Sivu 1/2
Saab NG900 2.0t Röstelfixing/kunnostusta (Myydään?)
Lähetetty: Su Elo 22, 2010 15:07
Kirjoittaja Janne_
Re: Saab NG900 2.0t Röstelfixing/kunnostusta
Lähetetty: Su Elo 22, 2010 17:25
Kirjoittaja jusa_71
siitä se lähtee.
ei muuta kuin rälläkkä laulamaan ja paikkoja laittelemaan.
äkkiseltään katottuna ei ollenkaan paha projekti laitella noi pikku ruosteet kuntoon.
ovestakin saa oikein hyvän vielä kun viittii tehä eikä noi muutkaan paikat ole mitään kamalan hankalia laiteltavia.
hyvä siitä tulee vielä

Re: Saab NG900 2.0t Röstelfixing/kunnostusta
Lähetetty: Su Elo 22, 2010 19:46
Kirjoittaja Janne_
Kyllä tulee, tuntuu vaan kun alkaa tuota ovea hiomaan, niin menee läpi, joten jos jollain on parempikuntoista ovea tarjolla, niin mielelläni otan tarjouksia vastaan !

Re: Saab NG900 2.0t Röstelfixing/kunnostusta
Lähetetty: Pe Elo 27, 2010 18:29
Kirjoittaja Janne_
Pyöränkaaren sisältäkin kolme reikää löyty kun alkoi meisselillä sörkkimään..
Kyllä se tästä
Edit: 5..
Re: Saab NG900 2.0t Röstelfixing/kunnostusta
Lähetetty: La Elo 28, 2010 15:50
Kirjoittaja Janne_
Re: Saab NG900 2.0t Röstelfixing/kunnostusta
Lähetetty: La Elo 28, 2010 17:25
Kirjoittaja Jurkkis
Onneks omassa kulkineessa ei ole noita takaovia riesana
Näyttäis aika usein lahoavan siltä seudulta ensimmäisenä.
Re: Saab NG900 2.0t Röstelfixing/kunnostusta
Lähetetty: La Elo 28, 2010 19:09
Kirjoittaja Janne_
Jurkkis kirjoitti:Onneks omassa kulkineessa ei ole noita takaovia riesana
Näyttäis aika usein lahoavan siltä seudulta ensimmäisenä.
Kyllä kyllä

kai tämä tästä, pikku hiljaa etenee

Re: Saab NG900 2.0t Röstelfixing/kunnostusta
Lähetetty: Su Elo 29, 2010 19:00
Kirjoittaja Janne_
Re: Saab NG900 2.0t Röstelfixing/kunnostusta
Lähetetty: Su Elo 29, 2010 20:52
Kirjoittaja sisse
Jos ennakoivasti kysyisin ( jos sattuu omalle kohdalle) niin listaisitko kaikki ''mömmöt'' joita olet käyttänyt toistaiseksi noissa korjauksissa. (massat, pohjamaalit ym...)
Re: Saab NG900 2.0t Röstelfixing/kunnostusta
Lähetetty: Ke Syys 01, 2010 15:39
Kirjoittaja Janne_
sisse kirjoitti:Jos ennakoivasti kysyisin ( jos sattuu omalle kohdalle) niin listaisitko kaikki ''mömmöt'' joita olet käyttänyt toistaiseksi noissa korjauksissa. (massat, pohjamaalit ym...)
Hionta pellille, alle rost stoppia. Sitten pohjamaalia, pakkelia, hiontaa, ruiskukittiä, hiontaa, pohjamaali ja pintaväri. Suurinpiirtein noin
Massa on jotain todella vanhaa, mitä kotona pyörinyt nurkissa, alustamassaa ihan.
-Janne-
Re: Saab NG900 2.0t Röstelfixing/kunnostusta
Lähetetty: Su Syys 05, 2010 12:15
Kirjoittaja Janne_
Noniin takakaari saatu pintaväriin, kuvia tulee kun kerkeen ottamaan.
Kuskin ovessa on vielä pohjatöissä tekemistä. Kyllä se tästä.
-Janne-
Re: Saab NG900 2.0t Röstelfixing/kunnostusta
Lähetetty: Ti Syys 07, 2010 21:10
Kirjoittaja sisse
No hyvä että tuli kyseltyä, tonnari tuli hommattua ja kyllä on jokasesta ovesta alareuna(siellä on se kumi lista)sta ruostunut, onneksi ei näy vielä ulospäin, eli taitaa ehtiä hyvin korjaamaan. Saattaa kyllä jo tarvita pikkaisen uutta peltiä alle.
Re: Saab NG900 2.0t Röstelfixing/kunnostusta
Lähetetty: Ti Syys 07, 2010 21:37
Kirjoittaja Janne_
sisse kirjoitti:No hyvä että tuli kyseltyä, tonnari tuli hommattua ja kyllä on jokasesta ovesta alareuna(siellä on se kumi lista)sta ruostunut, onneksi ei näy vielä ulospäin, eli taitaa ehtiä hyvin korjaamaan. Saattaa kyllä jo tarvita pikkaisen uutta peltiä alle.
Ottappas noi muovijutut pois, niin voit yllättyä

