Et ole tosissasi, että se voi glykooli voi aiheuttaa flektin käynnistymisen!? Tuohon oli vissiin roiskunut jäähdytinvettä ja anturi on päältä kostea. Samoin se kumi.Lahti411 kirjoitti: Nyt ongelmana vaikuttaisi itseasiassa olevan paisarilta tulevan letkun lievä vuoto, joka kastelee anturin ja aiheuttaa siten flektin satunnaisen käynnistymisen.
Projektina 99 combi coupe GL super turbo
Re: Projektina 99 combi coupe GL super turbo
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Projektina 99 combi coupe GL super turbo
Niinhän se oli silloin ekalla kerralla. Lähti helposti auki ja kirrasin samoilla papukaijapihdeillä sen vissiin liian tiukalle.nalleolut kirjoitti:ihmeen piukassa teil nuo palikat... omasta 99:sistä irrotin kyseisen anturin saabin omilla papukaijapihdeillä..ei ollu ees piukassa ja uuteen asensin samalla työkalulla.
ei edes vuoda.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Projektina 99 combi coupe GL super turbo
No, taas opin jotakin uutta!Mertmi kirjoitti:Et ole tosissasi, että se voi glykooli voi aiheuttaa flektin käynnistymisen!? Tuohon oli vissiin roiskunut jäähdytinvettä ja anturi on päältä kostea. Samoin se kumi.Lahti411 kirjoitti: Nyt ongelmana vaikuttaisi itseasiassa olevan paisarilta tulevan letkun lievä vuoto, joka kastelee anturin ja aiheuttaa siten flektin satunnaisen käynnistymisen.


Olipa helppo korjaus.

Pitää nyt jatkossa seurailla sitä voimailun seurauksena tullutta murtumaa, että alkaako siitä juissit valumaan pihalle ajanmyötä. Vielä ei ainakaan ollut vuotoa havaittavissa.

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Projektina 99 combi coupe GL super turbo
Jep, tuossa mun autossa kun on vielä se vanha, yksinapainen anturi, joka kytkee flektin maadottuessaan. Eli kun nestettä valuu anturin piuhalle, se maadottuu ja käynnistää flektin. Mä taidan korjata omani vaihtamalla paremman letkuklemmarin tuon vanhan tilalle. Tois hi-tech'iä!
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Projektina 99 combi coupe GL super turbo
Niinpä vaan kaksinapainenkin osaa näköjään tehdä samanlaisen häiriön. Saas nähdä onko akku taas tyhjä aamulla vai onko anturi tehnyt työnsä oikein. Miehän muutin tuosta autosta kytkiksen niin, että flekti pyörii vaikka virrat on pois virtalukosta. Alunperin tuossa se oli kytketty siten, että flekti toimii vain ajovirrat päällä. Tämä alkuperäinen kytkentä olisi tuon akun tyhjenemisen ehkäisyn kannalta parempi...Lahti411 kirjoitti:Jep, tuossa mun autossa kun on vielä se vanha, yksinapainen anturi, joka kytkee flektin maadottuessaan. Eli kun nestettä valuu anturin piuhalle, se maadottuu ja käynnistää flektin. Mä taidan korjata omani vaihtamalla paremman letkuklemmarin tuon vanhan tilalle. Tois hi-tech'iä!
Omassa taannoin tihkui sitkeästi se paisarin koneeseen menevä letkuliitos. Lopulta hoksasin siirtää klemmarin erikohtaan siitä ajan patinoimasta urastaan ja kappas, alkoi pitämään.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Projektina 99 combi coupe GL super turbo
Vanhat 2006 uutena hankkimani Continental Winter Wiking 2 alkoivat olla liukkaan tuntuiset, joten kävin rengasliikkeestä kysymässä tarjousta. Uudet oli loppu koossa 185/65R15, mutta siellä oli yksi käytetty sarja Hakkapeliitta 5:ttä. Leiman mukaan valmistus viimevuonna ja olivat olleet jonkun autossa tänätalvena. Ihan uutta vastaavat käytännössä. 320€ töineen. Entisissä oli muutamia nastoja irronnut ja kuviota vielä noin 6mm. Ensin arvelin Myydä ne itse, mutta kysyin myyjältä hyvittääkö hän niistä jotakin? Hyvitystä tuli 60€, joten enpä niitä viitsinyt enää ottaa itelle riesaksi. 260 eurolla siis renkaat uuteen pitoon. 

