Saab 9-5 2.3t -98 ehostelua.
Saab 9-5 2.3t -98 ehostelua.
Tällaisen Sauberin ehostusta tällä kertaa. Jotain specsejä: Koni/H&R alusta, -04 aeron helmat (etulippaa kaipaa), väri: hopea. 18" ACE Hero vanteet talvirenkailla (kesävanteita odotellessa..).
Päivitellään sitä mukaan, kun autoon saadaan jotain parannuksia..
Pääsiäis viikonlopun projekti on vaihtaa vaihdelaatikkoon "redlinen mt-90" (2- huutelu kerran kera), ja moottori öljyt+suodatin myöskin. Venttiilikoppa tarvitsee uudet tiivisteliimat väliinsä. Myös etupuskuriin+maskiin tarvitsee asennella "hillityt mustat verkot", koska alkuperäiset ritilät on edellinen omistaja tuhonnut.
Päivitetyt tämän hetken tiedot (3.12.-11):
Moottori/voimansiirto:
- Wössner&t5 kanget
- KKK K24 (S60R)
- Tuubisarja
- IC & ahtoputket
- 630cc dekat
- 255 walbro
- SRE paineasetelma/jousittamaton massalevy (entinen: SPEC 3+)
- 3" putkisto, "race" -katilla
- "Mushroom" suodatin
Alusta/jarrut:
- Koni jäykkyys säädettävät iskarit
- H&R jouset
- Teräspunos jarruletkut
Pari kuvaa autosta (likainen yksilö tuolla hetkellä..) 13.10.2012:
Päivitellään sitä mukaan, kun autoon saadaan jotain parannuksia..
Pääsiäis viikonlopun projekti on vaihtaa vaihdelaatikkoon "redlinen mt-90" (2- huutelu kerran kera), ja moottori öljyt+suodatin myöskin. Venttiilikoppa tarvitsee uudet tiivisteliimat väliinsä. Myös etupuskuriin+maskiin tarvitsee asennella "hillityt mustat verkot", koska alkuperäiset ritilät on edellinen omistaja tuhonnut.
Päivitetyt tämän hetken tiedot (3.12.-11):
Moottori/voimansiirto:
- Wössner&t5 kanget
- KKK K24 (S60R)
- Tuubisarja
- IC & ahtoputket
- 630cc dekat
- 255 walbro
- SRE paineasetelma/jousittamaton massalevy (entinen: SPEC 3+)
- 3" putkisto, "race" -katilla
- "Mushroom" suodatin
Alusta/jarrut:
- Koni jäykkyys säädettävät iskarit
- H&R jouset
- Teräspunos jarruletkut
Pari kuvaa autosta (likainen yksilö tuolla hetkellä..) 13.10.2012:
Viimeksi muokannut Omituinen, La Loka 13, 2012 18:12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
#6370
Re: Saab 9-5 2.3t -98 ehostelua.
Kesävanteet pärhtivät postista; BBS CH022, ensi viikolla jos saisi renkaat vanteelle ja alle!
#6370
Re: Saab 9-5 2.3t -98 ehostelua.
Pääsiäis projektit ohi.. Vaihteistoon oli ruotsin-poika vaihtanut aikavarmasti "Red Line Light Shockproof"-öljyt (sinistä jäykkää tököttiä), nyt laatikossa mt-90 ja toiminta on huomattavasti sulavampaa.
Myös maski ja puskuri sai verkot. Venttiilikoppakin sai uudet tiivistemassat osakseen..
Kuviakin tarvitsee jossain vaiheessa räpsiä.
Myös maski ja puskuri sai verkot. Venttiilikoppakin sai uudet tiivistemassat osakseen..
Kuviakin tarvitsee jossain vaiheessa räpsiä.
#6370
Re: Saab 9-5 2.3t -98 ehostelua.
