Sivu 1/3

NG 900 Cabbe, 9-3 suuntaan menossa... *kuvia jonkin verran*.

Lähetetty: To Syys 01, 2011 19:52
Kirjoittaja LR
Moi!

No niin, jonkinmoinen haave toteutui, kun sain hommattua NG 2.0T 16V Cabben. Saabeja ollut reippaasti yli 30 kappaletta, mutta nyt vasta ensimmäinen avo. 8)

Tarina alkoi kouvolasta vajaa kaksi kuukautta sitten, kun vaimon kanssa haettiin kyseinen yksilö kotiin. :D Päivän tarrakilvet kiinni ja ei muuta kuin suunta kotiin. Cabbe valmistettu Ukissa, viety Italiaan ja sieltä Liettuaan ja lopuksi nyt raumalle. :lol:

Iskarit ja renkaat oli hyvinkin valmiissa kunnossa ja homma alkoi heti seuraavana päivänä alustan vaihdolla. Ideana oli saada osienluovuttaja NG 900 2.5 V6 KONI alusta avon alle! Aikamoinen savotta, koska cabben alusta siirtyi vuorostaan varaosa-auton alle. :lol:

Pari kuvaa tähän väliin. =)

Kuva

vasemmalla siis avo ja oikealla osienluovuttaja

Kuva

vasemmalla cabrion tolppa ja oikealla "suomiauton" tolppa. Pikku ero. :lol: Ei muuta kuin sisustat ja jouset vaihtoon keskenään.

Kuva

JO nuoresta pitäen täytyy opettaa Saabismia! 8) :lol:

Kuva

Ilo silmälle, aito Koni! 8)

Kuva

Kunnon tilat, taivas kattona vaikka sataiskin! Tosi Saabisti ei kelejä pelkää! :lol:

Kuva

Etupää valmis! Konit+ madallusjouset. Uudet Brembon jarrulevyt ja Girlingin palat samalla. Sekä jarrusatulat palautui mustaksi. Ja 9-5 Aero 2004 17" vanteet alle.

Takapää sai samalla Konin iskarit alle sekä madallusjouset. Oli sunnuntai-ilta, kun alusta oli valmis ja seuraavana päivänä paperit tulliin ja uudet tarrakilet vanhojen tilalle.

Kuva

Kuva sunnuntai-illalta (perjantai-illalla tultiin kouvolasta)... Eli kaksi hyvinkin työntäyteistä päivää tuli "tallilla" vietettyä alustan ja jarrujen parissa (siis varaosa-autokin tuli samalla hoidettua takaisin pyörilleen). Hehhee...

Seuraavaksi Cabbe sai perushuoltoa, motorflush + öljynvaihto, sytytystulpat, laturi, moniurahihna + pari rullaa, hiukan stegitystä. Siis ihan perusmeininkiä... =D


Ja nälkähän tunnetusti kasvaa syödessä, JOTEN seuraavaksi alkoi Viggenin etupuskurin metsästys! Alkaa olemaan kiven alla nuo puskurit, yksi ehdokas tuli ruotsinmaalta ja sen ostin pois. =) Takapuskuri tuli 9-3 mallista (tuli kaupassa mukana) Helmat meinasi tuottaa myös pienoista ongelmaa, mutta onneksi Ruotsista löytyi käytettyinä 5-ovisen helmat, jotka muokkasin Cabbeen sopiviksi. :D



Kuva


Hiottuna ja odottamassa pohjamaalia. =)

Kuva

Helemat... =D

Kuva

Takapuskuria... =)


Kuva

Ja ite maalarit hommissa. =)


Kuva

Takapuskuri maalissa ja paikoillaan. =)

Kuva

Valmista alkaa olemaan, omistajakin kuvissa. =D

Kuva

Välillä kattokin pään päällä! =D


Kuva


Ja toinen, pahoittelen välillä esintyvää huonoa kuvanlaatua... Tällasta tällä kertaa. =)

Kuva


Näihin kuviin ja tunnelmiin! =)

Re: NG 900 Cabbe pientä käyttöehostusta *kuvia jonkin verran*.

Lähetetty: To Syys 01, 2011 20:04
Kirjoittaja tami
Olipas hyvä remonttiraportti kuvineen kaikkineen. :) Onnea uudelle avolle, vaikka ajokelit kyllä alkaa olemaan pikkuhiljaa ohitse tältä kesältä. :(
Mites, minulla pyörii nurkissa kanssa 5d-mallin Aero -helmat. Ja suunnitelmissa on myös sovittaa avoon nuo talven aikana. Mitä kaikkea jouduit tekemään noille että kävi kiinni. Joutuiko lyömään keskeltä poikki ja nappaamaan pituudesta pois ? Entä kiinnikkeet, käykö suoraan ?

Re: NG 900 Cabbe pientä käyttöehostusta *kuvia jonkin verran*.

Lähetetty: To Syys 01, 2011 20:13
Kirjoittaja LR
Kiitos kiitos! Aika kivasti paikoilleen sopivat! Pituus on aivan yks yhteen 3-ovisen kanssa! Kiinnitysreikiä saa tehdä monta lisää, mutta parissa tunnissa sovittaa cabbeen! Samalla 5-ovisen helmasta täytyy takaosaa muokata soukemmaksi (vanha helma malliksi, niin hahmottuu). Mutta helppo juttu kaiken kaikkiaan! 8)

Re: NG 900 Cabbe pientä käyttöehostusta *Kaikki saa katsoa!*.

Lähetetty: To Syys 01, 2011 20:45
Kirjoittaja LR
:D :D Koittakaa pysyä kuvissa perässä.

Re: NG 900 Cabbe pientä käyttöehostusta *kuvia jonkin verran*.

Lähetetty: To Syys 01, 2011 21:03
Kirjoittaja Tuha
On se komee... 8) 8)

Re: NG 900 Cabbe pientä käyttöehostusta *kuvia jonkin verran*.

Lähetetty: To Syys 01, 2011 21:04
Kirjoittaja tami
LR kirjoitti:Kiitos kiitos! Aika kivasti paikoilleen sopivat! Pituus on aivan yks yhteen 3-ovisen kanssa! Kiinnitysreikiä saa tehdä monta lisää, mutta parissa tunnissa sovittaa cabbeen! Samalla 5-ovisen helmasta täytyy takaosaa muokata soukemmaksi (vanha helma malliksi, niin hahmottuu). Mutta helppo juttu kaiken kaikkiaan! 8)
Joutuiko kuidututustöihin kun teit muokkaukset helmojen takapäässä ? Ei sattuisi kuvia olemaan helmahommista enempää ? 8)

Re: NG 900 Cabbe pientä käyttöehostusta *kuvia jonkin verran*.

Lähetetty: Pe Syys 02, 2011 06:05
Kirjoittaja LR
tami kirjoitti:
LR kirjoitti:Kiitos kiitos! Aika kivasti paikoilleen sopivat! Pituus on aivan yks yhteen 3-ovisen kanssa! Kiinnitysreikiä saa tehdä monta lisää, mutta parissa tunnissa sovittaa cabbeen! Samalla 5-ovisen helmasta täytyy takaosaa muokata soukemmaksi (vanha helma malliksi, niin hahmottuu). Mutta helppo juttu kaiken kaikkiaan! 8)
Joutuiko kuidututustöihin kun teit muokkaukset helmojen takapäässä ? Ei sattuisi kuvia olemaan helmahommista enempää ? 8)

Ei mitään kuidutushommia joutunut tekemään. Ainoastaan muovia leikkasin ja hioin helman takapäästä, jotta helma istui nätisti koria vasten. :D

Re: NG 900 Cabbe pientä käyttöehostusta *kuvia jonkin verran*.

Lähetetty: Pe Syys 02, 2011 09:52
Kirjoittaja Sukellusvene
Kylläpä puskurit helmat ja vanteet muuttavat ulkonäköä parempaan suuntaan. Tuollainen sen olisi pitänyt olla jo tehtaalta lähtiessä .

Re: NG 900 Cabbe pientä käyttöehostusta *kuvia jonkin verran*.

Lähetetty: Pe Syys 02, 2011 10:56
Kirjoittaja Azanovix
Ensimmäinen reaktio oli kauhistuksensekainen tunne vanteet nähdessäni: "miksi hieno auto on noilla pitänyt pilata?". Ja kun alustan korkeuskin oli mitä oli, niin meinasi lukuinto tyrehtyä.
Mutta hienoksi se on laitettu, ei voi muuta sanoa.
Onnittelut upeasta cabbesta!

Re: NG 900 Cabbe pientä käyttöehostusta *kuvia jonkin verran*.

Lähetetty: Pe Syys 02, 2011 11:12
Kirjoittaja V.J.S
LR kirjoitti:Moi!

...vasemmalla cabrion tolppa ja oikealla "suomiauton" tolppa. Pikku ero. :lol: Ei muuta kuin sisustat ja jouset vaihtoon keskenään.
Kyllä Suomi-auto on aina Suomi-auto! :D Kannattaa ehdottomasti vältellä niitä italian yms. tuonteja, eihän niitä ole kunnolla edes suolattu :mrgreen:
Mut juu, komia saappi vaikka ei näköjään rahat riittäneetkään katollisen mallin hankintaan :mrgreen:

Re: NG 900 Cabbe pientä käyttöehostusta *kuvia jonkin verran*.

Lähetetty: Pe Syys 02, 2011 14:41
Kirjoittaja janski
:mrgreen:
V.J.S kirjoitti: Mut juu, komia saappi vaikka ei näköjään rahat riittäneetkään katollisen mallin hankintaan :mrgreen:

Late saa katon ja takaovet postissa kun viimeinen osamaksuerä on maksettu... :mrgreen:

Re: NG 900 Cabbe pientä käyttöehostusta *kuvia jonkin verran*.

Lähetetty: Pe Syys 02, 2011 16:31
Kirjoittaja LR
Kiitos hyvistä kommenteista! 8) 8)

Re: NG 900 Cabbe pientä käyttöehostusta *kuvia jonkin verran*.

Lähetetty: La Syys 03, 2011 19:41
Kirjoittaja LR
Tänään cabbe sai allensa uuden takavaimentimen mallia "Saab sport". 8) Sekä takaluukusta merkinnät pois, iso logo tietenkin jäi. :D

Re: NG 900 Cabbe pientä käyttöehostusta *kuvia jonkin verran*.

Lähetetty: La Syys 03, 2011 19:47
Kirjoittaja 99 GL
Asiallista työtä! Huomattavasti paremman näköinen noilla 9-3:n puskureilla ja helmoilla 8)

ps. Aero on pelannu mallikkaasti :D

Re: NG 900 Cabbe pientä käyttöehostusta *kuvia jonkin verran*.

Lähetetty: La Syys 03, 2011 20:41
Kirjoittaja LR
99 GL kirjoitti:Asiallista työtä! Huomattavasti paremman näköinen noilla 9-3:n puskureilla ja helmoilla 8)

ps. Aero on pelannu mallikkaasti :D

Kiitoksia! Oikein hyvä juttu! :D