9000 2.3T

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
pomppe
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Pe Heinä 01, 2011 14:45
Paikkakunta: Salo/Suomusjärvi

9000 2.3T

Viesti Kirjoittaja pomppe » La Syys 24, 2011 12:24

Nonii, parin kuukauden pähkäilyn jälkee laitetaas nyt tonttu kaikenkansan nähtäville ja arvosteltavaksi =D

Elikkä kaikki alko toukokuun lopulla kun entinen BMW-merkkinen kulkine piti saada hävitettyä ja tilalle jotain fiksumpaa nelipyörästä. Kiikarissa oli pitkään ollu 9-5 mutta niiden hinnat oli vielä omalla budjetille liikaa. Yllättäen sitte vaihdossa tarjottiin täyspaine urpo tonttua ja mielenkiinto heräsi heti. Parin päivän pähkäilyjen jälkee lähdin tonnaria katsomaan ja koeajon jälkeen ei enää paluuta ollut =D Ensimmäinen saabi tuli taloon ja omistajalla edelleen leveä hymy naamalla.

Jotain nippelitietoa autosta

Vm: 93
Tekniikka: B234L (stage3 lastu? vetoja ainaki on niin perkeleesti)
Alusta: Edessä ilmeisesti aeron kamat ja uretaani puslia tukivarsissa
Väri: Puolikiiltävä musta (ei ole matta =D)
varusteet: on siinä sähkönen kattoluukku


Ja muutama kuva lähtötilanteesta
Eestä:
http://s1134.photobucket.com/albums/m60 ... va0218.jpg
Takkaa:
http://s1134.photobucket.com/albums/m60 ... a0220p.jpg

Kyseinen yksilö voi olla tuttu jollekkin, koska ainaki klubin tarra oli ikkunassa. Saa
huudella jos tietää jotain mitä kaikkea tälle on tehty, ois mukava kuulla =D

Eli tarkoitus ois nyt muokkailla tätä siihen malliin et miellyttää omaa silmää ja tunnistaa kaupanpihalla perus tonnarista =D

Tähän mennessä tehtyä. (Päivitetty 11.11.2012)
- Takasivulaseihin 35% kalvot.
- Takapönttö korvattu jäätävän kokoisella rosteripurkilla =D
- Peili vaihdettu hieman sirompiin. http://s1134.photobucket.com/albums/m60 ... va0249.jpg
- Musiikki puolta aloteltu. Alpinen soitin ja joku iänikunen 10" kontiin. erillissarja oottaa vielä laatikossa
- Pakosarjan tiiviste ja tulpat vaihdettu
- Melko roisin kokoinen oravaimuri laitettu vakio ilmanputsarin tilalle
- vesipumppu ja pyöränlaakeri ampujan puolelle eteen.
- Laatikon öljyt ja pikku lisänä RVS-lisäaine öljyn sekaan. (teki ihmeitä kakkoselle)
- Ahtopaine mittari
- Tankki ja tankin pannat
- Tuulilasi
- Sytytyskasetti ja tulpat

Lista tulee päivittymää sitä mukaa kun auto edistyy. Ideoita ainakin riittää =D

Edit:Kirjotus typoja.

Edit 30.7.2017. Tonnari sai uuden värin niskaan ja projekti nimi phantom siirtyy historiaan.
Viimeksi muokannut pomppe, Ma Kesä 04, 2018 19:36. Yhteensä muokattu 12 kertaa.
9000cs 2.3T stage3 rojekti

#5855 Joonas Ronkainen

vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1291
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Re: 9000 2.3T Phantom

Viesti Kirjoittaja vjbremer » Ma Syys 26, 2011 11:46

Jos on YGX-2... niin mun vanha. T5suitella tehty steg 3 ohjlema hieman modatuilla ahtopyyntikartoilla. Aika surulliseltahan tuo näyttää nykyään :( Oli tummansininen silloin kun möin pois 2008. Rekisteriotteessa taitaa lukea, että on ollut BOY-1 erikoiskilvet jossain vaiheessa.

EDIT: http://www.tarzani.com/saab/?car=1112095

Ostettu AVK:lta keulaosuman takia. Mutta aika pienet oli vauriot, konepelti vähän lommoilla ja toinen etuvalu rikki. 230tkm kohilla vaihdettu 170tkm ajettu garretti t25 rikkinäisen tilalle. Vanha turbo oli leikannut kiinni. Uretaanipuslat laitoin etutukivarsiin. Tosiaankin melko vaatimattomalla varustuksella, iso ajotietokone ja jälkeenpäin asennettu sähkökattuluukku, muttei mitään muuta. =) Melkoinen sleeperi oli. Mistä noi peilit on peräisin muuten?
Saab 9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, Saab 9-3 2,0t Vector Wagon,
2,3t Vector Wagon Aut

Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, Saab 9000CC 2.0T -90,
Saab 9000 cse 2,0T -95, Saab 9-5 2,3T+, Saab 9-5 2,0t Vector Wagon #2575

pomppe
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Pe Heinä 01, 2011 14:45
Paikkakunta: Salo/Suomusjärvi

Re: 9000 2.3T Phantom

Viesti Kirjoittaja pomppe » Ma Syys 26, 2011 16:14

Okeei, kiitoksia tiedosta. Huoltokirjassa mainittiinki nuo uretaanit ja tuo turbon vaihto =D Mitattiinko tehoja koskaan? Ja tuo maalipinta on kyllä aika luokaton. Tuo sininen näyttää paljo paremmalta. Edellisen omistajan toimesta maalattu. Kyllä tuo tullaan ylimaalaamaan kuhan kaikki korimuutokset saa tehtyä ja budjetin muutenki kasaan =D

Parhaani mukaan koitan tontusta pitää huolta ja koittaa nyt ainakaa olla pilaamatta ulkonäköä =D

Peilit on iha Fk:n kataloogista sovitettuna alkuperäsiin peilinjalkoihin. Halvalla ku sain. Vielä vähä kesken ku jalat pitäs vielä kuiduttaa ja sitte maalata koko höskät
9000cs 2.3T stage3 rojekti

#5855 Joonas Ronkainen

exclusive
"Turbo"
Viestit: 261
Liittynyt: Su Heinä 17, 2011 11:56
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: 9000 2.3T Phantom

Viesti Kirjoittaja exclusive » Pe Syys 30, 2011 07:36

on siistissä kunnossa saba.
Joko kulkupuolta on suunniteltu? Multa löytyy KKK K16 ahdin ylimääräsenä :) pistä vaikka yv jos kiinnostaa.
Saab 9-3 -01 2.0T biopower -käyttis-
Volvo 945 -94 OM606 -projekti-
Volvo 244 -83 -projekti-
Suzuki pv 125cc -pojan projekti-

Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2435
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: 9000 2.3T Phantom

Viesti Kirjoittaja Turbo16 » Pe Syys 30, 2011 07:54

Nuo BOY-1 kilvet taitavat liikkua nykyään yhdessä tonnarissa Turun vieressä?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"

vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1291
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Re: 9000 2.3T Phantom

Viesti Kirjoittaja vjbremer » Pe Syys 30, 2011 08:40

Turbo16 kirjoitti:Nuo BOY-1 kilvet taitavat liikkua nykyään yhdessä tonnarissa Turun vieressä?
Joo, tästä oli keskustelua silloin kun ostin tuon auton. Varmaan sama yhtiö (boy silli?) :lol: ensin ostanut tuon ja sitten huomannu, että perkele kun ei tullut ruksittua enemmän varusteita ja sitten ostanut samanlaisen sinisen kattavammalla varustuksella ja siirtänyt kilvet siihen? Koska tuokin on vissiin tummansininen missä ne Boy-1 kilvet on nykyään?
Saab 9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, Saab 9-3 2,0t Vector Wagon,
2,3t Vector Wagon Aut

Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, Saab 9000CC 2.0T -90,
Saab 9000 cse 2,0T -95, Saab 9-5 2,3T+, Saab 9-5 2,0t Vector Wagon #2575

Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2435
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: 9000 2.3T Phantom

Viesti Kirjoittaja Turbo16 » Pe Syys 30, 2011 08:58

Juuh, on tummansininen!

Saab5D COMBI SEDAN 9000 CS-2.3 TURBO-M/267
Teho: 147 kW (201 hv) Käyttöönottopäivä: 8.12.1992
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"

pomppe
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Pe Heinä 01, 2011 14:45
Paikkakunta: Salo/Suomusjärvi

Re: 9000 2.3T Phantom

Viesti Kirjoittaja pomppe » Pe Syys 30, 2011 12:16

vjbremer kirjoitti:Rekisteriotteessa taitaa lukea, että on ollut BOY-1 erikoiskilvet jossain vaiheessa.
Tänään muistin kattoa otetta mutta erikoiskilvistä ei ollut mainintaa,
exclusive kirjoitti:on siistissä kunnossa saba.
Joko kulkupuolta on suunniteltu? Multa löytyy KKK K16 ahdin ylimääräsenä :) pistä vaikka yv jos kiinnostaa.
Joo suunniteltu kyllä on mutta toteutusta voi joutua oottamaa määrittelemättömän ajan =D tarkoitus olisi jossai vaiheessa rakentaa tekniikka kokonaan uudestaa. Jakopää ja alakerran laakerit uusiksi ainaki ja puhaltimeksi suunnittelin garretin discopottua. Saas ny nähä.

Katti kolisee siihen malliin et 3" downpipe ja katti taitaa löytyä kohta pellin alta. Vesipumpunkin kävin tilaamassa kun näyttää jo juorureijästä vähä vuotavan...

Mites tuon turbo, downpipe ja katti on vakiona tuettu? Turbolla oma tukirauta lohkon kylkee mutta kuuluuko se rauta olla pultattuna lohkossa? Ja entä tuo katti. Onko iha normaalia että katin päältä menee tukirauta vaihelaatikon kiinnitys pultin alle ilman mitään joustoa? Tuota nosturilla ihmettelin jo kun vaihdoin pakosarjan tiivistettä.
9000cs 2.3T stage3 rojekti

#5855 Joonas Ronkainen

vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1291
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Re: 9000 2.3T Phantom

Viesti Kirjoittaja vjbremer » Pe Syys 30, 2011 16:34

pomppe kirjoitti:
vjbremer kirjoitti:Rekisteriotteessa taitaa lukea, että on ollut BOY-1 erikoiskilvet jossain vaiheessa.
Tänään muistin kattoa otetta mutta erikoiskilvistä ei ollut mainintaa,
Sepä mielenkiintoista, mihinköhän se tieto on hävinnyt. Ehkä trafi on nähnyt turhaksi tiedoksi. Samapa tuo.
Saab 9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, Saab 9-3 2,0t Vector Wagon,
2,3t Vector Wagon Aut

Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, Saab 9000CC 2.0T -90,
Saab 9000 cse 2,0T -95, Saab 9-5 2,3T+, Saab 9-5 2,0t Vector Wagon #2575

pomppe
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Pe Heinä 01, 2011 14:45
Paikkakunta: Salo/Suomusjärvi

Re: 9000 2.3T Phantom

Viesti Kirjoittaja pomppe » La Loka 29, 2011 10:56

Päivitetääs tännekki tilannetta. Elikkä parin viikon aikana on nyt tehty lähinnä huoltoa tontulle et selvittäs talvesta. Vesipumppu, pyöränlaakeri oikealle eteen ja polttimoita iso pino. Katastus inssillekkin kävin eilen vekotinta näyttämässä ja lupasi ajella taas vuojen =D :saab: ainoa huomautus tuli kuskinpuolen etuumpiosta joka on huonolla hapella mutta uus umpio oottelee jo asennusta niin ei hätiä mitiä :D

Talven aikana olis tarkoitus vaa ajaa ja korkeintaan miettiä tuota sisustaa et mitä sille keksis.
9000cs 2.3T stage3 rojekti

#5855 Joonas Ronkainen

pomppe
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Pe Heinä 01, 2011 14:45
Paikkakunta: Salo/Suomusjärvi

Re: 9000 2.3T Phantom

Viesti Kirjoittaja pomppe » Ke Marras 09, 2011 16:28

Tänään sain pestyä ja vahattua tontun ni uskalsi räpsiä kuviaki 8) talvi look pentivanteilla.

Kuva

Hieman on eroa uudella ja vanhalla umpiolla :lol: Eli apparin puolen umpio menee vaihtoon kans.

Kuva

Kuvalaatu kusee, pahoittelut siitä.
9000cs 2.3T stage3 rojekti

#5855 Joonas Ronkainen

pomppe
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Pe Heinä 01, 2011 14:45
Paikkakunta: Salo/Suomusjärvi

Re: 9000 2.3T Phantom

Viesti Kirjoittaja pomppe » Ma Joulu 05, 2011 13:18

Perjantaina oli aika lopettaa haaveilu ja hyökätä sisustan kimppuun. Matkahuolto toi 3 purkkia Vht vinyl dye-maalia ja pari metriä oranssia keinonahkaa :lol:

Elikkä homma lähti siitä että ovipahvit irti ja palasiksi. Tähän tapaan

Sitte rungoille reilulla kädellä maalia. Noin

Runkojen kuivuessa vähän keinohkaa keskiosiin. Liima kuivumassa

Osien kuivuttua koe sovitus. Vielä sopi paikoilleen

Sitten vaan kaikki pahvit kasaan ja paikoilleen.
Kuva
Apparin puoli.
Kuva
Kuskin puoli. (Talli mörkö livahti kuvaan) :lol:

Kuvat antaa paljo anteeksi kaikki pikku virheet, mutta näin eka "verhoiluksi" voi olla ihan tyytyväinen. :D
9000cs 2.3T stage3 rojekti

#5855 Joonas Ronkainen

vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1291
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Re: 9000 2.3T Phantom (5.12 Sisusta päivitystä)

Viesti Kirjoittaja vjbremer » Pe Joulu 09, 2011 08:39

pomppe kirjoitti: Ja entä tuo katti. Onko iha normaalia että katin päältä menee tukirauta vaihelaatikon kiinnitys pultin alle ilman mitään joustoa? Tuota nosturilla ihmettelin jo kun vaihdoin pakosarjan tiivistettä.
Tuo kiinnitysrauta on ranetettu lyhytlohkotonnarin raudasta, kun ei löytynyt pitkälohkoon tarkoitettua. Alunperin tuon tuen pitäsi olla lohkossa kiinni (ilman joustoa), mutta tuo ajaa saman asian. Pakko oli tuki laittaa sinne, koska muuten se repii sen downpipen etumaisen hitsisauman halki, kun kone liikkuu.
Saab 9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, Saab 9-3 2,0t Vector Wagon,
2,3t Vector Wagon Aut

Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, Saab 9000CC 2.0T -90,
Saab 9000 cse 2,0T -95, Saab 9-5 2,3T+, Saab 9-5 2,0t Vector Wagon #2575

pomppe
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Pe Heinä 01, 2011 14:45
Paikkakunta: Salo/Suomusjärvi

Re: 9000 2.3T Phantom (5.12 Sisusta päivitystä)

Viesti Kirjoittaja pomppe » Pe Joulu 09, 2011 13:21

vjbremer kirjoitti:
Tuo kiinnitysrauta on ranetettu lyhytlohkotonnarin raudasta, kun ei löytynyt pitkälohkoon tarkoitettua. Alunperin tuon tuen pitäsi olla lohkossa kiinni (ilman joustoa), mutta tuo ajaa saman asian. Pakko oli tuki laittaa sinne, koska muuten se repii sen downpipen etumaisen hitsisauman halki, kun kone liikkuu.
Aaaivan. No nyt selvis seki eli annetaas sen raudan olla rauhassa :D Kiitoksia tiedosta.
9000cs 2.3T stage3 rojekti

#5855 Joonas Ronkainen

pomppe
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Pe Heinä 01, 2011 14:45
Paikkakunta: Salo/Suomusjärvi

Re: 9000 2.3T Phantom (5.12 Sisusta päivitystä)

Viesti Kirjoittaja pomppe » Su Marras 11, 2012 12:08

Jaahas, kirjotellaas nyt tännekki ettei pääse aivan unohtumaan. Jotain pientä on touhuttu tontun parissa mutta ei mitään kovin ihmeellistä. Lähinnä perushuoltoa ja leima tuli haettua viime kuussa.

Kesällä tonnari suoritti muuttoauton virkaa kun allekirjoittanut pyyhkäsi melkein toisellepuolelle suomea 8) Äksöniä riitti aivan tarpeeksi kun tankin pannat petti ja tankki vauhdista tielle :oops: taas sai kattoa ihteä peiliin ja todeta et oisit korjannu ajoissa. Noh eikai siinä ku auto trailerilla kotiin. (Tuli semmonen 1800km yhen päivän aikana traileri perässä) Heinäkuun aikana uus tankki ja omatekoiset pannat paikoilleen ja matka jatkuu.

Työmatka on senverran pitkä et mieleen on hiipinyt ajatus käyttöautosta jolloin tontun vois laittaa talviteloille. Näillänäkymin vaaka kallistuu ng 9-3 bensa koneella vaikka aluksi joku takaveto oli pakko saada :lol: :saab:

Edit: Eka postauksen tehtyä listaa jatkettu.
9000cs 2.3T stage3 rojekti

#5855 Joonas Ronkainen

Vastaa Viestiin