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Projektina 99 combi coupe GL super turbo
Taas hirtti flektin päälle ja vieläpä kone ole ihan kylmä kun se lähti pyörimään. Nyt WD40 ei tuonut apua. Outo juttu minusta. Voisi kuvitella, että jos anturin kärjet esim. hitsautuu kiinni iän myötä, mutta tämä lähtee päälle kylmänä. Ei pitäisi kärkien yhdistyä... Alkaa herätä epäilys, onko jossain johtovika....
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Projektina 99 combi coupe GL super turbo
Kunhan ei olisi rele viallinen, esim. kärkien jousi poikki. Anturi on helppo testata, nykäise jompikumpi johto irti anturista kun tuuletin pyörii kylmänä. Jos vika on anturissa, tuulettimen pitäs sammua. Muussa tapauksessa vika on johdoissa tai releessä.
t. Joni
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
Re: Projektina 99 combi coupe GL super turbo
Kun tuo syylärin hajoaminen alkoi näyttämään niin todennäköiseltä anturin vaihtoyritysten takia, päädyin toisenlaiseen ratkaisuun. Tulkkasin anturin kierteen, se on M22x1,5. Sorvasin RST:stä muhvin, johon tein tuon kierteen. Sitten tein putkenpätkään reiän ja hitsasin siihen tuon muhvin. Nyt on letkukiinnitteinen uusi flektin anturi paikallaan autossa ja ei pitäisi tämänkolmatta tulla ongelmia tuon suhteen. Hyvin se pelasi ihan samalla tapaa, kuin syyläriinkin kiinnitettynä. 

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Projektina 99 combi coupe GL super turbo
Juu, vaihdoin releenkin ja sitä johtoa kokeilin. Kyllä kaikki viittasi flektin anturiin. Kummallista siinä vaan oli se, että anturi kytki flektiä mielivaltaisesti päälle. Voisi kuvitella, että se vaan hirttäisi kiinni vikaantuessaan.orava kirjoitti:Kunhan ei olisi rele viallinen, esim. kärkien jousi poikki. Anturi on helppo testata, nykäise jompikumpi johto irti anturista kun tuuletin pyörii kylmänä. Jos vika on anturissa, tuulettimen pitäs sammua. Muussa tapauksessa vika on johdoissa tai releessä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Projektina 99 combi coupe GL super turbo
Nyt muuten...Mikko hei haloooo!! Täällä kateellisten päässä tuo sinun tekeminen alkaa pikkuhiljaa hmmgg..mggmhgg ja silleen...jatkakaaMertmi kirjoitti: Tulkkasin anturin kierteen, se on M22x1,5. Sorvasin RST:stä muhvin, johon tein tuon kierteen. Sitten tein putkenpätkään reiän ja hitsasin siihen tuon muhvin.

Re: Projektina 99 combi coupe GL super turbo
Tuosta pitää ottaa kuva. Samaan kuvaan tuleekin näppärästi "alavesiletkuun" omatekemäni rst:stä tehty t-kappale, jolla lähtee turbolle jäähdytysvesi.CDTA kirjoitti:Nyt muuten...Mikko hei haloooo!! Täällä kateellisten päässä tuo sinun tekeminen alkaa pikkuhiljaa hmmgg..mggmhgg ja silleen...jatkakaaMertmi kirjoitti: Tulkkasin anturin kierteen, se on M22x1,5. Sorvasin RST:stä muhvin, johon tein tuon kierteen. Sitten tein putkenpätkään reiän ja hitsasin siihen tuon muhvin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Projektina 99 combi coupe GL super turbo

