-85 900t8 sedan, projektin lyhyt oppimäärä.
Lähetetty: Ma Elo 23, 2010 18:49
Terve!
Jos nyt laittas tänne esille ku sain lopultaki auton liikenteeseen. Hankin siis jo vuonna 2008 369tkm ajetun otsikon mukaisen saabin ensimmäiseltä omisatajalta. Auto oli jäänyt leimaamatta ruostevaurioiden takia tai näin ainakin minun mielestä oli käynyt vaikka ed. omistaja kertoili vain jättäneensä auton tarpeettomana seisontaan...
No työ alkoi luontojaan purkamisella. Iltahommina päivätyön jälkeen muutama tunti kerralla silloin tällöin siis vei noin kaksi vuotta....
että auto valmistui. Ajatus oli tehdä käyttökunnostus ja säilyttää alkuperäinen olemus. Päällisin puolin autoon en siis tehnyt juuri mitään. Kaarien reunoja tietenkin hitsailin ja sitten maalasin. Ihan hyvä tuli vaikka lopullinen värisävy ei osunutkaan kohdalleen vaikka värikoodi löytyi ja oli vielä tankinluukku mukana kun sävyä aprikoitiin. Noh näyttelyautot erikseen. Auto oli jo kertaalleen maalattu eli siksi näyttää ihan siistiltä.
Alustan hitsaus oli vasta-alkajalle ehkä se hasteellisin varsinkin kun aloitin kylmästi takaiskarin yläpäähommilla.....
Pikkuhiljaa hommat eteni ja lopulta hitsaukset oli tehty.
Moottoria ei käytetty pois mutta pakosarja ja turbo olivat pöydällä. Muuten moottorin kunto vaikutti hyvältä. Miksi purkaa toimivaa, puretaan sitten kun hajoaa..
Verhoilun vein jo alkukesästä verhoilijalle ja sain sen nyt elokuun puolivälissä takaisin (Miehellä tuntuu olevan töitä pitkät jonot). Kattoluukun mekanismin salatkin aukenivat kun vaan otti ruuvin toisensa perään irti. Muuten verhoilu on alkuperäinen eli selvisin pesulla. Reikiä ei ollut ja ed. omistaja oli pienehkö mies kuten vaimonsakin joten istuimet ovat todella hyvässä ryhdissä.
Puskureita, umpioita jne sain klubin kautta parempia. Ehtiihän tuossa 370tkm aikana joku kolo tulla.
Nyt sitten kävin leimalla kylmästi mittaamatta päästöjä ja arvatahan sen saattoi että häkä arvot hipoi 11 kun 6,5 on jo ajokielto raja....
No ei siinä mittään suopea inssi antoi hieman säätää seosta ja lopulta saatiin velimiehen kanssa tauluun hyväksyttävät lukemat...
Nyt kelpaa mutta täytyy myöntää että hallitunkin kanssa en ihan heti ala alustahitsauksiin jos ei ole ihan pakko.
Tuolta linkin muuta kuva. -->http://kuvablogi.com/blog/18218/6/

Jos nyt laittas tänne esille ku sain lopultaki auton liikenteeseen. Hankin siis jo vuonna 2008 369tkm ajetun otsikon mukaisen saabin ensimmäiseltä omisatajalta. Auto oli jäänyt leimaamatta ruostevaurioiden takia tai näin ainakin minun mielestä oli käynyt vaikka ed. omistaja kertoili vain jättäneensä auton tarpeettomana seisontaan...

No työ alkoi luontojaan purkamisella. Iltahommina päivätyön jälkeen muutama tunti kerralla silloin tällöin siis vei noin kaksi vuotta....

Alustan hitsaus oli vasta-alkajalle ehkä se hasteellisin varsinkin kun aloitin kylmästi takaiskarin yläpäähommilla.....

Moottoria ei käytetty pois mutta pakosarja ja turbo olivat pöydällä. Muuten moottorin kunto vaikutti hyvältä. Miksi purkaa toimivaa, puretaan sitten kun hajoaa..

Puskureita, umpioita jne sain klubin kautta parempia. Ehtiihän tuossa 370tkm aikana joku kolo tulla.
Nyt sitten kävin leimalla kylmästi mittaamatta päästöjä ja arvatahan sen saattoi että häkä arvot hipoi 11 kun 6,5 on jo ajokielto raja....

Nyt kelpaa mutta täytyy myöntää että hallitunkin kanssa en ihan heti ala alustahitsauksiin jos ei ole ihan pakko.

Tuolta linkin muuta kuva. -->http://kuvablogi.com/blog/18218/6/
