The Space Banana: Ajokuntoon 2019?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: The Space Banana: Voiko se olla valmis?
Saabi on valmis X-Treme Car Show:hun 3-4.10.2015. Vielä on pesua, siivousta ja vahausta yms. jäljellä mutta ne pääsee tekemään vasta messuja edeltävänä päivänä.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: The Space Banana: Voiko se olla valmis?
Kyllä tuo Sinun Saabisi on todella tyylikäs! Yksi asia sakkaa minun silmääni? Tuo kattoteline rikkoo tuon rakentamasi auton tyylikkyyttä. Mutta tämä asiahan on aina vain jokaisen katsojan ajatuksissa. Hieno auto, menestystä näyttelymatkalle!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: The Space Banana: Voiko se olla valmis?
Uudet rekisterikilvet maksaa 9euroa/kpl. Eikö tuo ansaitsisi kiiltävät kilvet?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: The Space Banana: Voiko se olla valmis?
On tämä ainakin persoonallinen, eniten pidän noista vanteista ja takavaloista.
Ja onhan tuossa vanhassa kajakin keulassakin sitä jotain....
Dynolappua odottelen , paljonko lähtee voordista tehoa femman öljypuhaltimella
Ja onhan tuossa vanhassa kajakin keulassakin sitä jotain....
Dynolappua odottelen , paljonko lähtee voordista tehoa femman öljypuhaltimella
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: The Space Banana: Voiko se olla valmis?
Toi remmi konepellin yli on hieno detalji.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: The Space Banana: Voiko se olla valmis?
Kattoteline on kuitenkin irto-osa sen saa pois
Mutta itte tykkään ja onhan se kätevä.
Kilvet on ALKUPERÄSET mikään muu autossa ei ole. Periaatteesta en voi niitä vaihtaa vaikka ilmaiseksi saisi uudet.
Dynolaput jännittää itseänikin aika paljon
Mutta itte tykkään ja onhan se kätevä.
Kilvet on ALKUPERÄSET mikään muu autossa ei ole. Periaatteesta en voi niitä vaihtaa vaikka ilmaiseksi saisi uudet.
Dynolaput jännittää itseänikin aika paljon
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: The Space Banana: Voiko se olla valmis?
Täsmälleen samasta syystä omissa autoissa on alkuperäiset kilvet, vaikka esim. tonnarin etukilpi on saanut joskus enemmänkin peräkoukusta, ja satkussa kilvet ovat yhtä patinoituneet kuin muukin ulkoasu. Meikäläisen autoissa tuppaa tosin viatkin muuttumaan originaaleiksi kun ovat niin pitkään korjaamatta, puhumattakaan että mentäisiin tehtaan linjoihin oikein tarkoituksella puuttumaan.Saab.96 kirjoitti:Kilvet on ALKUPERÄSET
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: The Space Banana: Voiko se olla valmis?
Kaikenlisäksi uusi kilpi olisi 5mm matalampi, kuin vanha.
Hyvältä näyttää, varmasti saa huomiota näyttelyssä!
Hyvältä näyttää, varmasti saa huomiota näyttelyssä!
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Tech 2 china
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: The Space Banana: Voiko se olla valmis?
Toivottavasti edes joku on sitä mieltä että Saabi kuuluu sinne halliin muiden paljon hienompien autojen joukkoon
Tässä vähän makupalaa moottorin saundesita:
https://youtu.be/4HNdDe61Rlw
Tässä vähän makupalaa moottorin saundesita:
https://youtu.be/4HNdDe61Rlw
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: The Space Banana: Voiko se olla valmis?
Tuli tehtyä pieni koe-ajo kun piti saada kuuppa tallin perältä pois ja käännettyä toisinpän. Onnistuin ajamaan auton ulos ja kääntämään sen toisinpäin ja peruuttamaan talliin sisään takaisin. Vaihteisto ja kytkn siis toimivat, tyhjäkäyntiä moottoriss ei tosin ole. Käry oli kova kun pakosarjakääreet lämpenivät ensimmäisen kerran. Asensin takaluukkuun subwooferin ja kondensaattorin takaisin paikalleen messujen ajaksi.
