Sivu 67/85

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Lähetetty: Ti Elo 09, 2022 18:04
Kirjoittaja jooseppi78
Kaasuhan se on halvinta, ylivoimasesti 8)

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Lähetetty: Pe Elo 19, 2022 09:24
Kirjoittaja JP_Vette
Noni nyt on Golfin koukku koeponnistettu!

Kuva

Vedettävän auton massa vähän tuotti tuskaa, kun muistelin Golfin vetomassaks 1700 kg, mutta se olikin vain 1600 kg... No hätä ei ollut suuri, kun 1520 kg omamassasta ottaa pois polttoaineen, kuskin, etupenkit, takapenkin, varapyörän, akun ja (reilun) aisapainon unohtamatta trailerin puuttuvaa rengaskiilaa, niin olishan sen sitte kehdannu jo vaa'allekki ajaa tommosen 334 kg painavan trailerin kanssa :) Moni kyllä viisasteli mulle, ettei sitä poliisit osaa katsoa saati punnita, mutta mä taas pidin pääni siitä, että kun ajaa kolarin ja vakuutusyhtiö onnettomuustutkintalautakunnan johdolla alkaa ynnäileen vetomassoja ja osoittaa sormella kuljettajaa, jolla on pitkä kortti, ollut vuonna miekka ja kirves ammattipätevyyski, käyny intinki kuskina jne, niin siinä syyttelys sitte kyllä katotaan oliko edes yritetty keventää tontille asti vai ei :roll:

Joku 350 km tuli mittariin (josta puolet tyhjän trailerin vetoa) ja lopulta kulutus oli auton mittarin mukaan 7,0 l/100km, joka siis ainaki ilman kärryä on pitänyt paikkaansa desin tarkkuudella. DSG osasi lähteä liikkeelle hienosti, luistatti kytkintä vanhaan tapaansa liikenneympyröis (no läpsyttelin sitte ykköselle) ja muutenki pelas moitteettomasti. Kepin kun heitti manuaalipuolelle, niin vaihteet pysy manuaalina eikä cruisekaan muuttanut D:n vaihto-ohjelmalle eli sai lotkotella 80 km/h nelosella.

Jos sen 1,6-litrasen kanssa tuli mopo fiilis jo tyhjänä maantievauhdissa, niin tässä isolohkossa kyllä puhti piisasi hienosti. Ei mitään tuskaa sen kanssa. Ihan jees vetoauto siis, mitä nyt sais olla femmastaki tuttu 1800 kg vetomassa niin ei tarttis jättää purkuautosta puolia lähtöpaikalle :lol: Purkuautohan on niinkin tosissaan ostettu, että tarkotus oli saada ilmanen lohkolämmitinsarja sisälämmittimineen tuohon mummularakettiin. Miksi ostaa niitä romuja Motonetistä 300 € hintaan, kun muutaman tunnin harrastamisella ne saa ilmaiseksi :)

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Lähetetty: Ma Elo 22, 2022 12:15
Kirjoittaja V.J.S
JP_Vette kirjoitti:
Pe Elo 19, 2022 09:24
Noni nyt on Golfin koukku koeponnistettu!

Joku 350 km tuli mittariin (josta puolet tyhjän trailerin vetoa) ja lopulta kulutus oli auton mittarin mukaan 7,0 l/100km, ...

Miksi ostaa niitä romuja Motonetistä 300 € hintaan, kun muutaman tunnin harrastamisella ne saa ilmaiseksi :)
3,5 x 7 x 2,15€ = 52,68€.
Eli ei nyt ihan ilmaiseksi, jos itse piti polttoaineet maksaa :D Hyvä säästö kuitenkin :mrgreen:

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Lähetetty: Ma Elo 22, 2022 12:30
Kirjoittaja JP_Vette
Niin siis auton huutokauppahinta + "toimituskulu" + trailerin vuokra + dieselit + auton muut kulut on vajaan tonnin. Mut kun siitä myy vajaalla tonnilla osia ennen Kuusakosken tilausta, niin käteen jää ilmanen lohkolämmitin johtosarjoineen sisälämmittimellä :)

Sitte taas kun mua ei kiinnosta jokasen vitosen osan irrotus, myyminen ja postitus, niin tonne vajaan tonnin tienoille se jää. Eli näin paskalla (ja kalliilla) aihiolla tuskin teen euroakaan suoraa tiliä, etenkään kun matkaa autolle on edestakasi se 280 km...

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Lähetetty: Ke Elo 24, 2022 08:55
Kirjoittaja pela
Onko näissä erilaisia vetomassoja?Mulla lukee rekisteriotteessa että max kokonaisvetomassa on 2060kg
(110kW TDI 4motion)

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Lähetetty: Ke Elo 24, 2022 09:14
Kirjoittaja JP_Vette
Kai niis on. Eikö neliveto oo perinteisesti nostanu vetomassaa?

