Sivu 7/8

Re: Ensimmäinen Saabini! Saab 9-5 STW 2,0T

Lähetetty: La Loka 09, 2021 16:35
Kirjoittaja BillyJoe
torque kirjoitti:
Ma Loka 04, 2021 22:09
^Hyvässä kunnossa nuo näyttää olevan. Aina on jotain puuhaa näiden kanssa. :)
Moni kakku… Jne. Juu koko ajan jotain hommaa tälle ainakin mielessä 😊 Tänä iltana pitäisi aloittaa öljypohjan puhdistus.

Re: Ensimmäinen Saabini! Saab 9-5 STW 2,0T

Lähetetty: La Loka 09, 2021 23:03
Kirjoittaja BillyJoe
En uskonut vielä tänä iltana saavani öljypohjaa irti, mutta näin siinä vaan kävi :D Ennen tätä ajoin 1,5 tankillista etanolilla ja kaikki kauhukuvat oli mielessä. Ja siellä sihdissä ei ollut mitään! Öljypohja oli muutenkin siisti. Kuvia todisteeksi:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

On nyt ainakin tarkastettu. Kun öljyt on sisässä niin suuttimet vaihtoon ja kokeilemaan.

Re: Ensimmäinen Saabini! Saab 9-5 STW 2,0T

Lähetetty: Ma Loka 11, 2021 00:26
Kirjoittaja BillyJoe
Nyt on auto kasassa taas. Ei ollut ollenkaan niin paha kuin ajattelin.

Kuva

Kuva

Re: Ensimmäinen Saabini! Saab 9-5 STW 2,0T

Lähetetty: Ma Loka 11, 2021 23:12
Kirjoittaja BillyJoe
Ja sinne sujahti uudet suuttimet ja Napen softa sisään. En kummoistakaan koelenkkiä vielä heittänyt mutta päivällä sitten.

Kuva

Kuva

Re: Ensimmäinen Saabini! Saab 9-5 STW 2,0T

Lähetetty: Ke Loka 13, 2021 21:26
Kirjoittaja BillyJoe
Hyvin nopeasti kävi selväksi ettei kytkin jaksa pitää. Millainen projekti tuo kytkin on yleensäkin vaihtaa? Mitä kytkintä suositellaan? Monta työtuntia ensimmäisen kerran kun tekee ja vaatiiko nosturia? Pitääkö vaihde ja kone nostaa pois? Kaikki tieto tervetullutta. :lol:

Re: Ensimmäinen Saabini! Saab 9-5 STW 2,0T

Lähetetty: To Loka 14, 2021 06:21
Kirjoittaja Fakiiri
Ns Aeromallin hieman isompi halkaisijainen kytkin tuonne varmaan kannattaa vaihtaa. SACHS merkkinen kytkin varmaan se suositelluin.

Konetta ei tarvi irroittaa. Apurunko täytyy ottaa irti ja samallahan siinä sitten vaihtuu apurungon puslatkin. Myös vaihdevivuston pallonivelet kantsii funtsia, jos ne vaihtais sitten samalla.
Onhan siinä oma savottansa, itsellä olis kyllä ilman nosturia jääny vaihtamatta.

Re: Ensimmäinen Saabini! Saab 9-5 STW 2,0T

Lähetetty: To Loka 14, 2021 20:47
Kirjoittaja BillyJoe
Fakiiri kirjoitti:
To Loka 14, 2021 06:21
Ns Aeromallin hieman isompi halkaisijainen kytkin tuonne varmaan kannattaa vaihtaa. SACHS merkkinen kytkin varmaan se suositelluin.

Konetta ei tarvi irroittaa. Apurunko täytyy ottaa irti ja samallahan siinä sitten vaihtuu apurungon puslatkin. Myös vaihdevivuston pallonivelet kantsii funtsia, jos ne vaihtais sitten samalla.
Onhan siinä oma savottansa, itsellä olis kyllä ilman nosturia jääny vaihtamatta.
Kiitos vinkeistä! Tästä on hyvä alkaa suunnittelemaan. Täytyy tuo apurunko myös puhaltaa ja maalata samalla kun on alkavaa ruostetta sen etuosassa. Takaosa onkin hyvin säilynyt öljyvuotojen ansiosta :lol: Tuo nosturin puute kyllä epäilyttää. Onko ongelma se että täytyy auto saada tarpeeksi ylös vai täytyykö autoa laskea ja nostaa työn aikana useasti?

Re: Ensimmäinen Saabini! Saab 9-5 STW 2,0T

Lähetetty: To Loka 14, 2021 21:32
Kirjoittaja Cona
No helpompi se apurunko tiputtaa nosturilla kuin tunkkien tms varassa. Toki kone pitää tukea jne.

Simppeleihinkin hommiin saa pihalla ährätessä menemään tuplasti tai triplasti aikaa.

