9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Koskinen
"Turbo"
Viestit: 240
Liittynyt: La Touko 07, 2011 12:30
Paikkakunta: Imatra

Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.

Viesti Kirjoittaja Koskinen »

Uskaltaisin väittää että on suodatin tsekattu, kuivattu ja puhalleltu tuon jälkeen, sen jo voi maalaisjärjellä päätellä! :)

Jyri
Saab 9000 2.3T -95 Imola Red RE85
#5359 Jyri Koskinen
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.

Viesti Kirjoittaja nugge »

Koskinen kirjoitti:Uskaltaisin väittää että on suodatin tsekattu, kuivattu ja puhalleltu tuon jälkeen, sen jo voi maalaisjärjellä päätellä! :)

Jyri
Kannattaa se kuitenki vaihtaa orkkisboksiin.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
93aero
"Aero"
Viestit: 351
Liittynyt: Su Helmi 27, 2011 20:35
Paikkakunta: Oulu

Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.

Viesti Kirjoittaja 93aero »

nugge kirjoitti:
Koskinen kirjoitti:Uskaltaisin väittää että on suodatin tsekattu, kuivattu ja puhalleltu tuon jälkeen, sen jo voi maalaisjärjellä päätellä! :)

Jyri
Kannattaa se kuitenki vaihtaa orkkisboksiin.
:D Eiköhän lekenda ole tietoinen siitä kuinka "vaarallinen" kapistus tuo kartiosuodatin on.

Itsellä ei ainakaan ollut immu öljyssä kun sen purin ja putsasin. Minua ainaki lapsettaa sen verran, että mukavampi kuunnella kartion suhinoita kuin mennä hiljasesti orkkisboxin kanssa.
ex 9³ Viggen MY99
ex 9³ Aero MY02
ex 9³ ss Aero MY05
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.

Viesti Kirjoittaja nugge »

93aero kirjoitti:
nugge kirjoitti:
Koskinen kirjoitti:Uskaltaisin väittää että on suodatin tsekattu, kuivattu ja puhalleltu tuon jälkeen, sen jo voi maalaisjärjellä päätellä! :)

Jyri
Kannattaa se kuitenki vaihtaa orkkisboksiin.
:D Eiköhän lekenda ole tietoinen siitä kuinka "vaarallinen" kapistus tuo kartiosuodatin on.

Itsellä ei ainakaan ollut immu öljyssä kun sen purin ja putsasin. Minua ainaki lapsettaa sen verran, että mukavampi kuunnella kartion suhinoita kuin mennä hiljasesti orkkisboxin kanssa.
Ei nyt pelkästään se että immu olisi öljyssä, onhan noita kuivasuodattimia mutta totuus on se että se ei suodata yhtä hyvin kun paperisuodatin eikä siitä mitään tehoa saa lisää. Todennäköisesti häviää koska imuilma on paljon lämpimämpi. Ja maalaisjärki pitäs sanoa että ku hiekka/lika/orava/katukissa lyö 150k rpm pyörivään kompressoripyörään niin se ei välttämättä tykkää kauhean hyvää.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
lekenda
"Aero"
Viestit: 339
Liittynyt: Ti Loka 20, 2009 22:11

Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.

Viesti Kirjoittaja lekenda »

Kyllähän minä hyvin tietoinen olen tuon kartiosuodattimen pahimmillaan aiheuttamista vaaroista, vähän harmittikin kun ei auton mukana alkp. tullut ostettaessa, nyt se kuitenkin jo hyllystä löytyy ja tarkoitus laittaa autoon kiinni pikemmiten :)

Kytkin remontti lähestyy ja neo brossilta tilattu uusi työsylinteri, 3pvä toimitusajalla, ei huono (y) !
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Eipä ollu eibachilla saabiin jousia. 1.7.2013 on mahdollista saada... Hieman kestää :x
Täytyy sit tilata varmaan tuo maptunin 40mm setti, vai löytyy 30mm sarjaa
joltain merkiltä? Harmittaa sit jos ne raapii töyssyissä. Sulla on kyllä just hyvä tuo
rengas/madallussuhde. Mulla tosin tulee aika gynteri luukki siitä 8.5" ja 215 kumi
et tuskin ne kaariin raapii... Jotenkin olis ollu luottoa tuohon eibachiin enemmän kuin
maptunin sarjaan... Tiedä mitkä jouset ne todellisuudessa sit on...