Hetken heikkouden johdosta menee etupenkit uusiksi! Nämä minun oli aivan pakko ostaa, ne sopivat kuupan tyyliin NIIN paljon paremmin kun nuo nykyiset.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: The Space Banana: Voiko se olla valmis?
hyvältä näyttää jakkarat, Koirakin tais antaa hyväksynnän vaihtoon ja thumps up, vai kertoiko murisemalla lähestyttäessä et tää on mun ny
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: The Space Banana: Seuraavana hienosäätöä
X-Treme Car Show 3-4.10.2015
Matka messuille meni hyvin alkun vaikeuksien jälkeen. Illalla klo 22:00 mennessä oli osasto Lahden Messukeskusessa valmis.
Kuuppa edusti klubin osastolla tyylikkäästi. Kyllä se vanhuskin kiiltää jos vähän jaksaa puleerata.
Oli kyllä hauska viikonloppu joka vieläpä palkittiin Parhaana Kerho-osastona!
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: The Space Banana: Seuraavana hienosäätöä
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 704
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: The Space Banana: Seuraavana hienosäätöä
Valitettavasti en omista naamakirjaa, mutta tykätään täällä
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: The Space Banana: Seuraavana hienosäätöä
Taas on vuosi vierähtänyt ilman että olisin saanut mitään aikaiseksi. Projekti seisoo edelleen siinä mihin se jäi 2015 X-Treme Car Shown jälkeen. Paljosta ei ole kiinni että auton saisi taas liikenteeseen, se aloitaminen vain tuntuu vaikealta. Jonkinlaisesta burn-outista lienee kyse. Nyt kuitenkin olen luvannut itselleni että ajokunto saavutettaisiin vuoden 2017 aikaina ja toivottavasti myös muutoskatsastus saataisiin ensi vuoden aikana tehtyä.
To-do listalla on:
- Sytytyksen ja bensanpaineiden säätö
- Ahtopaineen säätö (max 0.4 bar)
- Kaasuvivuston korjaus
- Turbon öljyn paluuputken uudelleen asennus (vuotaa)
- Besatankin huohotuksen parannus
- Etukaarien mankelointi
- Pienemmät eturenkaat (nykyiset ottaa kaareen kiinni)
- Etupenkkien kiinnitys ja apparinpenkin kipin rakentaminen
- Hattuhyllyn ja takapenkin selkänojan taustan pellitys
- Takapenkin uusiminen kaksipaikkaiseksi?
- Etujousien vaihto Saab OG900 jousiin
- Pissapojan asennuksen viimeistely
- Jarrunesteiden vaihto
- Äänimerkin korjaus (ei toimi)
- Meksiko-tukien asennus? (Olisi tarpeen muttei välttämätön)
Nämä pikkuhommat kun saan tehtyä olisi auto valmis vietäväksi tehonmittaukseen ja sen jälkeen muutoskatsastukseen. Ei ole siis todellakaan paljosta kiinni että auto olisi ajokunnossa.
Tässä pari fiilistelukuvaa tallin uumenista:
To-do listalla on:
- Sytytyksen ja bensanpaineiden säätö
- Ahtopaineen säätö (max 0.4 bar)
- Kaasuvivuston korjaus
- Turbon öljyn paluuputken uudelleen asennus (vuotaa)
- Besatankin huohotuksen parannus
- Etukaarien mankelointi
- Pienemmät eturenkaat (nykyiset ottaa kaareen kiinni)
- Etupenkkien kiinnitys ja apparinpenkin kipin rakentaminen
- Hattuhyllyn ja takapenkin selkänojan taustan pellitys
- Takapenkin uusiminen kaksipaikkaiseksi?
- Etujousien vaihto Saab OG900 jousiin
- Pissapojan asennuksen viimeistely
- Jarrunesteiden vaihto
- Äänimerkin korjaus (ei toimi)
- Meksiko-tukien asennus? (Olisi tarpeen muttei välttämätön)
Nämä pikkuhommat kun saan tehtyä olisi auto valmis vietäväksi tehonmittaukseen ja sen jälkeen muutoskatsastukseen. Ei ole siis todellakaan paljosta kiinni että auto olisi ajokunnossa.
Tässä pari fiilistelukuvaa tallin uumenista:
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.