Re: Ensimmäinen Saabini! Saab 9-5 STW 2,0T

Lähetetty: La Loka 16, 2021 15:50
Kirjoittaja Mertmi
Osapuilleen 8 tuntiin mie sen olen tehnyt. Kahden auton kokemuksella. Autonosturi apuna ja apurunko jäi tukevalle pöydälle, joka vedettiin pumppukärrillä pois auton alta. Tanakka rhs - putki oli poikittain moottoritilan poikki ja sidontaliinalla ripustin koneen siihen.

Re: Ensimmäinen Saabini! Saab 9-5 STW 2,0T

Lähetetty: Ma Loka 18, 2021 20:19
Kirjoittaja BillyJoe
Mertmi kirjoitti:
La Loka 16, 2021 15:50
Osapuilleen 8 tuntiin mie sen olen tehnyt. Kahden auton kokemuksella. Autonosturi apuna ja apurunko jäi tukevalle pöydälle, joka vedettiin pumppukärrillä pois auton alta. Tanakka rhs - putki oli poikittain moottoritilan poikki ja sidontaliinalla ripustin koneen siihen.
Okei, alkaa kuulostamaan sellaiselta operaatiolta, että täytyy tarkkaan miettiä ennen kuin aloittaa. Nosturiin ei nyt ole varaa ainakaan 8O Jotenkin pitäisi saada pukitettua riittävän korkealle ainakin, eikä onnistu nykyisillä pukeilla.

Re: Ensimmäinen Saabini! Saab 9-5 STW 2,0T

Lähetetty: Ti Loka 19, 2021 10:54
Kirjoittaja Chemical man
BillyJoe kirjoitti:
Ma Loka 18, 2021 20:19
Mertmi kirjoitti:
La Loka 16, 2021 15:50
Osapuilleen 8 tuntiin mie sen olen tehnyt. Kahden auton kokemuksella. Autonosturi apuna ja apurunko jäi tukevalle pöydälle, joka vedettiin pumppukärrillä pois auton alta. Tanakka rhs - putki oli poikittain moottoritilan poikki ja sidontaliinalla ripustin koneen siihen.
Okei, alkaa kuulostamaan sellaiselta operaatiolta, että täytyy tarkkaan miettiä ennen kuin aloittaa. Nosturiin ei nyt ole varaa ainakaan 8O Jotenkin pitäisi saada pukitettua riittävän korkealle ainakin, eikä onnistu nykyisillä pukeilla.
Hae Biltemasta 4 x 3t pukit 19,90€ kpl. 10 vuoden takuulla. Ne nostaa n. 50cm. Oon purkanut koko auton ja maalannut alustan noitten päällä. Just vkl hain 2 pukkia lisää. Mun projektissa pitäisi näkyä noi pukit, tsekkaa sieltä. Tarkotus tiputtaa kanssa apurunko, joten täytyy funtsia miten sen toteuttaa..

Re: Ensimmäinen Saabini! Saab 9-5 STW 2,0T

Lähetetty: Ti Loka 19, 2021 11:38
Kirjoittaja JoKa00
Itellä nyt tällä hetkellä tällästen päällä oma femma kun alustaa kunnostan.https://m.motonet.fi/fi/tuote/808804/Au ... 000kgpukki. Noitten säädöstä tykkään paljon enemmän kuin noitten Bilteman mallien. Apurungon vaihdoin just niitten päällä onnistu ihan helposti yksinkin.

Re: Ensimmäinen Saabini! Saab 9-5 STW 2,0T

Lähetetty: Ti Loka 19, 2021 12:15
Kirjoittaja nalleolut
me kun purettiin eräs sedan femma ni kahteen mieheen nostettiin koria ku apurunko moottoreineen oli tippunu trukkilavan päälle.

aika kevyesti se liikkui

Re: Ensimmäinen Saabini! Saab 9-5 STW 2,0T

Lähetetty: Pe Loka 22, 2021 11:00
Kirjoittaja BillyJoe
Okei, Kiitos kaikille tiedoista! Täytyy alkaa harkitsemaan noita korkeampia pukkeja ja laittaa tuo vara-autoksi hankittu Pösö ensin leimakuntoon, niin ei tarvitse panikoida valmistumisen kanssa.

Re: Ensimmäinen Saabini! Saab 9-5 STW 2,0T

Lähetetty: To Marras 04, 2021 16:13
Kirjoittaja BillyJoe
Tulee vikakoodia P1181 eli varmaan imuilman vuoto jossain.. IMM on melko uusi joten en sitä epäilisi heti. Ahdin viheltää alhaisella kierroksilla. Tuli tuo softaus teetettyä ja laitettua uudet suuttimet eli joko vihellys on ominaisuus? tai sitten olen sörkkinyt jotain letkuja irti/hajalle suuttimien asennuksessa. Jossain luki jarrutehostimestakin jotain tämän vikakoodin kohdalla ja jarruista kuulunut hieman laahaavaa ääntä lähiaikoina, eli nyt aika paljon muutoksia ja uusia ääniä tullut samoihin aikoihin 🤔