"Kiertopalkinnon" pelastus. 4pyörä suuntaus tehty.

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1824
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

"Kiertopalkinnon" pelastus. 4pyörä suuntaus tehty.

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Tuli tuossa v-loppuna palattua OG900 kantaan, -90 T16 5d muodossa.
Siirtolapuilla tuli ajettua se 400km ja sen ainakin moitteitta toimi.

Kyseessä on tuo pitkin Suomea kiertänyt "Teinirassi".
Rekkari FAH-*** ja väri punainen.

Muistaakseni auto ollut jollain foorumilaisellakin :roll:

Sitten asiaan:
-Sisusta pommin jäljiltä, tai pahempikin kenties. Poimintoja:
Kattoverhoilu täynnä niittejä, lisämittareita joka paikassa (mikään ei edes toimi),
Hattuhyllyssä kajari reikiä, tupliksen ratti, nopeusmittarin vaijeri katkottu, valokatkaisijan paikalla ahtomittari, mikään mittari valo ei pala, bensamittari ei toimi...
-Takavalot, rekkari valot, hätävilkut osittain mykkänä :roll:
-Ajovaloja maalattu mustalla sprayllä. :twisted: :twisted:
Enempää en jaksa kirjoittaa :evil: :D

Hyviä asioita:
-3" putki, Katti ja DP.
-Täysalumiininen välijäähy hyvillä ahtoputkilla + klemmareilla.
-Pate racingin dumppi ja isompi imuputki.
-Napakka vaihteisto, uusi kytkin, siististi käyvä kone (Ei naputa edes kylmänä 8)
-Akku takakontissa.
-Kori kohtuu hyvä.

Leima mennyt umpeen.
Tarkoitus tässä kasata tuo käyttökuntoon ja leimata, mukavan oloinen peli kunnossa olevana.

Kuvia tulossa lähipäivinä 8)
Viimeksi muokannut Suabisti, Su Loka 02, 2011 03:12. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2956
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: "Kiertopalkinnon" pelastus.

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Asiallista! Vaadimme myös kuvia :D

Onko mitään sen kummempia suunnitelmia, tuleeko yhtä rakenneltu kuin siitä mustasta?
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1824
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Re: "Kiertopalkinnon" pelastus.

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Noniin, tässä vajaassa viikossa on tullut värkkäiltyä seuraavanlaisesti:

-Bleedi asennettu, alipaineletkuja vaihdettu, mankkuvena/ylipainekytkin "viritys" poistettu.
-Sisälle: Kaikki mittariston polttimot uusittu, kytketty lisämittarit toimimaan, takavalot kytketty uudestaan(toimii), hätävilkut toimii yms, yms.
-Ulkoa: Puskurit fiksailtu, umpiot vaihdettu(eteen ja taakse), Kromimaski laitettu keulalle, yms pientä.

Hyvin tuntuu vetävä tuo, nyt kun sai ahdot ja dumpin säädettyä 8)

Tarina jatkuu, seuraavassa jaksossa kuviakin luvassa :)
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1824
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Re: "Kiertopalkinnon" pelastus. KUVIA.

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Länsirintamalta jotain uutta.
-KAIKKI Valot, vilkut, mittarivalot toimii :)
-Mittaritkin kytketty toimimaan 8)
-Kaikkea pientä.

KUVAT:

http://kuvablogi.com/nayta/3147562/
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2956
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: "Kiertopalkinnon" pelastus. KUVIA.

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Hyvältä näyttää, joko kohta on leimakunnossa? :) Yllättävän hyvän näköinen ilman noita kylkilistojakin

Heh, tuli kuvia katellessa jo ikävä omaa vanhaa satkua.. turbo-satkuissa vaan on sitä jotain :)
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Re: "Kiertopalkinnon" pelastus. KUVIA.

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Et ottanu kuvia maalatuista umpioista ja niitten valotehosta pimeällä? Olis ollu kiinnostava ;)
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1824
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Re: "Kiertopalkinnon" pelastus. KUVIA.

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Jeps, muutama ehtoo tuossa meni harrastaessa :)
Tuloksilla:
-Uusi peruutusvalokytkin.
-Uusi BMC Vapaavirtaussuodin.
-Uudet platinatulpat, uudet kiilahihnat 3kpl, etu ja sivuvilkut, takakaari fiksailtua, yms, yms.

Tuossa uusin kuosi:

http://kuvablogi.com/nayta/3173624/

PS. Taisipa tästä tulla pitoauto :wink:
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1824
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Re: "Kiertopalkinnon" pelastus. Päästö-ongelmat.

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Auto alkaa olla siinä kunnossa, että voisi jo konttorilla käydä.
MUTTA, ei meinaa millään saada päästöistä läpi.

Pahimpana ongelmana on CO-Arvo.
Monta osaa on jo kokeiltu vaihtaa, uusia, säätää, kääntää yms. ei vaan tulosta :(

Ainoa mikä tulee enään mieleen, niin ilmamassamittari.
Onko kellään ollut aiheuttanut viallinen immu moista ilmiötä?

Jos täältä foorumilta löytyy tämän Satkun vanhoja omistajia, niin voisi vaikka laittaa yv:tä, jos on jokin "pikku-kikka", millä tuon päästölapun saisi.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: "Kiertopalkinnon" pelastus. Päästö-ongelmat.

Viesti Kirjoittaja wesku »

Suabisti kirjoitti: Ainoa mikä tulee enään mieleen, niin ilmamassamittari.
Onko kellään ollut aiheuttanut viallinen immu moista ilmiötä?
On ainakin tonnarissa tullut ihmeteltyä immua jolla näyttää käyvän ihan hyvin mutta päästöjä ei saa säädettyä kohdalleen.
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7380
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: "Kiertopalkinnon" pelastus. Päästö-ongelmat.

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Toi on varmaan kattipeli lucaksella?
Immun säätöhän ei pitäis vaikuttaa mihinkään...

Joskus noista on helissy vuosien saatossa katista sisuskalut irti.

Kisakatil oma ex-ässä vaati huomattavaa lämmitystä että sai arvot kohilleen, siinä on jakoketju aika venyny mikä sekään ei varmasti paranna tilannetta.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1824
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Re: "Kiertopalkinnon" pelastus. Päästö-ongelmat.

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Jännä homma tosiaan.

Tuota Immua epäilen, koska sitä on ilmeisesti joku räpeltänyt, kun se kylkeen tuleva kumitutti aika rispaantunut.

3" kisakatti löytyy. Itse en sitä oikein epäile, kun ei ole hirveen vanha.

Ihme juttu, kun itelle ei ole ikään 16venaista Saabia, mikä käy niin nätisti, mutta ei näytä paljon lohduttavan :roll:
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: "Kiertopalkinnon" pelastus. Päästö-ongelmat.

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Tyhmä kysymys, mutta onko katti poljettu kunnolla lämpimäksi ennen mittausta? Kaverin autossa myös päästöt aivan päin honkia kylmänä 3" DP ja kisakatti. :roll:
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7380
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: "Kiertopalkinnon" pelastus. Päästö-ongelmat.

Viesti Kirjoittaja tetammi »

KAPU2 kirjoitti:Tyhmä kysymys, mutta onko katti poljettu kunnolla lämpimäksi ennen mittausta? Kaverin autossa myös päästöt aivan päin honkia kylmänä 3" DP ja kisakatti. :roll:
Samaa tuossa aiemmin tarkoitin, tuon kanssa siis ei voi autoo sammuttaa hetkeksikään polkemisen ja testin välil.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Wagonisti
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: La Elo 11, 2007 12:44
Paikkakunta: Äänekoski

Re: "Kiertopalkinnon" pelastus. Päästö-ongelmat.

Viesti Kirjoittaja Wagonisti »

Kannattaa varmaan teettää tuo pakokaasun mittaus jossain korjaamolla eikä katsastuksen yhteydessä. Ne kun monesti tekevät sen testin niin, että menee läpi eikä vaan testaamisen pakosta. Itellä ainakin moinen kokemus männä vuosilta N****n merkkisen henkilökuljettimen kanssa. Testaajakin sanoi -Piti hieman huokutella ja sopiva hetki välitä kun tuloksen printtasi, että sai sopivat arvot lapulle.
Silloin jäi hyvä fiilis.

Ihan niin kuin tänään kun femma meni katsastuksesta läpi ilman huomautuksia :)
Ahdonvoimaa
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10299
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: "Kiertopalkinnon" pelastus. Päästö-ongelmat.

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kokeile vaihtaa uudet öljyt koneeseen. Huohotus käryt lisäytyy öljyjen vanhetessa. Toki testerissä voit kokeilla mitä ne huohottimen kautta menevät höyryt tekee. Ota se venttiilikopan nippa irti ja pane peukalo tulpaksi siihen. Näin kone ei ime huohotus käryjä ja peukku estää konetta imemästä ilmaa ohi immun.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin