Saab 9-3 rakentelua

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Voi voi.. No mistäs noita ilmamassamittareita saa edullisesti?
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Neobrossihan noita melko edullisesti tarjoaa: http://www.ebay.co.uk/itm/SAAB-9-3-9-5- ... 35bb1a9443

Kuulemma nykyhinta marmorillakin alkaa olla kohtuullinen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
SeenFinn
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ti Syys 25, 2007 14:41
Paikkakunta: Klaukkala/PK-seutu

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja SeenFinn »

Neolta ~135€ toimitettuna Suomeen.
jcarlson kirjoitti:Neobrossihan noita melko edullisesti tarjoaa: http://www.ebay.co.uk/itm/SAAB-9-3-9-5- ... 35bb1a9443

Kuulemma nykyhinta marmorillakin alkaa olla kohtuullinen.
sasu
Matalapaineturbo
Viestit: 177
Liittynyt: Su Helmi 08, 2009 00:02
Paikkakunta: Raisio

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja sasu »

Motonetkin myy Saabiin ilmamassamittaria.
9-5 Wagon -05 2.3t+, 9000 CSE 2.3 -94, 9000 CDA 2.0i -91, 900 C 2D -89, 96 super -78 MR
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

En ole keneltäkään kuullut motonetin immuista mitään hyvää.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Joo laitan tuonne neobrothersiin viestiä, et lähettää tuon immun mulle.
Kiitos kaikille vinkeistä, mukavaa porukkaa täällä saab foorumin puolella kyllä pyörii!
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Loyal »

JuHaU kirjoitti:
Loyal kirjoitti:
jcarlson kirjoitti:Paljonko oli ahtopaine (Pinl)?
Nyt kun ajoin 100km 95E:llä niin tuntuu et nyt kun tankkasin taas tankin e85:sta täyteen toi pinl luku nousi... se on nyt 2493 kun motarilla ajaa nelosella täys kaasulla...
ennen se oli mun mielestä vaan jotain 1200...
Eli moottorinohjaus lisää ahtopainetta, jotta se saavuttaisi tavoite ilmamäärän. Suosittelen hankkimaan uuden ilmamassamittarin, ennen kuin menee niin laihalle, että mäntä sulaa.
Voiko toi mäntä tosissaan sulaa ihan normi ajossakin?
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei sula normiajossa, eikä yleensä E85:lla muutenkaan sula, mutta haljeta voi tai muuten mekaanisesti pettää kun sylinteripaine nousee rajusti nakutuksessa. Rikkinäisen ilmamassamittarin aiheuttama kombinaatio korkea ahtopaine, laiha seos ja iso sytytysennakko ei ole terveellistä.
En polkisi kuitenkaan jos mittari on rikki.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Jaahas, kokeilin 100km bensaa ja nyt kun vaihdoin taas viinaan
kulutus laski 15l -> 13l

Kummallista :lol:


Ilmamassamittari tilattu Neobrothersilta 124€

Etupään puslat vaihdetaan 31.10 ja samalla öljysihdin puhdistus (taas) :D
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
aero t7
"Aero"
Viestit: 413
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 14:35
Paikkakunta: vantaa

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja aero t7 »

Oliko paskaa tullut lisää viinalla ajelun jälkeen?
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Siis nyt 31 päivä katotaan uudestaan ja sen näkee sitten.
Kun siirryin viinaan niin sihti puhdistettiin 240tkm ajon jälkeen.
Sihti oli melkein puhdas, hyvin vähän oli paskaa. Nyt näkee sit tulevassa puhdistuksessa
miten on viina irrottanu tavaraa.
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Kiitoksia Jcarlsonille vinkistä, nyt uus immu asennettu (Neobrothers) ja Amul arvo on 0 ja välillä -26.. Ilmeisesti ihan normaali arvo?
Torstaina pääsee testaa ilmamassa pyynnit ja saannit.
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Jeps, 0 tienoilla oleva Amul on normaalia ja tervettä Biopower-softalla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Puslat vaihdettu uusiin, vetely vähentyi aika huomattavasti, tosin talvirenkaatkin vaihettiin samalla, eli en tiedä oliko kesärenkaissakin vikaa.
Öljysihti oli melko puhdas kuulema.
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Pystykö tuota auton softaa jotenkin muokkaamaan Lambda 2:n osilta, kun antaa
vikakoodia P1137 n.200km välein... Tuo on vissiin normaalia näiden tehoputkistojen kanssa? Joku mulle nimittäin sanoi, että se johtuu putkistosta (katista), onko näin?
Pitäs leimalle mennä 2kk päästä muutenkin ja olis hyvä et toi mittaristo ei siitä
huomauttais... :roll:
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Vastaa Viestiin