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Lähetetty: Su Elo 28, 2022 11:24
Kirjoittaja JP_Vette
No nyt se VCDS:n korvike tuli sitten ostettua. Hetken mä ehdeinki pelkästään vikakoodien takia kantamaan rahaa Motomaattiin, olis vaan pitäny ostaa heti sillon keväällä ekan RS:n koeajoa varte. Näin jälkiviisaana...

Kuva

Saksalainen tarkkuus on vain legendaa tämän kanssa. Ei jotenki yllättänyt, että 50 on 50, mutta 90 sitten onkin vain lumeluku jollekkin laajalle lämpötila-alueelle. Miksi, oi miksi :twisted:

Kuva

Mutta sama se taitaa olla kaikkien kanssa. Poislukien vanha LH-Jetillinen tonnari, jossa viisari meni siten, että siitä näki aina termarin aukasukohdat. Se oli mittari, joka näytti mittaustulosta.

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Lähetetty: Su Elo 28, 2022 12:02
Kirjoittaja jmaatta
Vaakatasohan Saabissakin meinasi 80-115 lämpöaluetta muistaakseni, toki siihen ei tainnu olla painettu numeroita samaan tapaan. :)

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Lähetetty: Su Elo 28, 2022 12:05
Kirjoittaja AZP
Keskimääräiselle autokuskille ei kannata antaa liikaa infoa tollasesta asiasta. Menee pikahuolto tukkoon kun ihmiset kärrää kiesejään sinne ihmetellen että mikä vika aiheuttaa tällasen 20 asteen heittelyn moottorin lämpötilassa. Kun ei ymmärretä että se on ihan normaalia.

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Lähetetty: Su Elo 28, 2022 12:09
Kirjoittaja aero
JP_Vette kirjoitti:
Su Elo 28, 2022 11:24
Saksalainen tarkkuus on vain legendaa tämän kanssa. Ei jotenki yllättänyt, että 50 on 50, mutta 90 sitten onkin vain lumeluku jollekkin laajalle lämpötila-alueelle. Miksi, oi miksi :twisted:
Mittarihan on siinä vaan koristeena, helpottamaan vanhojen jäärien elämää. Bemarihan jätti moisen kokonaan pois jo aikapäiviä sitten, eikä ihme - suuri osa ihmisistä järkyttyisi, jos tietäisi baijerilaisen moottorin pyörivän yleensä n. 105°C lämpötilassa ("sehän keittää jo!") ja ylipäätään vekottimissa, jossa jäähdytystä (vesipumppua, termaria, lämppärin hanaa...) ohjataan edes osittain sähköllä, ei välttämättä tavoitelämpö ole tasainen 90 vaan tilanteesta riippuen voi ollakin siitä jotain +-20°C ja vaihteleva lämpötila vaan hämmentäisi ihmisiä.

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Lähetetty: Su Elo 28, 2022 12:23
Kirjoittaja JP_Vette
^^^Saabin mittariahan pysty ropaan Techillä. Ainaki jossain määrin, en kokeillu saako sellaseks, et asteenki heitto siirtää mittaria keskialueelta. Mut sitä kyl pysty säätään raja-arvoiltaan.

^^Pointti oliki se, et miksei siinä sitte lue lukemien sijaan vaikka cold, normal ja hot :roll: Miksi antaa luku, joka on vain lumetta...

^Nii bemareis on öljynlämpömittari mittaristos? Tässäki sen toki saa ajotietokoneelta. Sitäki vois joskus verrata, et kusettaako seki vai kertooko todellisen :D

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Lähetetty: Su Elo 28, 2022 12:44
Kirjoittaja AZP
JP_Vette kirjoitti:
Su Elo 28, 2022 12:23
^^Pointti oliki se, et miksei siinä sitte lue lukemien sijaan vaikka cold, normal ja hot :roll: Miksi antaa luku, joka on vain lumetta...
No sen on just sitä saksalaista valetarkkuutta. Halutaan antaa mielikuva että ollaan asteen tarkkuudella in ordnung, vaikkei sitä ole edes tarkoitus olla

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Lähetetty: Su Elo 28, 2022 13:15
Kirjoittaja aero
JP_Vette kirjoitti:
Su Elo 28, 2022 12:23
^Nii bemareis on öljynlämpömittari mittaristos? Tässäki sen toki saa ajotietokoneelta. Sitäki vois joskus verrata, et kusettaako seki vai kertooko todellisen :D
Osassa on joo öljynlämpömittari, osassa ei ole sitäkään. Sanovat kyllä bling sitten kun moottorilla on kuuma.

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Lähetetty: Su Elo 28, 2022 13:28
Kirjoittaja JP_Vette
Mistä sitte tietää, koska sille saa antaa kenkää? Vai onko ne moottorinohjaukseltaan niin moderneja, ettei siitä edes tartte välittää vaan antaa mennä vaa?

Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Lähetetty: Su Elo 28, 2022 14:28
Kirjoittaja aero
Ilmeisesti joo, ecu ottaa sen verran rennosti että kestää sen minkä Saksassa tarvii.