Kaasuläppäkotelon lämmitys tais olla siitä haarotettu. Joutaa nevadaan jos ei talvella ajele (tai ehkä muutenkin)...Pähkäilin että mikähän tarkotus on ahtimen vesiletkussa oleva t-haara josta menee letku imupuolelle?? osaisko joku kertoa??
9K 2.3 Turbo CSE -94
Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94
Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94
ajelen kyllä talvellakin.Mun muistaakseni se mene edes kaasuläpälle
..vaan ahtimen vesi letkusta imuputkeen?? ihmettelin vaan kun ei oo tommosta "patenttia" ennen tullut vastaan.


Mercedes benz s211 320cdi -käyttis-
Mercedes benz 190 2.5 20V superturbo -harrasteauto-
Mercedes benz 190 2.5 20V superturbo -harrasteauto-
Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94
Siis se vesiletku menee ahtimen vesiputkelta kaasuläpälle, mutta se on matkalla integroitu huohottimeen, joka menee imuputkeen.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94
niinpäs olikin..äsken piti oikein käydä tarkistamassa
no..pähkäilen tuota myöhemmin..nyt tarttee saada ahdin+pakosarja paikoilleen

Mercedes benz s211 320cdi -käyttis-
Mercedes benz 190 2.5 20V superturbo -harrasteauto-
Mercedes benz 190 2.5 20V superturbo -harrasteauto-
Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94
pakosarjan teko tökkii jonkunverran..ja asiaa ei varmaan auta se että pakosarjaa sovitetaan ja sen jälkeen todetaan että tämä ei sovi ja lähdetään toiselle puolelle kaupunkia hitsaamaan, jonka jälkeen taas sovitetaan ja todetaa että eihän se vieläkään mene...tämä on tätä "rivarin parkkiksella harrastamista"
noh..joka tapauksessa, sarja tuli muutettua pulssiksi, koska ilmastoinnin kompura on pahasti tiellä (muutamaan kertaan meinannut kirvottaa pois jo koko ilmastoinnin). 1-sylinterin putki aiheuttaa päänsärkyä, tilaa on juuri putken verran mutta sitten ei saa enää yhtä pakosarjan kiinnitys pulttia kiinni.
Kuvaa en nyt tähän hätään saa koska kamera muksuilla mukana pohjoosessa

Kuvaa en nyt tähän hätään saa koska kamera muksuilla mukana pohjoosessa

Mercedes benz s211 320cdi -käyttis-
Mercedes benz 190 2.5 20V superturbo -harrasteauto-
Mercedes benz 190 2.5 20V superturbo -harrasteauto-
Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94 -PAKOSARJA HITSATTU-
No niin..monen monen vastoinkäymisen jälkeen pakosarja on nyt hitsattu ja sopii paikoilleen ihan hyvin, tarkoituksena on/oli että 5.5 alastarolle pääsisi
in kanssa mutta taitaa jäädä haaveeksi. Nyt kun sarja pitäisi hehkuttaa niin kaverin töissä molemmista pilleistä kaasu loppu
ja viimeksi kun tolpat hain puhalluksesta niin puhaltaja valitteli että on kova kiire ja ensin hajosi pytty, sen jälkeen kompura.
Noh, jos sitten 30.6 päästään ajelemaan muutama aikakin ahvenistolle uusien jarrujen ja uusien vakaajien sekä uusien renkaiden kanssa, ja todennäköisesti siihen mennessä jokunen testikilometrikin on tullut jo ajettua
Nyt kun tulpat vaihdan, niin kannattaako ostaa ihan tavalliset tulpat vai esim. brisk?
minkä moisia jarru/kytkinnestettä radalla ajeluun?? redline?
Öljyinä olen käyttänyt valvoline maxlife 10W30, mutta nyt ajattelin koittaa Valvolinen VR1 10W60 ja sitten taas talveksi joku 5W40..mielipiteita ja kokemuksia etenkin noista nesteistä.
pistän myöhemmin kuvaa pakosarjasta
EDIT: Tuossa kuvia
http://kuvablogi.com/nayta/3476519/
http://kuvablogi.com/nayta/3476520/
http://kuvablogi.com/nayta/3476521/
http://kuvablogi.com/nayta/3476522/
..ja tiedän..sauma ei ole luokkatasoa, mutta eipä tuolla näyttelyyn olla menossa ja tiivis tuo on..JA RUMA
onneksi thermotec korjaa asian 


Noh, jos sitten 30.6 päästään ajelemaan muutama aikakin ahvenistolle uusien jarrujen ja uusien vakaajien sekä uusien renkaiden kanssa, ja todennäköisesti siihen mennessä jokunen testikilometrikin on tullut jo ajettua

Nyt kun tulpat vaihdan, niin kannattaako ostaa ihan tavalliset tulpat vai esim. brisk?
minkä moisia jarru/kytkinnestettä radalla ajeluun?? redline?
Öljyinä olen käyttänyt valvoline maxlife 10W30, mutta nyt ajattelin koittaa Valvolinen VR1 10W60 ja sitten taas talveksi joku 5W40..mielipiteita ja kokemuksia etenkin noista nesteistä.
pistän myöhemmin kuvaa pakosarjasta
EDIT: Tuossa kuvia
http://kuvablogi.com/nayta/3476519/
http://kuvablogi.com/nayta/3476520/
http://kuvablogi.com/nayta/3476521/
http://kuvablogi.com/nayta/3476522/
..ja tiedän..sauma ei ole luokkatasoa, mutta eipä tuolla näyttelyyn olla menossa ja tiivis tuo on..JA RUMA


Mercedes benz s211 320cdi -käyttis-
Mercedes benz 190 2.5 20V superturbo -harrasteauto-
Mercedes benz 190 2.5 20V superturbo -harrasteauto-
Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94 -PAKOSARJA SOVITETTU JA HITSATTU-
Jos DI kassulla ajelee niin eiköhän siellä kannata BCPR7ES tai 8 tulpat olla.
Viime kesän ajelin tonnarilla Valvolinellä 20W-50 ja hyvin piti öpaineet. Motonetistäkin tuota löytyy:
Tuote 59-7006 Nimike Valvoline
VR1 Racing 20W-50 5l Hinta 44.90 €
Viime kesän ajelin tonnarilla Valvolinellä 20W-50 ja hyvin piti öpaineet. Motonetistäkin tuota löytyy:
Tuote 59-7006 Nimike Valvoline
VR1 Racing 20W-50 5l Hinta 44.90 €
Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94 -PAKOSARJA SOVITETTU JA HITSATTU-
noista tulpista luinkin että orkkikset vaan.j0ne kirjoitti:Jos DI kassulla ajelee niin eiköhän siellä kannata BCPR7ES tai 8 tulpat olla.
Viime kesän ajelin tonnarilla Valvolinellä 20W-50 ja hyvin piti öpaineet. Motonetistäkin tuota löytyy:
Tuote 59-7006 Nimike Valvoline
VR1 Racing 20W-50 5l Hinta 44.90 €
Tuolta VR1 racingia meinasinkin laittaa, lähin tiedossa oleva paikka mistä tuota saa on juurikin motonet ja 50km