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Projektina 99 combi coupe GL super turbo
99 on palvellut kohtuullisen hyvin. Positiivisia fiiliksiä on tullut siitä, ettei tarvitse jatkuvasti lisätä öljyä koneeseen.
K-jetti sensijaan on kettuillut senkin edestä. Suutinputkia on katkeillut ja kone saa soppaa kylmänä niin rajusti, ettei meinaa pysyä käynnissä. Ensimmäinen kilometri pitää ajaa hyvin hillitysti, jotta ei kastele tulppia. Kulutuslukemat on kuitenkin vaihdelleet 9-11 välillä seka-ajossa ja polttoaineena on ollut tuo 95E10. Yli -30 pakkasillakin oltiin liikenteessä ja hyvin pelitti muulta osin.
Sain lopultakin laitettua uuden laturin hihnan ja laturikin vaihtui ehjättyyn peliin. Vaihdoin yhteen varaosalaturiin uudet laakerit ja maalasin keskiosan iloisen punaiseksi aerosolimaalilla. Paikallaan ollut laturi olikin mielenkiintoinen tapaus, koska irrallaan sen laakerit tuntuvat ihan hiljaisilta, mutta paikalleen laitettuna se vonkui (alle 100tkm ajetut laakerit). Sehän ehtikin olla puolivuotta käytössä. Liekkö ollut sen vanhan kovettuneen hihnan syytä tuo laakereiden kypsyminen? Hihnaa joutui kieltämättä pitämään törkeän kireällä, jotta se ei olisi luistanut...
Kovasti olen keräillyt motivaatiota jatkaa sitä LH-jetin istutusta. Bensatukkia se huutaa. Kierretappikin on jo hommattu noiden banjopulttien kierteiden tekoa varten. Sehän taitaa olla M12x1,5. Ei siis ole muusta kiinni, kun homman potkaisemisesta käyntiin. Katsastuskin lähestyy, joten olisi kiva saada polttoainelaitteet vähemmän saastuttavaan tilaan modernimman ruiskun myötä. Voi kun tämä 99 olisi yhtä vuotta vanhempi, niin ei tarvitsisi mitata päästöjä katsastuksessa. No, jos ei muu auta, niin pieni "katsastussäätö" ennen konttorille menoa ja sillä hyvä.

Sain lopultakin laitettua uuden laturin hihnan ja laturikin vaihtui ehjättyyn peliin. Vaihdoin yhteen varaosalaturiin uudet laakerit ja maalasin keskiosan iloisen punaiseksi aerosolimaalilla. Paikallaan ollut laturi olikin mielenkiintoinen tapaus, koska irrallaan sen laakerit tuntuvat ihan hiljaisilta, mutta paikalleen laitettuna se vonkui (alle 100tkm ajetut laakerit). Sehän ehtikin olla puolivuotta käytössä. Liekkö ollut sen vanhan kovettuneen hihnan syytä tuo laakereiden kypsyminen? Hihnaa joutui kieltämättä pitämään törkeän kireällä, jotta se ei olisi luistanut...
Kovasti olen keräillyt motivaatiota jatkaa sitä LH-jetin istutusta. Bensatukkia se huutaa. Kierretappikin on jo hommattu noiden banjopulttien kierteiden tekoa varten. Sehän taitaa olla M12x1,5. Ei siis ole muusta kiinni, kun homman potkaisemisesta käyntiin. Katsastuskin lähestyy, joten olisi kiva saada polttoainelaitteet vähemmän saastuttavaan tilaan modernimman ruiskun myötä. Voi kun tämä 99 olisi yhtä vuotta vanhempi, niin ei tarvitsisi mitata päästöjä katsastuksessa. No, jos ei muu auta, niin pieni "katsastussäätö" ennen konttorille menoa ja sillä hyvä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Projektina 99 combi coupe GL super turbo
Bensatukki on aloitettu. Suuttimien nipat ja kiskon päihin tulevat kierremuhvit on sorvattu. Kiskossa on reiät suuttimien kohdilla. Enää hitsaus ja imusarjan kiinnityksen valmistus. Niin kisko on ruostumatonta terästä ja peittaan sen happossa ennen käyttöönottoa. Tulee aika siisti.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01