Sivu 1/8

9K 2.3 Turbo CSE -94

Lähetetty: Ke Heinä 27, 2011 20:57
Kirjoittaja exclusive
Elikkä pitkään harrastellut ja ajellut opeleilla ja nyt ajattelin kokeilla saabia moottorien maineen vuoksi.
Nettiautossa selailin useita viikkoja eriläisiä vaihdokkeja (ainoastaan turbo saabeja) ja läheltä löytyi kohtuu hintaan 304tkm ajettu "tonnari" kaikilla? muilla herkuilla muttei kattoluukulla ja nahkapenkeillä.

Tarkoitus olisi parantaa hieman valmiiksi siistiä tonnarin ulkonäköä :D ,musiikkipuolta ehkä päivitellään orkkis kajareista hieman laadukkaampiin ja myöhemmin keskitytään enemmän kulkupuoleen.

heti kun auton hain niin melkeenpä samalla reissulla hain kaverilta Keskin KT8:t kokoa 9Jx17 ET25 215/40 kumeilla..taakse nuo ei ihan kivuttomasti alle mennyt ja niin jouduinkin ottamaan sen käsijarruvaijerin tuenta härdellin pois tukivarresta ja vanteista reunapainot veks :D ja johan sopi, tarviii vielä ostaa 8-10mm spacerit taakse niin on hyvä.

Listaa tehdyistä muutoksista:

-Keskin KT8 9Jx17 ET25 + 215/40 VAIHTUI MAK X-treme 8Jx19" ET18 + 225/35 ja 235/35
-Cobra -40mm jouset
-Kopio SSQV
-450x300x37 kiinacooleri+ahtoputki muutokset
-Powerflex puslat
-paremmat kaiuttimet
-Kirkkaat vilkut
-AG smoke mittarit (ahtopaine, Öljynpaine)
-Kopio mitsu TD05-16G
-K&N suodatin
-Omavalmisteinen pulssi pakosarja
-3" downpipe+3" catcon keraaminen katti, loppupätkä 2,5" kahdella vaimentimella
-Koni sportit
-National jarrulevyt (edessä 12uraa ja takana 8uraa)
-EBC palat eteen+uudet vakiot taakse
-Ferodo jarru nesteet
-Teräspunos jarruletkut
-PLX-laajakaista

Tulossa:

-Sport penkit
-Syvä ratti
-HFP 255 + 870cc dekat
-3bar map OSTETTU
-Softa made by vesa67
-Etuvalot tummemmaksi

siinäpä tarkeimmät, päivitellään sitä mukaa kun ideoita syntyy ja edistystä tapahtuu

mielipiteet ja ideat on tervetulleita

Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94

Lähetetty: To Heinä 28, 2011 01:34
Kirjoittaja Holmes
Todella fiksut vanteet. Helmoja se huutaa kovaa. Toi vetokoukku on P0RN0 :lol:

Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94

Lähetetty: To Heinä 28, 2011 02:18
Kirjoittaja Jontse
Moro, meikäläisellä olis yhet ylimääräset aero helmat. Pistä yv jos kiinnostaa.

Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94

Lähetetty: To Heinä 28, 2011 05:05
Kirjoittaja exclusive
Holmes kirjoitti:Todella fiksut vanteet. Helmoja se huutaa kovaa. Toi vetokoukku on P0RN0 :lol:
kyllähän nuo vanteet tuohon istuu, pakkaa vaan vetelemään aika paljon varsinkin kiihdytyksissä, pitää varmaan katella eteen jotain 8x17 vanteita jollain 35 et:llä ja 205 kumeilla.
Tallilla olis yhet uudet M3 helmat, pitää sovittaa niitä tohon.
Toi koukku on vähän turhankin porno :)

Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94

Lähetetty: Pe Elo 05, 2011 19:45
Kirjoittaja exclusive
pientä päivitystä..eli jouset ja vilkut, sekä putken osat saapuivat. Etujouset vaihdoin paikalle ja samalla huomasin että ylätukilaakerilla alkaa olemaan kilometrit täynnä, onko kellään kokemusta noista motonetin yläpäistä?? 37,90€/kpl sis.laakerin.

vilkut tilasin motonetistä ja sopivat hyvin paikoilleen (hantin puolelta jouduin ottamaan vilkun tiivisteen pois jotta mahtui tarvikelokarin kanssa.

myös downpipe alkaa olemaan kasassa, enää mietityttää miten saan vanhan putken irti turbosta..pultit sen näköset että niitä ei ole koskaan avettu. vinkkejä!!!

Lisään joku päivä kuvia keulasta.

Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94

Lähetetty: La Elo 06, 2011 08:09
Kirjoittaja CCtonnis
exclusive kirjoitti: Etujouset vaihdoin paikalle ja samalla huomasin että ylätukilaakerilla alkaa olemaan kilometrit täynnä, onko kellään kokemusta noista motonetin yläpäistä?? 37,90€/kpl sis.laakerin.
CC:hen vaihettiin apparin puolelle tuommonen joskus 1-1½kk sitten ja kilometrejä on kertyny siltä väliltä joku reipas tonni, että ei ainakaa noilla kilsoilla vielä oo sanonu sopimusta irti. :D

Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94

Lähetetty: La Elo 06, 2011 11:54
Kirjoittaja exclusive
CCtonnis kirjoitti:
exclusive kirjoitti: Etujouset vaihdoin paikalle ja samalla huomasin että ylätukilaakerilla alkaa olemaan kilometrit täynnä, onko kellään kokemusta noista motonetin yläpäistä?? 37,90€/kpl sis.laakerin.
CC:hen vaihettiin apparin puolelle tuommonen joskus 1-1½kk sitten ja kilometrejä on kertyny siltä väliltä joku reipas tonni, että ei ainakaa noilla kilsoilla vielä oo sanonu sopimusta irti. :D
:D mielelläni ajelisin hiukan kauemmin.

Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94

Lähetetty: La Elo 06, 2011 13:10
Kirjoittaja saba90
exclusive kirjoitti:myös downpipe alkaa olemaan kasassa, enää mietityttää miten saan vanhan putken irti turbosta..pultit sen näköset että niitä ei ole koskaan avettu. vinkkejä!!!
Laita crc:tä mutskuihin ja anna vaikuttaa vähän aikaa,kyllä ne yllättävän helposti aukeaa

Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94

Lähetetty: La Elo 06, 2011 13:49
Kirjoittaja exclusive
saba90 kirjoitti:
exclusive kirjoitti:myös downpipe alkaa olemaan kasassa, enää mietityttää miten saan vanhan putken irti turbosta..pultit sen näköset että niitä ei ole koskaan avettu. vinkkejä!!!
Laita crc:tä mutskuihin ja anna vaikuttaa vähän aikaa,kyllä ne yllättävän helposti aukeaa
mahtaakohan crc toimia tossa?? toki totakin voi koittaa mutta epailen että ilman lämpöä ei lähe

Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94

Lähetetty: La Elo 06, 2011 14:05
Kirjoittaja Wiljami
Muuten jos veteleepi kiihdyttäessä, niin ainai itellä helpotti kun vaihtoi tukivarren takapuslat.

Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94

Lähetetty: La Elo 06, 2011 19:36
Kirjoittaja LR
Nuo pultit lähtee tod näk kokonaisina pinnapultteina eli turbosta irti. 8)

Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94

Lähetetty: La Elo 06, 2011 21:49
Kirjoittaja exclusive
Wiljami kirjoitti:Muuten jos veteleepi kiihdyttäessä, niin ainai itellä helpotti kun vaihtoi tukivarren takapuslat.
nuo vaihtuu jossain kohtaa super flexin pusliin samoin kun moottorin ja vaihteiston puslat.
LR kirjoitti:Nuo pultit lähtee tod näk kokonaisina pinnapultteina eli turbosta irti. 8)
tänään otin pakoputken irti turbosta ja yllätys yllätys..pultit jäi ahtimeen ja mutterit irtosi ilman mitään aineita.

tuli eteen hukkaportin kellon vaihto, ahdot ei nouse yli 0,5bar (ennen käynyt jopa 0,9bar).

Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94

Lähetetty: Su Elo 07, 2011 14:33
Kirjoittaja DIggItaLLr
Minulta myös ääni tukivarsien takapuslille.
Omassa kulkineessa "väärän offsetin" vanteet. Madallus ja puslien vaihto uretaanisiin poisti vetelyn.

Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94

Lähetetty: Su Elo 07, 2011 17:24
Kirjoittaja exclusive
hukkaportin kello vaihdettu ja paineet maltilliset 1.2bar ja vetojakin löytyy ihan mukavasti :)

Muutama kysymys tuli mieleen
-mitä öljyä suositellaan tollaseen koneeseen?? itse olen käyttänyt viime aikoina AD 5W40 ja öljyt olen vaihtanut yleensä 10-15tkm välein
-mikä ilmansuodatin? oikeestaan aina käyttänyt noita halppiskartioita mutta ajattelin tähän panostaa hiukan enemmän..kattohinta vois olla joku 70-85€

Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94

Lähetetty: Ti Elo 16, 2011 17:41
Kirjoittaja exclusive
hiukan tuli takapakkia...taisin kiristää kuskin takavanteen liian piukkaan ja nyt vanne vipattaa n.5mm.

tuon pakoputken otin jo kerran irti turbosta ja mutterit lähti nätisti auki ilman mitään aineita.
Seuraavaksi tulee eteen nuo iskarin yläpäiden vaihto, sen jälkeen eteen superflex puslat (tukivarsiin, moottorin tuentaan ja vaihteiston tuentaan).

myös iskarit menee vaihtoon, ja jos lompakolle sopivat jäykkyys säätöset löytyy niin sellaset ostan..
onko ehdotuksia cobran -40mm jousien kaveriksi??