Mercedes benz s211 320cdi -käyttis-
Mercedes benz 190 2.5 20V superturbo -harrasteauto-
Mercedes benz 190 2.5 20V superturbo -harrasteauto-
Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94 -KASAUS ALKAA-
noniin..nyt on pakosarja kokonaan valmis. nyt aiheuttaa päänvaivaa se, että ahtimen ahtoputken lähtö on palkissa kiinni
varaa on hieman muokata tuota lähtöä, jää nähtäväksi että pitääkö ruveta muokkaamaan ahtoputkia (n.30cm pidemmäksi)..ja taas menisi lisää aikaa koska itellä ei vermeitä hitsata rosteria.
Ahtimen letkut teetetty hydrauliikka liikkeessä, vesiletkut tehtiin kumi letkusta joka kestää 10bar/100ast. ja öljyletku teräspunosletkusta (sisältä teflonia).
Pinnapultit tilasin ja kun saapuivat, huomasin että ahtimessa on M10x1,25 ja pinnapultit normaali M10x1,5 kierteellä, M8 pinnapultit kyllä kävivät kanteen.
Konit on asennusvalmiina, mutta nyt pitää saada ensimmäisenä auto ajokuntoon, Sen jälkeen alusta.
Jarrujen tilauksessa ollut jotain viivästystä, EBC:n jarrupalat ovat tulossa nyt vasta tehtaalta suomeen, eilen pistin tilauksen National jarrulevyt joka nurkkaan+ferodo nesteet.
Öljyiksi otin toistaiseksi vielä Valvolinen maxlife 10W30..ja ja mitähän muuta...tosiaan alastarolle ei ensi viikonloppuna ei edes yritetä, sen verran noita viivästyksiä tullut
:in kanssa, mutta niinhän sitä sanotaan että hyvää kannattaa aina odottaa
Tossa nyt pari fotoa osasista, ei nyt mitään tähdellistä..mutta todisteita yrittämisestä
http://kuvablogi.com/nayta/3506667/
http://kuvablogi.com/nayta/3506668/
http://kuvablogi.com/nayta/3506669/

Ahtimen letkut teetetty hydrauliikka liikkeessä, vesiletkut tehtiin kumi letkusta joka kestää 10bar/100ast. ja öljyletku teräspunosletkusta (sisältä teflonia).
Pinnapultit tilasin ja kun saapuivat, huomasin että ahtimessa on M10x1,25 ja pinnapultit normaali M10x1,5 kierteellä, M8 pinnapultit kyllä kävivät kanteen.
Konit on asennusvalmiina, mutta nyt pitää saada ensimmäisenä auto ajokuntoon, Sen jälkeen alusta.
Jarrujen tilauksessa ollut jotain viivästystä, EBC:n jarrupalat ovat tulossa nyt vasta tehtaalta suomeen, eilen pistin tilauksen National jarrulevyt joka nurkkaan+ferodo nesteet.
Öljyiksi otin toistaiseksi vielä Valvolinen maxlife 10W30..ja ja mitähän muuta...tosiaan alastarolle ei ensi viikonloppuna ei edes yritetä, sen verran noita viivästyksiä tullut


Tossa nyt pari fotoa osasista, ei nyt mitään tähdellistä..mutta todisteita yrittämisestä

http://kuvablogi.com/nayta/3506667/
http://kuvablogi.com/nayta/3506668/
http://kuvablogi.com/nayta/3506669/
Mercedes benz s211 320cdi -käyttis-
Mercedes benz 190 2.5 20V superturbo -harrasteauto-
Mercedes benz 190 2.5 20V superturbo -harrasteauto-
Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94 -KASAUSTA-
tänään tehtyä:
http://kuvablogi.com/nayta/3512919/
http://kuvablogi.com/nayta/3512920/
toiveena on että huomenna saisi käydä testilenkillä ja aiheuttamassa vappu paheksuntaa kaupungilla
putki tulee yhdellä 3" läpivirtaavalla simonssilla ja yhdellä 2,5" "turbo" vaimentimella, taka-akselin mutkakohdat jätetään alkuperäisestä putkesta.
http://kuvablogi.com/nayta/3512919/
http://kuvablogi.com/nayta/3512920/
toiveena on että huomenna saisi käydä testilenkillä ja aiheuttamassa vappu paheksuntaa kaupungilla

Mercedes benz s211 320cdi -käyttis-
Mercedes benz 190 2.5 20V superturbo -harrasteauto-
Mercedes benz 190 2.5 20V superturbo -harrasteauto-
Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94 -TAAS AJOSSA-
Saab herätettiin tänään yli kuukauden jälkeen eloon..viimeinen viikko on mennyt aika aktiivisesti saabin kimpussa..mutta työ palkittiin tänään kun
käynnistettiin ja kyllä siinä hymy nousi kasvoillle kun huomattiin että mikään ei kolise, pakoäänet sopivan miedot ja nesteetkin pysyy sisällä.
Enään ongelmana on flekti joka ei käynnisty, ja pakosarja oli muutaman vedon jälkeen hehkuvan punainen..myös vesiletkuja pitää hieman soveltaa mutta nuo on lähinnä hipostelua tähänastisiin verrattuna.
Kun tästä "palaudutaan" ja jarrut saapuvat niin seuraavana alkaa jarrujen ja alustan päivitys.

