B234 marinointi / Vator 22 Turbo

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
savihousu
Matalapaineturbo
Viestit: 195
Liittynyt: Su Loka 21, 2007 10:15
Paikkakunta: Kerava

Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo

Viesti Kirjoittaja savihousu »

Jeppistä, piti sitä mennä vääntelemään niitä putkia uudestaan, ihan hyvä että tulee näitä sivuhuutoja, kun omat ajatuslinjat kulkee ratojaan ja muiden omiaan. Eli kyllä siihen vielä jäi jalalle jonkinlainen rako vaikka lyhensi reittiä. Nyt on niin lyhyt että ei tuossa konehuoneessa enää lyhene 8O (kuva lisätty)

Ehkä siinä ekassa versiossa jotenkin oli sekin, että mahdollisimman kauas lämpimästä, mutta eihän ton pakoputken vesivaipankaan pitäis kovin kuumaksi päästä. Eikä se ilma siinä coolerin putkessakaan seiso lämpiämässä, kait se aika vilkkaasti tosta ohi pyyhkäsee.

Jos ei toimi niin muutetaan.
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Joo en usko että pakoputkesta säteilevä lämpö aiheuttaa kovin suurta suorituskyvyn laskua. Jos aiheutaa niin lämpösuojaa väliin ja ahtoputken ympärille jos siltä tuntuu.

Jos oikein innostut optimoimaan niin tuolla välijäähyn jälkeen olisi myös yksi mutka jonka voisi poistaa jos toteuttaisit putkitusta vähän eri tavalla. Välijäähyltä lähtevää mutkaa pitäisi taivuttaa sitten kyllä vähän yli.
Viimeksi muokannut f-19, Su Heinä 01, 2012 21:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Turbot voisivat tarvita lämpökilvet. Jos sattuu joskus punahehkuun pääsemään, niin ei ainakaan sulata noita viereisiä letkuja ja putkenpätkiä. :)

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
savihousu
Matalapaineturbo
Viestit: 195
Liittynyt: Su Loka 21, 2007 10:15
Paikkakunta: Kerava

Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo

Viesti Kirjoittaja savihousu »

f-19 kirjoitti:Jos oikein innostut optimoimaan niin tuolla välijäähyn jälkeen olisi myös yksi mutka jonka voisi poistaa jos toteuttaisit putkitusta vähän eri tavalla. Välijäähyltä lähtevää mutkaa pitäisi taivuttaa sitten kyllä vähän yli.
Jep, sitä mä vähän siinä vääntelin, mutta ei ollu tuon sopivampia paloja, katotaan ens viikolla kun tulee lisää legoja :D
savihousu
Matalapaineturbo
Viestit: 195
Liittynyt: Su Loka 21, 2007 10:15
Paikkakunta: Kerava

Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo

Viesti Kirjoittaja savihousu »

Tobbana kirjoitti:Turbot voisivat tarvita lämpökilvet. Jos sattuu joskus punahehkuun pääsemään, niin ei ainakaan sulata noita viereisiä letkuja ja putkenpätkiä. :)

-Sami
Juu, on tulossa, jo ihan moottoritilan kannenkin vuoksi. Ja flektiäkin olen vähän funtsinut, että jos laittais konehuoneessa turbulenssin pauhaamaan 8)
savihousu
Matalapaineturbo
Viestit: 195
Liittynyt: Su Loka 21, 2007 10:15
Paikkakunta: Kerava

Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo

Viesti Kirjoittaja savihousu »

f-19 kirjoitti:Jos oikein innostut optimoimaan niin tuolla välijäähyn jälkeen olisi myös yksi mutka jonka voisi poistaa jos toteuttaisit putkitusta vähän eri tavalla. Välijäähyltä lähtevää mutkaa pitäisi taivuttaa sitten kyllä vähän yli.
Optimoitu :wink:
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Jos tälläisen nihilistin hyväksyntää kukaan minään pitää, mutta:

APPROVED! :D

Näyttää tosi hyvältä!

jos haluaa VIELÄ lisää hifistellä niin hitsuuttaa noi silikonilla jatketut suorat ja mutkat yhdeksi pätkäksi, eli sillarit vain päissä, mutta se menee jo vähän anaalisen tarkaksi....
savihousu
Matalapaineturbo
Viestit: 195
Liittynyt: Su Loka 21, 2007 10:15
Paikkakunta: Kerava

Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo

Viesti Kirjoittaja savihousu »

Päivitetty pikkusen, lähinnä pohjan kanssa puuhailua. Loppu lomat niin alkoi tuo työ haittaamaan harrastusta 8O
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2648
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Joskus käy niin että kahvin ja tupakan aikana suunniteltu rojekti vähän venyy, eikä tuo liene ihan tavatonta että vähän paremmin suunnitellullekin käy samoin... :P Mutta elähän mittää, jos paatti niin vaatii niin kesä se on vuodenkin päästä, pääasia on että teette homman kunnolla :idea:
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo

Viesti Kirjoittaja f-19 »

CDTA kirjoitti:Mutta elähän mittää, jos paatti niin vaatii niin kesä se on vuodenkin päästä, pääasia on että teette homman kunnolla :idea:
Näinpä, ja sama päätee autoihinkin. Joka kevään jälkeen tulee kesä joten turha hätiköidä sen takia mitään.
savihousu
Matalapaineturbo
Viestit: 195
Liittynyt: Su Loka 21, 2007 10:15
Paikkakunta: Kerava

Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo

Viesti Kirjoittaja savihousu »

Juu ei, ei tässä oikein auta hätiköidä ja sen takia tota hommaakin tuntuu riittävän, kun koittaa tehdä jokasen pikkuasian siihen malliin, että ei ainakaan semmosen takia tarvii nostaa ylös. Noi trimmihommat on vähän sitä osastoa, mutta ei auta, kun kerran tehdään niin sit tehdään 8)
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Sellanen juttu tuli mieleen, että kannattaa nuo pakosarjan ja pakoputkin väliset vesiletkut vetää korkeimmasta kohdasta poikki ja jatkopala väliin, jossa on ilmausnippa.

Ei vesi oikein kierrä, jos on ilmakupla välissä.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
savihousu
Matalapaineturbo
Viestit: 195
Liittynyt: Su Loka 21, 2007 10:15
Paikkakunta: Kerava

Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo

Viesti Kirjoittaja savihousu »

Coltti kirjoitti:Sellanen juttu tuli mieleen, että kannattaa nuo pakosarjan ja pakoputkin väliset vesiletkut vetää korkeimmasta kohdasta poikki ja jatkopala väliin, jossa on ilmausnippa.

Ei vesi oikein kierrä, jos on ilmakupla välissä.
Ei siihen tartte mitään nippaa, vesi tulee toisesta päästä sisään ja painelee putken päästä pihalle. Ja Mercun mekaaninen työntää kyllä, kuten videosta näkyi. Eli tuo ei ole suljettu kierto vaan meriveden kierto. Vetolaitteesta sisään ja pakoputkesta pihalle.
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo

Viesti Kirjoittaja Coltti »

no sitten.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
savihousu
Matalapaineturbo
Viestit: 195
Liittynyt: Su Loka 21, 2007 10:15
Paikkakunta: Kerava

Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo

Viesti Kirjoittaja savihousu »

Pientä päivitystä, toinen kone kävi tänään ensimmäisen kerran, ekalla lähti ja heti saatiin myös ilmattua, eli nyt olis molemmat koneet käyntikunnossa ja vesikin kiertää 8)
Vastaa Viestiin