Hakusessa oli siis ilmastoimaton manuaali vähillä kilometreillä ja ruostekukkaa ei saisi olla yhtään... kotipaikkakunnalta osui silmään kohtuullisesti hinnoiteltu hopea CD josta kaupat tehtiin.
Speksit:
Saab 9000 CD 2.0 lpt
vm.1996
185 000km
manuaali
harmaalla kangassisustalla
ei ilmastointia
http://lh6.ggpht.com/_1bItv1Z566g/TCeLX ... /kuva1.JPG
http://lh4.ggpht.com/_1bItv1Z566g/TCeLY ... C3%A41.JPG
http://lh5.ggpht.com/_1bItv1Z566g/TCeNL ... /kone1.JPG
Täysin ostokuntoisena mentiinkin muutama viikko ja sitten alkoi vähitellen kypsymään ajatus kesälelun japanin turbo Nissan 300zx hävittämiseen
-> Nissani oli hinattavana montakertaa ja jatkuvasti jostain päin rikki...
Nissani vaihtoi omistajaa ja Saabi alkoi saada osakseen enemmän huomiota.
evo1:
-kirkkaat kylkivilkut
-uudet etuvilkut
-ajovalon pesimien ja pyyhkimien poisto
-antenni pois näkyviltä
-leimaa varten putkiston korjaus
-blade pyyhkimet (pyyhkimen varsien maalaus)
-edelliseltä omistajalta jääneet soitin asennukset pois (radio/cd riittää)
-malli/saab merkkien poisto
-16" kesä gummit+vanteet
-suunnitelmiin kuului takalasientummenuksien poisto, mutta tekemättä on vieläkin
http://lh3.ggpht.com/_1bItv1Z566g/TCeP8 ... /kuva2.JPG
evo2:
matalapaineisesta korkeapaineiseksi
-T7 mankku modi
-Stage 1 sw (suite)
-Kulkupuoleltaan suunnilleen vastaa Opel Vectra 3.2 GTS jossa on hieman yli 200hp
http://lh4.ggpht.com/_1bItv1Z566g/TG2Mk ... G_5309.JPG
evo3:
Niinhän se on; että tottuu aivan liian äkkiä noihin kasvaneisiin menohaluihin...
mopo alkaa vähitellen nostamaan eturengasta.
- 3" Putkisto alusta loppuun
- Stage 3 sw (suite)
- Mitsu garretin tilalle (15T:stä 19T:ksi kairattu)
Ja tällä setupilla kytkin alkoi luistaa kuten oli odotettavissa
http://lh3.ggpht.com/_1bItv1Z566g/TG2Ml ... G_5314.JPG
http://lh3.ggpht.com/_1bItv1Z566g/TG2Mm ... G_5306.JPG
evo X = kytkimen vaihto:
Hieman venähti kytkinremontti kun ajatukset harhaili kroonisen lisätehon tarpeen takia. Ja auto seisoi kuukauden kun osia odoteltiin eripuolilta maapalloa.
-Mitsun öljynpaluu uusiksi
http://lh5.ggpht.com/_1bItv1Z566g/TG2Mm ... G_5313.JPG
-Innovativen laajakaista
-Suuttimet 630
-3bar MAP
-niin ja vaihtui se kytkinkin loppujen lopuksi (215mm -> 240mm)
-n2kg kevennetty aeron vauhtipyörä
-niin ja se amatöörin virhe -> eikös sieltä öljypohjan vyötäröpultin korva revennyt irti!!! -> öljypohjasta palapois, samalla kun joutui öljypohjan irroittamaan
-> tasapainoakselien ketju poisto
- ja softa puolta uusiksi (suite) paljon kiitoksia eräälle voorumilaiselle
(saa ilmoitella itsestään jos haluaa nimimerkkiään julkaista tässä yhteydessä)
Niin juu tulihan sitä sisustaakin hieman fiksailtua
http://lh6.ggpht.com/_1bItv1Z566g/TG2VU ... G_5319.JPG
Nämä on lähtöisin CS mallisesta Jubista, joten takapenkkien kippaukset piti modata kiinteiksi.
Jos sitä nyt malttaisi ajellakin jonkin aikaa, kun alkaa kesäkausi lähestymään loppua...Alusta ja jarrut joutuu jossakinvaiheessa päivittelemään...

http://lh5.ggpht.com/_1bItv1Z566g/TIJEg ... %C3%A4.jpg
Ahtojen piikkaus ongelmasta on päästy eroon, hukkaportin ruuvailulla ja ohjelman viilailulla.
Takalasien tummennukset tuli revittyä pois vihdoin.
Ja alusta osoittautui odotettuakin surkeammaksi radalla.