900 NG 2.3 turbottaminen kunnon sleepperiksi
Lähetetty: Ti Maalis 15, 2011 00:11
Hei,
Projektina olisi tosiaan turbottaa vapaahengitteinen Saabiska ja saada jonkin verran enemmän tehoja irti.
Turboksi tulee T25 tai td04 riippuen saatavuudesta ja moottorinohjauksesta huolehtii MEGASQUIRT 3 turbocontrollerilla. Alustaksi Koni Sport Kit. Ulkoasu tulee pysymään täysin ennallaan. Puristussuhdetta muutetaan kansirempan yhteydessä pienemmäksi turbottamista ajatellen. Audiosta vastaa Hertz Ep2x jq Ep4 ja Focal Power 2 tie erillissarja sekä Pioneer Deh-4200.
Projekti on kyt Audion osalta hyvässä mallissa ja nyt etsitään muita osia ja osaajia.
Osalista:
Moottori:
Pakosarja (löytynyt, ei ostettu)
Downpipe (löytynyt, ei ostettu)
Turbo T25 (löytynyt, ei ostettu)
Moottorinohjaus T5 (löytynyt? Ei ostettu)
Turbotimer (etsinnässä)
Pakoputkisto (pohdinnassa)
Työstetty kansi (Työstöpaikka löytynyt, on vain niin kallista)
Alusta:
Koni Sport Kit (löytynyt, ei ostettu)
Audio:
Hertz ep2x subivahvistin (Asennettu) 13.3.2011
Peerless 12R subielementti (Asennettu) 13.3.2011
Omatekoinen subikotelo (asennettu) 13.3.2011
Hertz ep4 4-kanava vahvistin(sillataan erillissarjalle tai vaihdetaan ep4x) (ostettu, ei asennettu) 13.3.2011
Focal K2 POWER 165 KR (löytynyt, ei ostettu)
Muut:
Intel Atom pohjainen autotietokone itsetehdyssä kotelossa. (12v muuntaja puuttuu, ei asennettu.)
Näyttö autotietokoneelle.
Focal K2 KR165 Power 2-tie erillissarja(löytynyt, ei ostettu)
(löytynyt tarkoittaa siis sitä, että ko. osan myyntipaikka on löytynyt, en siis ole löytänyt kadulta
)
OSAAJIA TARVITAAN MUKAAN
Ottakaa yhteyttä yv:llä jos kiinnostusta osallistua suunnitteluun tai ihan käytännön tekemiseen talkootöillä. Projekti sijaitsee Kuopiossa.
Ostetaan asennuspalvelua ja dynotunteje
En välttämättä kaikkea osaa itse tai talkoovoimin tehdä, joten osa työstä jäisi jollekin asiantuntijalle tehtäväksi, jolle voisin jopa maksaakin jotain sopimuksen mukaan.
Projektina olisi tosiaan turbottaa vapaahengitteinen Saabiska ja saada jonkin verran enemmän tehoja irti.
Turboksi tulee T25 tai td04 riippuen saatavuudesta ja moottorinohjauksesta huolehtii MEGASQUIRT 3 turbocontrollerilla. Alustaksi Koni Sport Kit. Ulkoasu tulee pysymään täysin ennallaan. Puristussuhdetta muutetaan kansirempan yhteydessä pienemmäksi turbottamista ajatellen. Audiosta vastaa Hertz Ep2x jq Ep4 ja Focal Power 2 tie erillissarja sekä Pioneer Deh-4200.
Projekti on kyt Audion osalta hyvässä mallissa ja nyt etsitään muita osia ja osaajia.
Osalista:
Moottori:
Pakosarja (löytynyt, ei ostettu)
Downpipe (löytynyt, ei ostettu)
Turbo T25 (löytynyt, ei ostettu)
Moottorinohjaus T5 (löytynyt? Ei ostettu)
Turbotimer (etsinnässä)
Pakoputkisto (pohdinnassa)
Työstetty kansi (Työstöpaikka löytynyt, on vain niin kallista)
Alusta:
Koni Sport Kit (löytynyt, ei ostettu)
Audio:
Hertz ep2x subivahvistin (Asennettu) 13.3.2011
Peerless 12R subielementti (Asennettu) 13.3.2011
Omatekoinen subikotelo (asennettu) 13.3.2011
Hertz ep4 4-kanava vahvistin(sillataan erillissarjalle tai vaihdetaan ep4x) (ostettu, ei asennettu) 13.3.2011
Focal K2 POWER 165 KR (löytynyt, ei ostettu)
Muut:
Intel Atom pohjainen autotietokone itsetehdyssä kotelossa. (12v muuntaja puuttuu, ei asennettu.)
Näyttö autotietokoneelle.
Focal K2 KR165 Power 2-tie erillissarja(löytynyt, ei ostettu)
(löytynyt tarkoittaa siis sitä, että ko. osan myyntipaikka on löytynyt, en siis ole löytänyt kadulta

OSAAJIA TARVITAAN MUKAAN
Ottakaa yhteyttä yv:llä jos kiinnostusta osallistua suunnitteluun tai ihan käytännön tekemiseen talkootöillä. Projekti sijaitsee Kuopiossa.
Ostetaan asennuspalvelua ja dynotunteje
En välttämättä kaikkea osaa itse tai talkoovoimin tehdä, joten osa työstä jäisi jollekin asiantuntijalle tehtäväksi, jolle voisin jopa maksaakin jotain sopimuksen mukaan.