Re: Saab NG900 2.0t Röstelfixing/kunnostusta
Lähetetty: To Syys 09, 2010 20:59
Kirjoittaja Mertmi
Hienoa nähdä NG900:nkin saavan saabistin ruosteenpoistohoivaa.
Senverran täytyy kantapään kautta opittua tietoa jakaa. Kannattaa hioa hitsisaumat melko tasaisiksi pyöräkaarissa ja kaikissa muissakin paikoissa joissa hitsatut alueet joutuvat kivisateeseen. Omakohtaista kokemusta on tuon 99combicoupe-projektin myötä. Vaikka paikatut alueet oli maalattu ja massattu 2006, viimetalvena (2009-2010) sain puhdistella jo ruosteita saumoista. Renkaista lentävä hiekka ja vesi hankaa koholla olevaa kohtaa muuta aluetta rajummin ja käytännössä saumat paljastuvat ensimmäisenä. Sitten ruoste pääseekin taas jylläämään ja loput voikin arvata.
Tässä vähän kuvaesimerkkejä.
kuva vasemmasta takatunkinkorvakosta 2006
Alueet hitsattiin, hiekkapuhallettiin, maalattiin ja suojailtiin.
kuva vasemmasta tunkinkorvakosta 2010
Näin vaan on ruostepeikko purrut ja pääsi ihan omia korjauksia jo parsimaan.
Alueet maalattiin 2006, mutta maali oli liian kovaa (Maston hammarite) ja se ei kestänyt kiinni. Lisäksi en vissiin saanut paikkoja riittävän puhtaiksi rasvasta, ruosteesta yms. Varsinainen helma ei näy kunnolla tuossa 2010 kuvassa, mutta senverran näkyy, että helma on mennyt ruosteeseen. Siinä oli Mastonin hammerite, ns. röpelömassa, sekä pohja ja pintamaali. Siltikään paikat eivät pysyneet suojassa... Niinpä pääsin tosiaan hitsaamaan itse korjaamiani paikkoja alle neljän vuoden päästä. Nyt valitsin alustan maaliksi kaksikomponenttisen epoksimaalin joka on tosi elastinen ja tarkoitettu auton alustan maalaukseen. Helmat maalattiin kirkkaan pellin päälle epoksilla, sitten pohjamaali, röpelömassaus, toinen pohjamaali, pintamaali, lakka ja vielä alustan massaus. On se kumma jos ei pysy nyt helmat siistinä. Pohjapuolelle tuli muille puhdistetuille alueille 2-3 kertaa epoksimaali ja alustan massaus. Pyöräkaariin alustamassaus kahteen kertaan.
Lisää meikän touhuista tuolta 99combin projektikertomuksesta. Jaoin tässä vaan omat 5 centtiäni, mitä nyt on tullut opittua alustan korjaustöistä ja peltitöistä.
Tsemppiä projektin parissa ja muillekin ruosteen kanssa painiville.

Re: Saab NG900 2.0t Röstelfixing/kunnostusta
Lähetetty: Pe Syys 10, 2010 17:46
Kirjoittaja Janne_
Kiitoksia viestistäsi !

ja yritän oppia itsekkin tekemään näitä hommia kunnolla. ja kiitoksia tsemppauksestakin!
Tällä hetkellä auto on pakkeloitu ja maalattukkin, kuvia pitäisi ottaa.
-Janne-