Hetkinen, sullahan on aero ja mulla normi T7, eli maptunin mukaan aero on 10mm matalempi kuin normi 9-3, eli onko se sit nyt niin että todellinen lasku sulla on ollut 40mm, kun toi eibachi madaltaa 30mm. Missä osassa se 10mm madallus tulee aerossa?
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.

Viesti Kirjoittaja nugge »

Loyal kirjoitti:Eipä ollu eibachilla saabiin jousia. 1.7.2013 on mahdollista saada... Hieman kestää :x
Täytyy sit tilata varmaan tuo maptunin 40mm setti, vai löytyy 30mm sarjaa
joltain merkiltä? Harmittaa sit jos ne raapii töyssyissä. Sulla on kyllä just hyvä tuo
rengas/madallussuhde. Mulla tosin tulee aika gynteri luukki siitä 8.5" ja 215 kumi
et tuskin ne kaariin raapii... Jotenkin olis ollu luottoa tuohon eibachiin enemmän kuin
maptunin sarjaan... Tiedä mitkä jouset ne todellisuudessa sit on...

Hetkinen, sullahan on aero ja mulla normi T7, eli maptunin mukaan aero on 10mm matalempi kuin normi 9-3, eli onko se sit nyt niin että todellinen lasku sulla on ollut 40mm, kun toi eibachi madaltaa 30mm. Missä osassa se 10mm madallus tulee aerossa?

Tilaa Amazonista eibachit niin saat. Itelle tuli kolmessa päivässä pari sarjaa jousia.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
zuustto
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: Ti Huhti 17, 2012 20:45
Paikkakunta: Äänekoski

Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.

Viesti Kirjoittaja zuustto »

Loyal kirjoitti:Eipä ollu eibachilla saabiin jousia. 1.7.2013 on mahdollista saada... Hieman kestää :x
Täytyy sit tilata varmaan tuo maptunin 40mm setti, vai löytyy 30mm sarjaa
joltain merkiltä? Harmittaa sit jos ne raapii töyssyissä. Sulla on kyllä just hyvä tuo
rengas/madallussuhde. Mulla tosin tulee aika gynteri luukki siitä 8.5" ja 215 kumi
et tuskin ne kaariin raapii... Jotenkin olis ollu luottoa tuohon eibachiin enemmän kuin
maptunin sarjaan... Tiedä mitkä jouset ne todellisuudessa sit on...

Hetkinen, sullahan on aero ja mulla normi T7, eli maptunin mukaan aero on 10mm matalempi kuin normi 9-3, eli onko se sit nyt niin että todellinen lasku sulla on ollut 40mm, kun toi eibachi madaltaa 30mm. Missä osassa se 10mm madallus tulee aerossa?
Erohan tulee jousissa ... Aeron ja normaalin välillä . Jouset merkattu eri värisillä täplillä . Itseltä meinaan löytyy sportin jouset ja aeron jouset jotka ovat 10mm lyhyemmät kuin sportit .. :mrgreen:
Joona Järvikallio#4176
900R 2.3T -96
NG9-3 -11
NG9-5 Aero Biopower -11
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=127943
lekenda
"Aero"
Viestit: 339
Liittynyt: Ti Loka 20, 2009 22:11

Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.

Viesti Kirjoittaja lekenda »

Vähäsen uppia välillä tähänkin suuntaan !

Pari viikkoa sitten asentui Viggenin kytkin, taas on pitoja ! Jonkun ajan päästä jos menis jälleen penkkiin toteamaan todellisen voiman viinalla :)

Apurungon kierteet parista pultista pitäisi seuraavaksi korjata.

Sain juuri valmiiksi omaan autoon tulevan proton uudesta "vähän" tiukemmasta takatukikumista hieman matkittuna taliaferron versiosta ;D Tämä siis vaihtuu samassa yhteydessä apurungon kiinnityksen korjauksen kanssa juhannuksen jälkeen (?) ..Sitten kokemuksia siitä.

Tässä fotoa osasta, jota halutessa voi valmistua myös muutama ylimääräinen ;) :

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

So moro!
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
duuduu
"Hirsch"
Viestit: 953
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 20:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.

Viesti Kirjoittaja duuduu »

Laita vähän pitempi pultti tuohon poikittain. Suotta nylock mutteri, jos pultti ei yllä sinne nailon osaan.
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
lekenda
"Aero"
Viestit: 339
Liittynyt: Ti Loka 20, 2009 22:11

Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.

Viesti Kirjoittaja lekenda »

Juu tuo onkin proto joka vain niputettu jollakin, kyllä sentäs nylock idean tajuan :D
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
Vastaa Viestiin