päiväajovaloille ei kai mitään kuvio- tai suuntausvaatimuksia ole.

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Lähetetty: Pe Syys 02, 2022 21:57
Kirjoittaja aero
^Jep, päiväajovalot on semmosia suunnattomia hajavalotykkejä, että niistä vaan katotaan että syttyykö ja sammuuko ne niinku pitäsi. Tuo kyllä selittää ettei välttämäti ees tajua että autossa on sumarit, kun päivikset loistaa oletuksena.

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Lähetetty: Pe Syys 02, 2022 22:01
Kirjoittaja AZP
Vielä kun se sumarien kytkeminen tapahtuu siten että viiksessä on nolla-asentoon jousella palautuva holkki, jota kääntämällä syttyy takasumari ja kääntämällä toisen kerran syttyy etusumarit. Sammutus samalla logiikalla mutta käänteisesti ja vastakkaiseen suuntaan kääntäen. Eli ei mikään nappula kojelaudassakaan oikein huuda että tästä syttyy noihin päiväajovalokikkuloihin sumuvaloa.

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Lähetetty: Pe Syys 02, 2022 22:09
Kirjoittaja aero
AZP kirjoitti:
Pe Syys 02, 2022 22:01
nolla-asentoon jousella palautuva holkki, jota kääntämällä syttyy takasumari ja kääntämällä toisen kerran syttyy etusumarit.
...siis että joku merkki maailmassa on sittenkin päätynyt tekemään sumarien yhden nappulan käynnistysjärjestyksen oikein päin?

Kaikissa kohtaamissani merkeissä, joissa asennot on 0-yksipää-kaksipäätä -henkisesti (myönnettäköön, että näistä tulee mieleen lähinnä Volkkarit ja niiden johdannaiset) syttyy sumarit ensin eteen ja vikana taakse, eli takasumaria ei voi käyttää ilman etusumareita. Itse taas en ole koskaan kohdannut keliä, jossa etusumareista olisi hyötyä ja takasumarista ei, mutta olen kyllä monesti kohdannut kelejä, joissa takasumarista on hyötyä ja etusumareista haittaa, niin olen aina ihmetellyt tuota etupään pakkopolttoa.

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Lähetetty: Pe Syys 02, 2022 22:26
Kirjoittaja AZP
Ei sittenkään. Ihan aloin veli aeron kirjoitusta lukiessani pohtimaan että onko Mitsun elektroniikkainsinööri voinut tässä kohtaa tehdä poikkeuksen ja suunnitella jotain järkevästi ja ilman turhia pimputuksia.

Ilman pimputuksia sentään noi sumarit toimii, mutta totta tosiaan ne toimii just väärässä järjestyksessä eli takasta ei saa loimottamaan ilman etusia.

Edellisen viestini ajatukset siis tuli ulkomuistista joka osoittautui ihan vain fantasiaksi, koska niinhän niiden pitäisi toimia, mutta sitten eivät kuitenkaan toimi. Kävin oikein autolla testaamassa. Taustalla siis myös toki se että kuten mainittua, en noita sumareja oikeastaan koskaan ole käyttänyt. Joskus on tainnut olla tarkoitus polttaa sitä takasumaria ja en nyt ole varma olenko kiertänyt kytkintä kerran vai kaks, eli olenko sittenkin ajanut perä sumuisana ja etusumarit väärinperin kohti taivasta sojottaen :mrgreen: