MY88 Saab OG900
Re: MY88 Saab OG900
Eli sain viikon alussa flektin postissa ja eilen pääsin sovittelemaan flektin paikoilleen..
Puhallus pinta-ala ainakin nousi ja on myös huomattavasti sirompi kuin tuon originaali, joka on kamalan kokoinen.
Puhallus pinta-ala ainakin nousi ja on myös huomattavasti sirompi kuin tuon originaali, joka on kamalan kokoinen.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: MY88 Saab OG900
Tässä nyt kuva siitä ylävesiletkun asennosta, jos jollakulla on vastaavia suunnitelmia niin näkee helpolla kuinka paljon tulee tilaa enemmän konehuoneeseen kun ylävesiletkun kääntää toisinpäin.
Vesiputkea siis jouduttiin kääntämään eri asentoon, koska vakio kohdassa se otti nykyiseen plenumiin kiinni. Eli rälläkällä halki ja hieman lisää jatkoa ja ylöspäin sojoittamaan ja vähän hitsia väliin.
Sitten konehuoneen yleistä näkymää tällä hetkellä. Eli imusarja on paikoillaa. Öljytikku kiinnitetty tehdas kiinnikkeellä, jota lyhennettiin hieman. Suuttimet kiinni sekä johtosarjaa niputettu. Tarvitsee kyllä lisää siistimistä tuo johtosarja.
Vesiputkea siis jouduttiin kääntämään eri asentoon, koska vakio kohdassa se otti nykyiseen plenumiin kiinni. Eli rälläkällä halki ja hieman lisää jatkoa ja ylöspäin sojoittamaan ja vähän hitsia väliin.
Sitten konehuoneen yleistä näkymää tällä hetkellä. Eli imusarja on paikoillaa. Öljytikku kiinnitetty tehdas kiinnikkeellä, jota lyhennettiin hieman. Suuttimet kiinni sekä johtosarjaa niputettu. Tarvitsee kyllä lisää siistimistä tuo johtosarja.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: MY88 Saab OG900
Kun kerran kelit sallisivat niin pihalla saatiin porattua reiät takaluukuun ja soviteltua spoileria.
Spoikka lähtee varmaankin ensi viikolla maalarille ja päädytään kokonaan korinväriseen maalaukseen.
Muutama jannu silloin huusikin, että peräpää on liian raskas ilman spoileria ja kyllähän tuo vähän muuttuu tuo ilme.
Spoikka lähtee varmaankin ensi viikolla maalarille ja päädytään kokonaan korinväriseen maalaukseen.
Muutama jannu silloin huusikin, että peräpää on liian raskas ilman spoileria ja kyllähän tuo vähän muuttuu tuo ilme.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: MY88 Saab OG900
Mistä tuollasta johdonsuoja sukkaa oot hommannu? Pikkasen tyylikkäämmän näköinen, kuin perinteinen haitariputki.
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Re: MY88 Saab OG900
Suojasukkaa saat varmasti monesta eri elektroniliikkeestä, mutta itse otin täältä:
http://www.partco.biz/verkkokauppa/inde ... =1061_2134
Kannattaa muistaa, käyttää liimallista kutistemuovia kun liimaat tuota suojasukkaa kiinni, koska se helposti pääsee luiskahtamaan pois alta.
Itsellä niin meinaan kävi ja näyttää nyt rumalta.
http://www.partco.biz/verkkokauppa/inde ... =1061_2134
Kannattaa muistaa, käyttää liimallista kutistemuovia kun liimaat tuota suojasukkaa kiinni, koska se helposti pääsee luiskahtamaan pois alta.
Itsellä niin meinaan kävi ja näyttää nyt rumalta.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
-
- "Aero"
- Viestit: 312
- Liittynyt: Ti Kesä 26, 2012 21:07
- Paikkakunta: oulainen
- Viesti:
Re: MY88 Saab OG900
tätä projektia on hauska seurailla,vaikka ei sitä tähän hätää jaksanut kaikkia viestejä lukea...
#5577= Samppa Koutonen Oulainen
-Ei riemulla rajaa kun Saabilla ajaa
-99 Turbo -81, 900 Aero-90, 9-5 "Red Devil", og900 avo 4d ja 10kpl muita saabeja
- Suabbi Productions
-Ei riemulla rajaa kun Saabilla ajaa
-99 Turbo -81, 900 Aero-90, 9-5 "Red Devil", og900 avo 4d ja 10kpl muita saabeja
- Suabbi Productions
Re: MY88 Saab OG900
Pakosarja tuli takas viiihdoin ja viimien hitsarilta..
Tilasin tossa vielä Marteliukselta tarvikkeet tuohon hukkiksen poistoputken tekoon, joka tulee ihan ulkoilmaan.
Tässä nyt kuva vielä tuosta setupista, jossa on vielä vieressä vanha Garrett T03 ihan vaan vertailun vuoksi. Garrett näyttäisi olevan melkein fyysisesti samaa kokoa kuin tuo Bilteman hukkis
Tilasin tossa vielä Marteliukselta tarvikkeet tuohon hukkiksen poistoputken tekoon, joka tulee ihan ulkoilmaan.
Tässä nyt kuva vielä tuosta setupista, jossa on vielä vieressä vanha Garrett T03 ihan vaan vertailun vuoksi. Garrett näyttäisi olevan melkein fyysisesti samaa kokoa kuin tuo Bilteman hukkis
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: MY88 Saab OG900
Komea on pakosarja!
Re: MY88 Saab OG900
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: MY88 Saab OG900
Joko on varttimailivaihteisto laitettu pannun alle? Eli tiheetä ensiövälitystä peliin? Ei sitä millään aavikkovälityksillä saada kiihtymään ripeästi etenkin kun tommosta vasta 4000rpm:ssä heräävää ahdinta sovitellaan koneen kylkeen...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: MY88 Saab OG900
Siellä on nyt tosiaan ollu jo parisen vuotta se 4-lovinen laatikko ja 6 -enska..
Koitetaan sillä nyt mennä ensin ja nähdään miten alkaa homma pelittämään. Enemin nokat tosiaan odottaa hyllyssä, jotta saadaan sitä ilmaa enemmän vielä ahtimelle/moottoriin.
Koitetaan sillä nyt mennä ensin ja nähdään miten alkaa homma pelittämään. Enemin nokat tosiaan odottaa hyllyssä, jotta saadaan sitä ilmaa enemmän vielä ahtimelle/moottoriin.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: MY88 Saab OG900
Viikonloppuna tosiaan päästiin testailee puuhakilpien kanssa tien päällä. 0.8bar setuppia ja kyllähän tuo eteenpäin, tosin valitettavasti eihän tuommoinen ahtopaine riitä mihinkään tuon kokoisessa ahtimessa. Bleedin ruuvailin paikoilleen ja ekat testit suljetulla tien pätkällä 1.2bar:lla, mutta tarvitsee hakea uudestaan puuhalaput, jotta pääsee koittamaan vähän miten se meno maistuu isommilla vaihteilla.
Siiven sain nyt lopulta takaisin maalarilta ja lopputulos on mielestäni hyvä, koska perä oli niin iso ja paljas ilman siipeä.
Somessa tulikin jo paljon juttua vapaavirtaussuodatimen sijoittelusta, mutta tosiaan konehuone on aika ahdas ja en todellakaan halua sijoittaa sitä alaspäin, jossa kaikki lika ja sora pääsee suodattimeen.
APC:n purkin paikkaa joku ehdottikin ja voipi olla että suodatin sinne siirtynee.
Turbon pakopuoli oli saanut jo kosteutta pirusti kun auto oli pihalla seissyt ja samalla tapaa myös hukkaportti elikkäs talven aikana pitänee nuo kyseiset vetää myös black satinilla ylitse.
Pakosarjassa tosiaan Black Satin pinta ja DP:ssä myös lämpöä alentava maali, mutta eri värinen tosiaan.
Siiven sain nyt lopulta takaisin maalarilta ja lopputulos on mielestäni hyvä, koska perä oli niin iso ja paljas ilman siipeä.
Somessa tulikin jo paljon juttua vapaavirtaussuodatimen sijoittelusta, mutta tosiaan konehuone on aika ahdas ja en todellakaan halua sijoittaa sitä alaspäin, jossa kaikki lika ja sora pääsee suodattimeen.
APC:n purkin paikkaa joku ehdottikin ja voipi olla että suodatin sinne siirtynee.
Turbon pakopuoli oli saanut jo kosteutta pirusti kun auto oli pihalla seissyt ja samalla tapaa myös hukkaportti elikkäs talven aikana pitänee nuo kyseiset vetää myös black satinilla ylitse.
Pakosarjassa tosiaan Black Satin pinta ja DP:ssä myös lämpöä alentava maali, mutta eri värinen tosiaan.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: MY88 Saab OG900
Somesta en tiiä, mutta toveri Kuisma aikoinaan leipaisi satkuunsa tälläisen toteutuksen:
http://www.netma.fi/jouko/saab/photo/sidevent.jpg
http://www.netma.fi/jouko/saab/photo/sidevent.jpg
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: MY88 Saab OG900
Hieno toi öljyloukku.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: MY88 Saab OG900
Tuli tuo öljynhuohotussäiliö päivitettyä vähän siistimmäksi
Samalla käytiin puuhalappujen kanssa tien päällä ja kyllä tuo eteenpäin
menee ei siinä, mutta ennakot ovat aika malttiset ettei nyt juurikaan voi vielä voimasta puhua.
Samalla käytiin puuhalappujen kanssa tien päällä ja kyllä tuo eteenpäin
menee ei siinä, mutta ennakot ovat aika malttiset ettei nyt juurikaan voi vielä voimasta puhua.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"