Enään ongelmana on flekti joka ei käynnisty, ja pakosarja oli muutaman vedon jälkeen hehkuvan punainen..myös vesiletkuja pitää hieman soveltaa mutta nuo on lähinnä hipostelua tähänastisiin verrattuna.
Kun tästä "palaudutaan" ja jarrut saapuvat niin seuraavana alkaa jarrujen ja alustan päivitys.
Mercedes benz s211 320cdi -käyttis-
Mercedes benz 190 2.5 20V superturbo -harrasteauto-
Mercedes benz 190 2.5 20V superturbo -harrasteauto-
Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94 -TOIMII-
Parin viikon testit takana ja kaikki näyttää olevan kunnossa, vesiletkuja hiukan modailin ja lisäsin yhden T-haaran, flekti lähti toimimaan kun otin alkuperäisen anturin liittimen pois ja laitoin abikoilla johdot kiinni.
eilen myös pieni kilvanajo suoritettu
2006 mallinen F**d focus ST jäi ainakin kiihtyvyydessä, nopeutta ei katsottu..mutta menohaluja tuntuu
:illa olevan ihan erilailla kuin ennen, ahdin herää n.2000rpm ja sen mitä nyt pystyy kiihdyttämään niin 5000rpm vielä vetää. Vaikuttaa aika soppelilta tuo EVOIII ahdin tuohon.
nyt kun moottori puolessa on kaikki on OK niin voi hiukan aikaa panostaa ulkonäköön (puskuri, maski, kiillotus, vahaus, ym pientä)
http://kuvablogi.com/nayta/3533023/ tuossa kuva nykyisestä vaiheesta..tuo puskurin kuori ei ole millään kiinni tossa, laitoin puskurin paikoilleen vain koska sillä sain virkavallan katseet muualle
maskiin kaveri tekee uudet kiinnikkeet ja ja tuota cooleria laskin n.10cm
eilen myös pieni kilvanajo suoritettu


nyt kun moottori puolessa on kaikki on OK niin voi hiukan aikaa panostaa ulkonäköön (puskuri, maski, kiillotus, vahaus, ym pientä)
http://kuvablogi.com/nayta/3533023/ tuossa kuva nykyisestä vaiheesta..tuo puskurin kuori ei ole millään kiinni tossa, laitoin puskurin paikoilleen vain koska sillä sain virkavallan katseet muualle

Mercedes benz s211 320cdi -käyttis-
Mercedes benz 190 2.5 20V superturbo -harrasteauto-
Mercedes benz 190 2.5 20V superturbo -harrasteauto-
Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94 -TAAS AJOSSA-
ja takapakkia...eilen sanoi laturi sopimuksen irti, huomasin latausvalon vilkkuvan himmeästi ja ajotietokone näytti 10.8-11.2V, ekana tuli mieleen että jes, tämä tästä vielä puuttui..kun yrittää autoa pitää suht hyvässä kunnossa niin jatkuvasti joku hajoo..tosin autokin jo 16vuotta vanha että kait ihan normaalia että kuluvat osat alkaa antautua. Aika hyvin osui tuo laturin hajoaminen kun 2 päivää sitten kaverin kanssa katottiin tuota laturia ja naureskeltiin että onpahan paikassa, tota ei 10min vaihdakkaan
.noh, nyt sitten saa nähdä kauanko tossa menee..ja laturihan oli tietysti kallein malli (motonetissa n.190€)

