Sivu 1/3

"Kiertopalkinnon" pelastus. 4pyörä suuntaus tehty.

Lähetetty: Ma Heinä 11, 2011 21:49
Kirjoittaja Suabisti
Tuli tuossa v-loppuna palattua OG900 kantaan, -90 T16 5d muodossa.
Siirtolapuilla tuli ajettua se 400km ja sen ainakin moitteitta toimi.

Kyseessä on tuo pitkin Suomea kiertänyt "Teinirassi".
Rekkari FAH-*** ja väri punainen.

Muistaakseni auto ollut jollain foorumilaisellakin :roll:

Sitten asiaan:
-Sisusta pommin jäljiltä, tai pahempikin kenties. Poimintoja:
Kattoverhoilu täynnä niittejä, lisämittareita joka paikassa (mikään ei edes toimi),
Hattuhyllyssä kajari reikiä, tupliksen ratti, nopeusmittarin vaijeri katkottu, valokatkaisijan paikalla ahtomittari, mikään mittari valo ei pala, bensamittari ei toimi...
-Takavalot, rekkari valot, hätävilkut osittain mykkänä :roll:
-Ajovaloja maalattu mustalla sprayllä. :twisted: :twisted:
Enempää en jaksa kirjoittaa :evil: :D

Hyviä asioita:
-3" putki, Katti ja DP.
-Täysalumiininen välijäähy hyvillä ahtoputkilla + klemmareilla.
-Pate racingin dumppi ja isompi imuputki.
-Napakka vaihteisto, uusi kytkin, siististi käyvä kone (Ei naputa edes kylmänä 8)
-Akku takakontissa.
-Kori kohtuu hyvä.

Leima mennyt umpeen.
Tarkoitus tässä kasata tuo käyttökuntoon ja leimata, mukavan oloinen peli kunnossa olevana.

Kuvia tulossa lähipäivinä 8)

Re: "Kiertopalkinnon" pelastus.

Lähetetty: Ti Heinä 12, 2011 10:38
Kirjoittaja 99 GL
Asiallista! Vaadimme myös kuvia :D

Onko mitään sen kummempia suunnitelmia, tuleeko yhtä rakenneltu kuin siitä mustasta?

Re: "Kiertopalkinnon" pelastus.

Lähetetty: Ma Heinä 18, 2011 21:32
Kirjoittaja Suabisti
Noniin, tässä vajaassa viikossa on tullut värkkäiltyä seuraavanlaisesti:

-Bleedi asennettu, alipaineletkuja vaihdettu, mankkuvena/ylipainekytkin "viritys" poistettu.
-Sisälle: Kaikki mittariston polttimot uusittu, kytketty lisämittarit toimimaan, takavalot kytketty uudestaan(toimii), hätävilkut toimii yms, yms.
-Ulkoa: Puskurit fiksailtu, umpiot vaihdettu(eteen ja taakse), Kromimaski laitettu keulalle, yms pientä.

Hyvin tuntuu vetävä tuo, nyt kun sai ahdot ja dumpin säädettyä 8)

Tarina jatkuu, seuraavassa jaksossa kuviakin luvassa :)

Re: "Kiertopalkinnon" pelastus. KUVIA.

Lähetetty: Pe Heinä 22, 2011 16:27
Kirjoittaja Suabisti
Länsirintamalta jotain uutta.
-KAIKKI Valot, vilkut, mittarivalot toimii :)
-Mittaritkin kytketty toimimaan 8)
-Kaikkea pientä.

KUVAT:

http://kuvablogi.com/nayta/3147562/

Re: "Kiertopalkinnon" pelastus. KUVIA.

Lähetetty: La Heinä 23, 2011 18:00
Kirjoittaja 99 GL
Hyvältä näyttää, joko kohta on leimakunnossa? :) Yllättävän hyvän näköinen ilman noita kylkilistojakin

Heh, tuli kuvia katellessa jo ikävä omaa vanhaa satkua.. turbo-satkuissa vaan on sitä jotain :)

Re: "Kiertopalkinnon" pelastus. KUVIA.

Lähetetty: Ti Elo 02, 2011 12:27
Kirjoittaja liteFun
Et ottanu kuvia maalatuista umpioista ja niitten valotehosta pimeällä? Olis ollu kiinnostava ;)

Re: "Kiertopalkinnon" pelastus. KUVIA.

Lähetetty: Su Elo 07, 2011 20:07
Kirjoittaja Suabisti
Jeps, muutama ehtoo tuossa meni harrastaessa :)
Tuloksilla:
-Uusi peruutusvalokytkin.
-Uusi BMC Vapaavirtaussuodin.
-Uudet platinatulpat, uudet kiilahihnat 3kpl, etu ja sivuvilkut, takakaari fiksailtua, yms, yms.

Tuossa uusin kuosi:

http://kuvablogi.com/nayta/3173624/

PS. Taisipa tästä tulla pitoauto :wink:

Re: "Kiertopalkinnon" pelastus. Päästö-ongelmat.

