Sivu 1/1

Kuuppa Back To Business? "Stage 2"?

Lähetetty: Pe Touko 27, 2011 11:46
Kirjoittaja MikkiV4
Polte kuupalla ajamiseen on nyt kasvanut siihen pisteeseen, että on pakko ryhtyä suunnittelemaan josko 5 vuotta maannut vanhus saataisiin takaisin liikenteeseen.

Kyseessä siis 2001-2006 arkikäytössä ollut vuoden -76 ysikutonen. Ao. linkissä hieman tietoja autosta entisessä "loistossaan" ("Stage 1"). Aikoinaan auto jäi seisomaan "arkiajosta" moottorin oljynpaineongelmien takia.
http://www.minunauto.com/auto/144

Vaiheessa 1 olisi tarkoitus tutkia/herkistellä/korjata auto katsastuskuntoon. Työsarka riippuu pitkälti ajan hampaan tekemistä kepposista. Auto on seissyt vaihtelevissa olosuhteissa (lato/halli/kuivaamo/piha), joten yllätyksiäkin saattaa ilmetä. Autoa on käytetty/ajettu n. kerran vuodessa, joten käyntiinlaitto ja jarrujen yms. herkistely suoritetaan ensin "koeajolla". Sitten vapaakytkinvikainen laatikko menee vaihtoon sekä kone vaihdetaan näillänäkymin aluksi vakiomyllyyn nykyisen koneen oljynpaineongelman takia (tn. laakerivika).

Vaiheessa 2 suunnitelmissa on ulkokuoren fiksaus sekä "Stage 2"-voimalaitteen asentaminen. Tarkoittaen perus ~1800cc yhdellä kaasarilla, kevyellä vauhtipyörällä sekä muutetuilla kansilla&nokalla. Vanhasta kokoonpanosta hyödynnetään tn. kannet, nokka (280ast.), vauhtipyörä, prikattu kytkin sekä Simons-putkisto (jos vielä ehjä).

Hankintalistalla on tällä hetkellä ainakin (saa tarjota osia jos löytyy, esim. YV):
- Isolohko moottori/alakerta/kampiakseli. Riippuen mitä sattuu löytymään kone joko ostetaan kokonaisena tai rakennetaan "alusta asti". *tulossa*
- Hyväkuntoinen vaihdelaatikko, muutetut välitykset plussaa. *hommattu*
- Mahdollisesti lokasuojat joka nurkkaan, lasikuitu?
- Passeli virikaasutin. *Weber 40 IDF testissä*
- jne,

Lista päivittyy ja pitenee varmasti vielä huomattavasti.
Aikataulu: God Only Knows.. =)
Tulevaisuus: Stage 3?...Stage 4? :twisted:
HUOM: Projekti on siis alussa ja ns. suunnitteluasteella, pyrin päivittelemään tätä ketjua kun asiat merkittävästi etenee.

Re: Kuuppa Back To Business? "Stage 2"?

Lähetetty: Pe Touko 27, 2011 17:03
Kirjoittaja Juha K
Hyvä homma. Ei näitä tuolla liikenteessä liikaa pyöri.

Re: Kuuppa Back To Business? "Stage 2"?

Lähetetty: Pe Touko 27, 2011 20:45
Kirjoittaja MikkiV4
Into piukassa painelin tänään säilytyspaikalle, tarkoituksena pikku ajelu ym. tutkiskelu. Perillä huomasin että taskussa oli väärä bensatankin korkin avain joten käynnistelyt jäi siihen. :oops:

Pari kuvaa eiliseltä tutkimusretkeltä:
http://aijaa.com/v.php?i=005598105112.jpg
http://aijaa.com/v.php?i=006688105113.jpg
http://aijaa.com/v.php?i=007818105110.jpg
http://aijaa.com/v.php?i=002198105111.jpg
http://aijaa.com/v.php?i=002858105124.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=006878104923.jpg

Lokarit alkaa kuoriutumaan paikkapaikoin, muuten ei pinnassa isompia hätiä. Kunhan tuon saa liikkeelle ja ajettua montun päälle pääsee tutkiskelemaan pohjan kuntoa (massattu kyllä jonkin aikaa ennen seisontaa). Konehuone oli murheellisen näköinen, ei tosin haittaa kun kone ja laatikko nousee pois jokatapauksessa ennen mahdollista katsastusta.

Muutamille Ford-harrastajille laiteltu kyselyitä isolohkoista sekä pari kaasarikandidaattiakin on jo ilmaantunut. Koneistamon sedät on työmatkalla joten sieltä ei vielä saatu sen kummempaa dataa. Myös laatikkokauppias Keski-Suomesta ilmoittautui jo.. :)

Re: Kuuppa Back To Business? "Stage 2"?

Lähetetty: La Touko 28, 2011 18:47
Kirjoittaja Suppari
Multa löytyy kierros uuden veroisia lokareita+jotain erillisiä suojia. Hinta kallis ja vain nouto.

Re: Kuuppa Back To Business? "Stage 2"?

Lähetetty: Su Touko 29, 2011 15:39
Kirjoittaja saba90
Ja mulla ois tiedossa konepeltejä

Re: Kuuppa Back To Business? "Stage 2"?

Lähetetty: To Kesä 02, 2011 16:57
Kirjoittaja MikkiV4
Pientä edistystä osarintamalla, laatikko tarttui mukaan WST:sta ja 1700cc kone Ford Granadasta/Consulista on tulossa tällä tietoa ensiviikolla. Myös kaasuttimista on käyty keskusteluja, katsotaan mikä lopulta pellin alle päätyy (vahvimmilla Weber 40 IDF).