B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Jeppistä, piti sitä mennä vääntelemään niitä putkia uudestaan, ihan hyvä että tulee näitä sivuhuutoja, kun omat ajatuslinjat kulkee ratojaan ja muiden omiaan. Eli kyllä siihen vielä jäi jalalle jonkinlainen rako vaikka lyhensi reittiä. Nyt on niin lyhyt että ei tuossa konehuoneessa enää lyhene (kuva lisätty)
Ehkä siinä ekassa versiossa jotenkin oli sekin, että mahdollisimman kauas lämpimästä, mutta eihän ton pakoputken vesivaipankaan pitäis kovin kuumaksi päästä. Eikä se ilma siinä coolerin putkessakaan seiso lämpiämässä, kait se aika vilkkaasti tosta ohi pyyhkäsee.
Jos ei toimi niin muutetaan.
Ehkä siinä ekassa versiossa jotenkin oli sekin, että mahdollisimman kauas lämpimästä, mutta eihän ton pakoputken vesivaipankaan pitäis kovin kuumaksi päästä. Eikä se ilma siinä coolerin putkessakaan seiso lämpiämässä, kait se aika vilkkaasti tosta ohi pyyhkäsee.
Jos ei toimi niin muutetaan.
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Joo en usko että pakoputkesta säteilevä lämpö aiheuttaa kovin suurta suorituskyvyn laskua. Jos aiheutaa niin lämpösuojaa väliin ja ahtoputken ympärille jos siltä tuntuu.
Jos oikein innostut optimoimaan niin tuolla välijäähyn jälkeen olisi myös yksi mutka jonka voisi poistaa jos toteuttaisit putkitusta vähän eri tavalla. Välijäähyltä lähtevää mutkaa pitäisi taivuttaa sitten kyllä vähän yli.
Jos oikein innostut optimoimaan niin tuolla välijäähyn jälkeen olisi myös yksi mutka jonka voisi poistaa jos toteuttaisit putkitusta vähän eri tavalla. Välijäähyltä lähtevää mutkaa pitäisi taivuttaa sitten kyllä vähän yli.
Viimeksi muokannut f-19, Su Heinä 01, 2012 21:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Turbot voisivat tarvita lämpökilvet. Jos sattuu joskus punahehkuun pääsemään, niin ei ainakaan sulata noita viereisiä letkuja ja putkenpätkiä. :)
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Jep, sitä mä vähän siinä vääntelin, mutta ei ollu tuon sopivampia paloja, katotaan ens viikolla kun tulee lisää legojaf-19 kirjoitti:Jos oikein innostut optimoimaan niin tuolla välijäähyn jälkeen olisi myös yksi mutka jonka voisi poistaa jos toteuttaisit putkitusta vähän eri tavalla. Välijäähyltä lähtevää mutkaa pitäisi taivuttaa sitten kyllä vähän yli.
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Juu, on tulossa, jo ihan moottoritilan kannenkin vuoksi. Ja flektiäkin olen vähän funtsinut, että jos laittais konehuoneessa turbulenssin pauhaamaanTobbana kirjoitti:Turbot voisivat tarvita lämpökilvet. Jos sattuu joskus punahehkuun pääsemään, niin ei ainakaan sulata noita viereisiä letkuja ja putkenpätkiä.
-Sami
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Optimoituf-19 kirjoitti:Jos oikein innostut optimoimaan niin tuolla välijäähyn jälkeen olisi myös yksi mutka jonka voisi poistaa jos toteuttaisit putkitusta vähän eri tavalla. Välijäähyltä lähtevää mutkaa pitäisi taivuttaa sitten kyllä vähän yli.
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Jos tälläisen nihilistin hyväksyntää kukaan minään pitää, mutta:
APPROVED!
Näyttää tosi hyvältä!
jos haluaa VIELÄ lisää hifistellä niin hitsuuttaa noi silikonilla jatketut suorat ja mutkat yhdeksi pätkäksi, eli sillarit vain päissä, mutta se menee jo vähän anaalisen tarkaksi....
APPROVED!
Näyttää tosi hyvältä!
jos haluaa VIELÄ lisää hifistellä niin hitsuuttaa noi silikonilla jatketut suorat ja mutkat yhdeksi pätkäksi, eli sillarit vain päissä, mutta se menee jo vähän anaalisen tarkaksi....
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Päivitetty pikkusen, lähinnä pohjan kanssa puuhailua. Loppu lomat niin alkoi tuo työ haittaamaan harrastusta
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Joskus käy niin että kahvin ja tupakan aikana suunniteltu rojekti vähän venyy, eikä tuo liene ihan tavatonta että vähän paremmin suunnitellullekin käy samoin... Mutta elähän mittää, jos paatti niin vaatii niin kesä se on vuodenkin päästä, pääasia on että teette homman kunnolla
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Näinpä, ja sama päätee autoihinkin. Joka kevään jälkeen tulee kesä joten turha hätiköidä sen takia mitään.CDTA kirjoitti:Mutta elähän mittää, jos paatti niin vaatii niin kesä se on vuodenkin päästä, pääasia on että teette homman kunnolla
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Juu ei, ei tässä oikein auta hätiköidä ja sen takia tota hommaakin tuntuu riittävän, kun koittaa tehdä jokasen pikkuasian siihen malliin, että ei ainakaan semmosen takia tarvii nostaa ylös. Noi trimmihommat on vähän sitä osastoa, mutta ei auta, kun kerran tehdään niin sit tehdään
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Sellanen juttu tuli mieleen, että kannattaa nuo pakosarjan ja pakoputkin väliset vesiletkut vetää korkeimmasta kohdasta poikki ja jatkopala väliin, jossa on ilmausnippa.
Ei vesi oikein kierrä, jos on ilmakupla välissä.
Ei vesi oikein kierrä, jos on ilmakupla välissä.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Ei siihen tartte mitään nippaa, vesi tulee toisesta päästä sisään ja painelee putken päästä pihalle. Ja Mercun mekaaninen työntää kyllä, kuten videosta näkyi. Eli tuo ei ole suljettu kierto vaan meriveden kierto. Vetolaitteesta sisään ja pakoputkesta pihalle.Coltti kirjoitti:Sellanen juttu tuli mieleen, että kannattaa nuo pakosarjan ja pakoputkin väliset vesiletkut vetää korkeimmasta kohdasta poikki ja jatkopala väliin, jossa on ilmausnippa.
Ei vesi oikein kierrä, jos on ilmakupla välissä.
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
no sitten.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Pientä päivitystä, toinen kone kävi tänään ensimmäisen kerran, ekalla lähti ja heti saatiin myös ilmattua, eli nyt olis molemmat koneet käyntikunnossa ja vesikin kiertää