Lähetetty: Ke Elo 10, 2011 04:29
Kirjoittaja Suabisti
Auto alkaa olla siinä kunnossa, että voisi jo konttorilla käydä.
MUTTA, ei meinaa millään saada päästöistä läpi.

Pahimpana ongelmana on CO-Arvo.
Monta osaa on jo kokeiltu vaihtaa, uusia, säätää, kääntää yms. ei vaan tulosta :(

Ainoa mikä tulee enään mieleen, niin ilmamassamittari.
Onko kellään ollut aiheuttanut viallinen immu moista ilmiötä?

Jos täältä foorumilta löytyy tämän Satkun vanhoja omistajia, niin voisi vaikka laittaa yv:tä, jos on jokin "pikku-kikka", millä tuon päästölapun saisi.

Re: "Kiertopalkinnon" pelastus. Päästö-ongelmat.

Lähetetty: Ke Elo 10, 2011 05:36
Kirjoittaja wesku
Suabisti kirjoitti: Ainoa mikä tulee enään mieleen, niin ilmamassamittari.
Onko kellään ollut aiheuttanut viallinen immu moista ilmiötä?
On ainakin tonnarissa tullut ihmeteltyä immua jolla näyttää käyvän ihan hyvin mutta päästöjä ei saa säädettyä kohdalleen.

Re: "Kiertopalkinnon" pelastus. Päästö-ongelmat.

Lähetetty: Ke Elo 10, 2011 12:22
Kirjoittaja tetammi
Toi on varmaan kattipeli lucaksella?
Immun säätöhän ei pitäis vaikuttaa mihinkään...

Joskus noista on helissy vuosien saatossa katista sisuskalut irti.

Kisakatil oma ex-ässä vaati huomattavaa lämmitystä että sai arvot kohilleen, siinä on jakoketju aika venyny mikä sekään ei varmasti paranna tilannetta.

Re: "Kiertopalkinnon" pelastus. Päästö-ongelmat.

Lähetetty: Ke Elo 10, 2011 13:32
Kirjoittaja Suabisti
Jännä homma tosiaan.

Tuota Immua epäilen, koska sitä on ilmeisesti joku räpeltänyt, kun se kylkeen tuleva kumitutti aika rispaantunut.

3" kisakatti löytyy. Itse en sitä oikein epäile, kun ei ole hirveen vanha.

Ihme juttu, kun itelle ei ole ikään 16venaista Saabia, mikä käy niin nätisti, mutta ei näytä paljon lohduttavan :roll:

Re: "Kiertopalkinnon" pelastus. Päästö-ongelmat.

Lähetetty: Ke Elo 10, 2011 13:46
Kirjoittaja KAPU2
Tyhmä kysymys, mutta onko katti poljettu kunnolla lämpimäksi ennen mittausta? Kaverin autossa myös päästöt aivan päin honkia kylmänä 3" DP ja kisakatti. :roll:

Re: "Kiertopalkinnon" pelastus. Päästö-ongelmat.

Lähetetty: Ke Elo 10, 2011 13:50
Kirjoittaja tetammi
KAPU2 kirjoitti:Tyhmä kysymys, mutta onko katti poljettu kunnolla lämpimäksi ennen mittausta? Kaverin autossa myös päästöt aivan päin honkia kylmänä 3" DP ja kisakatti. :roll:
Samaa tuossa aiemmin tarkoitin, tuon kanssa siis ei voi autoo sammuttaa hetkeksikään polkemisen ja testin välil.

Re: "Kiertopalkinnon" pelastus. Päästö-ongelmat.

Lähetetty: Ke Elo 10, 2011 15:55
Kirjoittaja Wagonisti
Kannattaa varmaan teettää tuo pakokaasun mittaus jossain korjaamolla eikä katsastuksen yhteydessä. Ne kun monesti tekevät sen testin niin, että menee läpi eikä vaan testaamisen pakosta. Itellä ainakin moinen kokemus männä vuosilta N****n merkkisen henkilökuljettimen kanssa. Testaajakin sanoi -Piti hieman huokutella ja sopiva hetki välitä kun tuloksen printtasi, että sai sopivat arvot lapulle.
Silloin jäi hyvä fiilis.

Ihan niin kuin tänään kun femma meni katsastuksesta läpi ilman huomautuksia :)

Re: "Kiertopalkinnon" pelastus. Päästö-ongelmat.

Lähetetty: Ke Elo 10, 2011 22:20
Kirjoittaja Mertmi
Kokeile vaihtaa uudet öljyt koneeseen. Huohotus käryt lisäytyy öljyjen vanhetessa. Toki testerissä voit kokeilla mitä ne huohottimen kautta menevät höyryt tekee. Ota se venttiilikopan nippa irti ja pane peukalo tulpaksi siihen. Näin kone ei ime huohotus käryjä ja peukku estää konetta imemästä ilmaa ohi immun.