Tänään vaihdettu NGK BCR8ES tulpat @0.9mm
Osaako joku sanoa vikaa, kun joskus käynnistettäessä auto lähtee kolmella-pytyllä käyntiin --> kun antaa kaasua, auto rupeaa käymään normaalisti? Tämä siis satunnaista.
Osaako joku sanoa vikaa, kun joskus käynnistettäessä auto lähtee kolmella-pytyllä käyntiin --> kun antaa kaasua, auto rupeaa käymään normaalisti? Tämä siis satunnaista.
#6370
Re: Saab 9-5 2.3t -98 ehostelua.
Kuinka viritetty vehje on kyseessä?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Saab 9-5 2.3t -98 ehostelua.
Wössner-männät, T5-Kanget, Tuubisarja+S60R KKK K24, 3" ränni alusta loppuun, 630cc suuttimet, iso ic, walbro 255.. Nokat vakiot.jcarlson kirjoitti:Kuinka viritetty vehje on kyseessä?
#6370
Re: Saab 9-5 2.3t -98 ehostelua.
Softan tekijästä tietoa? Kasin tulpat ja 630cc suuttimet ei kauheasti kylmäkäynnistyksiä helpota ainakaan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Saab 9-5 2.3t -98 ehostelua.
Maptunin (swe) penkissä tehty softa (laput löytyy).jcarlson kirjoitti:Softan tekijästä tietoa? Kasin tulpat ja 630cc suuttimet ei kauheasti kylmäkäynnistyksiä helpota ainakaan.
#6370
Re: Saab 9-5 2.3t -98 ehostelua.
Jooh, periaatteessa siis pitäisi varmaan toimia.. Ne 630cc ruutat on aika tarkkoja siitä että sumu on kohdistettu venttiileihin nähden oikein, eli niissä se runko-osa on suhteessa itse suutinreikiin vähän miten sattuu. Pitäisi katsoa ja käännellä ne sopivasti siten, että reiät on linjassa imukanavaan nähden. Tuo ainakin auttaa sumuuntumiseen.
Kuitenkin jos ennen on käynnistynyt neljällä eikä mitään ole välissä tehty niin joku vika lienee kyseessä. Vanhoissa punaisissa DI-kaseteissa oli tyypillinenkin ongelma mutta harvemmin mustissa tullut vastaan.
Kuitenkin jos ennen on käynnistynyt neljällä eikä mitään ole välissä tehty niin joku vika lienee kyseessä. Vanhoissa punaisissa DI-kaseteissa oli tyypillinenkin ongelma mutta harvemmin mustissa tullut vastaan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Saab 9-5 2.3t -98 ehostelua.
jcarlson kirjoitti:Jooh, periaatteessa siis pitäisi varmaan toimia.. Ne 630cc ruutat on aika tarkkoja siitä että sumu on kohdistettu venttiileihin nähden oikein, eli niissä se runko-osa on suhteessa itse suutinreikiin vähän miten sattuu. Pitäisi katsoa ja käännellä ne sopivasti siten, että reiät on linjassa imukanavaan nähden. Tuo ainakin auttaa sumuuntumiseen.
Kuitenkin jos ennen on käynnistynyt neljällä eikä mitään ole välissä tehty niin joku vika lienee kyseessä. Vanhoissa punaisissa DI-kaseteissa oli tyypillinenkin ongelma mutta harvemmin mustissa tullut vastaan.
Välissä ei ole mitään ropailtu, mutta auto siis tehnyt tätä kokoajan kun on ollut minulla hallussa.. Tarvitsee nuo suuttimet ottaa irti ja linjata imukanavien kanssa, jos ei auta niin sitten lisää toimenpiteitä.
Auto toimii kumminkin ajossa erinomaisesti (ei minkään näköisiä nykimisiä tai muuta vastaavaa pitkissäkään vedoissa..).
#6370
Re: Saab 9-5 2.3t -98 ehostelua.
Päivitellään tätä rojektia:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=116824
Semmosta ongelmaa oli sauberissa... -> Specin kytkinlevyssä vielä pintaa, mutta kaksi jousta oli katki... Työsylinteri oli täysin antautunut.
Tilalle tuli SRE asetelma (on muuten jäykkä, verrattuna spec:iin), SRE jousittamaton masselevy, orkkis työsylinteri ja samalla vaihdettiin stefat myös. Nyt pelittää hienosti.
Myös asennettiin Defan -lohkolämppäri, haaroineen.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=116824
Semmosta ongelmaa oli sauberissa... -> Specin kytkinlevyssä vielä pintaa, mutta kaksi jousta oli katki... Työsylinteri oli täysin antautunut.
Tilalle tuli SRE asetelma (on muuten jäykkä, verrattuna spec:iin), SRE jousittamaton masselevy, orkkis työsylinteri ja samalla vaihdettiin stefat myös. Nyt pelittää hienosti.
Myös asennettiin Defan -lohkolämppäri, haaroineen.
#6370
Re: Saab 9-5 2.3t -98 ehostelua.
Siispä tarvii uudestaan miettiä minkä kytkimen hankkii, olin juuri ajatellut
tuota spec:kin kytkintä.
Femmaan talvella uusi moottori: t5 kone portatulla kannella b202 nokilla tuubipakosarjalla
ja isommalla pakokaasujarrulla, nyt garret 3/4(vaihtuu ehkä holsettiin),suuttimet 870 dekat
Onko kellään kokemusta sahcs race kytkimestä.
tuota spec:kin kytkintä.
Femmaan talvella uusi moottori: t5 kone portatulla kannella b202 nokilla tuubipakosarjalla
ja isommalla pakokaasujarrulla, nyt garret 3/4(vaihtuu ehkä holsettiin),suuttimet 870 dekat
Onko kellään kokemusta sahcs race kytkimestä.
Saab 9-5 wagon se (on trendikästä olla Biopower)
Saab 9-5 Linear Wagon (stg 4)
Saab 9-5 Linear Wagon (stg 4)
Re: Saab 9-5 2.3t -98 ehostelua.
Kuulostaa vakuuttavalta paketilta. Nyt muutaman päivän olen ajellut tuolla sachs:in kytkimellä, niin ei voi muuta kuin suositella!saapas77 kirjoitti:Siispä tarvii uudestaan miettiä minkä kytkimen hankkii, olin juuri ajatellut
tuota spec:kin kytkintä.
Femmaan talvella uusi moottori: t5 kone portatulla kannella b202 nokilla tuubipakosarjalla
ja isommalla pakokaasujarrulla, nyt garret 3/4(vaihtuu ehkä holsettiin),suuttimet 870 dekat
Onko kellään kokemusta sahcs race kytkimestä.
#6370
Re: Saab 9-5 2.3t -98 ehostelua.
Tarttis varmaan niitä kuvia pikkuhiljaa räpsiä...
Eli pientä remppaa ollut ->
- Startti vaihdettu (oli maadoitus vika, eli "turha" ostos).
- Pakosarja repesi (mig-sauma riitti tähän), vielä uudet "lämpönauhat" pakosarjan ympärille pitäisi kietoa..
Projektia ->
- 870cc siemens dekat tilattu, kun ruutat saapuu siirtyminen RE85:sen käryiseen maailmaan..
- Etujarru remonttia syksymälle.. (Porsche 996 4-mäntä satulat, 345mm turbo-x levyt..)
Eli pientä remppaa ollut ->
- Startti vaihdettu (oli maadoitus vika, eli "turha" ostos).
- Pakosarja repesi (mig-sauma riitti tähän), vielä uudet "lämpönauhat" pakosarjan ympärille pitäisi kietoa..
Projektia ->
- 870cc siemens dekat tilattu, kun ruutat saapuu siirtyminen RE85:sen käryiseen maailmaan..
- Etujarru remonttia syksymälle.. (Porsche 996 4-mäntä satulat, 345mm turbo-x levyt..)
#6370