Mercedes benz s211 320cdi -käyttis-
Mercedes benz 190 2.5 20V superturbo -harrasteauto-
Mercedes benz 190 2.5 20V superturbo -harrasteauto-
Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94 -ALUSTAN PÄIVITYSTÄ-
Ja taas tökkii tuo harrastelu..laturi saapui, paketin kyljessä luki Saab 900 turbo..siitä sitten heräsi epäilys että sopiikohan tuo tonnariini vaikka rekkarin mukaan osa haettiin. Noh, vanha laturi pois ja todettiin että väärä laturi, kiinnityksen reikäväli n.10mm kapeampi ja uusi laturi on 8mm pulteilla (omassa tonnarissa 10mm tai 12mm). Eilen sitten vielä käytiin ihmettelemässä laturia liikkeessä josta tuo ostettiin ja koneelta katseltiin eri vaihtoehtoja..2 boschin laturia liikkeen kone vielä antoi, halvemmasta olisi tarvinnut pulittaa n.150€ ja kalliimmasta melkein 400€, ja kuten arvata saattoi, kalliimman saisi maanantaiksi tai tiistaiksi ja halvempaa ei tukkurilla ollut. JES!!
Tänään sitten käytettiin jouten aika hyödyksi ja vaihdettiin eteen konit, lisäksi nuo nationalin levyt+EBC palat ja punosletkut vaihdettiin..aika vähillä tuossa hommassa päästiin, vasen etujarruputki meni vaihtoon.
Takaiskareita ei vielä alettu vaihtamaan, koska alapultit olivat "hieman" jämähtäneet, holkit kiinni pulteissa ja puslat kiinni holkeissa..eli siis puslatkin pyörii mukana
.
Tänään sitten käytettiin jouten aika hyödyksi ja vaihdettiin eteen konit, lisäksi nuo nationalin levyt+EBC palat ja punosletkut vaihdettiin..aika vähillä tuossa hommassa päästiin, vasen etujarruputki meni vaihtoon.
Takaiskareita ei vielä alettu vaihtamaan, koska alapultit olivat "hieman" jämähtäneet, holkit kiinni pulteissa ja puslat kiinni holkeissa..eli siis puslatkin pyörii mukana

Mercedes benz s211 320cdi -käyttis-
Mercedes benz 190 2.5 20V superturbo -harrasteauto-
Mercedes benz 190 2.5 20V superturbo -harrasteauto-
Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94
Nyt taas auto jonkun viikon pelannut moitteitta, alusta toimii hyvin..jarrupolkimesta hävisi "tyhjät" teräspunosletkujen myötä, muuta negatiivista en huomannut noissa jarruissa muuta kuin että hieman kiljuvat hiljaisessa jarrutuksessa.
PLX laajakaistan asensin myös ja bensanpaineiden noston jälkeen seokset mielestäni ihan OK (mittari näyttää täys kaasulla 10,0-10,5 ja tasakaasulla n.14,5).
Ja vihdoin ja viimein auto myllytettiin ja kuten arvata saattaa, maalipinta kuin juuri maalattu.
Tilasin myös 630cc dekat, walbron 255l/h pumpun, VPV 3bar mapin, ja powerflexin puslan vaihteiston pohjaan. Vielä ohjelma boksiin niin kaikki suunnitelmat ovat toteutuneet

PLX laajakaistan asensin myös ja bensanpaineiden noston jälkeen seokset mielestäni ihan OK (mittari näyttää täys kaasulla 10,0-10,5 ja tasakaasulla n.14,5).
Ja vihdoin ja viimein auto myllytettiin ja kuten arvata saattaa, maalipinta kuin juuri maalattu.
Tilasin myös 630cc dekat, walbron 255l/h pumpun, VPV 3bar mapin, ja powerflexin puslan vaihteiston pohjaan. Vielä ohjelma boksiin niin kaikki suunnitelmat ovat toteutuneet


Mercedes benz s211 320cdi -käyttis-
Mercedes benz 190 2.5 20V superturbo -harrasteauto-
Mercedes benz 190 2.5 20V superturbo -harrasteauto-