Here goes nothing:
Esipuhe
Projektiautona siis 900 i8 -87 jota on tarkoitus päivitellä kaikin puolin paremmaksi, pikkujutut kuten mukavampi sisusta, sävy&sähkölasit vaihdettu on tehty. Sähköpeilit ja k-lukko odottaa asentajaansa. Airflow etupuskuri paikoillaan lampunpesimillä. Talvea varten myös helposti irroitettava lisävalopatteristo asennettu. Talvi -04-05 on tarkoitus ajaa i8 tekniikalla ja kasata T16 kesäksi tai vaikka ensi jouluksi
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jotain tämänsuuntaisia tavoitteita asetettu: akku ilmanputsarikotelon paikalle, punotut öljyletkut(?)
konehuoneen maalaus (valkoinen?), vakaajien pesu+maalaus, imusarjan kiilloitus/maalaus, iso 3"< downpipe, 3" putkisto, alupäätyinen-ic(?), kivat alipaineletkut
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
6.7.2004
Tehtyjä toimenpiteitä
Projekti aloitettu noin viikko sitten purkamalla sisustaa. Tänään aloitin tutkimalla ruostetilanteet piilossa olevista paikoista. Hioin myös ovissa olleen ruosteen pois selvittääkseni niiden vakavuuden. Oven nurkassa läpireikä, samaten vastakkaisella puolella korissa. Oven helmat hieman ohentuneet, hitsaus ei pakollista oviin, koriin pitää hieman räkiä. Kuskin jalkatilasta vedenpoistopropun vierestä löytyi tähän mennessä peukalonpään kokoinen reikä, toivottavasti ei paljon suurene. Toivotaan että paikka on helppo hitsata. Mikäli näin on, homma hoitunee muutamassa tunnissa.
Selvittelin myös sähköjä leluille, ikkunoille löytyy liittimet, ainakaan kuskin oveen ei mennyt johtoa. Eiköhän johdot selviä lisää myös kojelaudan sisällä kun mittaristo vaihtuu turbon vastaavaan. Melko varmasti hyvin tehdyt mittaripohjat tulevat löytymään mittaristosta. Mikäli eivät tyydytä täysin, annan olla vakiot. Ovipahveihin asennetaan kotelot 6.5? elementeille, jakosuotimien paikkaa harkittu keskikonsolin sisään.
Pohdintaa
Tein illan aikana melko varman ostopäätöksen. Soitan huomenna autosta ja katsotaan mihin hintaan auto irtoaa ja millä varusteilla, vaiko onko jo myyty. Luovuttaja auto on 460tkm ajettu ja kansipahvivikainen. Hyvää on alumiinipäätyinen IC jonka saa varmasti myytyä. Koneesta löytyy tuiki tärkeät osat kuten ohj. tehostimen palikat, pakosarja, LH-jet, APC yms. Koneen hihnapyörä väpättää, otetaan i8:sta korvaava. Mikäli kone on aivan hoto, korvaavia koneita löytyy markkinoilta, hinnat alk. 200e.
Päätin että syyläri saa vaihtua kun kone nousee pois. Valkoiset vilkut ovat loppusilaus ja piste i:n päälle, eli asennetaan vasta kun auto on muuten täysin valmis.
Kun kone nousee pois luovuttaja-autosta, se puretaan melko osiksi, putsataan huolellisesti sekä maalataan. Myös kansipahvi vaihdetaan sekä plaanataan kansi. Samalla pitäisi selvittää stefojen kunto. Ehkä myös männät otetaan pois jotta niiden kuluneisuus saadaan selville. Usko koneen kuntoon on kuitenkin hyvä koeajon perusteella, kävi tasaisesti ja ilman ylimääräisiä ääniä. Tosin jokin vikisi tyhjäkäynnillä, laturi, vesipumppu ?
Motonetista ostoslistalla moottorinosturi, á 149,-.
28.9.2004
Suunnitelmat menivät uusiksi kaikin puolin, ei tullut autoa, ei tullut nosturia ja silti rahat loppu
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Koria - johon tekniikka vaihdetaan ? on hitsattu ja maalattu, paljon enemmän kuin oli tarkoitus. Mm. molemmat takakotelot vakiopaikoista olivat pehmeitä, oikean puolen oven alareunan sai tehdä uusiksi. Molemmille puolille etujalkatiloissa tuli kämmenen kokoiset reiät kun poisti heikon pellin. Kuskin oven alareuna maalattu, tuli yllättävän hyvä jopa spraypullollakin. Konepellin kulmaan saatu vakioväri pakkelin päälle, riittää toistaiseksi. Alusta ja pyöräkotelot odottaa tukevaa öljyämistä ja massausta.
Yksi ylikoko-lohko mäntineen tuli hankituksi hintaan 0 euroa. Koneen kunto täysin auki, tutkitaan. Kaupanpäälle tuli sedanin kori ja pisteosaa. Toinen varaosa-auto pitäisi hakea vielä josta talteen otetaan ainakin ahdin ja APC, mahdollisesti myös lohko+männät (kilometrejä ~250tkm).
11.10.2004
Molemmat autot nyt tallessa ja turvassa. Viimeisempää, kokonaista autoa koitettiin käynnistää, aika hiljaista oli, varsinkin kun kytkinsylinteri paljastui korkanneeksi. Ihmekös tuo ihan horolla akulla ja pitkään seisseenä. Ei saatu käyntiin, eli purkuun vaan suoraan. Tarvittavat osat talteen, sitten mieluiten auton säilöntä loppuine osineen johonkin. Ellei onnistuu, osien talteen ottoa isolla kädellä, eihän hyvää osaa sovi haaskata
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jänskättää että mahtaako kummastakaan lohkosta+männistä tulla kalua. Tulee tai ei, sou not, projekti etenee rauhaksiin.
Pyöräkoteloiden pohjat tehty Dinitrol ML:llä ja toinen puoli massattu Dinitrolon ja Tectylin aineilla, pitänee jatkaa Tectylin bitumipohjaisella
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)